Bra artiklar både från Norr till Söder i detta fall
Gerd Bergman har jag haft en hel del att göra med. Där är socialförvaltningen i ett nötskal. Goebbelska lögnare, som helt enkelt bedövar folk med lögner.
http://www.nsd.se/artikel.aspx?artid=77184&cat=1&pageIndex=0&arkiv=FalseDe vägrade mig min lagliga rätt till umgängesavtal. "Men det är ju klart,du kan väl ändå inte påstå att vi driver verksamheten precis hur som helst." Barnens bästa blah-blah-blah..". "jag har fullt förtroende för blah..blah... blahh", "man måste först och främst sätta barnens bästa i första rummet, blah...blah..blah.. ". De kommer säkert att införa kvalitetskontroll så småningom, med brottlingarna kvar på sina platser. Det uppmuntrande i den här artikeln är att Gerd Bergman själv säger att lärarna och folk inom omsorgen numer bojkottar socialförvaltningen i Luleå. De fick bara in ynka 63 anmälningar till fosterhemsindustrin under året, trots hot om åtal. Kanske civilkuraget börjar återvända ? Om de svälts ut och får sitta utan arbetsuppgifter, och allmänheten vet att man aldrig frivilligt ska uppsöka dessa fascister så är ju den viktigaste delen av problemet löst. Sedan kan kvalitetskontroll införas på hängningar av myndighetsbrottslingar istället, sedan rättstaten återupprättats och dödstraff för grova myndighetsbrott mot barn och familjer införts.
Luleå socialförvaltning har FORTFARANDE inte någon chef. Socialchef har saknats i sex år nu. Det är ingen som vill ha det jobbet, att vara chef för en totalt brottslig verksamhet. Massor av sökanden, som efter att de tittat på jobbet tackat nej, sedan de förstått att det inte är lönt att söka jobbet, om de inte går med på att arbeta med folk som inte får plockas bort.
De behöver en person som själv ägnat sig åt brottsliga saker, som vet att hålla tyst, och inte försöker städa upp där. Därför försökte socialförvaltningen få en chef från Kalix som socialchef. Hon verkade pålitlig och bra för dem, då hon förskingrat 160 000 kr på ridhästar för Kalix kommun. Försöket uppdagades, och nedslagna har de fått fortsätta att år efter år finkamma den undre världen efter en passande socialchef, med de ondskefullt demoniska egenskaper som de behöver för detta yrke.