Författare Ämne: Europeiska Arbetarpartiet (EAP)  (läst 1372 gånger)

Erik Strand

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 11
    • Visa profil
    • http://home.no.net/fampo/forside.html
Europeiska Arbetarpartiet (EAP)
« skrivet: 29 juli 2010, 19:16:17 PM »
EAP er den svenske delen av LaRouche-bevegelsen. Bevegelsen er bl.a. opptatt av konspirasjoner. Slikt blir gjerne nedsettende omtalt som konspirasjonsteorier, men det er et seriøst tema. Spørsmålet er imidlertid om de enkelte "konspirasjonsteoretikere" kan taes seriøst.

Jeg har sett nærmere på LaRouche-bevegelsen og skrevet litt mere her: www.fampo.info/lhl.html . En sak er at organisasjonen vitterlig har gitt en del gode bidrag ved å gi ut gode artikler og bøker som tar opp alvorlige temaer og har gode kildereferanser. Jeg har samlet lenker til flere artikler jeg vil anbefale, på www.fampo.info/artikler_fra_larouche-bevegelsen.html

Dette er artikler jeg vil anbefale folk å både lese og spre. En som leser slike artikler fra bevegelsen, vil imidlertid gjerne få et positivt bilde av bevegelsen og feste tillit til det som kommer fra det holdet. Derfor er det viktig å være klar over noen mindre flatterende sider ved EAP og LaRouche-bevegelsen. På www.fampo.info/lhl2.html har jeg samlet lenker til artikler som avslører en organisasjon som opptrår lite seriøst. I tillegg til min egen kommentar til EAPs sterkt vaksinevennlige linje finner dere lenker til tre artikler hvor nettstedet LaRouche Planet kler av Lyndon LaRouche og hans bevegelse. Bl.a. viser sitater at man har løyet om hva LaRouche tidligere hadde forutsagt den gangen Sovjetunionen fantes. Jeg har sendt e-poster både til EAP i Sverige og LaRouche-bevegelsen sentralt og bedt om å bli tilbakemeldt dersom det skrevne på LaRouche Planet ikke skulle være riktig.

En organisasjon som tar opp alvorlige temaer som det EAP og Lyndon LaRouche gjør, må forventes å opptrå mere seriøst. Ellers blir de nyttige idioter for de maktgrupperinger de kritiserer.