Författare Ämne: Bröderna, hjärntvätten och smygfascismen  (läst 12588 gånger)

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 176
    • Visa profil
Bröderna, hjärntvätten och smygfascismen
« skrivet: 23 november 2010, 12:32:39 PM »
Debatthuset: Inläggens ordning syns bäst i trådad eller hybridvy
Google grupper: Kan visa trådens ordning i trädstruktur i vänster marginal. (option => tree)
Passagen debatt har en ikon för användbar trädstruktur
.

I bakgrunden för detta startinlägget finns bl.a händelsen då undertecknad genom omfattande lögner, maktmissbruk mm. i praktiken blev fråntagen ett barn. Det var 2001-2003. Notera alltså att myndigheters maktmissbruk mot barn och eller deras föräldrar ofta har djupa bottnar dels i Sveriges mörka rashygiensiska period samt dels bottnar i dagens mycket aktiva ordensnätverk som inte sällan försöker, och tyvärr ofta lyckas med att styra, kontroller och manipulera människors liv... även genom personer som står de drabbade närmast.

***   Bröderna, hjärntvätten och smygfascismen

Denna tråden kommer handla om kampen mellan demokrati, medborgarrätt och den ordens och bröraskapsbaserade smygfascismen. Det vill säga en av de alla viktigaste frågorna i Svensk politik. Tråden tar sin stort i dolda, smygfascistiska processer som till stor del är olagliga men inte hindras av Svensk lag. Ska det vara så!?

De har förstört >35 år av mitt liv,
men inte nog med det...
Nu vill de ta ifrån mig minnena av det också.

__ Kort om bakgrund
 Som person är jag frisk, inga missbruk, ingen kriminalitet och jag har varit som man säger "skötsam" på alla sätt. Detta trots att jag har terroriserats omfattande under >35 år. De senaste 10 åren har jag varit med om en lång rad av systematiska övergrepp utfört m.hj.a maktmissbruk och direkta brott av tjänstemän och privatpersoner. Uppsåtliga grova tjänstefel, grov trolöshet mot huvudman och flera andra brott är bara en del av de cirka 300 lagbrott som jag utsatts för. Även bl.a misshandel...

På de senaste åren har jag varit med om saker som gör att jag har ingående erfarenheter och kunskaper om Sveriges dolda fascistiska system,  det som huvudsakligen organiseras genom ordenssällskapen. Man kan kalla det organiserad "smygfascism".

På de senaste åren har följande hänt, mycket förenklat:

# 2006 fråntogs först ett plusjobb på olagliga grunder. Facket, JUSEK agerade med grov trolöshet.
# 2006 fråntogs därefter A-kassa på olagliga grunder
# 2006-2010 inkomst och bidrag totalt 0 kronor.
# 2006-2010 vägrades handläggning på socialkontor
# 2008-2010 hemlös
# 2010 Är 50 år gammal och vistas och sover hos släkting. Saknar egen bostad.

__ Nuläge
Omkring det som skett har jag utsatts för en lång rad olika lagbrott. Principen med det Svenska smygfascistiska(*not) systemet är att det ska hemlighållas till varje pris. Jag vet betydligt mer om Sveriges fascism (med rötter i 1900-talets rashygien och tvångssteriliseringarna) än vad personer på utanför systemet normalt sett får göra. Till det är jag organisationsvetare vilket innebär att jag genom iakttagelser och analys inser och förstår betydligt mer än det som jag primärt har varit med om... Trots att jag alltså är laglydig och skötsam betraktas jag som ett hot eftersom jag har kännedom om många, för smygfascisterna känsliga sanningar.

Jag har nyligen fått en omgång socialbidrag men har fortfarande enorma problem att få fram de intyg som krävs för att få det igen. Det är alltså den första inkomsten som jag haft på 4 (!) år. Naturligtvis är min situation på arbetsmarknaden bedrövligt dålig och något riktigt liv har jag inte. Verkligen inte. Så är det eftersom, som jag säger utsatts för terror i över 35 år... Nu vill de alltså förvissa sig om att utplåna minnen, kunskaper etc. också eftersom jag vet för mycket.

Dagtid står jag under social manipulation, indirekta hot och attacker. Nattetid utsätts jag för tortyr med pulsgeneratorer sedan över 2½ år. Pulsgeneratorerna ger en form av lågintensiva vibrationer som man använder för att skada hjärnan, hjärntvätta eller som terror mot kroppen. Du kan Googla det. Hur allvarligt är det då? Ja, den psykiska delen innehåller manipulationer som ligger en rejäl bit utanför normalt vuxet beteende. Det handlar också om att att jag på så vis blir extremt ensam eftersom de personer som jag har runt mig inte beter sig normalt utan har en jävlighetens agenda... Nattetid pågår vibrations-körningar mot mitt huvud och kropp, nästan alltid 4-6 timmar. Intensiteten är sådan att det känns som kraftiga slag mot huvudet under natten. Naturligtvis sätts intelligensen ned, bit för bit.  Vid ett antal tillfällen har effekten av vibrationerna varit så stark att jag inte kunnat hålla balansen på morgonen när jag gått upp. Betänk då att jag nu varit omfattande terroriserad sedan 2000 och intensivt utsatt sedn 2006 då jag fråntigs alla former av inkomst samt vägrades handläggning på socialkontor. Det vill säga att jag sedan 2006, fram till nu helt saknat inkomster. Det råder ingen som helst tvekan om att det är planerad och organiserad hjärntvätt som jag utsätts för nu. De här metoderna med soicial manipulation, angrepp och liknande samt vibrationer mot huvudet känns igen av nästan alla socialt avrättade och utstötta varav många senare blivit missbrukare och hemlösa. Missbruket de flesta utvecklar bidrar också till att de inte vågar vittna samt att de enkelt utpekas som nojiga.

--------------------------.
*not: Ordenssällskapen anser förstås att deras "lagar" inte ska betraktas som fascism utan mer som en sorts välvillig pragmatism (lika säger de partier som nu i 10-tusental vräker ut folk från f-kassa och a-kassa över till försörjningsstöd). I verkligheten leder emellertid deras regler till populistiska lösningar, en elitistisk fascism med lösningar från bl.a Machiavelli och i vissa delar även likheter med det som betraktas som satanism. Jämför exempelvis med S.Kubriks "Eyes Wide Shut" eller senare tids gruppvåldtäkter mot utsatta kvinnor av män med uppsatt position.

__ Hjärntvätt, snabböversikt
Här kommer en snabb och lättbegriplig förklaring till begreppet hjärntvätt. Nyckelorden som stora bokstäver. Du kan också googla termen eller ordet "brainwash".

Hjärntvätt bygger på att personen utsätts för HOT, VÅLD eller STRAFF för att GLÖMMA sann kunskap eller sanna minnen eller idéer. Attackerna sätts in omedelbart, eller snabbast möjligt som följande natt när personen refererar till, eller pratar om något som manipulatörerna anser ska ”tvättas bort”. Personen ska känna sådant obehag inför utpekade fakta, bli rädd för sanningen så att det sker en psykologisk bortträngning. Genom den repressionen ska offret känna sådant obehag inför minne eller idén som ska hjärntvättas bort att hen går in i psykiskt försvar och tränger bort sanningen, händelsen etc. som ska bort. I stället belönar, lockas och mutas offret att bete sig fånigt, okunnigt och att förneka, glömma (eller åtminstone förtiga) de sanna händelserna. Även kan man säga att hjärntvätt, i vissa faser avser bryta ned och passivisera personen. Detta innebär att personen som hjärntvättas anpassat efter omständigheterna utsätts för dels angrepp /attacker /repression och dels fjantigt fjäsk att bete sig naivt, juvialiskt etc.

Tänk efter lite extra på detta med hjärntvätt så förstår du enkelt att hjärntvätt är en sorts ondska (direkt antidemokratiskt) och strider mot:
# ...konventioner om mänskliga rättigheter
# Svensk grundlag som talar om individens frihet,  rätt till utveckling, självständighet etc.
# Pulsgeneratorerna är förstås misshandel, men existensen av dessa terrormaskiner förnekas kategoriskt av alla inom etablissemanget.

...fortsättning följer.

Se även länk till länkstation nedan.

----------------------------------------
OBS! De ordenslojala bröderna ska attackera dels avslöjande, samhällskritiska inlägg som är sakliga, som det här men de ska också attackera personer som är utpekade för utstötning. Lägg särskilt märke till hur de nästan aldrig bemöter påståenden i närheten av seriöst. I stället far de med, oftast aggressiva angrepp typ: " - Du är dum och allt du skriver är sjukt." Med sådana påhopp vill de markera tabun och avskräcka alla, både dig och mig från seriös debatt om sådant som de anser ska tigas om.

Morgan Ohlson: Laglydig, frisk, ej missbruk och 19 års utbildning.
# Berövad alla former av inkomster /bidrag sedan 2006-08 - 2010
# Hemlös 2008-07 - 2010 efter vägrad handläggning av soc. i Karlstad

Olagligt utsatts för: # fråntagits 1 barn  # fråntagits 2 olika jobb  # 2 fall av anstiftad misshandel  # trolöshet av fackförening  # förhindrats från arbete >10 år  # utsatts flera grova sekretessbrott  # kriminell utpressning av Arbetsförmedling   # terroriserats med pulsgeneratorer >2½ år, pågående.  # hotats anta falsk Asperger-diagnos  # skriftligt förtalats av Karlstads kommun.   # tot ca 300 lagbrott och   # 2500+ terrortillfällen.

------------------------

Detta ärende, nu över 100.000 läsningar (2010). Läs mer du också!
Googla! Troligen är en del länkar (nedan) nu förstörda. Om du vill Googla länkstationen:
"Morgan Ohlson" vittnemojuni2009

__ Länkstation Fakta, vittnesmål:
Via inlägg Passagen:   http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=500000000000019&conference=10500000000000184&posting=19500000005158553
Via inlägg Debatthuset:   http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=11929
Via inlägg Google grupper (081013):   http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/e8e5deec9056f408/45639eb7fd702f05?hl=sv&lnk=st&q=L%C3%A4nkstation+vittnemoh%C3%B6st2008#45639eb7fd702f05

Mest lättläst(?)
DEL1   http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=500000000000019&conference=10500000000000184&posting=19500000004117566
DEL2   http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=500000000000019&conference=10500000000000184&posting=19500000004730129
--------------------------
.
« Senast ändrad: 23 november 2010, 12:47:41 PM av Morgan Ohlson »
.
Morgan Ohlson, terroriserats systematiskt i över 20 år.

__ Länkstation Fakta, vittnesmål:   http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=11929

.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
SV: Bröderna, hjärntvätten och smygfascismen
« Svar #1 skrivet: 28 november 2010, 11:12:19 AM »
.

***   Bröderna, hjärntvätten och smygfascismen #2

Det som jag idag vet om Sverige trodde jag aldrig att jag skulle få veta. Det första skälet är förstås att det som jag nu vet, det skulle jag aldrig ha trott om Sverige för 20 år sedan... men nu vet jag. Det andra skälet är att jag förr, visserligen insåg att jag behandlades väldigt konstigt, oftast illa... men inte begrep jag då, tidigare att jag som 12-13-åring fick en social dom mot mig att jag skulle stötas ut ur samhället. Antagligen, eller ganska säkert var det just den sämre behandlingen pga att jag var utstött som ledde till att jag redan omkring 17-årsåldern började intressera mig för organisationsteori och gryppdynamik.

__ Rättvisa, att få det man förtjänar
Jag brukar tänka att rättvisa, åtminstone i någon del innebär att man behandlas som man har förtjänat. Men, det förutsätter också att personen har en rimlig chans att förstå vilka regler som gäller. Lagboken är officiell och den känner alla i princip till redan från skola och föräldrar. Begår en person ett brott så är det också rimligt att personen straffas enligt lagarna. Men, i Sverige finns även andra regler som inte är alldeles så där enkla att förstå.

__ Jantelagen, överhetens kontrollsystem
Jantelagen visar sig exempelvis ha bottnar i ordenssällskapen. Jo, absolut! Dvs att denna Jantelag, som man ofta till vardags antyder bara är någon sorts regler uppkomna ur nordisk avundsjuka och nedskrivna av Axel Sandemose, de har egentligen bottnar i regler från ordnarna. För etablissmanget är Jantelagen alldeles förträfflig eftersom den innebär att folk ska bevaka varandra (avundsjuka). På så sätt minskar mängden individuella initiativ och personlighet i samhället vilket innebär att direktiv, påbud och regler "uppifrån" får betydligt starkare inverkan. Detta alltså eftersom folk ofta tvingas sitta stilla i båten redan innan, alltså baserat på Jantelagen. På så sätt blir folk ofantligt mycket lättare att kontrollera uppifrån. I själva verket är också Jantelagen eller Jantelagarna betydligt mer omfattande än man ofta säger och mängden påbud är egentligen ganska omfattande.

När en lärare kom till mig på skolan då på 70-talet och gav en mer eller mindre direkt order till mig att, citat: " - Du ska lyda honom X". I mina öron lät det som science fiction eller att läraren hade överdoserat någon medicin eller liknande. Jag hade inte en enda tanke på att det som läraren sa, alltså att jag som 12/13-åring liksom hade tilldelats en "livschef", en kille i min egen ålder som alltså var utsedd att vara "ledare" över mig. En sådan fascism hade liksom ingen grund att ens få fäste i mitt tänkande. Nu gällde det väl förstås inte enbart mig att ha en "livschef", men det hade jag väl ingen tanke på då. Någon tid senare blev jag lurad i en sorts fälla av den där jämnåriga killen X. Han genomförde förstås den där fällan på sin hemmaplan, jag var på bortaplan och trots att jag idag inte kan se att jag gjorde något fel så var ju X chefen, han var utpekad som "bra" medan jag hade pekats ut som "dålig" och nu, när han alltså for med falska uppgifter om mig, då ställdes jag alltså riktigt utanför. Det var alltså X, en vanlig kille i min egen ålder som uppenbarligen slutligen, genom sina påståenden om mig avgjorde att jag skulle stötas ut. Han å sin sida befäste sin roll som den som vågar utföra onda handlingar i ledarskapets tjänst... och det kommer jag återkomma till. Då hade jag förstås ingen aning om det, men det var efter det testet, ditsättningen som jag sedan mer eller mindre systematiskt utsattes för olika former av organiserad och planerad repression.

__ Grymt spel där vissa inte ens får veta spelreglerna
Som 12/13-åring är det inte rimligt att ställas under en regel eller oskriven lag som man inte ens vet existerar. I min värld var det förstås dessutom så att jag, enligt Svensk lag och grundlag är fri och har en lång rad rättigheter. Typ att jag var fri så länge jag levde enligt gängse lagar i lagboken. Det där som läraren, visserligen ganska hårt och i orderform sa, det uppfattade jag enbart som någon sorts galenskap. Kanske kan man säga att jag tog det som någon sorts symboliskt, men i praktiken tomt hot. Sedermera vet jag ju att det kan kallas för galenskap, men att det uppenbarligen är ett system som finns dolt i det Svenska samhället och ingalunda något som den där läraren hittat på själv. Jag råkade efter det ut för övergrepp av lärare, utsattes även för våld av lärare, stöttes ut av ungdomar i mitt eget bostadsområde och utsattes för betydligt mer elakheter än vad som kan uppfattas som normalt. Då uppstår frågan, kan en 12/13-åring som är skötsam, har betyg strax över medel, inte håller på och leker med droger och är helt frisk dömas till utanförskap redan som 12/13-åring. Är det rimligt? Kan man påstå att en 12/13-åring även om han skulle ha betett sig till och med ganska illa ändå skulle kunna ha förtjänat att dömas till utanförskap i sisådär en livstid?

Rimligen kan det inte finnas ett enda hållbart, civiliserat skäl till att systematiskt börja terrorisera en person i 12/13-årsåldern. Betänk ordet civiliserad. Kanske är det INTE MENINGEN att det ska vara civiliserat, och det kommer jag också att återkomma till. Vi pratar alltså inte om allmänna elakheter eller slumpmässig mobbning utan om en sorts strukturell, organiserad repression eller planlagd nedtryckning. Jag dömdes alltså till utstötning som 12/13-åring trots att det finns många skäl till det är totalt fel...

En 12/13-åring...
# är fortfarande barn och har rätt att få utvecklas fritt i många år till.
# en 13-åring har ingen färdig-växt personlighet
# är inte straffmyndig.
# har skydd enligt internationella konventioner.
# har liksom vuxna skydd enligt grundlagen
# dessutom utvecklas även friska personer mycket olika
# har precis som vuxna också rätt till individuella attityder, värderingar och åsikter (inom lagarna).

-------
Den som nu försöker tänka sig med i det som jag redogör för inser förstås att det nu börjar lukta barbari i stil med böcker som Flugornas herre, 1984, Djurfarmen etc.
-------

__ Sveriges dolda ideologi
Det finns en sanning som inte så många vet eller tänker på. Det är att i princip alla sammanhang då personer uppfattas vara olydiga, egensinniga eller inte vill samarbeta, då används våld mot dem. Ja, i Sverige! Senast förra helgen dog en person i Karlstad och i läkarjournalerna står att dödens inträffade p.g.a tidigare syrebrist /kvävning. Även då personer bara lite för dåligt samarbetar med staten /samhället, även då används våld för att kuva dem. Sveriges sanna system, bakom kulisserna är absolut inte särskilt snällt, ideologin är repression först, alltid repression först som sist.

# Ungdomar, intagna på institution och som inte är nog lydiga. De utsätts ofta för olika former av olagliga straff... Har visats 100-tals exempel av föreningar och nu nyligen av SR, programmet Kaliber.

# I flera mer eller mindre kända fall har personer som betraktats som "obekväma", kritiska eller "olydiga", men fullt laglydiga behandlats extremt illa. Justitiemord, falskt baserade inlåsningar på psyk under åratal och falskt baserade tvångsomhändertaganden tycks användas som repressionsmetod. Mycket vanligt är t.ex att politiskt kontroversiella vuxna får barn tvångsomhändertagna, se www.nkmr.org

# Även bland barn som vistats på fosterhem framkommer ofta, även numer vittnesmål om grov repression, upptuktelse och våld snarare än riktig uppfostran. (se: föreningarna Stulen barndom och Samhällets styvbarn)

# Psykiatrin använder i princip alltid våld först och frågar sedan, eller så frågar man inte alls. Omhändertagandet av Anna Odell var typiskt. Hon gjorde motstånd och ingen frågade vad som var fel, inte vad de kunde göra för henne etc. Nej, det första som Odell utsattes för var fastlåsning, så kallad "bältning" och tung drogning med neuroleptika. Våld! Inte samtal, inga frågor. Flera har på senare år dött p.g.a övervåld i psykiatrin (t.ex i Karlstad).

# Polisen har laglig rätt att använda anpassat mått av våld. Numer anmäls Svensk polis för övervåld cirka 1400ggr per år, det motsvarar ~4ggr per dygn och varje år ökar anmälningarna med några hundra stycken. Osmo Vallo som dödades av polis i Karlstad är det mest ökända exemplet.

Läs mer om ärendet ...väg till länkstation, nedan.

.

OBS! De ordenslojala bröderna ska attackera dels avslöjande, samhällskritiska inlägg som är sakliga, som det här men de ska också attackera personer som är utpekade för utstötning. Lägg särskilt märke till hur de nästan aldrig bemöter påståenden i närheten av seriöst. I stället far de med, oftast aggressiva angrepp typ: " - Du är dum och allt du skriver är sjukt." Med sådana påhopp vill de markera tabun och avskräcka alla, både dig och mig från seriös debatt om sådant som de anser ska tigas om. De agerar i tystnadens namn.

Morgan Ohlson, organisationsvetare: Laglydig, frisk, ej missbruk och 19 års utbildning.

Olagligt utsatts för: # fråntagits 1 barn  # fråntagits 2 olika jobb  # 2 fall av anstiftad misshandel  # trolöshet av fackförening  # förhindrats från arbete >10 år  # utsatts flera grova sekretessbrott  # kriminell utpressning av Arbetsförmedling   # terroriserats med pulsgeneratorer >2½ år, pågående.  # hotats anta falsk Asperger-diagnos  # skriftligt förtalats av Karlstads kommun.   # tot ca 300 lagbrott och   # 2500+ terrortillfällen.

------------------------

Googla! Troligen är en del länkar (nedan) nu förstörda. Om du vill Googla länkstationen:

Via inlägg Passagen:   http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=500000000000019&conference=10500000000000184&posting=19500000005158553
Via inlägg Debatthuset:   http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=11929
Via inlägg Google grupper (081013):   http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/e8e5deec9056f408/45639eb7fd702f05?hl=sv&lnk=st&q=L%C3%A4nkstation+vittnemoh%C3%B6st2008#45639eb7fd702f05

Mest lättläst(?)
DEL1   http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=500000000000019&conference=10500000000000184&posting=19500000004117566
DEL2   http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=500000000000019&conference=10500000000000184&posting=19500000004730129
.
.

__ Länkstation Fakta, vittnesmål:   http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=11929

.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 04 december 2010, 10:39:08 AM »
.

Google grupper: Kan visa trådens ordning i trädstruktur i vänster marginal. (option => tree)

.

***   Bröderna, hjärntvätten och smygfascismen #3

__ Svenskar mot ondska, i andra länder
Svenska staten /samhället (och i extra hög grad etablissemanget) väljer nästan alltid att tolka egensinnighet som "fiendskap" även om så inte alls är fallet och dess reaktion är VÅLD OCH REPRESSION. Föräldrar får inte slå sina barn och i skolan ska barnen uppmuntras. Men, så snart staten har hand om endera barnen eller vuxna, då förekommer omedelbart våldsideologierna och lagbrott. Man kan knappast påstå att ett barn på institution är en brottsling som ska utsättas för repression...  I det fördolda beter sig inte alls Sverige som en demokratisk stat utan mer som en fasciststat. Men, då är det förstås inte staten som agerar utan privatpersoner och tjänstemän, oftast med kraftigt begränsad insyn utifrån. Tystnadskulturen däremot, den är extremt starkt utvecklad i Sverige.

När det talas om länder som Ryssland och Kina då uttalar sig ofta Svenskar om hur barbariska dessa länder är med såväl våldsideologier, korruption, maktmissbruk och annat barbari. ...och det kan man ju förstås instämma i. Antagligen instämmer de flesta i det när jag säger att Svenska medier gör det ganska tydligt vilka länder vi ska tycka om och vilka vi ska ogilla, eller hur. Västeruropa ska vi tycka om, liksom USA även då de beter sig riktigt dumt. På den andra sidan får vi väl aldrig höra någonting om vare sig Kina eller Ryssland som är positivt, det skulle då vara vid något fåtal tillfällen som det kommit rapporter om små demokratiska framsteg i Ryssland.
   Det här handlar i ganska hög grad om att vi pekar ut en god, en stat eller en person som inte ska kritiseras och de onda som liksom ska ta skit för allting, även om de gör något bra. ...och det är det som liksom är poängen. Genom media får vi lära oss att de påstått ”dåliga” alltid ska tryckas ned och våra vänner, de är alltid goda vad de än gör. Det samma gäller förstås här i Sverige, dvs att vårt eget land ska ju liksom aldrig få kritiseras. Sverige ska numer, i nationalistisk anda kallas "vårt land" och då får du inte kritisera det negativt alls baserat på den nya tystnadsläran.

__ Svenskarna och de fyra aporna
Det betyder att justitiemord, övergrepp och maktmissbruk inte får kritiseras heller så länge som övergreppen riktas mot syndabockar, mot personer som är utstötta för och ska fungera som offer. De utpekat dåliga, alltså så som jag mystiskt utpekats som "dålig", vi är rättslösa, ska vara rättslösa och terroriseras och ingen ska ens få tala om det eftersom ondskan ska döljas bakom rökridåer och skitsnack om världens bästa demokrati. Men, när repression (våldsideologi), maktmissbruk, justitiemord och andra övergrepp sker här i Sverige inom räckhåll för de goda demokraternas ingripande, då blir det plötsligt knäpptyst. Då säger folk endera att det är lögn, att inget fel har begåtts eller så blir det tyst igen. Svensken vill gärna kritisera andra länder och göra dem godare, men när ondskan framträder här, då finns knappast en enda frivillig godhets-arbetare inom synhåll.

Trots att Sverige påstås vara världens bästa demokrati så blir det plötsligt tyst när någon vittnar om övergrepp... osså hör man det där som en organisationsforskare brukar återge som tassande fötter, fotarbete, dvs ljudet eller den taktiska tystnaden av dem som plötsligt börjar rusa hit och ditt för att försöka dölja det som har kommit i ljuset. Ja, alltså fram till 1976 pågick tvångssteriliseringarna och då kan ju var och en försöka lista ut om plötsligt all rashygien då avslutades, liksom i ett trollslag!?
   När jag nu har berättat om åratal av övergrepp och som fortfarande pågår, vad händer då? Har jag t.ex fått något juridiskt stöd? Annan hjälp att slippa övergrepp? Nej, i princip händer enbart motsatsen, dvs att på olika sätt framförs att jag nog bör hålla käften osså bemöts jag än hårdare... men varför då? Om Sverige är världens bästa demokrati och rättstat, då är väl detta ett misstag?  ...eller är det inte? Vi hör inte, vi ser inte, vi säger inget och vi gör inget.

__ Tystnaden, nyckeln till diktatur
Jag utsätts alltså nu för omfattande hjärntvätt, det är också en våldsbaserad form av repression och när det ska gå fort, som i detta fallet hamnar det snabbt på tortyrnivå. Ett signifikant inslag i en våldsideologi. Sanning, fakta och goda saker straffas i hjärntvätten. Fånighet, löje och passivitet belönas och man försöker systematiskt få mig att leva i en intensiv ångest-zon. Hjärntvätten fungerar bäst då. I bakgrunden används dag och natt pulsgeneratorer för förstöring av min hjärna och allmänt ångesthöjande. Situationen är rent ideologiskt samma som Sovjetiska korrektionsläger, Kinesiska eller Nordkoreanska "omskolningsläger".

Det handlar om cirka 300 lagbrott mot mig. Listan på sådant jag varit utsatt för tidigare kan du se genom länkarna nedan. Detta har jag under flera år spridit fakta om som så:
# redogjort tämligen sakligt i webdebatt för övergrepp (långt över 100.000 läsningar)
# pratat med politiker som jag är bekant med
# informerat högre politiker
# informerat rättviseföreningar /medborgarrätt mm.
# varit i ingående samtal med etablerade media.
# kontaktat polis och skickat omfattande redogörelser, vittnesmål och rapporter om bevisläget
# gjort en enskild stämning som myglades bort på tingsrätten i Karlstad

Bevisläget är sådant att det finns cirka...
# >2000 dokument som visar på förlopp och bakgrund
# något 100-tal dokument som explicit bevisar maktmissbruk, övergrepp och andra lagbrott
# ~30-tal inspelade möten som tydligt visar på lagbrott
# >100 inspelade telefonsamtal varav åtminstone ~50 bevisar trakasserier och maktmissbruk av polis, tingsrätt, arbetsförmedling m.fl.

Det kan ju inte råda någon som helst tvekan om att jag är fredlig, ickekriminell och skötsam medan jag ändå organiserat utsatts för 1000-tals trakasserier och flera hundra lagbrott. Var är rättssamhället?

--- forts

--------------
Tortyr nu, lördag 09.55: Just nu i skrivandes stund utsätts jag för en synnerligen intensiv och koncentrerad vågvibration mot magen. Den ger akut magsmärta när jag sätter mig vid datorn. När jag sätter handen på "rätt ställe" kan ja känna att det koncentrerats en cirka 20-50Hz vibration i ett ~50mm stort område mot tarmarna. Jag skriver just nu dubbelvikt med ena armen framför magen för att störa vibrationskanalen och smärtan, vibrationszonen avtar direkt när jag studsar upp från tangentbordet och går ett varv i rummet. Omedelbart när jag sätter mig vid datorn kör de på smärtan igen och vibrationen kan hittas...
--------------

.

Morgan Ohlson, organisationsvetare: Laglydig, frisk, ej missbruk och 19 års utbildning.

------------------------

Mest lättläst(?)
.

.

.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 11 december 2010, 09:41:11 AM »
.

***   Bröderna, hjärntvätten och smygfascismen #4

.

----------
Hotande vågvibration: I det som jag i slutet berättade om i förra inlägget om att jag utsattes för en aggressiv form av vågvibration av tortyrkaraktär just där och då var naturligtvis helt sant. Jag blev själv överraskad eftersom det även för mig var en ny, mycket aggressiv och smärtande vågtyp. Att det var en vågalstrad vibration kunde jag konstatera genom att lokalisera och identifiera vibrations-fokus cirka 10-15 tillfällen under den cirka halvtimme som det pågick som starkast. Att förföljarna skulle ta till den typen av aggressiva medel för att försöka skrämma och tysta mig kom en smula överrumplande, men inte helt överraskande ändå eftersom den Svenska aggressiviteten och våldsideologin som ligger bakom är tämligen djupgående och avancerad.
----------

__ Sverige vs. andra diktaturer
Skillnaden mellan Sverige och andra länder där övergrepp sker systematiskt ligger i att man i Sverige har utvecklat metoderna, t.ex hjärntvätt så raffinerat att detta numer sker i vanlig boendemiljö. Det finns också en skillnad i det att risken att jag, eller andra ska dö av det är något mindre än i de trad. diktaturländerna. Glöm då inte att en (1st) Svensk motsvarar ~120 stycken kineser och att Sverige är betydligt ”farligare” än de flesta vill lotsas om. Den person som dödades i psykiatrin i Karlstad och den person som sannolikt dödades av polis bara härom helgen också i Karlstad, det motsvarar alltså enligt kinesiska mått 240 döda, och det alltså bara i Karlstad. En del människor tycker förstås att de viktigaste sakerna i livet är t.ex erfarenheter och minnen, att få styra sitt liv och att få dra lärdomar och kunskaper. Alltså att det finns en annan kvalitativ död, inte enbart rent kroppslig död. Eftersom de nämnda sakerna är en stor del som etablissemanget nu vill hjärntvätta mig ifrån så kan man tolka det som att de först förstört >35 år av mitt liv och att de nu dessutom vill radera bort de minnen och erfarenheter jag har ur mitt liv. Med andra ord en sorts fullbordad personlighets-avrättning. ...men de gör det inte så att det syns utåt, allt sker i det fördolda och tystnaden är fundamental. Men som sagt, i grunden har Sverige samma sorts ideologi som utpekade auktoritära eller diktaturländer, alltså en härskar och våldsideologi som helt bygger på repression.

__ Konsekvenser av en våldsideologi
Skrivet i inlägg ovan: " - Det var alltså X, en vanlig kille i min egen ålder som uppenbarligen slutligen, genom sina påståenden om mig avgjorde att jag skulle stötas ut. Han å sin sida befäste sin roll som den som vågar utföra onda handlingar i ledarskapets tjänst... " (när jag var 12-13 år.  Förstår du varför jag beskriver det  så?

Officiellt så är Svenska staten en demokrati, det är sannolikt ett fakta. Men, om det nu hade varit hela sanningen då hade det som jag utsätts för och som jag tidigare beskrivit, då hade det aldrig hänt eller så hade jag åtminstone fått gehör hos polis eller tingsrätt för att få en juridisk lösning på förföljelsen. Kom också ihåg att staten avser det formella styret medan ordet samhälle mer beskriver människornas kultur och samverkan.
   Olyckligtvis har det jag beskrivit hänt och är alltså sant. Hur kan någon då utsättas för det som jag beskrivit här och tidigare? Det hela bottnar i våldsideologin. När man har grupper, nätverk etc. som använder våld som metod så måste också de i sin verksamhet legitimera och i vissa fall kanske t.o.m hylla våld för att befästa sin tro, för det är faktiskt en tro, en attityd som det handlar om men som är organiserad i det fallet.

Jag kan inte de olika ordnarnas regler i detalj, det kan jag inte. Men, när man har organisationer som hyllar vissa metoder, då måste också organisationerna befästa de metoderna för sin egen skull. Det samma gäller alltså våldet. Vill en organisation ha någon form av våld, då måste de också legitimera och befästa det inom sin egen rörelse. Bland de som ibland kallas A-lagare finns kan vi enkelt säga, 2 olika grupper. Den första gruppen är de som börjat missbruka väldigt tidigt och som helt av egen förskyllan förstör sina liv med droger. Den andra gruppen är de som först råkat väldigt illa ut på något sätt. Ofta har de redan som nyktra först blivit hemlösa och sedan i normalt utanförskap, i kontakt med andra hemlösa dragits in i drogmissbruk. Den här senare gruppen, alltså de som utvecklat missbruk efter sociala avrättningar, de är ofta påfallande intellektuella, inte sällan också ganska intelligenta. Från parkbänkar och i andra sammanhang kan man ibland snappa upp häpnadsväckande klarsynta och träffsäkra kommentarer. Men säg ett sätt att smidigare göra sig av med folk än ett först förleda dem in i en situation där man sedan kan beskylla och förtala dem med knarknojor eller schizofrena av droger!? Dem kan behandla hur som helst, deras vittnesmål eller död i en poliscell har ändå enligt etablissemanget inget värde.

... fortsättning följer. (se länklar nederst i angränsande inlägg)

------
Jag hade egentligen tänkt lägga ned stridsyxan helt efter den här sommaren. När jag då under hösten upptäckte att jag hade ställts under fullt utvecklad, avancerat uppställd hjärntvätt... och på grund av mitt mångåriga intresse för organisationspsykologi och liknande så vet jag vad jag talar om... Då blev jag riktigt förbannad! Här tänker man ibland att Sverige i en del avseenden har en dragning åt det fascistiska hållet. Så plötsligt ställs man inför en synnerligen utstuderad uppställning för hjärntvätt, med socialt utvecklad taktik och med super-avancerade process-styrda maskiner dag som natt och som definitivt inte finns att köpa på Clas Ohlson... Jag tänker då förstås på mikrovågs-pulsgeneratorerna (vågkategori mellan mikro och radarvågor) som snarare hör till kategorin försvarsmateriel eller borde benämnas "vapen". Då kan man verkligen inte kalla det för vare sig trakasserier eller smygfascism. Då handlar det om fullt utvecklad tortyr med gravt nazistiska motiv och metodologi bakom. Detta inryms inte ens med en lilltå inom vare sig Svensk lag, grundlag eller internationella konventioner och det sker utstuderat och planlagt här i det Sverige som du ska tro är en rättstrygg demokratisk stat.

När man då förstår och med viss möda lyckas ta till sig att den här typen av ondska (nazistisk-baserad ras och maktideologi) organiserat sker i Sverige, då måste man också förstå att vissa människor ställs helt utanför systemen och att t.ex allvarliga släktdramor, så som mord och liknande antagligen har mycket logiska förklaringar. Vi får förstås aldrig höra bakgrunden till sådana dramor men att släkt etc. utsätter anhöriga för direkt utvecklad tortyr, långt, långt bortom vad som ens skulle tillåtas på Svenska slakterier, det ska ju du och jag aldrig få veta på samma sätt som allt sådant hölls dolt för folket även i såväl Nazityskland som Sovjetunionen och DDR... I Sverige sker det då förstås utanför staten i regi av organiserade, privata föreningsnätverk.   
   ===> Missa inte att läsa mer om bakgrunden, se länkar till länkstation nederst i angränsande inlägg. Du som läser eller debatterar ”Sverige” du måste naturligtvis veta mer om vad som verkligen utspelas i det fördolda, runt om i Sverige. Är vi 50, 500 eller 50.000 som utsätts får detta?
------

.

.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 18 december 2010, 09:54:58 AM »
.

***   Bröderna, hjärntvätten och smygfascismen #5

Ja, från förra inlägget är alltså inte avsikten att beskylla regeringen Reinfeldt för fullfjädrad fascism även om vissa samhällsförändringar, enligt mig passerar det som kan beaktas som välfärdssamhälle. Nej, det finns flera aktörer som numer styr (?) själva och regeringen har inte eller försöker att ha samhällsledande roll. Andra maktintressenter som man numer, som det ser ut (åter) bör beakta mer än tidigare är: # kapitalägare   # verks och myndighetsledningar   # stora bolag   # vissa forskningsområden (medicin)   # mediaindustri samt vissa   # förenings-konstellationer. Kuriosa eller allvar, hur som helst så har flera karriärister inom kultur och media på senare år kommit från TV's barnprogram och sportavdelningar. Slump eller inte? ...och sporten tränger sig numer in såväl i SR P3 och P1.

Lite mer konkretiserat kan man nämna hur industrin fått polisiära uppgifter i anslutning till utredningar om fildelning. Traditionellt anses ju juridiska utredningar om brott och liknande vara något polisen har och ska ha monopol på ev etiska, bl.a integritetsskäl. Från och med nu i årsskiftet kan även arbetssökande tvingas anlita företag som jobbcoacher. Musikindustrin tycks åtminstone i mina ögon mer propagandistisk och enformig än någonsin. Samtidigt hörs forskare inom statskunskap som bekräftar att ord som demokrati, fascism etc. definieras sönder (av revisionister?) och numer, i den senaste litteraturen nästan saknar relevanta definitioner. Inom psykiatrin hittas det på nya diagnoser i princip varje månad och varje gång sägs att det kan bevisas genetiskt hit och dit och nya ungdomsgrupper ska få nya etiketter.

.

------
__ BAKTANKAR OM EN DÖRR I PC'N: Sedan en tid tillbaks har jag mycket underliga problem med datorn. För någon vecka sedan stängde jag av uppdateringen till OS'et. Strax efter så gjorde jag 2 saker.
   1) Dels riggade jag ett fildelningsprogram, tänkte dela lite öppna typsnitt bl.a. Har också filtrerat en öppen svensk ordlista till ett nytt format. Då visade det sig att fildelningsprogrammet inte kom ut på nätet. Jag checkade brandväggen. Har alltid haft en sådan installerad och påslagen. Den visade sig vara avstängd och det kan (kanske) bero på att den har ett visst samband med OS-uppdateringen som nu var avstängd. Säker är jag inte. Men då borde ju fildelningsprogrammet enkelt komma ut på www, vilket det alltså inte gjorde. Då körde jag ett par spårningar mot min egen dator för att undersöka portarna och profilen utåt på nätet. Då visade det sig att datorn enligt testerna är 100% osynligt utåt och det ska, som jag vet (?) enbart kunna ske om datorn är skyddad av en brandvägg (vissa portar syns alltid annars), men det är inte MIN brandvägg.    :-0     
   2) Dels har jag senaste halvåret installerat över 10 stycken erkända antimalware-program (olika typer). Samtliga dessa har blivit highjackade inom 2 timmar till 1 vecka efter installation. ...inklusive ett som är ett "mergency kit" med en mini-installation. Dessutom har jag fått någonting i datorn som avbryter skanning med HJT (HighJack This) som vanligtvis anses "nästan okrossbar". Ingen skanner har hittat några seriösa malwares, endast banala kakor. Ominstallation av virusprogrammen gör det inte bättre. När jag skannar datorn i felsäkert läge, då uppträder omfattande hårdvaru-avbrott (interrupts). Dvs att en smart skanning som ska gå på ~30 minuter, den är fortfarande inte klar efter 11 timmar.  Notera att jag då har stängt av ytterligare funktioner (wbem mm.). Sammantaget blir jag lite konfunderad och det känns nästan som jag sitter på en terminal snarare än en pc med ett fritt internetabonnemang.
------.
.

__ Tänkande är farliga! (...för diktaturer)
Intellektuella (ens vagt) har i princip alltid betraktats som fiender av fundamentalistiska högfascistoida stater /organisationer. I enkelhet är det så att nätverk som bygger på fascistoid härskarmakt oftast har usla ledare som inte klarar intellektuell konkurrens. De är vanligen socialt härskande, mer eller mindre  psykopater. I Sverige är staten en demokrati och lagen är tydlig om folks rättigheter, men det är ju inte staten som arrangerar sociala avrättningar. De som gör det är "föreningsnätverken" i organisation. Kan man då odla demokrati bakom våldsideologier? Nja, kanske finns det någon förvirrad revisionist-aspirerande forskare som har sådana idéer. De som använder språkets ord så som de från början har avsetts kan nog inte komma till någon annan slutsats än att våldsideologier omöjligtvis har med demokrati att göra. Systematiskt våld är för fascister, oavsett klassisk högerfascism eller kommunisternas socialfascism. Alla fascister har i princip alltid hatat folk som har egna tankar, egen analyskapacitet och som välnyanserat kan lägga fram alternativa synsätt till fascisters /ordnarnas ofta starkt fascistoida tänkande.

------
Se t.ex det s.k polismordet i Nyköping 2007. I den rättegång som hölls efteråt spelade juridiken ingen som helst roll. Själva insatsen att gripa personen var en våldsbaserad "nätverksaktion" med tydliga makt och härskarinslag, särskilt då ifrån den psykiatriker som påstod känna sig hotad av det brev som figurerade. Detta brev lästes i radio och vid den uppläsningen kunde jag inte uppfatta något hot. Det finns även myndighetspersoner som är så psykopatiska att de i princip närapå kan döda eller använda statens alla resurser, då initierade genom ”föreningsnätverk” om de blir förolämpade av fel personer. Utgången i Nyköping var bestämd på förhand vilket visade sig bl.a genom att polisen saknade handräckningsorder för insatsen. Den rikskände advokaten framstod både under och efter denna rättegången som rejält irriterad och han lämnade bara någon månad efter sin riksdagsplats.
-------

...och, för dem som har en våldsideologi måste ju också, åtminstone någon ibland ikläda sig rollen som våldsutövare och bödel. Därför kräver man, så som jag kunnat iaktta det hela att personer som vill göra karriärer inom nätverken också måste visa att de vill och törs utöva ett våld som ofta alltså även står i tydlig strid med lagarna. Att han X, som alltså jag beordrades lyda (ovan) han skulle alltså, för att visa sig stark och göra karriär kunna lura mig i en fälla. Sedan skulle han ta på sig rollen som domare och följa upp det handgripligen dels själv och dels se till att andra efterlevde den sociala domen, sociala avrättningen och utstötningen riktad mot mig.

I samband med årets nobelprisutdelning så sköljdes, med viss rätt en hel del kritik mot Kina dit ju årets fredspris utdelades. Nu jämför jag mig inte med fredspristagaren som person, men ser man till hur oskyldiga behandlas kan jag inte se särskilt stora skillnader. Den kinesiska fredspristagaren sitter i fängelse men har en fru i lägenhetsarrest. För egen del är jag frisk, har alltid varit skötsam, har inga missbruk etc. men jag sitter inte i fängelse. Däremot har jag terroriserats så omfattande att jag inte har familj utan snarare att smygfascisterna använt kvinnor mot mig vid flera tillfällen under livet. Man kan alltså uppfatta Kina som grymmare, med fängelse och så... men vid en granskning och analys så framträder annan radikal grymhet i Sverige, bara med den karaktären att det är djupt hemlighållen ondska, sataniskt utstuderad och som även döljs bakom jantelag och andra extremt starka, normativa tabun.

.

------------------------
Detta ärende över 100.000 läsningar. Läs mer du också!
Googla!  "Morgan Ohlson" länkstation vittnemojuni2009

Via Länkstation Passagen:   http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=6400000000000002&conference=10400000000000015&posting=19500000005484452
Länkstation Debatthuset:   http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=11929
Länkstation Google grupper (081013):   http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/e8e5deec9056f408/45639eb7fd702f05?hl=sv&lnk=st&q=L%C3%A4nkstation+vittnemoh%C3%B6st2008#45639eb7fd702f05

Lättläst  __ DEL1   http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=500000000000019&conference=10500000000000184&posting=19500000004117566
__ DEL2   http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=500000000000019&conference=10500000000000184&posting=19500000004730129

.

.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 25 december 2010, 10:09:03 AM »
.

***   Bröderna, hjärntvätten och smygfascismen #6

.

ÅTERKOMMER... Rubriken "Tänkande är farliga! (...för diktaturer)" kommer jag återkomma till i senare inlägg.

__ Utstött vid 12 (eller 13)
Det lutar åt att det var 13 år jag var enligt det som jag berättat ovan. Men, som jag tidigare också har nämnt så hände det en rad olika konstiga saker i mitt liv redan innan det. Särskilt tänker jag då på den mobbning jag utsattes för av de betydligt äldre grannarna redan när jag var 3-5 år. Till det kommer den händelsen då jag i 2'a klass, endast tillsammans med en romsk kille utpekades som plattfotad, trots alltså att det var ett felaktigt påstående. Det där att jag poängterar att den andre killen var rom beror ju på att det från den Svenska rashygiensiska epoken finns omskrivet (forskning, SVT Uppdrag granskning mm, mm) hur bl.a romer särbehandlats kraftigt negativt.

_ Några år senare fick jag en kommentar att jag snarare hade helt okej fotvalv av en riktig läkare. Pga av detta skulle vi då när vi utpekades delta i någon sorts konstig exercisliknande gymnastik på kvällstid med samma gamla gubbe som hade pekat ut oss som plattfotade under lektionstid trots att åtminstone inte jag var det. Detta är jäkligt skumt alltså. Dom släppte in en gammal gubbe i skolan bara för att han påstods vara någon sorts frisksportare eller vad det var. Detta var alltså i slutet av 60-talet, ungefär samtidigt som högskolestudenter beträdde barrikader iklädda utsvängda jeans och fårskinnsvästar lyssnande till gitarrgurun Jimi Hendrix. För er som inte förstår det så ska jag poängtera följande.

_ Fortfarande i slutet av 60-talet så pågick tvångssteriliseringar i Sverige samtidigt som högskolerevolten hade startat. Rashygieniska institutet ombildades först omkring 1975 till en nedtoning och avveckling av steriliseringarna och lobotomierna med tvång. Antagligen var det samma år som vi pekades ut som plattfotade som alla i klassen vid ett annat tillfälle blev skickade till biblioteket för läkarundersökning. Det där är också ganska sjukt faktiskt... Det var alltså någon sorts ung, forskarassistent från Uppsala Universitet, troligen värmlänning som dök upp på denna skola i Karlstad och fick tillstånd av skolan att göra skallmätningar och utföra eugenisk (rashygienisk) forskning på oss små, som ju då inte begrep att vägra det. Vi var ju bara 8 år då och föräldrarna meddelades definitivt inte. Snarare att vi barn uppmanades att inte tala om det hemma. Ni hajjar ju... de använde inte skolsköterskans lokaler som ju hade varit betydligt mer lämpligt, nej de hade i tysthet lånat bibliotekslokalen. Detta lurade de oss små skolbarn att delta i... vilka jävla rövare va...!?

Något år senare råkade jag ut för ytterligare mycket märklig, medveten negativ särbehandling av vuxna i en så kallad nykterhetsloge (uttalas ~låsh). Då behandlades jag först mycket märkligt och vid ett senare tillfälle då jag redan hade vunnit 2 deltävlingar i en 3-kamp (hopp, kast och löpning) på ett läger så uttalade sig en av ledarna som att de andra barnen var usla som inte kunde besegra "den där" och pekade på mig. Det var verkligen avsett som nedlåtande alltså. Man skulle ju nästan kunna tro att jag var svart i dåtidens 99,9% vita Sverige, men så var det ju inte. Dessutom finns redogörelser från äldre i släkten om bl.a en högre tjänstemans uttalande som berörde mig och som fortfarande är så märkligt att jag inte vill berätta om det på grund av släktingar som lever.

----------------------------=
2010-12-22 ringde juristen och ordföranden i Nordiska Kommittén Mänskliga Rättigheter (NKMR), Ruby Harrold-Cleasson, en av Sveriges mest kunniga angående tvångs-omhändertaganden av barn till SR, Ring P1. När hon berättade att 20.000 barn just nu är tvångsomhändertagna och att 8 av 10 av dessa fall vanligen saknar saklig grund, då tystades hon omedelbart av programledaren T. Fogelberg. Uselt P1, riktigt uselt! Lögnerna och tystnaden i Sverige är monumental.   Se: www.nkmr.org  /  forum.nkmr.org
----------------------------=

***   Internetdebatt, hur seriös är den?

__ Allmänt
Det som gynnar den allmänna debatten är stora debattsidor. Skälet är förstås tyvärr att bara en del, kanske 20-30% av inlägg vanligen är särskilt läsvärda. Så kommer ju smak in i bilden också. Bra debatt behöver därför en viss kritisk volym. Principen är att där folk finns, dit kommer också folk. Personligen skulle jag gärna se fler debatt-uppfinningar i stil med DIGG. Men, etablissemanget vill antagligen inte ha det eftersom det skulle "riskera" att öka populariteten dramatiskt för omfattande, ny och frihetlig debatt.

För några år sedan startade riksdagen en debattsida men den togs ganska snabbt bort. Vad jag känner till har inget riksdagsparti (Sverige) någon öppen debatt.  Aftonbladet hade en mycket välbesökt debattsida, den togs bort för ett par år sedan. En Svensk public-servicekanal, P1, Ring P1 hade en medelstor debattsida som ökade rejält under en period då den hade fria startinlägg. När den debatten ökade, ja då begränsades debatten ganska omgående till att avse snäva, avgränsade ämnen. Numer sker debatt där endast omkring några valda startämnen som utses av redaktionen. Sådan avgränsad debatt blir förstås betydligt inskränkt på alla sätt och vis.

_ En av de stora, ökända debatterna i Sverige, tänker då på Flashback, där tror många av dem som deltar att det är fritt. Sanningen om Flashback är ju att den är fri vad som avser småskit, haschpipor, svamp, fortkörning och annat dravel. Sanningsenlig debatt om makten, om betydelsefulla sakerna om folkkontroll över våra liv den är betydligt inskränkt. De som verkligen har kännedom om Sveriges mörka hörn de portas så illa kvickt från Flashback att deltagarna där aldrig ens ska upptäcka det.

_ I internets unga dagar satsade flera internetleverantörer på att ha usenet* som service för sina abonnenter. Vissa usenetgrupper är och har varit mycket bra. Tyvärr ökade mängden spam och en del grupper har därför sakta avfolkats medan andra numer städas från spam och alltså har en viss moderering. Usenet har också visat på det fenomen som jag talar om. Nämligen att där många debatterar, dit lockas också andra att delta. Sociala gruppfenomen har s.a.s en kritiska massa. Idag känner jag inte till någon internetleverantör som ger usenet-server som fri service för sina abonnenter.... fast jag har inte kollat upp det nyligen heller.

-------
*not: Usenet existerar fortfarande men har få Svenska leverantörer. Google har inkorporerat usenet i sina grupper och det kan därför se ut som att usenet är Googles egendom men så är det inte. Usenet kan alltså läsas och debatteras via Google grupper. Rekommenderas! T.ex swnet.politik som är fri men städas från ren spam.
-------

Tänk dig att du befinner dig i en viss livssituation. Du tänker igenom allt ganska noga. Så tar du ett beslut baserat på det som du vet, det du lärt av föräldrar, vänner, radio, TV, studievägledare, livscoacher mm. Du bestämmer dig för att göra så som i princip alla säger är bäst i din situation. Du gör det som de flesta anser är det bästa i 999 fall av ettusen.
  Men, en eller kanske två av dina bekanta som du talar med då och då säger vid något tillfälle ungefär som så här: " - Är du riktigt säker på att detta är bäst för dig? Nog vore det väl bättre om du bara rullar på med ditt liv som det är nu. Du behöver nog inte ändra någonting."
Du tar förstås ditt beslut, så som en klok person gör, baserat på den tunga delen av fakta och allt det som du vet om livet och världen. Problemet är bara, vilket visar sig långt senare är att du är utsedd att terroriseras och förföljas. Det beslut du på goda grunder har tagit det har något djävla ordensnätverk bestämt att du inte ska få göra eller att du aldrig ska få lyckas med det. Frågan är då... Hur ska du kunna veta att du är utsedd att vara just den ettusende personen som normalreglen inte gäller för därför att du är utpekad som en "så dålig människa", av ett förbannat föreningsnätverk att just du ska få ditt liv krossat, särskilt om du gör det som du just har bestämt dig för att göra, t.ex att påbörja en akademisk utbildning eller liknande!?  Hur ska du kunna veta att du är utsatt för en organiserad brottslighet, en typ av avancerad planerad förföljelse av personer som har makten att krossa ditt liv?
  Sedan, långt efteråt så förstår du att ordensnätverket faktiskt, för att hålla egna medlemmar lojala så ljuger de massivt och påstår att de har sagt sanningen till dig, men att du är si och så dum och inte begripit ditt eget bästa. Hela bilden, hela sanningen har de inte berättat, och det gör de aldrig heller. Det vill säga att de ljuger totalt för att göra gällande att de har någon sorts heder medan du varit dum, oläraktig och inte tagit råd som har givits. Du ska få skylla dig själv!

....Så här går det till när cirka 50% av hemlösa blir utslagna. Sedan cirka 2006 och ett uttalande av Janne Josefsson i en intervju med Stina Dabrowski tar t.ex SVT, Uppdrag Granskning i princip aldrig upp ärenden som berör enskilda vuxna personer. Det är numer en officiell sanning att lagarna inte längre gäller...

Tillagt för NKMR: För vuxna gäller även det att om man utpekats, av t.ex ordens eller föreningsnätverk så som "olydig". Jodå så diktatoriskt är Sverige ofta faktiskt. Då resulterar det i att barnen kan tas om hand med tvång som straff. Sedan hörs förstås mängder av påståenden att fler barn borde tas om hand pga av drog och spritmissbruk etc... Men det är ju en helt annan sak och det begriper alla ni som läser NKMR tror jag...

.

.

------------------------

Via Länkstation Passagen:   http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=6400000000000002&conference=10400000000000015&posting=19500000005484452
Länkstation Debatthuset:   http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=11929
Länkstation Google grupper (081013):   http://groups.google.se/group/swnet.politik/browse_frm/thread/e8e5deec9056f408/45639eb7fd702f05?hl=sv&lnk=st&q=L%C3%A4nkstation+vittnemoh%C3%B6st2008#45639eb7fd702f05

Lättläst  __ DEL1   http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=500000000000019&conference=10500000000000184&posting=19500000004117566
__ DEL2   http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=500000000000019&conference=10500000000000184&posting=19500000004730129

« Senast ändrad: 25 december 2010, 10:28:45 AM av Morgan Ohlson »
.

.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 27 december 2010, 11:59:56 AM »
.

***   Bröder vs. demokrati #6.2 EXTRA

.

Torterad, troligen  som svar på regimkritiskt debattinlägg. Som tortyr räknas extremt smärstam, skadande behandling, men också behandling som avser extrem skrämsel, skenavrättning och icke skadande våld som skendränkning och liknande. Natten mellan 101226-27 utsattes jag för mycket kraftiga vågvibrationer med puls /mikrovågsgenerator (troligen av typen magnetron, se www) av ett kraftigt, mycket otäckt och skrämmande slag. Troligtvis som straff för detta regimkritiska inlägg. Se länk (2 länkar samma text):  http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=3500000000000012&conference=10500000000000423&posting=19500000005811121
http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?p=489902#poststop

Sedan nu nästan 3 år utsätts jag för systematiska vibrationer sända med vågtyp mellan radar-/mikrovågor. Oftast riktas det mot huvudet. Tortyren den gågna natten gick till så här:

1) Först hade jag tajmer på ringning 3 tillfällen för att vakna. Jag gör så ganska ofta för att följa upp och dokumentera övergreppen. Vid dessa 3 tillfällen pågick den tidigare kända, pågående övergreppet /terrorn (del av hjärntvätt) med pulsgenerator mot mitt huvud. Sannolikt alltså även mellan dessa tillfällen, men det kan jag inte bevisa...

2) Jag vistas och sover en våning upp halvsittande pga vissa omständigheter. Kl. 03:56 radiokontrollerad tid vaknade jag av en mycket kraftig, otäck och skrämmande vågvibration. Vibrationskanalen som i detta fallet var omkring ~2 dm i diameter kom snett underifrån.  Vibrationskanalen gick in i kroppen vid rumpan och in i kroppen i vinkel mot huvudet (jag halvsatt). Vibrationskanalen passerade på så sätt tarmpaketet, invid magsäcken, upp mellan lungor vid luftstrupen och passerade på vägen mot huvudet delvis genom hjärtat och halsen. Denna vibration kunde jag sedan stående och gående i rummet stundvis begränsa men vågkanalen styrs med data-processor-precision och man kan endast undkomma sekunder, då och då. Denna vibration utsattes jag alltså för även vaken och stående för under en timma. (hur länge den pågått innan jag vaknade kan jag inte veta)

_ Tarmpaketet: När vågvibrationer går genom tarmarna uppstår otäck vibration. Beroende av vågtypen (vågorna moduleras olika) uppstår gasbildning alltifrån lite till dramatisk. I detta fallet, med den breda vågkanalen sattes tarmarna i extremt kraftig gasbildning. Här talar jag inte om rejält pruttande. Nej, det är extremt dramatisk gasbildning som bäst kan beskrivas som att "det blåser" ur anus under 15 upp till 30 sekunders långa intervaller cirka varannan minut. Det är alltså av sådan karaktär att det omöjligen kan inbillas eller simuleras. Det är så kraftigt gasbildande att det sannolikt föreligger en viss, dramatisk skaderisk i form av att instängdhet, blockering i tarm skulle kunna förorsaka en direkt explosion. Detta är inte något skämt.

_ Mage: magen blir bubblig och det känns kraftigt stressande, otäckt ångest-provocerande.

_ Lungor, luftstrupe och hals: Vågvibrationen får andningsvägarna att omväxlande mycket otäckt vibrera som extrema lungsots-rosslingar upp till så kraftiga vibrationer att andningsrytmen helt avbryts och att man liksom måste anstränga sig för att andas andetag för andetag. Ibland går det inte ändå och en strypnings /kvävningseffekt liknande vatten-dränkning uppstår. Man får alltså andnings-panik och dödsångest! Dvs en metod som direkt liknar en tidigare tortyrklassad metod, dvs dränkningsmetoder som t.ex vatten på tygstycke för munnen. Detta handlar om reflexer när andning hindras etc. och trauma-liknande direkt upplevelser oavsett hur macho man vill vara.

_ Hjärtat: Hjärtat är ju en muskel som arbetar. De momentant kraftiga vibrationerna kommer delvis i fas och delvis i motfas mot hjärtat vilket direkt stör hjärtrytmen vilket också är skrämmande. Det skapar vidare smärta i hjärtmuskeln som ibland kan bli bestående. Vibrationsattacker mot hjärtat kan också i hög grad efterlikna infarkt-tillstånd. I detta fallet, nu på morgonen och då jag skriver detta har jag bestående smärta omkring hjärtat.

_ Huvudet påverkas liksom andra organ med en långsam, men pågående avdödning av hjärnceller. Hjärnan påverkas då förstås i betydligt högre grad eftersom hjärnan är ett organ där enstaka hjärnceller kan ha betydelse för att en viss minnesprocess ska fungera etc.

Som du förstår är detta ingen lek. Jag kan knappast heller fly utomhus då dels pulgeneratorerna har lång räckvidd och det samtidigt är minus 18 grader utomhus och snöar. Ja, så här går det till i en del mörka hörn av Sverige och som det är viktigt att folk faktiskt förstår. Bilden av Sverige som rättsstat är helt enkelt rent löjlig när olika klaner av ordensnätverken med bl.a polisens samförstånd ägnar sig åt terror och tortyr bara därför att den svårligen låter sig bevisas i domstol. Som flertalet ju vet så vägrar det officiella Sverige erkänna existensen av dessa pulsgeneratorer som alstrar kraftigt vibrerande vågkanaler med vågtyp liknande mikrovågsugnar. Dessa vågor går alltså, precis som mikron genom "torra material" men angriper precis som mikron en mugg vatten, en grillad kyckling eller en människokropp... Återigen, precis som jag argumenterar och visar på både ovanför i denna tråd och i vissa länkar så använder etablissemanget i Sverige, liksom i rena diktaturstater ren våldsideologi som metod mot allt som de uppfattar som obekvämt. I det allt mer aggressiva, Robinson-liknande samhällsklimatet känns det tyvärr som man ibland måste påminna om att vi har åsikts och yttrandefrihet (utan straff) medan det faktiskt är olagligt att såväl synligt som via maskiner misshandla och tortera folk. Du kan läsa vidare om ärendet, pulsgeneratorr mm. via länkarna nedan...

.

Olagligt utsatts för: # fråntagits 1 barn  # fråntagits 2 olika jobb  # 2 fall av anstiftad misshandel  # trolöshet av fackförening  # förhindrats från arbete >10 år  # utsatts flera grova sekretessbrott  # kriminell utpressning av Arbetsförmedling   # terroriserats med pulsgeneratorer >2½ år, pågående.  # hotats anta falsk asperger-diagnos  # skriftligt förtalats av Karlstads kommun.   # tot ca 300 lagbrott och   # 2500+ terrortillfällen.

.

------------------------

.
.

.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 02 januari 2011, 10:52:16 AM »

.

***   Bröderna, hjärntvätten och smygfascismen #7

.

**  Internetdebatt, hur seriös är den? #2

__ Egna erfarenheter från internet
En förening med en tidigare ganska läst debatt har förändrats betydligt på senare tid. För något år sedan hade de många inlägg med flera 100-tals läsningar per inlägg. Inläggen där lästes också långt efter publicering. Idag förefaller normalhögt antal lästräffar där vara omkring 50.  Men kan man veta att siffran stämmer? Flera utav de mindre debattforumen drivs av enstaka individer eller mindre grupper. Ofta använder de 2 eller många alias själva och påverkar på så vis debatten starkt. Vissa av de mindre debatterna är ganska okej ändå om man räknar med vissa små underligheter. Öppen, fri debatt skulle kunna vara en av internets allra största möjligheter. Av olika skäl kan man alltså överallt se att debatten endera begränsas kraftigt eller att den av de mindre grupperna manipuleras i viss mån. På ett forum där jag nyligen gjorde inlägg hade jag ena veckan tre (3st) registrerade lästräffar. Veckan efter registrerades över 600 träffar på samma debattråd.

Enligt Svensk lag så råder yttrandefrihet. Många tycker dock uppenbarligen att det är lämpligt att begränsa platserna där det fria ordet kan spridas. Man får ha en åsikt och man får yttra sig, men det ska inte vara enkelt och det ska vara svårt att nå många läsare. Just det där sista tycks mycket tydligt. Någon utbrister nu lite sarkastiskt...
" - Men herreguuud, du kan ju starta en blogg och blogga hela internet fullt!"
Ja, så är det ännu... men observera då att en ung tjej som bloggar om strunt kan locka 1000-tals träffar per dag medan kunniga, engagerade politiska debattörer i Sverige får 5 träffar per dag. Det finns en tydlig och otäck segregation när det gäller bloggar och vissa budskap, t.ex av personer som skriver sämre men har ett viktigt budskap... de kan uppmärksammas betydligt mer korrekt, typ meritokrati på ett forum som engagerar fler.

_ I Sverige finns alltså yttrandefrihet i lagboken, men när man beaktar hur intresserade makten är av att du och jag ska ha bra platser att yttra oss på, då är det en helt annan sak. På de forum som finns kvar där far lästräffar upp och ned så man förstår att det är någonting konstigt. Ibland sker även där mycket märkliga banningar (avstängning av debattörer). Jag har tidigare nämnt underligheterna på Flashback. Att underliga saker utspelas och att ordet nog inte är helt fritt ändå, det framkommer titt som tätt. Redan idag sker underliga saker på det som påstås vara det fria internet. Ordet ska vara fritt, men vet man verkligen hur många som nås egentligen? Hur många som läser eller kan jag verkligen veta att jag ser alla andras postningar? Är andra på ett forum riktiga personer eller är det redaktörer som är inlejda för att spotta fram standard-åsikter och öka sidträffarna!? Internet har ju oanade möjligheter att särbehandla utpekade o.s.v... I Sverige har vi också en form av stark person-hierarki och makten är sannolikt noga med att inte "småfolk" och utstötta ska morska upp sig av höga läsarsiffror på nätet. De mest besökta fria debatterna har alltså redan idag lagts ned, fragmenterats och på liknande sätt försämrats och de forum som är kvar, ja där händer en del underliga saker. Allmänintresset tycks redan idag minska delvis i en sorts apati mot alla märkliga turer. Av vissa krafter är det troligtvis en högst önskad utveckling. Enligt etablissemanget ska förstås alla gärna använda korta, populistiska format som facebook eller ännu hellre sådana som helt hindrar djupare samtal eller kunskap som twitter.

_ Nu existerande debatter:
forum.nkmr.org
debatthuset
usenet /google grupper (via Google startsida)
piratpartiet
passagen
sourze (moderation /sensur oklart)

.

------------------
Tortyren fortsätter:  Varje morgon vaknar jag med mer eller mindre huvudvärk av pulsgeneratorerna. Tisdagen 28 dec. vaknade jag klockan 03.05 även malande och kraftig smärta i vänster knä. Instinktivt sträckte jag vänster hand för att känna på det. Hela knäet vibrerade. Inte bara på ytan utan det vibrar så att säga tvärs igenom och det hade börjat rejält ont. Det var en intensiv cirka 15 centimeter bred vibrerande vågkanal som penetrerade knät som var brännhett.
------------------

__ Arbetsförmedlingarna och fascismen det smygs med...
Arbets, platsförmedlare på AF har numer rätten att döma arbetslösa såtillvida att de inte skulle ha levt upp till ställda krav. Den som då utesluts förlorar a-kassa eller aktivitetsbidrag. Det handlar om många tusentals kronor som liksom bara, utan någon rättstrygghet tycker det är okej att AF-handläggare ska råda fritt över. Systemet är så konstruerat att man i ypperligt god tro bara tar för givet att handläggare på AF, de är alltid rättvisa. Det luriga här är flera aspekter som jag tänkte ta upp.

Dels är det alltså så att när man ställs utanför AF, då har man i allmänhet inte rätt till socialbidrag (försörjningsstöd [FS]) heller. Det betyder att platsförmedlaren alltså egentligen har makt över både a-kassa och socialkontoret. När handläggaren på AF slår till och dömer ut någon så blir man liksom "mygelförklarad" och man får alltså inte rätt till vare sig FS, sjukpeng eller a-kassa. Man kan alltså av en enda person bli dömd att förlora all form av ersättning. Nu kommer det mest galna.

Om jag nu har förstått detta korrekt så behövs inga bevis. Notera det att arbetsförmedlingen är en myndighet och tjänstemän får i andra sammanhang endast ta beslut där det föreligger tydliga bevis. En tjänsteman får egentligen inte alls luta sig på t.ex på om en arbetsgivare påstår att personen är lat, illojal etc eftersom det kan vara rent förtal.
_ Men, just när det gäller handläggarens rätt att bedöma (tycka) att en viss arbetssökande varit lat eller inte sökt tillräckligt många jobb, då har handläggaren total makt. Handläggare på AF behöver bara enkelt ändra en kod i datasystemet så förlorar man alla former av inkomst som arbetslös. Men varför kan då handläggaren göra detta utan bevis? Anta att där sitter en arbetssökande, X som jäklas med handläggaren, då finns inga jobbansökningar, inga arbetsgivare som kan verifiera att X sökt jobb och dessutom finns en sprucken Handlingsplan som upprättats med AF etc. Dvs att om X har brutit uppgörelser så finns det i så gott som samtliga tänkbara scenarier enkla bevis för handläggaren att peka på. Då finns det papper på att X latar sig och inte söker jobb. Så varför har man givit rätt för AF's handläggare att kasta ut arbetslösa utan bevis när det egentligen alltid, i sådana fall finns bevis!? VARFÖR FÅR HANDLÄGGARE GÖRA DETTA UTAN BEVIS? Detta är ju en regel som egentligen inte öppnar för någonting annat än maktmissbruk. 10 år och bakåt fanns inte denna möjlighet till makt för handläggare. Sug på detta, varför är det så här?

-------
Samtidigt påstår media och även en del vanligt folk att det är ack, ack så synd att systemen ”tappar folk mellan stolarna” medan verkligheten är att detta är en REGELKONSTRUKTION. Frågan är vad som är värst, att man har gjort regeln så handläggarna ska kunna knäcka folk utan bevis, eller om det är lögnen med att systemen är dåliga av en olyckshändelse när det egentligen handlar om en medveten regel? Detta är så sanslös att man inte vill tro på det egentligen.
-------

Enligt det jag kunnat finna samt iaktta så kan den här ordningen egentligen enbart bero av 1 enda sak. Det är att man utan att erkänna det, utan att behöva dokumentera det så vill man kunna föra in skvaller, förtal eller olaglig avlyssning /övervakning etc. bakvägen in i AF. Man kringgår alltså sekretesslagstiftning samt tar olaglig övervakning i bruk. Exempelvis via ordens-nätverkens olagliga avlyssning och övervakning mot de som utpekats för utstötning. Det vill säga föra fram olaglig information person till tjänsteman via ordens-källare utan att det ska kunna ses eller kontrolleras av någon. Om du kan finna en enda logisk, rimlig förklaring som har ett normalt demokratiskt motiv är jag tacksam! Troligen finns ingen hederlig förklaring till denna planerade, maktfullkomliga "mellan-stolarna-katapult".

När man granskar olika Svenska, tråkiga fenomen så upptäcker man tragiskt ofta att det döljer sig allt annat än rättsstatligt tänkande bakom det.

OBS! De ordenslojala ska attackera (eller förtiga) dels avslöjande, samhällskritiska inlägg, som det här men de ska också attackera personer som är utpekade. Lägg märke till hur debatt-sabboterande alias nästan aldrig bemöter påståenden i närheten av seriöst. Oftast far de med aggressiva angrepp typ: " - Du är dum och allt du skriver är sjukt." Med sådana påhopp vill de avskräcka både dig och mig från seriös debatt om sådant som de anser ska tigas om.

.

Olagligt utsatts för: # fråntagits 1 barn  # fråntagits 2 olika jobb  # 2 fall av anstiftad misshandel  # trolöshet av fackförening  # förhindrats från arbete >10 år  # utsatts flera grova sekretessbrott  # kriminell utpressning av Arbetsförmedling   # terroriserats med pulsgeneratorer >2½ år, pågående.  # hotats anta falsk asperger-diagnos  # skriftligt förtalats av Karlstads kommun.   # tot ca 300 lagbrott och   # 2500+ terrortillfällen.

.

------------------------

.

.

.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 08 januari 2011, 10:50:36 AM »
.

***   Bröderna, hjärntvätten och smygfascismen #8

.

**  Smärta och annat lidande #1

__ Fysiskt: När någon trampar på din tå så gör det förstås lite ont. Det hör ju till. Men hur farligt är det egentligen? En numer ganska känd fras, från någon (?) lyder ungefär: Skilj mellan det som du är rädd för och det är farligt. Det är nämligen ofta helt olika saker.

__ Själen: Men vad händer då när någon trampar dig på tån men vänder sig om och inte ber om ursäkt utan i stället endera flinar åt dig eller till och med lägger till: " - Ursäkta att det var avsiktligt." Jo då plötsligt aktiverar de flesta människor inte bara smärtan i foten utan dessutom en annan smärta i själen. Det gör lite extra ont när någon avser skada oss.
_ I ett annat sammanhang, bråk mellan vänner eller partners finns detta omskrivet. T.o.m i ett bråk har man ansvar för den andra människan, åtminstone om man vill kunna bli vänner efteråt. Den som i ett bråk tar i för att skada eller liksom medvetet avser såra den andra på djupet, alltså på allvar den personen återfår inte sitt tidigare förtroende. Detta kan många terapeuter bekräfta och även forskningen pekar på det.

__ Rättvise-hjärnloben (eg. uttryck): Annan forskning har på senare år visat tydligt att den fysiska och den själsliga smärtan också kompletteras av en tredje, nämligen rättvise-loben. Människor har utpräglad smärta och lidande om de utsätts för orättvisa. Detta att reagera då man utsätts ens för små orättvisor har man nyligen även funnit hos resusapor och schimpanser. När den ena apan får exempelvis ett tråkigt russin och den andra apan för en färsk vindruva, då vägrar ofta apan som fått russinet att äta alls. Den apan sätter sig ned, stilla och vägrar delta. Smärta av att särbehandlas negativt tycks alltså stark inte bara hos människan utan är en form av lidande som syns även hos andra arter.

__ 1+1=3;  1+1+1= ~6?: Från forskning om arbetsmiljö, kemisk påverkan o.s.v visas i princip alltid att riskerna ökar dramatiskt när en människa exponeras för mer än en riskfaktor. Målare löper vissa risker i jobbet och i kombination med rökning ökar risken betydligt mer. Att ta flera groggar under s.k. helgsupande är betydligt farligare om man röker samtidigt. 1+1=3. Om det blir exakt 3 kan vi förstås inte vara säkra på, men 2 risker som "adderas" blir alltså betydligt värre tillsammans. Det finns skäl att misstänka att även psykiska smärtor som närmar sig vad en person orkar med också ökar lidandet extra då de adderas. Om smärtan av att trampas på tån är ett (1) så finns det skäl att anta att:
fysisk smärta + smärta i själen + smärta i rättvise-loben  > 4 ...och kanske uppemot 8-10.

__ Mobbning är minst 5-dubbelt lidande: Det som alltså sällan talas om är att lidandet, den repressiva kraften i mobbning är enorm. En enkel trampning på tån som en del av systematisk mobbning eller repression har mycket stor psykisk kraft eftersom trampningen på tån då, särskilt om det sker av tidigare känd mobbare automatiskt innebär såväl fysisk smärta som lidande i själen och rättvise-loben. Det blir en påminnelse om att man står under hot, pågående repression och att det när som helst kan bli betydligt värre.

Till detta kommer vad vi kan benämna chockeffekten. Med chockeffekt avses då sådana avgörande punkter av insikt då man som socialt avrättad och stående under systematisk och omfattande repression inser olika saker, som att:

# Första gången offret inser att trakasserierna är aktiva (ej slumpmässiga) mot denne.
# När sedan offret förstår att förföljelsen är avancerat organiserad.
# Den terroriserade förstår och uppfattar det som bevisat att hen utsatts för någon typ av dom, men som är okänd för honom /henne.
# När offret inser och finner bevis för att förföljelsen inte bara är organiserad utan sker via nätverk vilka själva uppfattar sig stå över lag och gängse rättsordning (läs: gudalikt).

------
Dygnet efter jag skrev texten nedan gjorde jag flera starka och intressanta ahaa-upplevelser som gav över 80 punkter varav ett flertal helt nya. Så, kanske väcker den tankar hos dig också. Jag tänkte korta texten efteråt, men p.g.a de uppkomna insikterna efter den så har jag låtit den vara.  Hoppas du läser den som jag gjort.
------

Detta är en form av nivåer som handlar om hur offret förstår att hen utsätts för. Dels strider angreppen mot lag /grundlag och är medveten ondska som vid senare nivå framstår som organiserad kriminalitet av personer som själva ställer sig över lag, över polisiärt arbete och som ibland faktiskt sätter sig själva i gudalika positioner. När offret inser de här sakerna så blir denne chockad och blir genom dessa intellektuella genombrott och insikter aldrig mer samma person som från början utsattes för terrorn. Betänk också att det är helt onaturligt att en organisation, via nätverk skulle förfölja en och samma person, så avancerat, med så många lagbrott och under så ofantligt lång tid trots att de i grunden saknar egen vinning samt att det, i många fall egentligen också saknas normala brott eller allvarliga omständigheter som motiverar sådan repression. En del av er som läser detta har nog aldrig funderat på det att samma sorts terror och tortyr kan variera väldigt mycket i sin grad av provokation.  Tänk att någon sätter en bindel för dina ögon och i ett hugg kapar alla 5 fingrar på din ena hand. Jämför det med att någon sakta, steg för steg, delvis dolt, delvis helt öppet krossar bit för bit av ditt liv genom brott, dvs sådant du alltid har lärt dig att du ska skyddas mot bl.a av polis. Steg för steg, du vet det varje dag, du utsätts för det varje gång du besöker en myndighet (t.ex arbetsförmedling) och du ser att ditt liv sakta krossas. Det sker alltså betydligt mer likt att du med öppna ögon tvingas se hur någon retar dig, provocerar dig under lång tid att se på när ett finger i taget klipps av. Hoppas du inser att 5 kapade fingrar, eller sönderslaget liv kan ske med helt olika grad av bakomliggande provokation!?

_ Våldsideologier används ständigt i Sverige (se ovan samt länkar nedan) och etablissemanget vill inte att lidandet för dem som utsätt ska uppmärksammas. Det första och uppenbara är ju att systematisk repression mycket snabbare än vad som erkänns är att jämställa med tortyr. Den andra effekten är följande... Många personer som förefaller starka skulle snabbt framstå som helt andra och betydligt mer instabila om man först bryter ned dem under en period. Människor som utsätts under lång tid, låt säga 5, kanske 10 år de är inte längre samma personer som de var från början. Vill kort bara påminna om det att organiserad terror är något helt annat än att fly från t.ex ett vilddjur. Ännu värre är det alltså med mobbning som ofta alltså utförs av personer som borde vara offrets vänner (skol, arbetskamrater etc.). Det låter sig illustreras ganska tydligt med en synbarligen stabil person som terroriseras och som blottar svagheter, t.o.m dramatiska svagheter. Den som alltså ser stabil ut på ytan kan efter några år av repression plötsligt blotta någon "akilleshäl", en särskilt svag sida. I en statistisk jämförelse är det alltså inte bara svaga personer som skulle knäckas och bete sig konstigt, kanske dramatiskt utan även en stor andel av de som under vardaglig hög press spelar riktigt kaxiga. Förklaringen är att repressionen har betydligt större kombinerad psykisk påverkan än vad som framkommer i media etc. samt att de som utsätts dels kan blotta oanade svagheter och dels förändras i grunden av det som de upplever.

__ Alla kan knäckas, nästan: Annorlunda kan man säga att hur en person reagerar på långsiktig och avancerad repression det kan knappast aldrig helt förutses. Det som man med säkerhet kan fastslå är att inte bara synbart instabila kommer att brytas ned utan även en stor del av de som ser stabila ut. Med andra ord, nästan alla kan knäckas. Utpekade, negativt utstämplade där man använder åratal av olaglig övervakning för att envetet söka bevis mot dem som obalanserade, explosiva eller folkilskna, de utsätts egentligen för en typ av komplott som i princip alla kan sättas dit för. En synnerligen ondsint form av "brotts-provokation" alltså. De som sedan tar till sig argument eller påstådda bevis mot en sådan "brotts-provocerad" person, de luras egentligen med något som liknar rent bondfångeri.

__ Oskyldighet och straff
Mitt straff har hittills varat 35 år. Observera att det kvarstår en allvarlig misstanke om att jag varit utpekad som dålig, suspekt eller av "ond släkt" allt sedan jag föddes. Att det som skedde då jag var 12/13 var själva startskottet för aktiv utstötning syns klart.
   Ironiskt nog har Mattias Flink som dödade sju personer i Falun fått 36 års fängelse, men kommer ut innan det. Liknande gäller Jackie Arklöw som dödat 2 poliser. Tomas Qvick har varit inlåst ungefär 40 år för det som han verkligen har gjort, tror det var en våldtäkt och någon misshandel i tonåren.
 - - -   Hur ond måste man då vara för att under 35 år få sitt liv förstört? Lite sarkastiskt kan man undra vilken jantelag man ska bryta för att få 35 års straff? Några brott har jag ju aldrig begått. - - -

.--------
Under den gångna natten  (110107) hade jag tajmrar på som vanligt för att dokumentera PG-aktiviteter (PulsGeneratorer). Dessa utsätts jag alltså för varje dag och natt. Nu hände det ganska ovanliga att jag vaknade kl.01.35, inte av tajmer utan av det som kan kallas väckande vibrationer från PG. Låga frekvenser är sövande, vissa högre frekvenser aktiverar hjärnan så man vaknar och sedan inte kan somna. Det hela är mycket märkligt eftersom man vaknar med "uppvarvad hjärna" och sedan kan slappna av, men inte sova. Låg klarvaken fram till strax efter kl. 04. då jag somnade. Därefter fick jag en rejäl omgång PulsGenerator eftersom jag senare vaknade omkring 07 med sådan huvudvärk att jag måst glida omkring resten av dagen för att inte kräkas.
.---------

__ Militär komplott på F7
Jag har alltså en officersutbildning där jag hade mycket goda betyg i en del och usla i en annan del. Eftersom jag hade hyfsade betyg i skolan och hade jobbat i flygverkstad innan så skulle man ju kunna tro att jag hade bra resultat i den tekniska delen och dåliga i den allmänmilitära delen, men icke. Jag hade mycket bra betyg i den allmänmilitära delen och ganska hög rankning faktiskt, inklusive bra resultat på soldatprov och liknande... okej, jag var lite långsam på löpning 10Km men klarade gränsen... hade något år innan som kompensation för min lite halvtaskiga löpning ett distriktsrekord i tyngdlyftning för ungdom i Värmland.
_ Jo, sedan alltså sågades jag genom en komplott av ledare i den tekniska delen. De tekniska utbildarna på flottilj försökte t.o.m ge mig underkänt, trots att jag hade bra poäng på teoriprov och bra praktikreferenser. Att jag benhårt använder uttrycket "komplott" beror på att flera unga officerare kom till mig och berättade att de hade givit mig betydligt över godkänt betyg under praktik men att det pågick en komplott mot mig. Detta berättade alltså flera fänrikar och löjtnanter som jag hade som praktikledare. Om det var så att de yngre var mindre fascistoida eller om det var ordnat så eftersom det var dem jag mest skulle bli arbetskamrat med, det går inte att veta så här efteråt. Till och med de värnpliktiga notera den terror jag utsattes för dagligen. De värnpliktiga samlade en liten kommité som till kompanichef framförde kritik och frågor om varför jag behandlades så uppenbart vidrigt. Detta utspelades på F7, Såtenäs under 80-talet och vi var då tekniska officerare på Viggen. Slutligen fick jag ändå godkänt på utbildningen som jag med hänsyn till verkliga poäng egentligen borde haft, kanske inte absoluta toppbetyg men ganska nära det.     

Skälet att jag fick med näppe godkänt och ej underkänt lär ha varit att dåvarande skolchefen på Flygvapnets Halmstadskolor personligt kontaktat och hotat min dåv. kompanichef med statlig utredning omkring det inträffade. Annars hade jag alltså enligt ryktet från personer med insyn "bakom" , trots goda betyg alltså blivit underkänd.  Detta handlar för min del inte om skryt eller så. Det som det handlar om är ju att man söker förklaringar och fakta i det förflutna till 35 års förstört och sönder-terroriserat liv. När jag betraktar mina meriter kan jag ju egentligen inte se någonting annat än en ytterst jävlig social avrättning av konkurrens eller avundsjuka skäl...typ...
_ Innan officersutbildningen hade jag 4-årigt tekniskt gymnasium, praktiserat på en flygverkstad motsvarande cirka 1 år samt flera 100-tals timmar flygsport även tävlingsverksamhet bakom mig. Efter detta arbetade jag senare som produktionstekniker, sedan som utvecklingsingenjör på stora Svenska företag med högteknologisk verksamhet. Efter detta tog jag sedan en ekonomie magister med inriktning på det som kommit att bli en specialhobby, mycket på grund av det jag råkat ut för... organisationsteori. Under åren på universitetet och efteråt har jag också ansvarat för flera organisationsutredningar.

Snabbanalys: Sannolikt kom det till F7-kompaniernas kännedom, från smygfascisterna att jag skulle komma att stå under mycket långvarig terror. Kompaniledningana vågade då inte ha denna terror inne bland flygplanen. I stället för att skydda mig och bevara lugn och fred på arbetsplatsen så beslutade de att fördriva mig i stället. Därför valde man att genom terror, lögner, manipulationer mm. krossa och fördriva mig snarast möjligt från flotiljen.

--------
Officerare har många gånger runt jorden varit drivande fascister. Med bävan åser jag att F7, Sveriges största flygbas närmaste samhälle, alltså Grästorp nu i senaste valet invalde öppna nazister i kommunfullmäktige. Sambandet med ovanstående är sannolikt ingen slump.
--------
.

.

------------------------

.

.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 15 januari 2011, 09:56:48 AM »

.

***   Bröderna, hjärntvätten och smygfascismen #9

.

**  Smärta och annat lidande #2

Säkerligen är det också så att vissa ordens-lojala pekar på mig idag och säger, ungefär:
" - Titta bara på all den gallimatias som han skriver om på nätet, och han tycks inte kunna sluta heller."
Poängen, den som jag skriver om ovanför handlar ju om hur man blir en helt annan människa av att utsättas för så här avancerad och långvarig repression. Med den formen av avancerat förtryck som det handlar om i detta fallet följer chocker, traumatiska upplevelser, post-traumatisk stress samt olika former av erfarenheter, insikter och förståelser etc. etc som offret aldrig skulle få annars.

-------
Om jag hade varit en person som t.ex tidigare i mitt liv hade planerat statskupper, grova våldsbrott eller terrorbrott då hade jag ändå kunnat förstå denna enormt aggressiva repression. Men som vanlig Svensk som aldrig gjort några stora dumheter känner jag mig lurad, ledsen och förd bakom ljuset vad avser rättvisa och vanlig hederlighet.
-------

Offret, den som utsätts för allt detta är redan efter några år en helt annan person, på en annan "väg" än hen annars skulle vara. En trakasseri-situation som för en oinvigd kan verka oskuldsfull kan och bär ofta med sig en erfarenhet, en insikt för offret som drabbar både smärtan i själen och rättviseloben. D.v.s. att det är mycket lätt att i macho anda fördöma den som trakasseras som t.ex obalanserad för den som själv aldrig i någon större utsträckning utsatts för avancerad repression.

__ Lögner och förtal ska dölja rå rasbiologi
Vansinnet bakom allt detta kan skildras ungefär enkelt som så: Sociala domar i Sverige utdelas mot personer för ibland mycket små eller _obefintliga _ förseelser. Detta samtidigt som ordensnätverken själva inte sällan (som i föreliggande ärende) för att genomföra den sociala avrättningen begår tiotals, ibland hundratals lagbrott i jakten på den utpekade. Samtidigt har jag funnit allt fler, visserligen sublima men ändock fakta som pekar på att detta systemet med organiserade utstötning byggdes upp just åren omkring det att rashygieniska institutet ombildades och nedtonades (~1974-76). Många har lögnerna varit och allt mer pekar som sagt på att det ligger en rasbiologisk plan bakom och att de verkliga skälen är suddiga, märkliga bedömningar etc baserat på att jag, enligt dem bakom domen då jag var 12/13 helt enkelt skulle vara en undermålig människa.

Människor är olika och uppträder olika. På grund av det kan knappast någon, inte ens skolade psykiatriker alltid peka ut vem som är lugn och fin och vem som är farlig. Ingen klarar det!
Hemmavid skrek ofta ungarna åt varandra att de var galna, sjuka o.s.v. och borde låsas in.
Av det skälet har man enligt rättspraxis lagar som innebär att folk är fria, ostraffade tills dess att de har begått brottsliga handlingar och juridiskt korrekt döms för det. Det galna här, alltså mest galna av allt är att vissa av ordensnätverken tror sig vara både så mycket mer värdefulla än andra och inneha så mycket högre kompetens i att förutse vem som är frisk, sjuk, farlig eller ofarlig, har bra gener etc att de godtyckligt alltså begår social avrättningar mot folk långt innan de har begått någon ond eller olaglig handling. Det kan också handla om beskyllningar, förtal etc. som i de fall det finns en grund, då baseras på miljöfaktorer och inte alls innebär att personen har sämre gener. Sådant beteende är exakt just det som man genom lagstiftningen har avsett förhindra.

__ Spelet runt repression och överlevnad
Jag vet och kan kanske inte bevisa det i domstol, men jag kan redogöra för så många detaljer att det för de flesta borde framgå att följande är sant: Minst sedan 2007 har jag utsatts för följande:

_ övervakning /kontroll-ingripande
# hem &bostad, natt och dag (så länge jag hade bostad):  100% /0
# epost:            100% /100%
# snigelpost:   ~oklart~
# telefon:                 100% /100%
# arbets/jobbsök:      100% /100%
# arbetsplats/uppgifter mm:  100% /100%
# relationer /kärlek /vänskap:  100% /100%

Detta har jag på flera ställen tidigare redogjort för dels vilka bevis som finns och hur de har framkommit. Se länkar nedan och i tråden.

Jag är född Svensk medborgare. På pappret är jag fri, men i verkligheten, i praktiken så är jag helt instängd. 100% inlåst. Jag skulle kunnat fly till annat land, men i den sociala avrättningen ingår ju att man gör personer helt utblottade ekonomiskt. I dagens värld tara man sig knappast någonstans utan pengar. Det var också så som jag förlorade bostaden. Jag är en fånge och kan inte göra överhuvud taget någonting utan att bedömning, beslut och överkontroll sker av dessa ordensnätverk. Jag har alltså inget liv alls, vare sig socialt eller i juridisk mening eftersom jag står under total kontroll.
   Detta sker på så sätt att det inte heller ska vara fysiskt bevisbart, vare sig för mig eller t.ex för forskare. Ingen ska kunna dokumentera vad som egentligen pågår i Sverige. Det är sanslöst och långt, långt bortom vad en rättsstat eller demokratisk stat kan accepteras göra! Det som används är våldsideologin och målet är samma som under tvångssteriliseringarna förr, rasavel. De kontrollerar och bestämmer allt. Notera att jag idag, efter 35 år har så mycket fakta bakom att jag verkligen vet vad jag talar om.

Ordensnätverkens olagliga övervakning har styrt och kontrollerat allting som rör jobb...
# Om jag ska få jobba?
# När jag ska få jobba?
# Var jag ska få jobba?
# Exakt var och hur jag ska jobba om de vill kunna attackera, förtrycka eller misshandla mig fysiskt i situationer som saknar insyn.
# Det betyder också direkt följande... om de vill ge mig ett jobb så kan de göra det omedelbart.

__ Repression, falskspel och lögner
Visst! ...om de vill att jag ska få jobba så kan de ge mig ett jobb omedelbart. Så är det faktiskt. Hittills har jag tillåtits jobba cirka 6 månader på 15 år. Men OBS! Alla efterforskningar och analyser pekar då på att jag tilläts jobba lite omkring 1999-2001 men då var det för att de omedelbart när jag kom till arbetsplatserna skulle kunna iscensätta omfattande repression, terror i olika former. En chef som inte var ondsint nog mot mig förlorade kort tid efteråt sitt jobb! De på AF i Karlstad som på olaglig grund 2006 tog ifrån mig först ett plusjobb och kort därefter a-kasse-ersättning de befordrades alla 3 i princip samma dag som jag slängdes ut. Handläggaren, gruppchefen och chefen för LAN-Karlstad, de befordrades omedelbart efteråt.

I nuläget kan jag söka ettusen eller tio-tusen jobb med världens bästa CV, men det är lika förbannat dessa olagliga, självpåtagna gudar i ordensnätverken som till 100% avgör mitt öde. De har krossat nästan hela mitt aktiva liv och de fortsätter, dolda bakom massivt tigande att totalt styra och dominera mitt liv. Om de vill att jag ska jobba, då behöver jag egentligen inte ens söka några jobb... Hela situationen är allt annat än normal för en demokratisk rättsstat.

Men, hur mycket kontroll dessa personer än har.... så måste jag liksom andra söka jobb, hålla mig till AF's anvisningar och fullfölja socialkontorets, jobbcenters anvisningar också. Trots att ordensnätverket, via sin olagliga avlyssning och kontroll mot mig och att de totalt kontrollerar min arbetssituation, så måste jag lotsas som ingenting och söka jobb som vanligt. Men, såklart det fungerar också som en del av indoktrinering detta att tvingas spela ett spel som egentligen inte alls fyller den funktion som det normalt sett har.
---forts i kommande inlägg. Bokmärk!

----------------.

__ Osynlig rasbiologi, likväl rasbiologi
Det som jag funderar en hel del på just nu och den senaste tiden är hur etablissemanget nu, på område efter område justerar och modifierar samhälle (och stat) så att övergrepp ska döljas än mer. Sannolikt är deras syfte nu att kunna höja utstötningstakten dramatiskt och samtidigt alltså förändra regler så att det aldrig, vare sig nu eller i framtiden ska gå att bevisa övergrepp och repression.  Det Svenska systemet bygger på att vackra, men korkade och psykopatiska ras-exemplar ska kunna härska medan lägre sociala grupper är de som ska betala priset för ökad global konkurrens. 

Tvångssteriliseringarna var ju antagna enligt lag av samtliga partier. Officiella steriliseringar krävde därför underskrifter av ansvariga läkare. Sannolikt därför som många steriliseringar genomfördes inofficiellt. Ja, att läkarna på så vis slapp signera några handlingar. Skötarna var också anställda med egna namn och de hade att sätta ”betyg” i den tidens anda på personerna som oftast hölls inlåsta och nedklassades med epitet som:   # sinnessvag   # lat   # slö   # olydig   # arbetsoduglig etc. Det som nu sker här i vår tid är att utstötningsmekanismerna och personerna bakom görs allt mer osynliga och obevisbara.
----------------.

.

**   Lite mer om indoktrinering och hjärntvätt

Trots visst sökande har jag inte kunnat finna några förklaringar till om metoderna bakom hjärntvätt och indoktrinering skiljer sig åt. I princip torde det dock vara ungefär samma medan man uppfattar hjärntvätt som något mer aggressivt medan indoktrinering skulle ske i vardagen. Numer kan dock även ganska dramatisk hjärntvätt ske i vardagen som jag beskrivit ovan...

__ Ångestkontroll, en komponent av hjärntvätt
När en person ska hjärntvättas är det viktigt att personen får hög ångestnivå. Då är det lättare att sätta in ett "nålstick" just så att personen inte kan undgå att må riktigt illa snabbt, direkt inpå det agerande, åsikt, minne eller det samtalsämne som personen just har använt och som angriparna avser hjärntvätta bort. Därför vill anstiftarna vid hjärntvätt ha full kontroll även då det innebär kraftig repression mot offret. Nu finns det ju en hel del taktiker och ageranden som kan hjälpa en person att slappna av, alltså sänka sin ångestnivå och motverka hjärntvätt /indoktrineringens kraft.

# värme, varm dryck, varmt bad eller lagom bastuvärme
# 1-3 glas vin, öl eller groggar (mer alkohol slår tillbaks och skapar ångest)
# mat, särskilt varm samt mättnadskänsla
# sex (och eller orgasm) med annan eller själv.

När en person endera ska terroriseras maximalt eller hjärntvättas så vill anstiftarna hindra offret från ångestreducerande handlingar eftersom de sätter ned och tar udden av endera terror, repression eller hjärntvätt. När jag flyttade till Karlstad 2006 råkade jag flera tillfällen ut för att hyresvärdar drev med mig. Jag tycker mycket om varma bad. Den första tiden gick hyresvärdarnas lilla trakasseri ut på att jag erbjöds lägenheter som endera saknade bad eller hade bad, men att det de närmaste månaderna skulle byggas bort och ersättas med duschkabin eller liknande. Detta skedde vid cirka 10 tillfällen. Det hela initierades förstås av den olagliga telefon-övervakningen.

__ Svensk repression hindrar och straffar ångestreduktion
Jag fick lov att acceptera en bostad med endast dusch. När jag bott i karlstad en tid då råkade jag ut för något betydligt mer allvarligt. Detta har jag skrivit om ingående tidigare... I korthet hände det att jag plötsligt, utan normal förklaring fick 3 mycket tydliga symptom som jag aldrig tidigare haft tecken på, som visade sig passa exakt just på 3 vanliga biverkningar av Antabus. Det är medicinen som alkoholister tar för att hindra dem dricka. Jag har ju aldrig missbrukat något och inte heller sökt eller använt några mediciner mot det. Något annat som skulle kunnat passa fanns inte heller.

På grund av den omfattande terrorn som jag utsatts för har jag inte heller haft några nära relationer på många år. Därav faller det sig naturligt att jag då och då har onanerat. Men tro det eller ej... På grund av den absolut totala, olagliga övervakning som jag är utsatt för sedan nu minst ~12 år så straffas jag för det. Ja, åtminstone på de senaste åren straffas jag för onani! Förföljarna, de olagliga övervakarna har med hjälp av de kombinerade mikrovågs-radar och pulsgenerator-vapnen sådan extrem kontroll över mig att de vet varje gång som jag gör det. Efter dessa tillfällen utsätts jag då i över ~90% av fallen av extra terroriseranden. Endera sker det socialt med olika former av provokationer eller med pulsgenerator. Betänk bara vilken enorm tortyr det är att olagligt, år efter år vara satt under sådan förföljelse samtidigt som lallande journalister ständigt, i olika former talar om det "fina Sverige".

-------
Stycket ovanför är också ett otvetydigt bevis för 2 saker:
1) Pulsgeneratorerna som används ute i det fria (?) samhället har både högteknologisk terroriserande och högupplöst övervakningskapacitet.
2) Synnerligen avancerad och teknologisk hjärntvätt sker organiserat sker i Sverige.
-------

__ Totalitär kontroll
Detta handlar som ni förstår om ett totalt kontrolltagande mot en person. Det avser allt. Övervakning av fysiskt agerande med pulsgenerator (funktion som mikrovågsradar), övervakning av epost, telefon, till och med snigelpost (?) och ständigt när man rör sig. Nästan alltid när jag är ute dyker det upp personer som mot korruption, dolda belöningar och t.ex ohederlig befordran i arbete agerar bevakare och i vissa fall medvetet följer efter offret (mig), stannar och stirrar intensivt, stannar bil med helljus (samma person) på ett sådant sätt som kunde vara statistiskt normalt någon gång, men sådant upprepas varje gång man (jag) rör sig ute...

Det som angreppen handlar om är alltså att man fråntar vissa, utpekade personer som utpekats för utstötning från att styra sitt eget liv. Man t.o.m fråntar dem möjligheten till normalt agerande att reducera egen, vardaglig ångest. Det är en mycket aggressiv och intolerant syn både på staten och på "undersåten" som ligger bakom detta. Man kan med viss rätt hindra alkoholister från att köpa sprit, men insikten att ordensnätverken med hypermodern maskin-övervakning alltså även försöker hindra offren (som kan bli Du...) från normala, privata beteenden är häpnadsväckande. Att särbehandlas negativt så här extremt omfattande är totalt frihetsberövande.

__ Finns den totalt ofarliga människan?
Dels är det förstås fullständigt vidrigt i humant hänseende men det skapar också enorma risker med personer som stressas och torteras mitt i samhället så att dessa personer kan vända sig mot vem som helst på gatan och utkräva hämnd. Numer sätter man upp vajer-räcken för att separera mötande fordon. Innan detta skedde många ”olyckor” där bilar kom över på fel sida. En hel del av dessa har säkerligen varit vad vi kan betrakta som aggressiva, hämnande självmord.
_ Flertalet av er som läser detta, knappast någon har förstått den fulla omfattningen av den övervakning, kontroll och olika former av trakasserier och tortyr med pulsgenerator (Googla!) som jag och vissa andra Svenskar utsätts för. Att den finns mot mig betyder också naturligtvis att den även används mot andra... och själv vet jag flera andra exempel. Det är fullständigt jävla sanslöst det som pågår!  ...och här lallar fortfarande folk omkring och påstår att Sverige är fullständigt frihetligt, att Sverige är en rättsstat och en väl fungerande demokrati.

(( just i skrivandes stund (senaste stycket)  2010-12-21 kl17.30 lyssnar jag på P1, tror det heter Studio Ett. Där läggs just nu fram en lång rad mycket seriösa och väl underbyggda beskyllningar mot "falska socialdemokrater" som har lotsats vara vanliga sossar samtidigt som de uppburit konsultuppdrag, pengar mm från bl.a föreningen Svensk Näringsliv.))

-------
Natten (20110114) upptäckte jag en ny variant av vågvibration. Vibrationen var en intensiv, svidande vibration som riktades mot huden, i detta fallet ansiktet. Syftet är sannolikt att få den som ska hjärntvättas att byta position i sömnen. Därav svidande vibration för att offret ska vrida sig så man ska komma åt huvudet bättre med hjärntvättande vågvibrationer.
-------

.

.
------------------------
Bokmärk!

.
.

.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: 22 januari 2011, 11:33:38 AM »
.

----------
20110119 Kl 14:10 – 15:15 Utsätts nu dagtid för minst 1 timme extra terror, vågvibration mot hjärtat. Det är relativt låg effekt men extremt otrevligt och gör mycket ont. Vibrationen är sannolikt direkt livsförkortande... Det är lite oklart om vågvibrationen kommer från fast installerad eller handhållen pulsgenerator. Har som vanligt utsatts för vibrationer konstant nattetid i natt och de senaste nätterna. Det ingår i terrorn.
----------

.

***   Bröderna, hjärntvätten och smygfascismen #10

.

**   Partiell statskupp i Sverige

Flera av de personer som kommit nära mitt ärende (terrorn mot mig) har på senare år slutat rösta. Det som de har upptäckt är ungefär följande: I ordensnätverkens sociala avrättningar och terroriserande med pulsgeneratorer mot många Svenskar har de på sin väg tagit mer eller mindre kontroll över bl.a följande: Polisen, Arbetsförmedling, F-kassa, domstolar och bl.a socialkontoren. Den fulla juridiska konsekvensen av detta är oklar. En direkt konsekvens är emellertid att Svensk lag och grundlag nu endast gäller då ordensnätverken tillåter det.   
   ---   Ordensnätverken kontrollerar delvis tillämpningen av lag och grundlag.   ---   
Så har det aldrig varit tänkt! Det innebär att ordensnätverken delvis fråntagit staten suveräniteten över Svenskt territorium. Detta kan vara extremt allvarligt. På grund av detta fyller valens roll av riksdag och regering inte heller tillnärmelsevis den funktion som är avsedd. Statskuppen har ägt rum och är i långsamhet pågående just nu. Omfattningen är en definitionsfråga.

--------------
Under fredag 110121 kommenterade jag några bloggar. Då straffas jag omedelbart olagligt av ordensnätverken för det. Alltså ökade effekten på pulgeneratorvibrationerna natten 21-22 januari och därefter hindrades internet. Yttrandefriheten gäller inte alls enligt lag i Sverige utan i stället enligt ordensnätverkens definition. Enligt dem ska yttrandet ha ett pris i form av repressiv, livsförkortande terror (ordensnätverken kontrollerar tillämpningen av lag och grundlag, enl. f.g stycke).

Lördagen 20110122 Kl 09:45 spärrades jag från internet. Metoden är den att någon (web-leverantör sannolikt) blockerar bandbredden till under 1Kbps. På så sätt har inte uppkopplingen stängts av, men trakasseriet är tillräcklig för att göra uppkopplingen oanvändbar eftersom alla servrar etc. hinner ge "time out".
--------------

.

** Tystnad och allt som sägs, det vänds och används mot dig...

Ett flertal gånger under livet har jag nu sett och råkat ut för att humor, skämt och spex inte mottas vettigt. I stället för att mina vänner (som jag trodde...) reagerade på det på ett normalt, sunt sätt... i stället har det bara noterats i den "svarta boken" för att användas som lögn, manipulation och förtal mot mig (eller andra) senare. Rent spontant, när man tänker på det så blir man riktigt förbannad över detta. Bara att bemötas på det viset leder antagligen till en del fåniga reaktioner. Dessutom leder det till ett omänskligt samhälle. Dels innebär det att man liksom aldrig har någon att tala med. Nej, för gör man något som kanske skulle vara inkörsport till normalt samtal med vänner, humor eller något tragikomiskt då sker inte det ändå. Vanliga initiativ till samtal har åtminstone jag bemötts med tämligen kallsinnigt av dem som drivit terrorn. Problemet är ju att ”riktiga vänner”, de ska också bevaka dig i rollen som storebrors små bröder. De tiger, döljer och skriver i den "svarta boken". Jag minns egna lärare och jag minns, genom media många politiker som talat om hur Sverige är ett ärligt land, ett sådant där vi talar med varandra. I stället är det tveklöst ett land där man måste vakta sin tunga noga, där omgivningen tiger och vägrar vuxna samtal och hur allting alltid kan komma att användas som förtal, bevis, indicier etc. mot dig. Så har det varit för mig nästan ett helt liv. ...även om jag under många år inte visste om det.

__ Jasägeriklaner och maktfundamentalism
Klaner i uråldriga samhällen, liksom ordensklaner här driver fram ja-sägeri, dumlojalitet, okritiskt tänkande och angiveri... Det har med den tysta, hierarkiska strukturen att göra. Tystnad, lojalitet, ogenomsynlighet och djupa hierarkier är en explosiv kombination. Klanhierarkier driver också, pga strukturen fram systematiskt jävstänkande. Klanledare i såväl bananrepubliker som blåbärsmonarkier kan ofta göra stora egna vinster av att överdriva sin egen, sina underhuggare och sina fotsoldaters kompetens och förträfflighet.  ...även om det resulterar i att man måste dölja övergrepp och lagbrott.

När man, som jag alltså utpekats för utstötning så upphör även alla samtal. I kontakt med tjänstemän och för all del, privatpersoner utsätts man för manipulationer, trakasserier o.s.v men några samtal, det sker mycket sällan. Rena order på en arbetsförmedling kan man förstås få, men egentligen inga samtal. Det gör också att hela sfären omkring den som står under organiserad repression blir tyst. Orsaken är ganska enkel. Skälet är att ordensnätverket, anstiftarna av repressionen inte kan säga vad de är ute efter. Dels får deras motiv inte ses, synas eller kunna bevisas och dessutom är det oftast förknippat med gjorda eller kommande lagbrott. Alltså vill ingen tala och allting övergår i denna förbannade våldsideologi. Våldsideologin blir den enda kommunikationen kan man säga.
_ Det uppstår en sorts fält där allting kretsar omkring påtryckningar, lögner, manipulation och vid sidan om det, tystnad. Detta drabbar offren, familj, släkt och eventuella andra som kan finnas kvar omkring, men oftast redan är hotade att ta avstånd. I förlängningen av detta framstår också den strategi som ordnarna använder. Endera ska offret vara indoktrinerad, lojal och tyst, eller så betraktas hen som en fiende som ska tigas ihjäl. Därifrån kan du själv tänka var deras grundsyn om åsikts och yttrandefrihet egentligen står...

__ Perpetum mobile
Alla vet att soldater i krig i stor utsträckning får olika typer av psykiska skador. Men, när man terroriserar en människa under årtionden och på så vis skapar sitt eget monster (läs mobbningsoffer), då skyller man på offret. Liksom att soldater som kommer hem från krig skulle ha skaffat sina psykiska skador av egen vilja. Haltande, ologiska system skapar sina egna fiender, sina egna lögner som i sin tur driver fram cirklar av mera lögner, rättsosäkerhet och improduktivitet. Fascister bryr sig dock inte så mycket eftersom deras lösning alltid är att då öka våldet ännu mer.

.

-------------
Hur många (obekväma eller vanliga) Svenskar med kärlkramp eller tidigare hjärtinfarkter mördas genom att hjärtat stoppas eller överansträngs med attackerande pulsgenerator?

Not: Med pulsgenerator avses vibrations-modulerade vågor mellan mikro och radarvågor. Dessa är numer mycket vanliga. De används bl.a för att i hemlighet övervaka hela industriområden nattetid, hindra hemlösa att t.ex sova under industritak samt blåsa ut hjärnan på tidigare socialt avrättade för att för all framtid hindra deras vittnesmål.
-------------

.

**   Satanism (...typ)

Citat ur inlägg ovan i tråden: "Rimligen kan det inte finnas ett enda hållbart, civiliserat skäl till att systematiskt börja terrorisera en person i 12/13-årsåldern. Betänk ordet civiliserad. Kanske är det INTE MENINGEN att det ska vara civiliserat, och det kommer jag också att återkomma till." ...nu gör jag det.

När man använder våldsideologier och alltså planlagt använder förtryck, övergrepp, repression o.s.v så måste förstås de som ägnar sig åt det i moraliskt anda hävda att det är nödvändigt. Indirekt behöver de också argumentera för att våld är av godo ibland. Det är inte jag som tycker så utan handlar om en mer direkt logik från ordensnätverken. Trots att det finns så många skäl att INTE stöta ut en 12/13-åring i någon sorts pennalistisk Robinson-anda så sker det alltså i Sverige. Jag vågar också påstå att den inledande omröstningsfrågan, den beror också av det här. Jag menar frågan om de 10.000 hemlösa. Många av dem som blir hemlösa, totalt utstötta blir inte det därför att statens budget har gått fel. Nej, de blir "utröstade" i ett jävla Svenskt Robinsson-spel som kan börja redan i 12/13-årsåldern med livslånga domar som avser utstötning, sociala avrättningar etc.

__ Information efter nivå
De som försvarar våldsanvändning kan, som jag uppfattar det inte heller undvika att hylla den starke som vinner en kamp som innehåller våld. Alltså inte jag utan de nätverk som organiserar den här utstötningen. Därav följer alltså rent logiskt en viss grad av den starkes rätt, satanism. Det är i den här punkten som man alltså logiskt kan BEVISA att de som försvarar våld som metod, oavsett vad de själva säger inte är demokrater. Eliten dyrkar fortfarande idag metoder som att "spänna bälte" och holmgång. Metoder där den starke har rätt, oavsett vad fakta säger. De dyrkar detta därför att de anser att någon jävel måste "ta bort" de oönskade elementen etc. Lika självklart är det att om du frågar dem om detta, då kommer de att förneka det totalt. Deras löfte är att inte ens med ett ord ge en vink om att det existerar. Det ligger också i maktpositionen. De små ska inte få veta det som de "stora" vet och demokrati, det skiter de högaktningsfullt i egentligen samtidigt som de befordrar psykopater uppåt, som mellanchefer bara därför att det är jäkligt smidigt att ha lydiga psykopater som fotsoldater för dem som vill skydda sig i den yttersta toppen.
   Våld skadar alltid demokrati. Oavsett om våldet sker av "reclaim the streets", av nynazister eller av fotbollshuliganer så skadar våld demokratin, varför? Jo, förklaringen är att det demokratiska samhället tvingas höja sin våldsberedskap och, vilket nästan alla vet så har världens statskupper allt som oftast just genomförts av endera poliser som vill knacka bus, eller av militärer som anser att demokrater styr för mesig (utan våldsideologi). Även storebrorssamhället med total övervakning är en galenskap i kölvattnet bakom och som motiveras, av vissa med argument om att hindra terrorism och våldsbrott.
   Allt våld hotar således det demokratiska samhället. Notera att det finns två undantag från den demokratiska huvudregeln om våld. Det är dels polisen som får använda väl avvägt våld för att gripa brottslingar eller avstyra enskilda personers våld. Stävla brott enligt lagens mening. Det andra undantaget är militär som enligt konventioner får försvara ett land med vapen och våld. Jo, förstås det finns en tredje situation då våld är accepterat demokratiskt och det är så som en persons nödvärn mot ett överfall. Men, den som förespråkar våld i någon annan situation är omöjligen demokrat.

__ Våldsideologi kräver hyllande av våld
Steget för den som hyllar "den starkes rätt" att också stödja starka som angriper och besegrar helt oskyldiga människor, det steget är väldigt litet logiskt sett. Har man i en situation accepterat att den starke får skipa "egen rättvisa", då blir steget att avskaffa bedömningen om rättvisa ganska litet. Man sätter enbart mer emfas på ordet stark och avgör då enkelt att den som är stark får skipa egen rätt. Därmed har jag också kommit in på frågan om vem som har förtjänat en social avrättning med ett straff som ofta vida överstiger det som mördare får sitta av inom kriminalvården?
   När man pekar ut personer för utstötning, som alltså inte sällan just har en viss intellektualitet och eller intelligens så ska man alltså inte ens förvänta sig att målet är rättvisa eller hederlighet. Målet är inte rättvisa! I själva verket kan det precis lika väl uppfattas som rituellt förskönande av användning av våld. Vem som egentligen fått domen mot sig saknar (enligt den eliten) relevans. Åtminstone i betydelsen rättvisa eftersom det inte är någon rättvisa som eftersträvas. Man kan helt enkelt bara ta någon som man kan peka ut som lite extra frågvis, kritisk eller just självständig, för det vet vi ju alla hur t.,ex vissa lärare alltid har hatat elever som ställer de ovanligt svåra frågorna!? Det kan faktiskt mycket väl just analyseras som ett godtyckligt offer som ska utsättas för våld och som sker rituellt med själva betydelsen att bödeln, karriäristen ska belönas. Ja, alltså han killen X som pekas ut som den gode, kloke och vackre killen som de äldre pekat ut som ett lämplig avelsdjur. Men, notera vidare att detta våld alltså inte får användas av vem som helst utan endast kan användas av t.ex killen X, den som redan har hierarkins beskydd som "legitim våldsutövare". Men vilken rätt de har, vare sig lagligt, moraliskt eller på annat sätt, det kan man verkligen fråga sig.

Detta innebär att det finns tydliga indikationer på att systemet, praktiskt sett faktiskt använder sig av personer, nu i vår tid som en sorts människoffer. Med den skillnaden då förstås att de inte mördas på ett altare av en överstepräst utan att det i stället sker, faktiskt liknande woodoo. Det liknar woodoo på det sättet att nätverken uttalar förbannelser över offren, "onda besvärjelser",  eller bandbullor. Alla andra måste sedan undvika offren,  ta avstånd ifrån dem eftersom annars förbannelserna kommer att inkludera även dem.

Se även ”öppet brev” nedan...

------
Om fascism: Böcker om ideologier framhåller att fascister vanligen använder epitet som "det nya (fantastiska)", "det nya omdanande"... etc.
_ Fascism bygger alltid på personkult. Meritokrati bygger på fakta, fascism bygger på vem som säger vad. Sverige går sedan cirka 15 år tydligt i riktningen att...
Om "fel person" framlägger fakta - som alltså är sanna - då blir det ändå osant.
Om "rätt person" ljuger - alltså far med lögner - då blir det ändå sant.
Detta är tecken på hur personkulten breder ut sig och banar väg för fascistiska, "oberörbara ledare".
------

.

.
------------------------
Bokmärk!

.
.

.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: 29 januari 2011, 11:07:26 AM »
.

------
mobbing, mobbning, vuxenmobbning, pennalism, repression, repressiv, terror, tortyr, stat, samhälle, polis, tjänstemän, ordnar, ordenssällskap, ordensnätverk, föreningsnätverk, partier, föreningar, makt, maktmissbruk, skräck, utanförskap, förbannelse, medborgarrätt, rättsordning, rättsstat.
------

.

***   Bröderna, hjärntvätten och smygfascismen #11

.

------
Det verkade som ett antal debattörer ville dölja inlägget den 2011-01-08 (ovan i tråden). Gissningsvis var det vittnesmålet om övergreppen på F7 Såtenäs som de ville dölja. Läste du det? Gör det!   ..ovan i tråden alltså.
------

.

**  Lidande, mobbningen den ultimata skräcken

__ Inledning
Rubriken är helt sann. Om jag har skrivit någon text som är intressant, då är nog detta en av de mest intressanta. Jag har filosoferat under många år omkring vad det är med mobbning som gör den så ond, att den skapar sådant enormt lidande? För, det gör den. Efter massor av tänkande kan jag presentera en förklaring som kan avslöja en hel del av psykologin omkring detta. Möjligen är detta t.o.m intressant för vidare forskning, terapeuter och anti-mobbningsarbete. För, detta handlar verkligen om mardrömmen, den ultimata skräcken avslöjad.

_ Bakgrund: Terrorfallen som är en nyckelfaktor i smygfascismen
Allt mer tyder på att de organiserade nätverken, med bas i ordnarna i själva verket jagar potentiella obekväma. Lögnerna om skälen är omfattande, varierande med mottagarens ordens-nivå, men är enligt merparten fakta rena lögner och avsedda som rökridåer och kulisser som ska dölja sanningen. Utpekanden mot personer sker ofta alltså redan i tonåren (!) och leder till att folk stöts ut för att sedan, helst, enligt ordnarna bli knarkare så de inte kan vittna om det som de är med om...  Sedan ljuger man vidare ihop en sorts "case" för att förfölja personerna och kväva varje chans till vittnessmål. Genom systematisk terror och övervakning försöker man sedan knäcka offren, spelar in offrens ageranden via den olagliga telefonövervakningen för att sedan steg för steg öka anklagelser och öka terror. Skälet, det sannolikt enda sanna bakomliggande skälet är att detta syftar till att bevara tystnaden omkring ordnarnas olagliga maktsträvanden.

Denna terrorn används systematiskt och mot ganska många. Bland de hemlösa finns 1000-tals. Flertalet lyckas dock inte förstå vad de är utsatta för och de saknar kompetens att analysera det hela också. Sammantaget med omfattande tystnadskultur, hot mellan medmänniskor genom bl.a jantelagarna mm så hålls en total tystnad omkring detta. Folket är betydligt mer förtryckta än någon vill avslöja. Regimlojala finns förstås i Sverige liksom i Ryssland, Kina och Egypten... Systemet som används i Sverige är sannolikt världsledande avseende planering, organisation, döljanden, tystnadskulturen och användningen av modern övervaknings och terrorapparatur.

__ Att se eller förstå
Få, knappast någon människa kan se mobbning. Jo, så är det. Det som folk ser när det gäller den mest avancerade mobningen, sådant som betraktas som terror, tortyr och består av sociala avrättningar innehåller så många dimensioner. Det som folk ser, alltså faktiskt kan iaktta är ju bara den lilla delen, alltså enskilda små trakasserier som är isolerade i tid och plats. Människor runtomkring offret, de ser enbart det enskilda, avgränsade trakasseriet och det ser inte så allvarligt ut. Tidigare i denna tråden (”Lidande”, inlägg ovan) har jag beskrivit hur en trampning på en tå, för en mobbad både leder till smärta i själen och i det som jag kallat "rättvise-loben", smärtor som leder till mångdubbelt lidande jämför med själva trakasseriet att bli trampad på tån... Men, nu kan jag avslöja ännu djupare dimensioner av lidandet.

Mobbarna, och här talar jag om organiserad, avancerad förföljelse-mobbning, sociala avrättningar eller ”group stalking” (eng.) de ser bara ytan av det enstaka trakasseriet. Alltså ytan, utifrån. Offret "ser" liksom inifrån helheten av sitt eget liv och ser med vad organisationsforskare har kallat för "process-bild". En forskare uttryckte en liknande process som så...
"Den som har djup kunskap om balett kan betrakta ett foto av en skolad ballerina och i denna bild uppleva dansens rörelse. Den som inte förstår balett ser endast en platt, stillastående bild av en person i en dansposition."
Den som utsätts för den organiserade repressionen kan på samma sätt se ett foto av en mobbningssituation och uppleva hela processen som en skräckvision. I mobbningen blir offret experten och ser och eller upplever hela processen, "livet" som förstörs. De som ser utifrån enbart förstår just den lilla, enstaka händelsen, som kan se enkel ut. T.ex barnen på skolan i Tomelilla, de som nyligen, dagligen kastat sten på en muslimsk kvinna och hennes barn som passerat, de skolungdomarna är naiva (och oempatiska) och ser endast sina egna stenar. De begriper inte den sammanlagda terror som detta blir för kvinnan som dag efter dag passerar skolan och är rädd att hennes eget barn ska skadas. Det exemplet är ändå begränsad terror jämför med vad de utsätts för som stöts ut redan från tonåren...

__ Sociala avrättningars karaktär
Utstötningarna innehåller många dimensioner. Trakasserier kan vara fysiska som misshandel eller kastade stenar. Det kan vara socialt så som utfrysning och det kan vara psykologiskt som genom den obegripliga repressionen du utsätts för då telefonövervakare instruerar personen i andra änden av samtalet att mystiskt påstå saker om offret som åtminstone den tjänstemannen eller personen absolut inte borde kunna veta. Innan man förstår så är det helt obegripligt.

När en person stöts ut så förtalas personen och andra runtomkring får direktiv att den personen ska tryckas ned, terroriseras etc. Vi tänker själva att vår kultur är objektiv, vetenskaplig och så vidare, men det som händer liknar i hög grad sådana förbannelser som används inom naturreligioner, sekter eller woodoo. Detta påminner om hur ängsliga människor drar sig undan och på så vis delvis isolerar  personer som nyligen haft dödsfall i familjen, fast mycket, mycket värre. Runt förbannelsen uppstår hot, påtryckningar, påbud etc. och somliga blir oroliga och vill helt enkelt hålla sig undan. Av ett stort antal skäl tar folk avstånd från offret. Samtliga dessa skäl är skapade av anstiftarna och knappast aldrig av offret själv. Den osynliga förbannelsen som anstiftarna utfärdar med hot, regler, villkor samt även omvänt genom mutor o.s.v bildar vad vi kan beskriva som en glaskupa runt offret.

__ Mardrömmen, den ultimata skräcken
Vad man kan förstå av folks kommentarer så är en av de mest mardrömsliknande situationer som folk kan föreställa sig att bli totalförlamade. Mardrömmen är att ligga helt lam med folk runtomkring. Man hör hur de pratar om i fall man är död eller inte och själv ligger man där i en sjukhussäng och kan inte ens blinka med ett ögonlock. Detta att höra hur andra talar om en själv, samtidigt som man är helt oförmögen att nå ut till människorna runt omkring. Detta uppfattar många som den ultimata skräcken.

Föreställ dig att nästan exakt samma sker som när man ligger förlamad i en säng. I stället för att du är stum och lam så kan du både tala och signalera, men ingen runtomkring hör dig ändå. Ingen! Alla runtomkring hör varandra, men de hör inte dig. Om du är lam och stum då kan du förstå att andra inte hör dig. Om du däremot kan tala och du ser att andra samtalar, men de hör inte dig. Då är det obegriplig mystik och en skräck i sig varför de inte hör just dig? Att begripa mardrömsscenariot kräver tyvärr endera mycket stor empatisk förmåga eller kompetens att förstå det abstrakta våld som förekommer i de sociala avrättningarna. Detta är verkligen den ultimata skräcken...eller?

__ Skräcken, det blir bara värre!
Genom det tabu nätverket bygger upp runt offret påtvingas det där som jag kallar för glaskupan. Den psykologiska terrorn ökar dramatiskt och offret tvingas in i skräckscenariet. Omgivningen, pga den sociala domen agerar dels på direktiv av anstiftarna och terroriserar offret, men också så att utomstående spontant av rädsla undviker att vara personliga med offret. Detta betyder att det som är hela terrorn alltså omfattar socialt liv och hela psykologin omkring. Offret blir inte längre bemött som människa, mer som ett ting och undviks, man talar "över huvudet" på offret. Folk, t.o.m närstående kan hålla på att gissa hur offret mår, till och med om hen är alldeles bredvid och den systematiskt mobbade blir på det viset en sorts levande död som folk undviker till och med då de egentligen inte ens har avsett att vara elaka. Av den anledningen att offret till och med mobbas extra, liksom av bara farten då det råder en social dom gör att kraften bakom sociala domar, den där "förbannelsen" blir enormt stark. Inom forkning omkring woodoo är det av västerländs forkare t.o.m erkänt hur de som fått förbannelser inom woodoo avlider av ren skräck! Den ultimata skräcken, till och med värre än att vara förlamad, eftersom den dessutom fylls av medveten ondska från omgivningen.

------
Ingen hör dig trots att du både kan tala och signalera. Ditt liv krossas bit för bit och du ropar på hjälp men ingen hör. De vill inte höra av egen rädsla. De som ser, de ser enbart det lilla trakasseriet i stunden och bemöter med ord i stil med "lite får du väl tåla...".
------

I den terroriserades ”ultimata mardröm", alltså psykologiskt värre än totalförlamningen så är det alltså två omständigheter som vävs samman. Det är först (1) den påtvingade, osynliga glaskupan runt offret som anstiftarna skapar genom den rädsla som omgivningen känner inför den sociala domen, det vi kan kalla "förbannelsen". Sedan (2) är det också alltså den omständigheten att helhetsbilden av krossandet av offrets liv, det kan offret enbart se själv (möjligen äv. närstående) medan omgivningen enbart ser den lilla biten, den enstaka stenen som kastas, alltså det enstaka trakasseriet.

__ Olaglig övervakning, uppochnedvänd värld
Situationen som offret sätts i är extrem även s.a.s tekniskt vilket eg. också tillkommer. Att t.ex obegripligt förföljas baserat på olaglig telefonövervakning är också en sinnes-förvrängande mystik. Den som är utsatt för en organiserad social avrättning, en utstötning drabbas totalt. Sammantaget drabbas offret av en skräcksituation som innehåller så väl rädsla för livet, chock av både terror och förändring samt då också rädslan för att tappa fotfästet då sinnena förvrängs av konfrontationen med effekterna av den olagliga övervakningen. Den som inte blir uppjagad, försatt i chock o.s.v är endera förståndshandikappad eller onormal på andra sätt. Att bli paniklagen är det normala. Inte hela tiden, men ungefär vid den tiden då offret konfronteras med helheten av sin egen sociala avrättning.

__ Plus tortyr och stigmatisering
Detta gör att offret synbarligen, för utomstående kan bete sig konstigt. En kraftig kränkning kan offret i bland ta med en "klackspark" medan hen kan bli oändligt ledsen för en småsak... enligt det som omgivningen ser! Offret som alltså upplever sitt liv och hela förföljelsen som en helhet inifrån förstår och upplever sitt liv på det sanna sättet, inklusive det hela lidandet över hur ett helt liv krossas för att tyna bort... Omgivningen, de ser endast ett fragment som kan se oskyldigt ut men som egentligen är en del av ren tortyr. Detta är en form av skenavrättning, en otrolig skrämsel-attack där offret ser sitt liv passera.

När utomstående människor blir rädda för sjäva domen, det obehagliga i att ha en fördömd person i omgivningen så kompliceras det sociala spelet en hel del. Runt detta uppstår kraftig stigmatisering runt offret som lätt dras in i helt andra ärenden omkring. I stigmatiseringen blir offret lätt såväl spottkopp som syndabock för saker hen inte har någonting med att göra. Offret tvingas inte sällan dessutom in i en värld med pålagd glaskupa av tabun, upplevelser och grymheter som enbart kan ses av offret och andra inte förstår. Dessutom är risken stor att offret blir en allmän syndabock och allmänt stigmatiserad som konstig, avvikande etc. på ett sätt som är fullständigt felaktigt. Offret riskerar att bli beskylld för allting annat runtomkring också. Den ultimata skräcken, skriket i mörkret som ingen vill höra och få har kompetens att ens förstå.

Långvarig organiserad repression leder till vanlig socialisering, fast i djupare version, adaption. Vissa kämpar för att liksom vara vanliga ändå medan åter andra i stället tar vägen att anpassa sig till utanförskapet, blir udda, mer avvikande och kan i princip aldrig hitta tillbaks till samhället även om de, som av en slump skulle erbjudas en sådan väg. Om offret skulle erbjudas en väg efter decennielång terror är det inte alls säkert att hen väljer att återinlemmas i den indoktrinerade gruppen. Gruppen verkar ondskefull, destruktiv, intolerant och grym på ett sätt som inte alls är inbjudande för den som ser dessa karaktärsdrag, och de finns där... tro mig.

__ Sverige, mer skräckvälde än du tror!
När jag har analyserat, gått igenom och skrivit ned bakgrunderna och innehållet i Svensk ordens-nätverksbaserad repression som här, måste jag säga att jag blir enormt illa berörd. Skälet är att de fakta som detta handlar om beskriver en värld som är fruktansvärd. Detta är helt otroligt! Försöker man objektivt bedöma så är det sannolikt långt mycket värre och mer omfattande lidande än t.ex vad som uppkommer vid kortvarig fysisk tortyr. Då talar jag om en vecka eller kanske en månad. Troligen 10, kanske 100 gånger värre än det! D.v.s. att fysisk tortyr från andra länder, som ofta omtalas i Sverige som så grym och hemsk, den är i själva verket lindrigare än det som används systematiskt, som värst här i Sverige... Just nu engagerar sig Sverige i de frihetliga demonstrationerna i Tunisen och Egypten. De flesta utan den minsta insikt om att Sverige i vissa avseenden faktiskt är värre, men massivt dolt bakom världsledande tystnadskultur och avancerad folk-manipulation. I Sverige kallas justitiemord, sociala avrättningar och total avsaknad av rättsordning på vissa områden för ”att ta ansvar”. Detta är ju diktaturens och översittande nomenklaturas mest klassiska lögn. Vad som verkligen är underligt med terrorn i Sverige, det är att inte fler skriker rakt ut på gator och torg... Det är vad som är mest underligt av allt.
---------

**   Utstötning eller utslagning?

Begreppet "utstötning": Jag använder ordet utstötning eftersom det beskriver vad det handlar om. Ett annat ord, "utslagning" antyder av trad. att personer slås ut genom hård, men hederlig konkurrens men så går det ju inte alls till i Sverige. De som stöts ut, de stöts ut trots att många av dem, även t.ex vissa "a-lagare" är både intelligenta, har viss intellektualitet och kan ha haft bra skolbetyg eller t.o.m bra utbildning. Ofta är det t.o.m så att en grad av intellektualitet skälet bakom sataniska utstötningar, då delvis grundade på avundsjuka. Det finns ett annat tungt vägande skäl från anstiftarna och det är det klassiskt fascistiska nämligen att de, ofta med härskarmetoder eller viss psykopati som ser sig som ledare, men ofta är usla ledare, t.o.m dåliga som chefer och inte klarar konkurrens från de som har en viss intellektualitet.

Nu finns förstås också missbrukare som till 100% har sig själva att skylla, men dem bortser jag ifrån här. Själv stöttes jag ut redan som 12-13-åring trots att jag alltid varit frisk, skötsam och aldrig missbrukat... men jag vet idag hur utstötningen både mot mig och flera andra har gått till och det handlar om organiserad förföljelse och delvis terrorliknande repression med inslag av psykisk terror.  Jajjamän, här i Sverige! Detta hänger föreningsnätverken sedan upp på olika regler. Inte sällan bedriver de avancerad brottsprovokation för att offret även ska ”tvingas” bryta ordnarnas regler. De radikala utstötningarna brukar jag kalla "sociala avrättningar". Ofta baseras utstötningen dessutom på populistiska idéer och bortser helt bl.a ifrån att somliga utvecklas mycket starkt senare i livet och mognar till sig rejält först omkring 25-30-års ålder.

.

.

***   FEM PUNKTER FÖR RÖDGRÖNAS FRAMTID (#1)
   ***   Eller: Biologisternas Robinson-Sverige och den ökande korruptionen

Postat till bl.a usenet, swnet.politik och passagen (Svensk politik)
Du kan läsa #1 (#2 finns där jämte) här...   
http://groups.google.com/group/swnet.politik/msg/3a2499be38dd7117?hl=sv&

.

.

.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: 05 februari 2011, 09:51:02 AM »

.

***   Bröderna, hjärntvätten och smygfascismen #12

.

Bokmärk tråden och läs mer!

.

**  Smärta och annat lidande #3

Glöm inte att bokmärka tråden.
Varför inte läsa några av länkarna också!

Som ni förstår är det auktoritärt med förföljelser. Det är smygfascism, men inte lite utan fullt ut manifesterat förakt mot medborgare och totalt genomförd fascism. Det är inte hårt heller, det är ren ondska och grymhet. Det är faktiskt en betydelsefull skillnad. Ingen grupp kan, eller har moralisk rätt påstå sig representera ett folk om man som metod använder ”människooffer” av samma folk. Visst kan grupper göra så och härska, men legitima representanter det kan de aldrig vara.

__ De paranoida fascisterna
I detta fallet har terrorn riktats mot mig som är frisk, har inga missbruk, ingen kriminalitet och har alltid varit helt skötsam. Jag är en helt vanlig person och vanliga personer är alla lite olika, tänka sig... För att göra detta måste deras fascistiska nivå och deras bakom liggande paranoja vara närmast total.
Exempel på deras totala makt: Om de inte vill att jag ska kunna få någon egen bostad så får jag, kanske t.o.m av en platsförmedlare ngt lågavlönat halvtidsjobb någon dag... Då kan jag få jobba mig trött, inte orka skriva efteråt och en lön som hyresvärdar inte godtar som grund för hyresrättsinnehav. Det är en viktig poäng. De kan också i princip kommendera mig att ta jobb som öppnar möjligheterna för ny repression, fysiska angrepp, misshandel och trakasserier på slutna arbetsställen så som de har gjort tidigare. På så sätt kan de göra något som SER snällt ut, men som främst har manipulerande, repressivt syfte. Tacka nej går ju inte eftersom jag då riskerar förlora till och med all rätt till socialbidrag. Jag är till 100% i händerna på samma personer som i 35 år har krossat mitt liv och brutit mot lagar vid 100-tals tillfällen för att för att nå sitt mål. Det är de som nu har total kontroll över mitt liv.

# Sverige?
# Demokrati?
# Rättsstat?
# Hederlighet?

__ Krav om skenaktiviteter för att dölja verkligheten
Under normala omständigheter så kan man ju genom att anstränga sig påverka sin situation. Men, inte i någon del ser mitt liv ut så. Dessa förbannade galningar har vad jag hittills kunnat iaktta egentligen enbart ett mål just nu, det är att jag ska hjärntvättas så att mina vittnesmål förintas. I den situationen som jag är finns ingenting som jag kan göra för att rimligen förbättra min situation, vad jag efter rejäla funderingar kunnat komma på. Då avser jag sådant som är lagligt, humant acceptabelt sett till mänskliga rättigheter och liknande. Just detta att inte i någon del kunna påverka sin situation, det är också en tydlig beskrivning av ett fängelse även om man inte kan se murarna runt. Försök föreställa dig den här situationen. På den ena sidan har jag krav på mig från Soc. och från AF, men alla deras krav är i mitt fall en sorts skenaktiviteter, delar i en simulerad normalitet som liksom döljer det som är sanningen, alltså den totala övervakningen och kontrollen.

__ Hata alla som föredrar filosofi framför ishockey
Jag känner mig idag som en levande död. Det känns som att allting är meningslöst, utom förstås att berätta den sanna historien. Det finns en skräckkänsla med i bilden eftersom den sociala avrättningen som stegrades omkring 2003 och de konsekvenser som jag nu lever under är osynliga och så jävulskt utstuderade. Som du förstår är det alltså inte i första hand något fysiskt lidande, men trots att det inte syns några murar så är jag helt olagligt instängd, inträngd och inlåst. Jag lever idag i princip genom att stjäla mat av husägaren. Resultat, en enorm smärta dels i själen och dels i denna rättvise-lob som jag talade om ovanför. Det ruggiga med situationen är att den är så fruktansvärt absurd, med all den djupt hemlighållna bakgrunden, kringgärdat av den, nästan woodoo-liknande förbannelsen och de djupt hemlighållna pulsgeneratorerna o.s.v. Som fritt tänkande och kritisk person kan man knappast klara att existera i sådan totalt förljugen och manipulerad miljö.

Som ni vet, ni som läst tidigare menar jag att anstiftarna, aldrig skulle berätta hela sanningen. Anklagelser, det använder de nog. Jag är helt övertygad om att alla som skulle få del av sanningen, terrorns omfattning etc. etc. skulle tveklöst ta mig i försvar.  Flera har genom åren också gjort det men pga hot etc. tystats. Några personer, längre bakåt har t.o.m erbjudit viss form av hjälp (på allvar alltså) men det skedde innan jag hade förstått hur extremt jag var utsatt och hur långt det skulle komma att gå.
   Det finns förstås en kategori personer som aldrig skulle ställa sig på min sida och det är den gruppen som liksom alltid anser att alla med lägre status (som jag, från arbetar & lägre tj.m hem), alltid ska "sitta ned i båten" och hålla käften, särskilt om de blir åthutade av någon med högre ställning. Jag har ju en dragning åt det filosofisk - intellektuella hållet och det finns tyvärr folk som hatar alla som bryr sig om något som är lite djupare än lokalderby i fotboll eller ishockey...

__ Högteknologiskt barbarsamhälle
På grund av all den terror som jag har varit utsatt för och eftersom jag inte riktigt vet min position idag, så kommer jag helt att neka till att ta arbeten som innebär rörlig, ovisst arbetsställe och särskilt sådana som innebär låg eller ingen insyn utifrån. Ingen människa ska behöva gå till en arbetsplats och känna rädsla för dagliga trakasserier och terror. För närvarande känns livet ganska tröstlöst. Det enda jag känner är sorg, ilska och hat. Det beror förstås på det som jag beskrivit ovanför och särskilt då det som gäller ohederligheten, lögnerna och manipulationen i det fascistiska Sverige. Hittills har jag blivit lurad av i stort sett alla utom några få, men de har blivit hotade att tiga, dra sig undan o.s.v eftersom de annars inte heller skulle få jobba. Detta kommer alltså från direkt uttalade, utsagda vittnesmål! När jag nu senaste året har sammanställt händelserna kan jag konstatera att några av de personer som lotsats vara mina vänner i själva verket har varit mina värsta fiender. De flesta kan nog inte ens föreställa sig vad detta är i praktiken...
   Särskilt är det då en person som varit den som lett arbetet att stänga in och frysa ut mig socialt samt organiserandet att göra det. De har använt varenda ord jag berättat om mig själv etc. mot mig i arbetet att isolera mig från allt och alla. De här personerna har alltså spelat dubbelt in i minsta detalj. Detta skedde även åren innan jag träffade den där kvinnan som stal en kondom som hon sprang in på toaletten med för att göra sig gravid (läs mer om det i länkarna).
   En person sa för cirka 1 år sedan att "Sverige är ganska hårt." Jag kan inte hålla med om det. Hårt är någonting annat, mer ordnat och hederligt, som en kravfylld tävling. Min replik blev: "Nej, Sverige är inte hårt, det ondskefullt och grymt." ...och det menar jag därför att hederligheten och spel på lika villkor, det saknas. Åtminstone det som har skett mot mig, trakasseri-baserad tortyr i form av oväntade, systematiska lagbrott eller som komplotter med knivhugg i ryggen utan förklaringar. Det kallar jag inte för hårt, det är ondska.
    När man ser på helheten är agerandet  ondskefullt och totalt utan heder. Under flera år under 90-talet lade de en grund för att verkligen sätta dit mig och jag kan fortfarande idag inte förstå vad som egentligen är motivet, utom just ordensnätverkens hyllande av våld och ondska. (man vill inte riktigt förstå... men bevisen pekar tydligt på endera A) tystande av obekväma och självständigt tänkande... eller  B) ren rasbiologi.

__ Virus syns inte heller, men man kan bli sjuk av dem
Slutsatsen av detta är att man i Sverige aldrig kan lita på någon. Faktiskt inte. De du tror är dina vänner kan ha agerat bakom din rygg och en social avrättning kan komma snabbt på. Om du tror att du kan känna dig trygg så har du fel, omständigheterna kan vända fortare än du anar och det kan, som i mitt fall visa sig att det smidits planer mot dig under lång tid.
(Om du vet att du har en "högre ordens-rang", ja då kan du ju förstås veta att du passerat den lägsta nivåns hot och problem.)
Jag har ju visserligen varit trakasserad konstant, men när det rejäla angreppet kommer kan det komma från "alla håll" samtidigt med oanad intensitet. Det är ju vi på den lägsta nivån som s.a.s står under hot...

Kom också ihåg följande. Om du berättar om lustiga händelser du varit med om för de du tror är dina vänner, berätta aldrig namn eller detaljer som gör att man kan spåra de personer du berättar om. Aldrig! Berätta aldrig sådant ur ditt liv på så sätt att de personerna kan spåras. I mitt fall är väl skadan redan skedd.     
   Lusten att ta tag i livet och gå framåt blir inte så stor när man har vanan att bli lurad av allt och alla, från vänner till kommunchefer. Dessutom, om jag idag får ett jobb kan jag utan vetskap tvingas bli fotsoldat åt just någon av de fascister som förut har ljugit, manipulerat eller till och med deltagit i att förstöra mitt tidigare liv genom lagbrott.

Du tänker antagligen att det är tur att du inte drabbats av samma och att dina vänner är riktiga vänner. Problemet, alltså konsekvensen av det som jag försöker beskriva är att du egentligen enbart kan veta vad som har varit, aldrig vad som ska komma. I Sverige sker t.ex omfattande och märkliga tvångsomhändertaganden av barn. Motiven bakom liknar det som jag här beskriver. Plötsligt utan förvarning kan det visa sig att de du trodde var vänner spelat dubbelt under åratal. Sveriges system är inte pålitligt och någon normal heder finns knappast alls. Slutligen är Sverige definitivt ingen rättsstat och hårt är det inte utan grymt och ondskefullt... men det döljs mycket, mycket väl.

.

------------
Nyligen har jag ur minnet upptäckt 2 ytterligare fall av planlagd misshandel mot mig...
# Nedslagen med knytnävar i ansikte. F7 Såtenäs, ~84.
# Oförutsägbart nedsparkad med spark i skrevet. Billingehus ~85
Tidigare dokumenterade.
# Misshandlad av 4 pers med järnrör, Göteborg 2001.
# Överfallen bakifrån,  Karlstad 2006.
------------

.

----------

__ Tre systrar i politik
De, alla tre lärde känna varandra ett antal år bakåt i tiden. De samarbetade bl.a med en dåvarande statsminister som mördades, Olof Palme. Vad hände sedan?

# Anna Lindh - mördad

# Mona Sahlin - förföljd och trakasserad baserat på en påhittad anklagelse omkring en Toblerone (något fel hade aldrig begåtts). Sedermera massivt jagad av media på okända grunder.

# Margot Wallström - Har inte förföljts. Har inte mördats. Men varför tog hon aldrig inrikes ministerjobb och vägrade partiledarskap? Varför, egentligen? Hon är från från Karlstad, där polisen sparkar ihjäl folk och folk dör i psykiatrin genom kvävning. Vad har hon vetat som inte "systrarna" visste om?

Handlar det om ”arvet Palme” ?
----------

.

**   Nazipsykiatri på marsh

Nu skrivs DSM om för den nya fascist-eran, joda... Det är lätt att svänga sig med grova glåpord. Tyvärr är uttrycket "nazipsykiatri" ingen överdrift. Till och med för mig tar ordet emot, det känns för grovt men när man beaktar alla de fakta som nu föreligger och som just nu escaleras, då är uttrycket faktamässigt helt adekvat. Just nu så är det aktuella att man skriver om DSM, dvs standardsystemet för psykiatriska diagnoser. En av de mest anmärkningsvärda sakerna som nu (troligen, enligt SR) läggs in som nyhet, det är att flertalet diagnoser aldrig ska kunna bero av yttre omständigheter. Det betyder att om ditt liv är fullständigt vidrigt, du kan utsättas för terror, lagbrott o.s.v här i de påstått civiliserade länderna... så om du då blir deprimerad, alltså går in i en depression, då kan du INTE hänvisa till din yttre situation ändå. Har du en sinnesstämning som liknar eller påminner om en depression då har du enligt nya DSM en depression. Vad spelar det för roll?

__ Psykisk skada, som t.ex psykiska krigsskador... hokus pokus, de finns inte
Om en person utsätts för repression, övergrepp mm. och uppenbart sedan begår självmord då säger alltså "diagnosreglerna" (DSM) att du begått självmord p.g.a depression. I de nya diagnos-koderna så tar man alltså helt bort kopplingen till yttre omständigheter. Psykisk skada försvinner som ens tänkbart skäl. Allting blir endast beroende av ”sjukdom”, liksom av sig själv, alltid! Om personen i stället p.g.a tortyrliknande förföljelse, t.ex med pulsgenerator-alstrade vågvibrationer blir tokig och går ut och slår på folk... då blir det samma där. Det vill säga att nya diagnos-reglerna helt skriver bort yttre omständigheter som faktor. Alla psykiska reaktioner kommer enligt nya definitioner alltid, som av sjukdom ”inifrån”, av sig själva.

Det här betyder i klartext följande... Hur mycket en undersåte (förr medborgare) än terroriseras av privatpersoner, myndigheter, polis o.s.v så beror den personens psykiska /psykiatriska illamående ändå ALDRIG av yttre påverkan. Man skriver helt enkelt bort den möjligheten. De här vanliga psykiatriska tillstånden kommer nu (troligen, beroende av detaljskrivningar) alltid att betraktas som illamående /sjukdom som uppstått liksom av sig självt. Vid t.ex framtida "skolskjutningar" kommer alltså media
HELT ATT NEGLIGERA FÖREGÅENDE MOBBNING, TERROR ETC. mot gärningsmannen som skjuter. Man skriver om hela psykiatrins normer så att yttre påverkan, mobbning etc. det finns inte och kan inte finnas eftersom det, enligt nya skrivningar inte har att göra med personens psykiska reaktion. Ojdå, javisst ja... ordet ”reaktion” kommer alltså också att bli omöjligt eftersom sjukdom kommer inifrån och inte kan vara en "reaktion" på miljön. (Omskrivandet av hela DSM, diagnosmanualen för psykiatrin pågår nu i USA och omtalades i ett radioprogram i slutet av 2010.)

--------
Konsekvens, västvärldens nynazistiska biologism:
En person dör av svält, men läkarna säger baserat på "ny forskning":
" - Personen dog därför att hen led av den genetiskt ärftliga sjukdomen hunger."
Den nyfascistiska biologin innebär att nästan allting kommer inifrån, aldrig utifrån. Därför blir s.a.s allting biologi, aldrig miljö /kontext. Man dör inte därför att det saknas mat. Nej, man dör av ett genetiskt behov och individen får alltså skylla sig själv för sina dåliga gener.
--------

--------.
Psykisk sjukdom handlar om vad som är normalt eller inte. Det kan också handla om en person som subjektivt mår illa. Det finns ju som regel inte ett virus eller en infektion som avgör om sjukdom finns eller inte när det gäller psykiatri. Allt handlar om en bedömd, värderad normalitet. Det är alltså en godtyckligt inritad punkt på en kurva i ett normalitets-diagram.
   - - - Det är därför en 100% politisk fråga... Aldrig en naturvetenskaplig eller medicinsk fråga.   - - -
(Vissa tillstånd, som t.ex direkt abnorm hjärnfunktion som kan ses vid röntgen etc. kan förstås utgöra undantag i vissa fall...) Sedan ett antal år kan man alltså påstå att forskare, sannolikt medvetet bedriver fascistisk politik från laboratoriernas elfenbenstorn med hopp om att folken ska gå på denna nya, extremt otäcka och förrädiskt framförda rasbiologi. 
--------.

__ Yttrandefrihet, endast för sjuka!
__ (Friska håller käften...)
Enligt nya DSM så är personens illamående ett helt isolerat känslotillstånd. Man antyder alltså att friska personer inte kan bli deprimerade, självmordsbenägna eller riktigt förbannade av terror, förtryck, våld. Man skriver helt enkelt bort bakom liggande händelser ur diagnos-systemet (utom personens arv etc.). På så sätt kan man i framtiden terrorisera personer hur omfattande och djävligt som helst utan att journalister, eller psykiatriker någonsin ska behöva nämna repression, terror eller t.o.m tortyrliknande omständigheter som bakgrund då någon begår ett brott, självmord eller hämnas på skol eller tidigare arbetskamrater.

Fascister har redan utsett sig själva som segrare. Men, de nöjer sig inte med att skriva om historien efteråt som man brukar säga att "vinnare" gör... Nej, de ändrar de ingående spelreglerna så att de får rätt redan från början, bl.a då att terrorisera folk eftersom något lidande, enligt nya definitioner inte uppstår av terror!

Vi har idag ett etablissemang i Sverige (liksom i USA) där man jagar politiker och personer som har kallat sig eller utpekats som kommunister. Samtidigt ställs samhället om enligt etablissemangets nya strategi så att övergrepp, repression etc. ännu mer ska kunna döljas och personer helst redan från barnsben ska indelas i olika psykiatriska risknivåer genom olika diagnoser. Man jagar alltså påstådda, totalitära kommunister samtidigt som man från höger bygger upp en ny, fullständigt vidrig totalitär, biologism där övergrepp alltså definieras bort! Man kan kalla detta för en sorts biologistisk revisionism.

Adolf Hitler krävde att judarna skulle bära davidstjärnor på sina kläder, men det var ju före databasarnas tid. Lägg ett finger på en skanner eller rikta den mot irisen så får du på 2 sekunder upp i fall personen har goda gener eller inte! Inte i skannern, men via uppkopplade databasar. Numer klassificeras alla som man ens misstänker har någon sorts egensinnighet, minimal avvikelse etc. så att man enkelt kan särbehandla människor eller redan på förhand kan peka ut personer som lögnare baserat på någon hittepådiagnos. Man kan säga att friska per definition håller käften, men omedelbart om de uttalar sig om något obekvämt så måste de ju rimligen, enligt den nya samhällsordningen egentligen ha någon sorts diagnos... och att man i så fall har missat att ge personen en sådan tidigare. Endast ett misstag alltså. Goda gener eller friskhet är således endast ett ”tillsvidare-tillstånd”. Förändringarna som nu sker i Sverige och hela västvärlden är fullständigt vidriga! De förändringar som startade omkring 1991 de uttalade jag mig om då och sa att detta kommer att föranleda ny fattigdom, nya fattigpensionärer och nya dramatiska ekonomiska klyftor. Nu blir det långt mycket värre...
....att fortsättas.

.

------------------------
Över 100.000 läsningar. Läs mer du också!
Bokmärk!

.

***   FEM PUNKTER FÖR RÖDGRÖNAS FRAMTID (#1)
Du kan läsa #1 här...   http://groups.google.com/group/swnet.politik/msg/3a2499be38dd7117?hl=sv&
Del#2:    http://groups.google.com/group/swnet.politik/msg/0d4da3b2c4b9de14?hl=sv&

.

.

.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #13 skrivet: 12 februari 2011, 09:44:47 AM »
.

Glöm inte att bokmärka och läsa mer!

.

***   Bröderna, hjärntvätten och smygfascismen #13

.

**   Jakten på... vaddå?

För några år sedan var det några personer, som liksom ville säga mig någonting. De började berätta i menande ton, nästan med lite tix och kanske någon ögonblinkning, som att de skulle berätta någonting som var ett hemligt tips.
   Då började de att berätta om en lokal hemlös. Personen var tydligen missbrukare (det är ju inte jag) som brukade röra sig i det området där vi var vi tillfället. De menade att den där missbrukaren ofta råkade i bråk, han förde oväsen och var otrevlig, synbart hotfull. Detta hände i området mellan ett bostadscentrum och ett naturområde där många, både barn och äldre rörde sig. Missbrukaren hade tydligen blivit ordentligt ansatt på olika sätt och därför också lämnat trakten efter en tid. Poängen med det här var ju att de på något sätt ville skicka ett budskap till mig, trots då att de inte alls kände mig särskilt väl.
    Naturligtvis känns det där väldigt otrevligt eftersom jag ju aldrig råkat i bråk med människor på det viset. Inte har jag missbrukat och alltså inte heller befunnit mig i drogernas töcken. Jag kommer att undra vad för sorts förtal och anklagelser som anstiftarna egentligen far med? Ur mitt perspektiv, så som jag indirekt kunnat förstå på andra hur skvallret går, så är det fjärran från verkligheten.

-----.
En påtaglig del av människor skulle sannolikt bryta ihop redan efter den första delen av en sådana terrorattacker som jag utsatts för 100-tals av.
-----.

__ Jakten på X
Åtskilliga personer har genom åren påstått att hela förföljelsen mot mig skulle orsakas av att jag är farlig. Jag tror att påståendet om farlighet är ett påhitt för att lura personer med lägre ordens-rang. Påstådd "farlighet" har, liksom påståenden som om "paranoja", som de också lögnaktigt spridit har en tydlig funktion som hot, rökridåer och är, typ... attackerande hittepådiagnoser. Andra tror annorlunda. Låt oss titta på detta lite i ett något förenklat exempel. I en punkt omkring 2000/2001 inträffar terror mot mig som faktabaserat men anonymiserat kan beskrivas ungefär så här.

__ Tänkt scenario /utveckling: Offret, vi kan kalla hen för X anklagas alltså för att vara farlig.
Vid den här tidpunkten har X, bl.a på grund av organiserad utfrysning sedan många år gått på pubar som ett sätt att få viss social kontakt. Inklusive studentfester har det under åren hunnit bli ~400 pub /festtillfällen då det funnits funktionärer, barmästare, vakter och vaktchefer omkring. Under dessa 400 tillfällen så har X inte vid ett enda tillfälle hamnat i bråk. Vid 1 tillfälle har X överfallits bakifrån av en okänd person. X har alla typer av situationer inräknade, aldrig någonsin, inte i något sammanhang skadat någon eller ens försökt att göra det. (Detta stycket stämmer f.ö. helt med min situation så som den såg ut ~2000 /2001)

__ Ordensmannen, med rätt att...döda?
Men, OrdensMannen OM, med någon sorts skydd av förenings och ordensnätverket hävdar från annan plats ändå att X är farlig. (OM kan vara 1 person eller kanske 2 eller några stycken). Om OM verkligen anser detta eller använder anklagelsen "farlighet" som en förenklad eller direkt lögnaktig kuliss för något annat, det vet vi inte.

Vi vet hittills (2000) att OM har legat bakom följande mot X...
# ...organiserad utfrysning och på så vis fråntagit X cirka ~150 vänner (dittills alla som X umgåtts med synligt).

Samt sannolikt även legat bakom följande då aktuellt, också riktat mot X...
# ...omfattande organiserade trakasserier och förföljelser via 2 olika föreningar.
# ...systematiskt hindrat X från att få jobb och jobba.
# ...vid tekniska fel på telefon har det framkommit att X olagligt övervakas av utomstående personer som ger order till bl.a tjänstemän om att terrorisera /provocera både över telefon men också vid senare, fysiska möten.

__ Alla dessa vittnen
Vid denna tiden har ett flertal studenter, vänner till X vittnat om att de har utsatts för grava och allvarliga hotelser om att dels aldrig få jobb och dels aldrig få bilda familj i Sverige. De måste bryta all kontakt med X och i vissa fall att de även ska terrorisera X. De som ligger bakom hoten är vad som kan benämnas som ”ordensliknande grupper med hemvist på universitetens institutioner”. Några av dessa studenter har t.o.m tagit X i försvar, men det har endast resulterat i eskalerade hotelser. En person har med omedelbar verkan, under grava hot tvingats lämna sin dåvarande partner. Säkerligen ligger OM bakom detta som anstiftare.

Allt detta visste X då. I det läget som råder 2000 har X inte förstått hur det går till exakt, men hen har ju insett omfattningen och att det på något sätt är "blodigt allvar", men vet inte varifrån det kommer eller hur hen ska kunna skydda sig mot det. X har självfallet börjat bli påtagligt rädd och orolig över det som pågår. Det är mycket svårt att hantera sådant som är osynligt.

__ OM startar jakten
Trots att det finns omfattande bevis från alla pubbesök, fester, tidigare vänner mm. mm. om att X inte är farlig bestämmer sig OM för att fortsätta jakten mot X. Efter djupsinnigt funderande kommer OM upp med en omfattande, avancerad plan för terrorisera. OM har efter de djupa funderingarna kommit på att X troligen blir upprörd när man backar på hen med gröna bilar av märket VAZ... årsmodellen 98. Sådana finns det typ 10 av i Sverige. För att bevisa X farlighet ska man samtidigt som man backar på hen med den gröna bilen hålla ett mobilsamtal igång så att farligheten ska kunna spelas in via mobilsamtalet. För att extra stegra attacken mot X så tänker man placera att spädbarn, en bebis i baksätet på bilen. OM inser att det inte kommer att bli helt lätt.

Betraktelse: Den otroliga planen (förstås fingerad) kan lyckas. Men, som den nyktre inser finns ett antal problem som är minst sagt underliga men som OM tycks bortse ifrån. Följande problem kan förutses (sanna men avser ej backning i verkligheten):
# Flera utomstående personer kommer att bli "påbackade" innan man kommer åt X.
# Backningsövningarna kommer riskera skada förarna (som är oerfarna) av den gröna bilen att också skadas såväl fysiskt som psykiskt.
# Trafiken omkring jakten kommer att påverkas dramatiskt negativt, kanske med mera skador som följd.
# Ytterligare personer i X närhet kommer att dras in och påverkas kraftigt negativt.
# I jakten kommer man bryta mängder av lagar och riskera andras hälsa.
# Naturligtvis är det en såväl idiotisk som grym idé att placera en bebis i baksätet på den backande bilen.

__ Vilken nytta?
Slutligen... det troliga utfallet är att OM möjligen kan bevisa att X blir arg. Troligen ingenting annat. Om nu X blir arg kommer OM ändå inte att kunna bevisa om X visar en spelad ilska, en vardaglig kontrollerad ilska eller en farlig okontrollerad, psykotisk ilska. Inte ens om X slänger sig på marken och skriker hysteriskt, då han backas på av den gröna bilen så kan OM veta om X är psykotisk eller endast normalt, ordentligt förbannad. Människor har olika vanor och reaktioner och vad som verkligen är okontrollerat kan man, kanske tyvärr aldrig veta. Endast om X börjar attackera eller skada folk i omgivningen kan man veta att X är farlig. Men, detta sista har X aldrig gjort under (då) ~40 år. Ändå bestämmer sig OM för att genomföra sin plan.

__ Sann och sann-o-likhet?
Bilden är, trots en viss ironi tämligen äkta och ganska bra faktiskt. Så här komplicerat var det och trafiken illustrerar problematiken med risker, andra skador etc. Fundera nu lite över varför OM vill iscensätta detta?
   Här kommer massor av folk att dras in, flera kommer säkerligen att skadas och mängder av lagbrott att ske, ändå ska detta enligt OM iscensättas. Sannolikheten att man lyckas bevisa farlighet är nära noll av 100. Omständigheterna stämmer väl med verkligheten. Motivet påstås alltså vara att X kanske, möjligen, enligt någon (vem?) skulle kunna vara farlig och att OM, som ordensman måste "ta ansvar" för att pröva detta. Så varför...?

# Är det ett spelat ansvar eller är OM verkligen helt seriös?
# För att vinna någon sorts ordens-poäng?
# Varför riskera andras hälsa, "trafikordning" och lagar samt dessutom en bebis för att motbevisa det som i princip redan är bevisat, att X är ofarlig?

Analyskommentar. För att besluta att genomföra detta kan det, som jag ser det endast finnas 2 karaktäristiska skäl. Jag hittar enbart dessa 2: Tänkbar orsak 1) OM är sinnesförvirrad eller har påfallande lågt IQ. Tänkbar orsak 2) Bakom påståendena om X "farlighet" döljer sig egentligen andra motiv som inte får avslöjas enligt ordensregler.

Orsak nummer 1 är inte trolig. OM har gjort en ordenskarriär och må vara såväl psykopat som fascist, men skadligt lågt IQ har han nog inte. Den andra orsaken, nummer 2, att det finns andra dolda skäl bakom är emellertid betydligt troligare. Den är mer logisk och mer rimlig som förklaring än påståendet om "farlighet" är. Motivet bakom OM's stolliga beslut måste rimligen baseras på något annat, antagligen som ordenssällskapets elit anser betydelsefullt men som inte får uttalas öppet.

----
Flera personer som har givit ett visst intryck av att kunna vara snabb-klättrare i ordensnätverk (utåt förefallit stabila, utseende, friska och unga i "urvals-jobb" (jag tror ordnar prioriterar detta, inte jag))  och som har trakasserat på olika vis har inte nämnt någonting om farlighet. Däremot har de på olika vis just framfört "negativa gliringar" om att jag, lite förenklat är  1) självständig och   2) filosofisk. Det vill säga påfallande lika som klassiska motiv till förföljelser i fascistiska diktaturer. Detta är sannolikt ett motiv som de inte skulle våga framföra öppet eftersom Sverige påstås ha åsikts och yttrandefrihet samt att landet officiellt stödjer mänskliga rättigheter som helt tillåter olika personlighet.

.
.

**   Smärta

__ Smärta sammanställning:
Det psykiska lidandet, som vi numer också vet förekommer hos andra arter i naturen och ingalunda är något lyxproblem handlar om:

Fysisk smärta, t.ex bli trampad på tån
+ smärta i själen
+ lidande i "rättviseloben"
+ dödsskräcken (inifrån uppleva hur livet krossas systematiskt)
+ ytterligare stigmatiseringar som syndabocksyndrom

Troligen är det så att plustecknen i stället ska vara "gånger-tecken", åtminstone delvis och att ökningen när posterna läggs samman blir mycket stor (inlägg ovan i tråden). Det finns indikationer på att dessa förklaringar är illa omtyckta från de nätverk som organiserat bedriver repression. De vill framställa detta som att de personer som de "förföljer" är unikt dåliga medan sanningen är att nästan alla kan knäckas med långtida, organiserad terror på tortyrnivå.

__ Tiden:
Offer som står för utstötning, social avrättning o.s.v kan befinna sig på den yttersta tortyr-nivån så att denne har direkt upplevelse av livet som krossas och dödsskräcken under många år i sträck. Den upplever man då fullt ut vid varje repressionstillfälle och i varierande grad däremellan. För min personliga del har jag haft den typen av upplevelse vid ett flertal repressionstillfällen under cirka 10 år.

----
Här har vi ett bevis ytterligare: Ordens-männen vet ju naturligtvis detta också. Man kan inte förneka likhet mellan social avrättnings-skräck och soldaters krigstrauma. Likheterna är uppenbara. Man kan inte förneka det naturliga i den här typen av psykisk skada. Så varför accepterar då inte nätverken att repressions-offren reagerar kraftigt? (Här är ett bevis) Skälet att man inte accepterar är för att...
 - - -    De sociala avrättningarna har inte med offrets aggressivitet att göra (oftast). Orsaken är att det i en dominerande del av fallen handlar om att krossa obekväma, kritiskt tänkande. Då vill anstiftarna använda _ varje _ möjlig _ anklagelse _ mot offret även om dessa egentligen avser helt naturliga reaktioner. Anstiftarna bortser ifrån fakta eftersom lögnerna gynnar deras verkliga, bakom liggande motiv.     - - -
Detta förklarar också logiskt hur jag kunnat förföljas och anklagas för bl.a aggressivitet under 35 år trots att jag aldrig vare sig skadat någon eller har försökt göra det.
----

__ Ytterligare adderad smärta:
   (komplement till "ultimata skräcken" ovan.)

_ # Syndabock: Den som pekas ut för utstötning är enkel att skuldbelägga även avseende andras misstag, felageranden etc. som offret inte har någonting med att göra. Listan av anklagelser mot offret innehåller därför ofta rader av direkta lögner och felaktigheter. 

_ # Stigmatisering: Offret ställs i fokus för allting negativt mellan himmel och jord och beskylls på så vis för att ha alla tänkbara och otänkbara personliga svagheter men inte några styrkor.

_ # Ensamhet /isolering: Offret isoleras långt mer än de flesta kan inse. För den utstötte kan det dröja månader eller halvår mellan vettiga samtal (utöver 30sek med kassör i mataffär) med andra människor. I t.ex Karlstad har jag förföljts även t.ex vid pub/barbesök. Seriösa, vänskapliga samtal kan helt saknas under många år trots vad som borde vara aktiv ålder...

_ # Mystik och "fotfäste": Genom den olagliga övervakningen kan förföljarna arrangera mycket mystiska, omdömes-förvrängande provokationer. Personer som inte känner offret kan påstå saker som de inte ska kunna veta och liknande. De kan t.ex lotsas läsa tankar relaterat t.ex annat telefonsamtal eller epost en stund innan o.s.v. På det sättet kan man sätta det oförstående offret i extrem ångest och verklighets-förvrängande utmaningar samtidigt som ju telefonsamtalet kan avse känsliga, viktiga och svåra ärenden.

_ # Rättslöshet: Att offret stöts ut är en sak, men att det i vissa fall sker även med organiserade lagbrott och där offret då hindras eller t.o.m terroriseras vid polisanmälan etc. är ytterligare en skada som tillfogas och rädsla inför insikten om ett helt igenom lögnaktigt samhälle.

_ # PartnerRepression (mer näst-nästa stycke): Bland relationer sedan början av 90-talet har samtliga mina partners definitivt ägnat sig åt skolad /vägledd partner-repression. Repressionen sker med utstuderad, ibland avancerad teknik som de har lärt sig av utomstående. Den mest avancerade terrorn är så avancerad att jag själv inte ens skulle kunna tänka ut den ens om jag försökte flera dagar.

.-----
Detta kan jag inte bevisa, men... sannolikt är det så att flertalet som deltar i grupp-terror deltar i ett "grupptänkande" (jfr. Platons grotta) och helt bortser ifrån, t.o.m förnekar att även de själva går att knäcka ( >~95%). Troligtvis skapar de en myt om det ynkliga offret och den macho tortyrledaren. Det oberörbara gänget av modiga mobbare. Sanningen är emellertid att en viss andel människor bryter ihop totalt redan av en enda av de händelser eller terror-omgångar som jag fått utstå 100-tals av.
.-----

__ Ondskans Spegel - KärleksParadoxen
Särskilt djävulsk är PartenerRepressionen. Den sker utstuderat av en person som dels känner offret men också har extra förtroende och tillit från offret. Alltså från eller av offret. Då uppstår den otroligt djävulska KärleksParadoxen.
_ KärleksParadoxen avser även vänskap. Den fungerar så att en partner, vän eller släkting till offret också får extra respekt, tilltro och förtroende av offret. Ja, man litar ju extra på vänner, eller hur? När vännen då utstuderat attackerar offret med manipulationer då träffas offret med samma onda kraft som denne har givit vännen positivt innan. Offrets givna kärlek reflekteras liksom i en ondskans spegel tillbaks. Desto större förtroende offret har för sin vän, desto hårdare drabbar vännens attack mot offret. Nu vet vi från flera områden att elakheter eller felaktigheter upplevs omkring 8 - 20 gånger starkare än positiv psykologi.
   Det betyder att den kärlek offret ger får hen tillbaks mot sig som ond kraft men då med 8 - 20 gånger större effekt.  En otäck konsekvens av detta är att älskande, mogna människor med empatisk (frisk) förmåga drabbas enormt mycket hårdare än t.ex falsk-spelare (psykopater) gör. På så sätt terroriseras goda, sunda och t.ex romantiska människor långt mycket värre än manipulatörer. En riktig psykopat t.ex skadas troligtvis knappast alls av detta utan skakar av sig händelsen och promenerar därifrån oskadd. Psykopaten litar ju inte på folk, ger ingen eller mycket begränsad äkta känsla till partnern och drabbas därför nästan inte alls av den ”ondskans spegel”. Detta är bara ett exempel av många som finns på hur den extremt utstuderade våldsideologin gynnar psykopater, ondsinta manipulatörer, maktspelare och särskilt straffar godhjärtade på ett sätt som nästan inte alls förekommer i t.ex naturen.

En annan effekt av detta är att offret troligen lär sig att kärlek, vänskap etc. det lönar sig inte. Given kärlek används i stället för att skada offret själv. Förtroenden kvävs och psykopati uppmuntras. Detta är, kan man påstå en sorts snabbkurs i att hata människor och aldrig älska dem och att den enda kraften som fungerar är hämnd och våld. Det är förstås fel, men det krävs mycket medvetenhet för att inse att PartnerTerror är utstuderad och planerad ondska som inte ska blandas samman med äkta vänskap och kärleks-bråk.

__ Misshandel och självförsvar
Sanningen är att stora delar av repression mot offren för sociala avrättningar är att betrakta som misshandel. Inte minst förstås den som då sker med pulsgenerator (våg-vibration). Enligt Svensk lag har man rätt till självförsvar mot anfall, attacker etc. som avser fysiskt våld etc. OBS! Det betyder att offren faktiskt har lagstadgad rätt att försvara sig med fysiska medel. Detta är något som helt bortses ifrån och man lotsas att offren blivit "galna" o.s.v även då så inte alls är fallet.
   Det som sker runtomkring offren i den här typen av långtgående organiserad repression är mycket aggressivt, men planlagt så att det inte ska kunna iakttas utåt och endast svårligen bevisas. Detta föder ett klimat där organiserad repression, terror och även juridiska övergrepp blandas i en satans röra som ingen förnuftig människa kan ha tilltro till och med råge passerar vad som kan kallas rättsstat. Förr eller senare, med dessa otroliga provokationer, repression och olagliga övervakning upp till tortyrnivå så kommer man åt en person. Som sagts, alla kan någon gång knäckas med tortyr. Det är alltid enbart en fråga om tid och terrornivå.

.----
Filosofi: För varje fakta, bevis och ny läsare av denna 100% sanningsenliga inläggs-tråd, så blir det alltså allt mer officiellt. Ja, att Sverige är en fasciststat, utan rättstrygghet och utan demokrati.
.----

Olagligt utsatts för: # fråntagits 1 barn  # fråntagits 2 olika jobb  # nytt 4 fall av anstiftad misshandel  # trolöshet av fackförening  # förhindrats från arbete ~18 år  # utsatts flera grova sekretessbrott  # kriminell utpressning av Arbetsförmedling   # terroriserats med pulsgeneratorer >3 år, pågående.  # hotats anta falsk asperger-diagnos  # skriftligt förtalats av Karlstads kommun.   # tot ca 300 lagbrott och   # 2500+ terrortillfällen.

.

Se länkar i angränsande inlägg

.
.

.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: 17 februari 2011, 18:09:09 PM »
.

**   EXTRA #13+
   **   Nyfascistiska Sveriges moment 22

Nytt idag 20110217
Bakom förföljelse av det slaget som jag utsätts för ligger någonting mycket otäckt, alltså sammantaget värre än den ultimata skräcken (ovan) för den enskilde och för staten. Det handlar om makt-opportunisterna som manipulerar allt! Personer, värderingar, moral, de manipulerar allt! allt! allt! Deras ideal är att vinna makt, sin egen trygghet. Sunda ideal kan hindra dem från det... och då väljer de att avstå egna värderingar. De jag känner till passar väl in på detta. De är en sorts politiska horor. Sannolikt hindras många Svenskar idag från karriär p.g.a att de har konstruktiva värderingar. En naturlig gorilla-grupp accepterar aldrig en ledare som är maktopportunist. Men, här i vår tid kan psykopater, dolt i mörka källare göra karriär som härskare utan kläder, baserat på viss intelligens och manipulation...

En sådan galenskap som jag sett är att de, ibland hittar på "spelregler" som mot mig i detta ärendet. Typisk "Kalleboll", för er som känner till Kalle & Hobbe (Calvin & Hobbes). När jag klarar mig rimligt, vilket de inte hade tänkt då blir ordens-psykopaten aggressiv själv. Då tar de tillbaks de regler de själva har satt och bildligt t.ex "slår ut alla spelpjäserna" genom att tok-bryta mot lagar igen. Om offret får "tokspel", då har hen åtminstone en förklaring bl.a i den ultimata skräckupplevelsen. Men, att "de starka och stolta", mobbande ordens-fascisterna spårar ur, det är den skrämmande sidan av saken. Just detta har nu inträffat...   Nu upptäckte anstiftarna att jag höll på att klara mig rimligt så nu har de härskargalna fascisterna fått tokspel fullständigt igen. Detta har hänt:

1) Som ni vet kräver soc. att man ska sälja allt av värde för att få UnderHållsStöd [UHS].

2) Jag har en bil, den är skriven på mig och jag förfogar alltså fritt över den.

3) Bilen är emellertid 100% belånad och utgör pant för lånet (Detta har soc fått kompletta papper på). Det innebär på samma sätt som för belånade hus eller varor under avbetalning att de ägs av banken, butiken eller av långivaren. Att sälja och ta pengarna är ett kontraktsbrott (alltså olagligt).

4) Soc enhetschef tvingar mig ändå att sälja bilen trots att de vet att pengarna inte är mina.

5) Vid samtal med soc. idag 0217 (telefonövervakningens fascister styr förstås) så påstår soc. att jag ska sälja bilen och ta pengarna själv. Soc. uppmanar alltså mig officiellt att begå en kriminell handling. (ville dubbelkolla bara) När jag i klartext säger dem, citat: " - Ni uppmanar alltså mig officiellt att begå en kriminell handling!?" Då svarar de "Ja!".

__ Telefon-fascisterna också mot Transportstyrelsen
Men, inte nog med detta. Härom dagen så ringde jag till Transportstyrelsen om Reg.bevis del2 som krävs för bilförsäljning. Jag är ju bostadslös som en del minns och jag har ingen skrivningsadress. Att skriva mig på en adress där jag faktiskt inte bor, det är jag inte skyldig till såvitt jag vet.
   I samtalet med Transportstyrelsens kundtjänst kunde man höra hur handläggaren, när hon förstod situationen liksom, vänligt började antyda att hon kanske kunde lösa problemet manuellt. Då får beställaren legitimera sig på uthämtningsstället. Då kunde jag tydligt, som "överhörning" (tekn. term) på telefonlinjen höra en röst (telefonövervakningen) som sa: " - ...Nej! ...Nej! ...Nej!". Därpå bad handläggaren att få kolla en sak. Det blev tyst i luren länge, typ 3-5 minuter. Sedan kom handläggaren tillbaks och man kunde höra att handläggaren nu lät uppjagad, skrämd och med kraftig andhämtning, stel röst och spänd. Nu fanns det inga möjligheter alls. Hemlösa kan inte sälja bilar, man måste ha en skrivningsadress även om man inte har något hem, PUNKT!
… detta måste förstås vara ett direkt lagbrott. Lagen kan inte vara så absurt formulerad.

__ FascistDiktaturens kreatur - närmare än du tror...   
# Soc. kräver alltså (order av olaglig telefonövervakning) att jag ska sälja bilen, som jag disponerar, men inte äger och ändå ta pengarna vilket är ett lagbrott .
# Samtidigt hindrar de mig från att sälja bilen (eller att skriva över den på annan) genom att (olagligt!?) hindra mig få Reg.bevis d2 som krävs.

Genom 2 olagliga beslut /ageranden, framtvingat av den nya diktaturens telefon-politruker så blockerar de att jag ska få något UHS (soc-stöd). Budskapet är entydigt:
" - Så länge du (morgan) debatterar eller "talar om" Sveriges verkliga maktordning, t.ex ordens-nätverkens stegrade hot och våldsbaserade, fascistiska maktövertagande så kommer ordensnätverket, att genom maktmissbruk (indirekt hot)  att hindra att du får så mycket som en krona stöd. Vi har krossat ditt liv med över 300 lagbrott i 35 år och vi avser se till att du förblir bostadslös, krossad med så många lagbrott som krävs."
   Om jag nu t.ex överklagar detta, vilket jag ju i princip är tvungen till eftersom deras skäl är att tysta man yttrandefrihet. Då kommer de mycket troligt att börja den klassiska beskyllning att jag är en rättshaverist. Som vanligt framtvingat av deras hot, maktmissbruk etc.

.-----
Notera också att jag av oförklarad anledning är avstängd från filuppladdning på alla forum där jag är registrerad. Notera att Sveriges nyfascistiska etablissemang entydigt stödjer demokrati i Egypten. Men, de stödjer inte WikiLeaks-demokrati som berör Sverige och de kringskär rättstrygghet här allt mer dramatiskt.
.----

Bokmärk och forsätt läsa denna tråd. Det sista ordet om Sveriges nya, våldsbaserade fascism är inte sagt här än.

.

.-----
Vad är skillnaden mellan "hemlös obekväm" och "politisk fånge"? Ja, vad är skillnaden? Sverige har inte politiska fångar -
...Sverige har i stället  >10.000 äkta hemlösa* varav ~50% först fråntagits bostad, sedan blivit missbrukare ... och jävligt kallt på vintern. Kallt som i Gulag.

Sverige använder inte tortyr -
...Sverige har i stället 20.000 tvångsomhändertagna barn varav 80% saknar skälig grund och eller riktiga utredningsunderlag. Föräldrarna lider. Rader av undersökningar om att barnen /ungdomarna utsätts för repressivt våld, barnen lider. Mår föräldrar och barn som skiljs åt som repression mindre illa här än i NordKorea?

Sverige hyllar Egypten, Barrain, Tunisien m.fl. samtidigt som fascismens diktatur stegras enormt, här i Sverige... men Svenskarna lallar vidare och tror "vi är bäst".

*not: off.stat. 2005 >18.000 hemlösa
.-----

.

Olagligt utsatts för: # fråntagits 1 barn  # fråntagits 2 olika jobb  # nytt 5 fall av anstiftad misshandel  # trolöshet av fackförening  # förhindrats från arbete ~18 år  # utsatts flera grova sekretessbrott  # kriminell utpressning av Arbetsförmedling   # terroriserats med pulsgeneratorer >3 år, pågående.  # hotats anta falsk asperger-diagnos  # skriftligt förtalats av Karlstads kommun.   # tot ca 300 lagbrott och   # 2500+ terrortillfällen.

.

------------------------
Bokmärk!

.
.

.