.
Glöm inte att bokmärka och läsa mer!
.
*** Bröderna, hjärntvätten och smygfascismen #13
.
** Jakten på... vaddå?
För några år sedan var det några personer, som liksom ville säga mig någonting. De började berätta i menande ton, nästan med lite tix och kanske någon ögonblinkning, som att de skulle berätta någonting som var ett hemligt tips.
Då började de att berätta om en lokal hemlös. Personen var tydligen missbrukare (det är ju inte jag) som brukade röra sig i det området där vi var vi tillfället. De menade att den där missbrukaren ofta råkade i bråk, han förde oväsen och var otrevlig, synbart hotfull. Detta hände i området mellan ett bostadscentrum och ett naturområde där många, både barn och äldre rörde sig. Missbrukaren hade tydligen blivit ordentligt ansatt på olika sätt och därför också lämnat trakten efter en tid. Poängen med det här var ju att de på något sätt ville skicka ett budskap till mig, trots då att de inte alls kände mig särskilt väl.
Naturligtvis känns det där väldigt otrevligt eftersom jag ju aldrig råkat i bråk med människor på det viset. Inte har jag missbrukat och alltså inte heller befunnit mig i drogernas töcken. Jag kommer att undra vad för sorts förtal och anklagelser som anstiftarna egentligen far med? Ur mitt perspektiv, så som jag indirekt kunnat förstå på andra hur skvallret går, så är det fjärran från verkligheten.
-----.
En påtaglig del av människor skulle sannolikt bryta ihop redan efter den första delen av en sådana terrorattacker som jag utsatts för 100-tals av.
-----.
__ Jakten på X
Åtskilliga personer har genom åren påstått att hela förföljelsen mot mig skulle orsakas av att jag är farlig. Jag tror att påståendet om farlighet är ett påhitt för att lura personer med lägre ordens-rang. Påstådd "farlighet" har, liksom påståenden som om "paranoja", som de också lögnaktigt spridit har en tydlig funktion som hot, rökridåer och är, typ... attackerande hittepådiagnoser. Andra tror annorlunda. Låt oss titta på detta lite i ett något förenklat exempel. I en punkt omkring 2000/2001 inträffar terror mot mig som faktabaserat men anonymiserat kan beskrivas ungefär så här.
__ Tänkt scenario /utveckling: Offret, vi kan kalla hen för X anklagas alltså för att vara farlig.
Vid den här tidpunkten har X, bl.a på grund av organiserad utfrysning sedan många år gått på pubar som ett sätt att få viss social kontakt. Inklusive studentfester har det under åren hunnit bli ~400 pub /festtillfällen då det funnits funktionärer, barmästare, vakter och vaktchefer omkring. Under dessa 400 tillfällen så har X inte vid ett enda tillfälle hamnat i bråk. Vid 1 tillfälle har X överfallits bakifrån av en okänd person. X har alla typer av situationer inräknade, aldrig någonsin, inte i något sammanhang skadat någon eller ens försökt att göra det. (Detta stycket stämmer f.ö. helt med min situation så som den såg ut ~2000 /2001)
__ Ordensmannen, med rätt att...döda?
Men, OrdensMannen OM, med någon sorts skydd av förenings och ordensnätverket hävdar från annan plats ändå att X är farlig. (OM kan vara 1 person eller kanske 2 eller några stycken). Om OM verkligen anser detta eller använder anklagelsen "farlighet" som en förenklad eller direkt lögnaktig kuliss för något annat, det vet vi inte.
Vi vet hittills (2000) att OM har legat bakom följande mot X...
# ...organiserad utfrysning och på så vis fråntagit X cirka ~150 vänner (dittills alla som X umgåtts med synligt).
Samt sannolikt även legat bakom följande då aktuellt, också riktat mot X...
# ...omfattande organiserade trakasserier och förföljelser via 2 olika föreningar.
# ...systematiskt hindrat X från att få jobb och jobba.
# ...vid tekniska fel på telefon har det framkommit att X olagligt övervakas av utomstående personer som ger order till bl.a tjänstemän om att terrorisera /provocera både över telefon men också vid senare, fysiska möten.
__ Alla dessa vittnen
Vid denna tiden har ett flertal studenter, vänner till X vittnat om att de har utsatts för grava och allvarliga hotelser om att dels aldrig få jobb och dels aldrig få bilda familj i Sverige. De måste bryta all kontakt med X och i vissa fall att de även ska terrorisera X. De som ligger bakom hoten är vad som kan benämnas som ”ordensliknande grupper med hemvist på universitetens institutioner”. Några av dessa studenter har t.o.m tagit X i försvar, men det har endast resulterat i eskalerade hotelser. En person har med omedelbar verkan, under grava hot tvingats lämna sin dåvarande partner. Säkerligen ligger OM bakom detta som anstiftare.
Allt detta visste X då. I det läget som råder 2000 har X inte förstått hur det går till exakt, men hen har ju insett omfattningen och att det på något sätt är "blodigt allvar", men vet inte varifrån det kommer eller hur hen ska kunna skydda sig mot det. X har självfallet börjat bli påtagligt rädd och orolig över det som pågår. Det är mycket svårt att hantera sådant som är osynligt.
__ OM startar jakten
Trots att det finns omfattande bevis från alla pubbesök, fester, tidigare vänner mm. mm. om att X inte är farlig bestämmer sig OM för att fortsätta jakten mot X. Efter djupsinnigt funderande kommer OM upp med en omfattande, avancerad plan för terrorisera. OM har efter de djupa funderingarna kommit på att X troligen blir upprörd när man backar på hen med gröna bilar av märket VAZ... årsmodellen 98. Sådana finns det typ 10 av i Sverige. För att bevisa X farlighet ska man samtidigt som man backar på hen med den gröna bilen hålla ett mobilsamtal igång så att farligheten ska kunna spelas in via mobilsamtalet. För att extra stegra attacken mot X så tänker man placera att spädbarn, en bebis i baksätet på bilen. OM inser att det inte kommer att bli helt lätt.
Betraktelse: Den otroliga planen (förstås fingerad) kan lyckas. Men, som den nyktre inser finns ett antal problem som är minst sagt underliga men som OM tycks bortse ifrån. Följande problem kan förutses (sanna men avser ej backning i verkligheten):
# Flera utomstående personer kommer att bli "påbackade" innan man kommer åt X.
# Backningsövningarna kommer riskera skada förarna (som är oerfarna) av den gröna bilen att också skadas såväl fysiskt som psykiskt.
# Trafiken omkring jakten kommer att påverkas dramatiskt negativt, kanske med mera skador som följd.
# Ytterligare personer i X närhet kommer att dras in och påverkas kraftigt negativt.
# I jakten kommer man bryta mängder av lagar och riskera andras hälsa.
# Naturligtvis är det en såväl idiotisk som grym idé att placera en bebis i baksätet på den backande bilen.
__ Vilken nytta?
Slutligen... det troliga utfallet är att OM möjligen kan bevisa att X blir arg. Troligen ingenting annat. Om nu X blir arg kommer OM ändå inte att kunna bevisa om X visar en spelad ilska, en vardaglig kontrollerad ilska eller en farlig okontrollerad, psykotisk ilska. Inte ens om X slänger sig på marken och skriker hysteriskt, då han backas på av den gröna bilen så kan OM veta om X är psykotisk eller endast normalt, ordentligt förbannad. Människor har olika vanor och reaktioner och vad som verkligen är okontrollerat kan man, kanske tyvärr aldrig veta. Endast om X börjar attackera eller skada folk i omgivningen kan man veta att X är farlig. Men, detta sista har X aldrig gjort under (då) ~40 år. Ändå bestämmer sig OM för att genomföra sin plan.
__ Sann och sann-o-likhet?
Bilden är, trots en viss ironi tämligen äkta och ganska bra faktiskt. Så här komplicerat var det och trafiken illustrerar problematiken med risker, andra skador etc. Fundera nu lite över varför OM vill iscensätta detta?
Här kommer massor av folk att dras in, flera kommer säkerligen att skadas och mängder av lagbrott att ske, ändå ska detta enligt OM iscensättas. Sannolikheten att man lyckas bevisa farlighet är nära noll av 100. Omständigheterna stämmer väl med verkligheten. Motivet påstås alltså vara att X kanske, möjligen, enligt någon (vem?) skulle kunna vara farlig och att OM, som ordensman måste "ta ansvar" för att pröva detta. Så varför...?
# Är det ett spelat ansvar eller är OM verkligen helt seriös?
# För att vinna någon sorts ordens-poäng?
# Varför riskera andras hälsa, "trafikordning" och lagar samt dessutom en bebis för att motbevisa det som i princip redan är bevisat, att X är ofarlig?
Analyskommentar. För att besluta att genomföra detta kan det, som jag ser det endast finnas 2 karaktäristiska skäl. Jag hittar enbart dessa 2: Tänkbar orsak 1) OM är sinnesförvirrad eller har påfallande lågt IQ. Tänkbar orsak 2) Bakom påståendena om X "farlighet" döljer sig egentligen andra motiv som inte får avslöjas enligt ordensregler.
Orsak nummer 1 är inte trolig. OM har gjort en ordenskarriär och må vara såväl psykopat som fascist, men skadligt lågt IQ har han nog inte. Den andra orsaken, nummer 2, att det finns andra dolda skäl bakom är emellertid betydligt troligare. Den är mer logisk och mer rimlig som förklaring än påståendet om "farlighet" är. Motivet bakom OM's stolliga beslut måste rimligen baseras på något annat, antagligen som ordenssällskapets elit anser betydelsefullt men som inte får uttalas öppet.
----
Flera personer som har givit ett visst intryck av att kunna vara snabb-klättrare i ordensnätverk (utåt förefallit stabila, utseende, friska och unga i "urvals-jobb" (jag tror ordnar prioriterar detta, inte jag)) och som har trakasserat på olika vis har inte nämnt någonting om farlighet. Däremot har de på olika vis just framfört "negativa gliringar" om att jag, lite förenklat är 1) självständig och 2) filosofisk. Det vill säga påfallande lika som klassiska motiv till förföljelser i fascistiska diktaturer. Detta är sannolikt ett motiv som de inte skulle våga framföra öppet eftersom Sverige påstås ha åsikts och yttrandefrihet samt att landet officiellt stödjer mänskliga rättigheter som helt tillåter olika personlighet.
.
.
** Smärta
__ Smärta sammanställning:
Det psykiska lidandet, som vi numer också vet förekommer hos andra arter i naturen och ingalunda är något lyxproblem handlar om:
Fysisk smärta, t.ex bli trampad på tån
+ smärta i själen
+ lidande i "rättviseloben"
+ dödsskräcken (inifrån uppleva hur livet krossas systematiskt)
+ ytterligare stigmatiseringar som syndabocksyndrom
Troligen är det så att plustecknen i stället ska vara "gånger-tecken", åtminstone delvis och att ökningen när posterna läggs samman blir mycket stor (inlägg ovan i tråden). Det finns indikationer på att dessa förklaringar är illa omtyckta från de nätverk som organiserat bedriver repression. De vill framställa detta som att de personer som de "förföljer" är unikt dåliga medan sanningen är att nästan alla kan knäckas med långtida, organiserad terror på tortyrnivå.
__ Tiden:
Offer som står för utstötning, social avrättning o.s.v kan befinna sig på den yttersta tortyr-nivån så att denne har direkt upplevelse av livet som krossas och dödsskräcken under många år i sträck. Den upplever man då fullt ut vid varje repressionstillfälle och i varierande grad däremellan. För min personliga del har jag haft den typen av upplevelse vid ett flertal repressionstillfällen under cirka 10 år.
----
Här har vi ett bevis ytterligare: Ordens-männen vet ju naturligtvis detta också. Man kan inte förneka likhet mellan social avrättnings-skräck och soldaters krigstrauma. Likheterna är uppenbara. Man kan inte förneka det naturliga i den här typen av psykisk skada. Så varför accepterar då inte nätverken att repressions-offren reagerar kraftigt? (Här är ett bevis) Skälet att man inte accepterar är för att...
- - - De sociala avrättningarna har inte med offrets aggressivitet att göra (oftast). Orsaken är att det i en dominerande del av fallen handlar om att krossa obekväma, kritiskt tänkande. Då vill anstiftarna använda _ varje _ möjlig _ anklagelse _ mot offret även om dessa egentligen avser helt naturliga reaktioner. Anstiftarna bortser ifrån fakta eftersom lögnerna gynnar deras verkliga, bakom liggande motiv. - - -
Detta förklarar också logiskt hur jag kunnat förföljas och anklagas för bl.a aggressivitet under 35 år trots att jag aldrig vare sig skadat någon eller har försökt göra det.
----
__ Ytterligare adderad smärta:
(komplement till "ultimata skräcken" ovan.)
_ # Syndabock: Den som pekas ut för utstötning är enkel att skuldbelägga även avseende andras misstag, felageranden etc. som offret inte har någonting med att göra. Listan av anklagelser mot offret innehåller därför ofta rader av direkta lögner och felaktigheter.
_ # Stigmatisering: Offret ställs i fokus för allting negativt mellan himmel och jord och beskylls på så vis för att ha alla tänkbara och otänkbara personliga svagheter men inte några styrkor.
_ # Ensamhet /isolering: Offret isoleras långt mer än de flesta kan inse. För den utstötte kan det dröja månader eller halvår mellan vettiga samtal (utöver 30sek med kassör i mataffär) med andra människor. I t.ex Karlstad har jag förföljts även t.ex vid pub/barbesök. Seriösa, vänskapliga samtal kan helt saknas under många år trots vad som borde vara aktiv ålder...
_ # Mystik och "fotfäste": Genom den olagliga övervakningen kan förföljarna arrangera mycket mystiska, omdömes-förvrängande provokationer. Personer som inte känner offret kan påstå saker som de inte ska kunna veta och liknande. De kan t.ex lotsas läsa tankar relaterat t.ex annat telefonsamtal eller epost en stund innan o.s.v. På det sättet kan man sätta det oförstående offret i extrem ångest och verklighets-förvrängande utmaningar samtidigt som ju telefonsamtalet kan avse känsliga, viktiga och svåra ärenden.
_ # Rättslöshet: Att offret stöts ut är en sak, men att det i vissa fall sker även med organiserade lagbrott och där offret då hindras eller t.o.m terroriseras vid polisanmälan etc. är ytterligare en skada som tillfogas och rädsla inför insikten om ett helt igenom lögnaktigt samhälle.
_ # PartnerRepression (mer näst-nästa stycke): Bland relationer sedan början av 90-talet har samtliga mina partners definitivt ägnat sig åt skolad /vägledd partner-repression. Repressionen sker med utstuderad, ibland avancerad teknik som de har lärt sig av utomstående. Den mest avancerade terrorn är så avancerad att jag själv inte ens skulle kunna tänka ut den ens om jag försökte flera dagar.
.-----
Detta kan jag inte bevisa, men... sannolikt är det så att flertalet som deltar i grupp-terror deltar i ett "grupptänkande" (jfr. Platons grotta) och helt bortser ifrån, t.o.m förnekar att även de själva går att knäcka ( >~95%). Troligtvis skapar de en myt om det ynkliga offret och den macho tortyrledaren. Det oberörbara gänget av modiga mobbare. Sanningen är emellertid att en viss andel människor bryter ihop totalt redan av en enda av de händelser eller terror-omgångar som jag fått utstå 100-tals av.
.-----
__ Ondskans Spegel - KärleksParadoxen
Särskilt djävulsk är PartenerRepressionen. Den sker utstuderat av en person som dels känner offret men också har extra förtroende och tillit från offret. Alltså från eller av offret. Då uppstår den otroligt djävulska KärleksParadoxen.
_ KärleksParadoxen avser även vänskap. Den fungerar så att en partner, vän eller släkting till offret också får extra respekt, tilltro och förtroende av offret. Ja, man litar ju extra på vänner, eller hur? När vännen då utstuderat attackerar offret med manipulationer då träffas offret med samma onda kraft som denne har givit vännen positivt innan. Offrets givna kärlek reflekteras liksom i en ondskans spegel tillbaks. Desto större förtroende offret har för sin vän, desto hårdare drabbar vännens attack mot offret. Nu vet vi från flera områden att elakheter eller felaktigheter upplevs omkring 8 - 20 gånger starkare än positiv psykologi.
Det betyder att den kärlek offret ger får hen tillbaks mot sig som ond kraft men då med 8 - 20 gånger större effekt. En otäck konsekvens av detta är att älskande, mogna människor med empatisk (frisk) förmåga drabbas enormt mycket hårdare än t.ex falsk-spelare (psykopater) gör. På så sätt terroriseras goda, sunda och t.ex romantiska människor långt mycket värre än manipulatörer. En riktig psykopat t.ex skadas troligtvis knappast alls av detta utan skakar av sig händelsen och promenerar därifrån oskadd. Psykopaten litar ju inte på folk, ger ingen eller mycket begränsad äkta känsla till partnern och drabbas därför nästan inte alls av den ”ondskans spegel”. Detta är bara ett exempel av många som finns på hur den extremt utstuderade våldsideologin gynnar psykopater, ondsinta manipulatörer, maktspelare och särskilt straffar godhjärtade på ett sätt som nästan inte alls förekommer i t.ex naturen.
En annan effekt av detta är att offret troligen lär sig att kärlek, vänskap etc. det lönar sig inte. Given kärlek används i stället för att skada offret själv. Förtroenden kvävs och psykopati uppmuntras. Detta är, kan man påstå en sorts snabbkurs i att hata människor och aldrig älska dem och att den enda kraften som fungerar är hämnd och våld. Det är förstås fel, men det krävs mycket medvetenhet för att inse att PartnerTerror är utstuderad och planerad ondska som inte ska blandas samman med äkta vänskap och kärleks-bråk.
__ Misshandel och självförsvar
Sanningen är att stora delar av repression mot offren för sociala avrättningar är att betrakta som misshandel. Inte minst förstås den som då sker med pulsgenerator (våg-vibration). Enligt Svensk lag har man rätt till självförsvar mot anfall, attacker etc. som avser fysiskt våld etc. OBS! Det betyder att offren faktiskt har lagstadgad rätt att försvara sig med fysiska medel. Detta är något som helt bortses ifrån och man lotsas att offren blivit "galna" o.s.v även då så inte alls är fallet.
Det som sker runtomkring offren i den här typen av långtgående organiserad repression är mycket aggressivt, men planlagt så att det inte ska kunna iakttas utåt och endast svårligen bevisas. Detta föder ett klimat där organiserad repression, terror och även juridiska övergrepp blandas i en satans röra som ingen förnuftig människa kan ha tilltro till och med råge passerar vad som kan kallas rättsstat. Förr eller senare, med dessa otroliga provokationer, repression och olagliga övervakning upp till tortyrnivå så kommer man åt en person. Som sagts, alla kan någon gång knäckas med tortyr. Det är alltid enbart en fråga om tid och terrornivå.
.----
Filosofi: För varje fakta, bevis och ny läsare av denna 100% sanningsenliga inläggs-tråd, så blir det alltså allt mer officiellt. Ja, att Sverige är en fasciststat, utan rättstrygghet och utan demokrati.
.----
Morgan Ohlson, organisationsvetare: Laglydig, frisk, ej missbruk och 19 års utbildning.
# Berövad alla former av inkomster /bidrag sedan 2006-08 - 2010
# Hemlös 2008-07 - 2010 efter vägrad handläggning av soc. i Karlstad
Olagligt utsatts för: # fråntagits 1 barn # fråntagits 2 olika jobb # nytt 4 fall av anstiftad misshandel # trolöshet av fackförening # förhindrats från arbete ~18 år # utsatts flera grova sekretessbrott # kriminell utpressning av Arbetsförmedling # terroriserats med pulsgeneratorer >3 år, pågående. # hotats anta falsk asperger-diagnos # skriftligt förtalats av Karlstads kommun. # tot ca 300 lagbrott och # 2500+ terrortillfällen.
.
Se länkar i angränsande inlägg
.