Författare Ämne: Vill Bo Edvardsson reformera socialtjänsten ?  (läst 3355 gånger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Vill Bo Edvardsson reformera socialtjänsten ?
« skrivet: 19 juli 2010, 07:19:57 AM »
http://www.dn.se/insidan/utredningar-baseras-pa-skvaller-1.593737

Det verkar som att Bo Edvardsson tycker att socialsekreterarna är missförstÃ¥dda och att de har för lite utbildning.Hur länge ska socialsekreterarnas "otillräcklighet"  orsakad av "stress" diskuterad innan man bestämmer sig för handling i form av straff för myndighetsbrottslingar ?
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
SV: Vill Bo Edvardsson reformera socialtjänsten ?
« Svar #1 skrivet: 21 juli 2010, 09:06:44 AM »
Jag anser att det är illa att artiklar av den här typen dimper ned just nu, stax innan utredningen om asociala släpps. Samtidigt håller Bo Edvardsson på med en egen utredning där vi på forumet har tillfrågats om vår medverkan. I den ena utredningen så gråter utredaren Göran Johansson och sparkar i dörrar, därför att hans tro på myndigheterna förstörts. I den andra utredningen visar utredaren empati och förståelse för socialsekreterarna ?Varför detta försvarstal ?
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 21 juli 2010, 10:36:03 AM »
Artikeln "Utredningar baseras på skvaller" är en gammal artikel. Den publicerades den 16 november 2006.

Själv vill jag hävda med bestämdhet att Bo Edvardsson aldrig har påstått att socialarbetarna är missförstådda. Tvärtom.

I stället har Bo Edvardsson genom sin forskning, sina föreläsningar och sina uttalanden alltsedan han publicerade sin första utredning 1989, "Förföljande strategier vid ett omhändertagandefall i socialt och barnpsykiatriskt arbete" visat att socialsekreterarna är inkompetenta, manipulerande, lögnaktiga och ägnar sig åt förtryck, förnedring, förföljelse och förtal av sina klienter/offer.

Bo Edvardsson har skrivit läroboken  "Kritisk utredningsmetodik - begrepp, principer och felkällor" i ett desperat försök att lära socialarbetarna hur man ska göra en godtagbar, rättssäker utredning, men det förefaller som om systemet godkänner de rättsövergrepp som socialfolket och förvaltningsdomstolarna begÃ¥r mot barnen och deras familjer.

Se även "Socialtjänstens utredningar är ett stinkande träsk"

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #3 skrivet: 21 juli 2010, 19:56:34 PM »
Artikeln "Utredningar baseras på skvaller" är en gammal artikel. Den publicerades den 16 november 2006.

Själv vill jag hävda med bestämdhet att Bo Edvardsson aldrig har påstått att socialarbetarna är missförstådda. Tvärtom.

I stället har Bo Edvardsson genom sin forskning, sina föreläsningar och sina uttalanden alltsedan han publicerade sin första utredning 1989, "Förföljande strategier vid ett omhändertagandefall i socialt och barnpsykiatriskt arbete" visat att socialsekreterarna är inkompetenta, manipulerande, lögnaktiga och ägnar sig åt förtryck, förnedring, förföljelse och förtal av sina klienter/offer.

Bo Edvardsson har skrivit läroboken  "Kritisk utredningsmetodik - begrepp, principer och felkällor" i ett desperat försök att lära socialarbetarna hur man ska göra en godtagbar, rättssäker utredning, men det förefaller som om systemet godkänner de rättsövergrepp som socialfolket och förvaltningsdomstolarna begÃ¥r mot barnen och deras familjer.

Se även "Socialtjänstens utredningar är ett stinkande träsk"

Jag missade att utredningen var så gammal, men jag ser i alla fall ingen backup från inflytelserika personer för Göran Johanssons utredning. Jag tycker att det verkar vara ganska tyst. Har de egentligen någon nytta av de som går i trasiga skor ?
« Senast ändrad: 21 juli 2010, 20:45:42 PM av Avos »