Socialförvaltningen kritiseras för mobbingSaxat från Sydsvenskan den 5 januari 2011:
"En arbetsplats med mobbing och kränkande behandling. Det var några av slutsatserna som Arbetsmiljöverket drog efter en inspektion på Individ och familjeomsorgen i Västra Innerstaden."
Det gläder mig att socialtjänsten i Malmö har blivit utsatta för kritik för mobbning.
Socialsekreterarna (ss) mobbar sina klienter och förföljer, förnedrar och förtrycker dem, så det förvånar mig inte alls att de mobbar varandra.
Som juridiskt ombud åt en ung mor som sedan 2007 har blivit förföljd, förnedrad och förtryckt och fråntagen av sitt nyfödda barn av en samma år nyutexaminerad ss, har jag upplevt deras mobbning på nära håll. Docent Bo Edvardsson gjorde en sakkunniggranskning av socialens utredning - trots att Malmö tingsrätt vägrade att förordna honom som sakkunnig. Han dömde ut socialens utredning och ss:arnas hantering av modern och hennes familj.
Under en förhandling i Malmö tingsrätt den 16 december 2010 blev jag mäkta förvånad när barnets fars ombud uttryckte förvåning och harm över socialsekreterarens avoga inställning till modern och hennes släkt och hur ss:en har behandlat dem.
Anmälningar till JO och DO har varit verkningslösa.
Det är ju sant - "Ingen är så blind som den som vägrar att se!"
Läs gärna nyhetsartikeln
Socialförvaltningen kritiseras för mobbing,