Författare Ämne: marks kommun  (läst 2897 gćnger)

susanna svensson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 280
    • Visa profil
marks kommun
« skrivet: 26 december 2009, 20:06:12 PM »
I kommentarsfÀlten till de hÀr artiklarna pÄgÄr en intressant debatt. Ni som hÄller till hÀr Àr kanske intresserade av att delta.
http://nyhetsverket.nu/readNews.html?id=3730
http://nyhetsverket.nu/readNews.html?id=3697

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
SV: marks kommun
« Svar #1 skrivet: 27 december 2009, 07:50:15 AM »
Patrik Nybergs artikel berÀttar om en kriminell slÀkt som skrÀmmer slag pÄ socialtjÀnsten, medan den senare artikeln om samma fall - ocksÄ publicerad i Nyhetsverket - berÀttar om en familj som misshandlas av socialen.

Medan vi i NKMR Àr fullt medvetna om att socialen inte vÄgar ingripa mot de kriminella - av ren sjÀlvbevarelsedrift - vet vi att sÄvÀl socialtjÀnsten som Ätskilliga fosterförÀldrar utmÄlar fosterbarnens förÀldrar som monster, och de hjÀrntvÀttar barnen för att senare Ästadkomma ett fullstÀndigt avstÄndstagande frÄn de biologiska förÀldrarna dvs PAS.

Inom NKMR vet vi ocksÄ att romska familjer har under Ärhundradets lopp varit förföljda och fÄtt sina barn, barnbarn och barnbarnsbarn tvÄngsomhÀndertagna och placerade i fosterhem.

BÄda artiklarna Àr publicerade i sektionen "Artiklar" pÄ NKMR:s hemsida för vÄra lÀsares kÀnnedom.

Jag ser fram emot att fÄ klarhet i detta fall.

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #2 skrivet: 28 december 2009, 07:58:37 AM »
I kommentarsfÀlten till de hÀr artiklarna pÄgÄr en intressant debatt. Ni som hÄller till hÀr Àr kanske intresserade av att delta.

http://nyhetsverket.nu/readNews.html?id=3697

Jag har lĂ€nge misstĂ€nkt att det Ă€r sĂ„ hĂ€r det ska gĂ„ till för att stoppa ett brottsligt  LVU. Kvinnor Ă€r rĂ€dda för vĂ„ld och rĂ€dda för att fĂ„ sitt ansikte förstört. FrĂ„gan Ă€r hur mycket ska man satsa för att förhindra brott mot sina barn ? . Jag anser att man kan satsa allt.Men nu nĂ€rmast stĂ„r utredningen om sociala pĂ„ agendan. I Januari fĂ„r vi veta hur fortsĂ€ttningen pĂ„ konfrontationen blir.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rÀttigheter, och skriver dÀrför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mÀnskliga rÀttigheterna och skyddar de som angriper rÀttigheterna

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #3 skrivet: 28 december 2009, 16:10:48 PM »
Notera i texten om romerna:

http://nyhetsverket.nu/readNews.html?id=3730

"Mina fyra första barn hade tagits redan den 2 december 2005 av Vara kommun enligt LVU, dÀrför att den svenske man jag dÄ var gift med var missbrukare. Jag hade vid tillfÀllet lÀmna honom och ordnat eget boende, men det som hÀnde var att jag tillerkÀndes vÄrdnaden om dem, men att de ÀndÄ skulle omhÀndertas för samhÀllsvÄrd, sÀger Pernilla."

HÀr visar asociala precis samma taktik som mot mig och andra.HON hade barn med en missbrukare, vilket leder till att de lurade henne att ta enskild vÄrdnad: sedan stjÀl de barnen av HENNE! NÀr hon sedan skaffar barn med en ickemissbrukare, stjÀl de detta barn ocksÄ , trots att ingen av dem Àr komprometterade!!

Samma taktik försökte de mot mig: min fd fru hade fÄtt anmÀlningar pÄ sig, hon vÀgrade dÀrtill skriva under alla papper i samband med skilsmÀssan, delvis dÀrför att asociala hotade henne, att de skulle ta barnen om hon skrev under. de erbjöd henne genast enskild vÄrdnad istÀllet om hon samarbetade med dem mot mig. Men nÀr de sade att de som ett litet försök skulle sÀtta grabben pÄ fosterhem "bara tvÄ veckor" förstod hon att hon blivit lurad, och började samarbeta med mig i sista minuten. Hon skrev under nödvÀndiga papper, och asociala var förpassat tillbaka dÀrifrÄn det kom.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rÀttigheter, och skriver dÀrför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mÀnskliga rÀttigheterna och skyddar de som angriper rÀttigheterna