Helt otroligt??!!! Att det finns mÀnniskor hÀr pÄ inlÀggen som tycker det Àr okey att daska sina barn??!! NKMR= Nordiska kommittén för mÀnskliga rÀttigheter, Àr inte ett barn en mÀnniska??
Jag blir bestört och lessen nÀr jag lÀser att mÀnniskor hÀr, tycker det Àr okey med en dask i baken och skinksveda. ALDRIG det Àr berÀttigat med smisk varken pÄ vuxna eller barn.
De förĂ€ldrar som smiskar sina barn, Ă€r DĂ
LIGA förÀldrar och bör inte ha barn, dÄ de förstör sina barn, genom att lÀra dem, att med vÄld och slag kan man förtrycka mÀnniskor och fÄ dem att göra som man sjÀlv vill.
Och sÄ finns det förÀldrar som sÀger, jag fick stryk som liten och tog ingen skada, jooo det gjorde de, för de fortsÀtter samma mönster att sjÀlv uppfostra sina barn, som de sjÀlv blev uppfostrade. VÄld föder vÄld. Inte konstigt att det blir krig.
Hur kan man ens komma pÄ tanken att daska till sitt barn i uppfostrings-syfte?
Skall man aga vuxna ocksÄ ?? Jag menar om en mÀnniska tex 37 Är gör en kriminell handling,
Tex snattar i en affÀr, skall den mÀnniskan ha en smÀll i baken? Om en mÀnniska 6 Är gör en kriminell handling som snattar i en affÀr, skall den mÀnniskan ha en smÀll i baken??
SjÀlv har jag egna barn i tonÄren och en femÄring, och har aldrig agat mina barn.
Visst har mina barn begĂ„tt dumheter, âvilket barn har inte det?â men de fick ta konsekvenserna med utegĂ„ngsförbud och indragen veckopeng m.m.
VÄr tonÄrsflicka snattade en kajal-penna i en affÀr, blev tagen och hemkörd av en polisbil, GrÄt och tandgnisslan följde och vetskapen att hon gjort oss besvikna
Straffet vi gav henne, var att vi förÀldrar och dottern tillsammans Äkte till sminkaffÀren, dÀr hon fick be om ursÀkt direkt till innehavaren.
VÄr tonÄrs-son ringde hem en fredagskvÀll vid 10-tiden, han mÄdde inte sÄ bra och hade krÀks och bad om hjÀlp. Vi förstod direkt vad det var frÄgan om, vi Äkte och hÀmtade upp honom pÄ en parkeringsplats. Han var berusad och blev hemkörd av oss, ingen ide att prata med honom i detta lÀget, utan vi vÀntade till nÀsta dag. Vi frÄgade dÄ vilka kompisar han var tillsammans med, och han rÀknade dÄ upp sina kompisar av dessa var det 4 som han stÀndigt var tillsammans med. Vi ringde upp dessa 4 kompisars förÀldrar och bad dem frÄga sina barn var alkoholen kom ifrÄn innan de kom hem till oss lite senare. (förÀldrarna var ovetande och MYCKET tacksamma att vi ringde) vi fick dessa versioner av vart alkoholen kommit ifrÄn. 1.En pojke sa: hittat en flaska sprit ute under buske, 2.En pojke sa: köpt en flaska av en fyllegubbe, de 3 andra pojkarna berÀtta sanningen, dÄ de berÀttade exakt lika dant.
Det visade sig att en mamma till en avlÀgsen kompis tillÀt sin son dricka alkohol och att hon Àven köpt ut till sonens kompisar. Vi förÀldrar Äkte till denna mamman, och sa vad vi tyckte om att hon köpte alkohol till vÄra barn. I dagslÀget har vi förÀldrar inte riktigt bestÀmt om vi skall polisanmÀla mamman. Vi som Àr förÀldrar mÄste orka att bry sig om vÄra barn.
Ang 5 Ă„ringen som kastade stenar nedför en brant, sĂ„ de hamnade pĂ„ bilar, inte var det sĂ„ att han kastade sten pĂ„ bilarna direkt, utan det var sĂ€kert en olyckshĂ€ndelse att stenarna som han tĂ€nkt kasta nerför branten hamnade pĂ„ bilarna. Precis som min femĂ„ring som skarpade en bil med sin cykel, inte var det sĂ„ att han cyklade med flit pĂ„ bilen, utan han kunde inte bestĂ€mma avstĂ„ndet. âtyvĂ€rr hann jag inte reagera innan skadan var skeddââBarn har tunnelseende som utvidgas mer och mer, och har fullt seende vid 12 Ă„rs Ă„lder.â Naturligvis tĂ€ckte hemförsĂ€kringen skadorna. Och jag lĂ„ter inte min 5-Ă„ring vara ute utan en vuxen i nĂ€rheten.