Författare Ämne: Inloggningsproblem  (läst 5659 gånger)

Sociala arvet

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 16
    • Visa profil
Inloggningsproblem
« skrivet: 14 juni 2007, 09:01:25 AM »
Jag får upp en säkerhetsvarning när jag försöker logga in. Det verkar också som att inte pm kommer fram - får till min mail att det ska finnas, men säkerhetsvarningen kommer även när jag försöker följa länken i mailet.
Någon mer som råkat ut för detta?
Någon som har tips på hur man ska hantera problemet?

cicci

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 174
    • Visa profil
Inloggningsproblem
« Svar #1 skrivet: 14 juni 2007, 16:12:43 PM »
Jag har exakt samma problem, får aldrig in några inlägg heller OM det inte lyckas nu förstås.

cicci

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Inloggningsproblem
« Svar #2 skrivet: 14 juni 2007, 16:13:55 PM »
Ok, nu funkade det att skriva inlägg i alla fall, men säkerhetsvarningen får jag också - något om ej betrodd licens...

Sociala arvet

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 16
    • Visa profil
Inloggningsproblem
« Svar #3 skrivet: 14 juni 2007, 19:45:02 PM »
Bra att veta att det inte bara är jag.
Jag provade att skicka ett pm till dig, så får vi se hur det går. Prova gärna till mig också.
Så här vill vi ju inte ha det!

Super user

• Administrator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
Re: Inloggningsproblem
« Svar #4 skrivet: 19 juni 2007, 17:33:47 PM »
Citat från: "Sociala arvet"
Jag får upp en säkerhetsvarning när jag försöker logga in. Det verkar också som att inte pm kommer fram - får till min mail att det ska finnas, men säkerhetsvarningen kommer även när jag försöker följa länken i mailet.

Säkerhetsvarningen är inget att bry sig om. Klicka bara förbi när den poppar upp. Det beror på att forumet numera körs krypterat emot användaren så att känsliga uppgifter ej kommer i orätta händer.

MVH Sysop

cicci

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Inloggningsproblem
« Svar #5 skrivet: 19 juni 2007, 23:36:51 PM »
Ok. Bra att veta, men samtidigt har jag ju gjort det hela tiden annars har jag ju inte kommit hit. :lol:

Super user

• Administrator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
Inloggningsproblem
« Svar #6 skrivet: 20 juni 2007, 12:07:24 PM »
Citat från: "cicci"
Ok. Bra att veta, men samtidigt har jag ju gjort det hela tiden annars har jag ju inte kommit hit. :lol:

Kan ligga något i det du säger, Men jag bjuder på infon ändå !!

Trevlig sommar !!!

MVH Sysop

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: Inloggningsproblem
« Svar #7 skrivet: 18 augusti 2007, 18:53:15 PM »
Citat från: "sysadmin"
Citat från: "Sociala arvet"

Säkerhetsvarningen är inget att bry sig om. Klicka bara förbi när den poppar upp. Det beror på att forumet numera körs krypterat emot användaren så att känsliga uppgifter ej kommer i orätta händer.

MVH Sysop

Jag har samma säkerhetsvarning. Den säger att "länken använder smtp.aisab:s protokoll, trots att det uppenbarligen inte tillhör länken Det kan betyda att någon avlyssnar datatrafiken, det är inte troligt, men möjligt att det kan vara så".
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Mats Larsson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 56
  • Lightworkers Calling http://www.youtube.com/watch
    • Visa profil
SV: Inloggningsproblem
« Svar #8 skrivet: 22 mars 2010, 14:11:34 PM »
Styrelsen och webansvariga bör kontrollera varför certifikatvarningen dyker upp.
Det är inte bra om personer som egentligen har något att tillföra eller som behöver stöd skrämms bort av säkerhetsvarningar i deras operativsystem.

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
SV: Inloggningsproblem
« Svar #9 skrivet: 25 mars 2010, 09:51:37 AM »
Styrelsen och webansvariga bör kontrollera varför certifikatvarningen dyker upp.
Det är inte bra om personer som egentligen har något att tillföra eller som behöver stöd skrämms bort av säkerhetsvarningar i deras operativsystem.
När jag diskuterar frågor på usenet som berör NKMR och lägger ut länkar hit, så vägrar de flesta titta på länkarna och kräver att jag kopierar över texterna istället.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna