Det finns de som har försökt att byta kommun för att komma undan socialen, men erfarenheten visar att socialen sträcker sina långa armar ut över kommungränserna och tvångsomhändertar barn som tidigare var mantalskrivna i deras kommun, men sedan mantalskrivits i en annan kommun.
Jag har haft ett sådant fall.
Men de ska dom ju inte få göra, isf gör dom ju ett brott, för enligt min advokat så va de upp till den nya kommunen om dom ville fortsätta utredningen och allt.
Socialen ville ju att vi skulle på de hemmet pga för liten yta, för dålig inkomst, brist på troende(dom tror ej jag e drog fri trotts prover 2gr veckan)
Å jag tycker ju de e skumt att dom ska göra något sådant då om vi årdnat hus, ekonomi o allt. då ska dom ej ha något att gå på tycker jag då.
Men vist är de som du sejer att dom kan göra de, men de är ju ingen som gjort anmälan mot oss som dåliga föräldrar eller något utan dom vill ju bara ha mig under uppsikt. säkerligen så jag ej tar droger, men de gör jag ju inte endå..
Suck... Va FN ska man göra??
Ska jag sätta mig där frivilligt trotts min sociala fobi. vara där under utredningen o hoppas jag kommer hem.
Eller ska jag strida mot dom till sissta svett droppen i tinget mmm`?
För som jag ser de, så borde jag vinna tinget, för jag har ändrat på allt som soc påstår är en grund till de att vi ska på hemmet...