http://www.mrr.se/pressm/pressmeddelande080205.htm
5) Stärk JO-ämbetet genom utökade befogenheter och skärpt straffansvar vid tjänstefel. Då kan JO åter åtala tjänstemän vid myndigheter efter att de begått fel och slarv som varit till skada för enskild medborgare, dessutom utdöma skadestånd.
Med ökad risk för åtal för tjänstefel kan något av den hedervärda ämbetsmannatraditionen återskapas i Sverige.
Sverige har aldrig haft någon hedervärd tjänstemanna tradition. Det är JO-ämbetet ett bevis på. JO är ett exempel på institutioner vars uppgift är att sätta tillsyn och granskning åt sidan. JO bör läggas ned, då det är skapat för den uppgiften av de som motsätter sig tillsyn och granskning.
De administrativa domstolarna länsrätt, kammarrätt och regeringsrätt var också till namnet avsett för granskning av myndigheterna, men blev istället myndigheternas verktyg för att döma medborgare med omvänd bevisbörda i vad som i verkligheten är en politisk tribunal. Asociala är åklagare/motpart/utredare på samma gång i denna olagliga tribunal. Ytterligare exempel på helt förstörda myndigheter som bör läggas ned är de delar av psykiatrin som sysslar med bluffvetenskapen psykologi, och vars enda syfte är utfärdandet av falska intyg, då psykologins grunder varken kan bekräftas eller avfärdas då psykologin bygger på vetenskapligt ogiltiga utsagor, som varken kan bekräftas vara sanna eller falska.
De svenska myndigheternas brottslighet kan inte reformeras bort, den kan bara minskas genom att det ökande antalet förgreningar avskärs.
1) De administrativa domstolarna bör läggas ned och uppgifterna bör övertas av de övriga brottsmåls-domstolarna där ett bevis är likt ett bevis och ingrepp görs endast där brott har begåtts.
2) Asociala bör läggas ned, och uppgiften övertas av specialutbildad polis, ingrepp endast där brott har begåtts.
3) JO bör läggas ned. JO är den myndighet vi aldrig behövde.
4) De delar av psykiatrin som sysslar med bluffvetenskapen psykologi bör läggas ned, liksom den lönsamma konsultverksamheten vars enda verkliga födkrok är brottslighet mot barn och familjer.
5) Fosterbarns industrin bör läggas ned och ersättas med barnhem. Barn från normala föräldrar kan inte barnhemsplaceras med uttalandet av mantrat "barnens bästa " som enda alibi, eftersom det är uppenbart för alla att ett barnhem inte är en förälder. När föräldrar kräver tillbaka sina barn från barnhemmet, kan de få en rimlig prövning av ärendet, det kan de omöjligt få om det handlar om högt betalda fosterföräldrar som sagt upp sig från sina ordinarie arbetet, och börjat leva på barn-slavhandel.
6)Människor som skiljer sig saknar lagliga rättigheter initialt.Detta är ett helt avsiktligt medel i myndigheternas krigföring mot dess värsta fiende svenska folket. Initialt har den som flyttar ut ur hemmet noll umgängesrättigheter, noll rätt till ekonomisk hjälp till umgänge, utan tvärt om är den svagare parten belastad med att gynna den redan gynnade boföräldern med ytterligare underhåll, som ytterligare minskar hans möjligheter att bedriva eget umgänge med barnet. Om lika rättigheter införs, finns det inte problem som asociala konstruerat som de sedan kan förvänta sig bli uppsökta på asociala för att ges tillfälle att kunna erbjuda en "lösning" på.Att reformera institutioner som dessa är medvetet bedrägeri, då asociala är barnens och familjernas värsta fiende.
Om dessa helt brottsliga institutioner försvann, skulle det finnas kraft och möjlighet att reformera de andra. De verkligt brottsliga krafterna finns i de politiska krafter som etablerat denna myndighetsbrottslighet och som hela tiden skyddar den genom sk reformer. Nu verkar ett namnbyte av LVU-lagen vara på gång så att den ska heta LBU. Behöver vi det ? Asocial kommer de säkert också att byta namn på. Tillsynsenheterna har de organiserat om så att de ska finnas kvar, istället för att avskaffas. Hade det funnits något kvar som var friskt i länsrätterna, skulle tillsynsansvaret över asociala kunnat föras tillbaka dit, där det en gång varit. Men som du ser hade inte myndigheterna den avsikten.Tillsynsenheterna i sin tur skapades för att förhindra insyn i asocialas verksamhet, precis som inte de olagliga tribunalerna räckte, eller asocialas 17 generalklausuler !!
Det är mycket viktigt att avskärandet av dessa brottsliga institutioner inte leder till avknoppningar och ny tillväxt, på samma sätt som cancer sprider sig och bildar metastaser, om ingreppet mot huvudtumören sker på felaktigt sätt. De personer som friställs får på inga villkor kunna återanställas i liknande verksamhet. Man måste försäkra sig att den nedlagda verksamheten inte går att återuppta i annan form.
Det finns ingen väg tillbaka från myndighetsbrottsligheten. Genom att samordnat framtvinga ett tryck mot myndigheterna kan denna brottslighet beskäras, men inte tvingas att ändra karaktär. Den fortsätter att växa, och det gäller att beskära den, genom att kräva nedläggning av myndighetsbrottslingarnas "medborgarservice" till familjer och barn. Vill man avskaffa myndighetsbrottsligheten krävs det att man river ned landet med ett inbördeskrig.