Författare Ämne: handikappat barn i låda  (läst 2364 gånger)

susanna svensson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 280
    • Visa profil
handikappat barn i låda
« skrivet: 14 februari 2010, 13:28:26 PM »
´Tänk om det hade varit biologiska föräldrar som hade behandlat ett handikappat barn på det här viset. Soc utryckning omedelbart och besöksförbud hade nog varit den omedelbara konsekvensen. Svarta rubriker i tidningar etc etc. Nu rör det sig om ett av myndigheterna godkänt boende då blir det bara lite notiser i undanskymd media. http://www.nyhetskanalen.se/1.1507381/2010/02/13/funktionshindrad_pojke_lastes_in

AS76

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 106
    • Visa profil
SV: handikappat barn i låda
« Svar #1 skrivet: 15 februari 2010, 08:50:48 AM »
Du sköna nya Sverige.. Är man på autismspektrumet låser de visst gärna in en, jag vet det av egen erfarenhet.. Jag hade tur att de inte kunde tillämpa några tvångslagar i mitt fall.

susanna svensson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 280
    • Visa profil
SV: handikappat barn i låda
« Svar #2 skrivet: 15 februari 2010, 12:31:32 PM »
Har själv en son med den typen av problem och om sanningen ska fram så önskar man i bland när han får sina värsta utbrott att man hade nått i den vägen att ta till, men som mamma vet jag att ju hårdare gränser man försöker sätta för ett sånt barn ju oreglerigare blir dom. Det enda som hjälper är ett ständigt lirkande och det borde personalen på ett korttidsboende vara medvetna om. Stackars föräldrar som får hem detta barn i från korttidsboendet den så kallade avlastningen lär ge dem extrajobb en lång tid framöver i form av lirkande med sin son.