Författare Ämne: När släpps utredningen som leds av Göran Johansson ?  (läst 2607 gånger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
När släpps utredningen som leds av Göran Johansson ?
« skrivet: 27 augusti 2010, 14:19:01 PM »
Utredningen som skulle släppas i februari om fosterhem och barnhem, förlängdes och skulle släppas den 20 augusti. Vad har hänt ?
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
SV: När släpps utredningen som leds av Göran Johansson ?
« Svar #1 skrivet: 27 augusti 2010, 19:01:45 PM »
Ja, man slutar aldrig att förvåna sig... Den tusenåriga utredningen är inte klar ännu, men den senaste utlovade betänketiden
för utredningen är omnämnd till september 2011, därefter finner man på nya ursäkter i en never ending story ?. Man kan idag på olika platser i landet beskåda valaffischer uppsatta med texten i stil med

" Rösta på xx för ett mänskligare Sverige" 

Inte med ett enda  ord har nämnts i dessa valtider från något politiskt parti om utredningen sou 2009.99 om en ursäkt till de drabbade . Detta kan man ändå finna märkligt när vissa politiska partier påstår sig värna om mänskliga rättigheter och raljerar om ett mänskligare Sverige.

Kan bara ses som höjden av småaktighet, girighet, kallsinne och ett omänskligt barbariskt Sverige som inte förtjänar våra röster   ... 

Jag fann till min förvåning att jag råkade läsa ett valplakat. Det händer lika sällan som att jag läser reklam.Det stod "Tillväxt över hela Sverige!". Man blir förvånad över vilken dumhet som kan basuneras ut via annonskampanjer för hundratals miljoner. Det är naturligtvis inte tillväxt över hela Sverige vi vill ha. Jag som är 54 skulle istället vilja se något valbudskap i still med " Hårväxt över hela Sverige !"
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
SV: När släpps utredningen som leds av Göran Johansson ?
« Svar #2 skrivet: 29 augusti 2010, 07:06:33 AM »
Kanske du trotts allt önskar en ny modern Harald Hårfager född cirka 850, död cirka 933, var Norges enare och dess förste regent, perioden 860-930...
Annars räcker det med en slik gut här hos oss i Norrland

Iaf inser ju alla varför släppdatumet för utredningen har ändrats till september... Nu när de små barnen ska göra beredskapstjänst i valrörelsen, så kan man undra om detta skadar saken. Kan tänka mig att sossarna ska yla att barnen/de borgerliga har konspirerat.  Sedan smutskastning förstås: alla partier har ju enhälligt röstat för slavhandel med stulna barn i socialnämnderna. Förhoppningsvis kommer summan att bli att en vägg av tystnad bryts, och att ärendet efter detta inte går att gräva ned igen.