Författare Ämne: marks kommun  (läst 2578 gånger)

susanna svensson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 280
    • Visa profil
marks kommun
« skrivet: 26 december 2009, 20:06:12 PM »
I kommentarsfälten till de här artiklarna pågår en intressant debatt. Ni som håller till här är kanske intresserade av att delta.
http://nyhetsverket.nu/readNews.html?id=3730
http://nyhetsverket.nu/readNews.html?id=3697

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
SV: marks kommun
« Svar #1 skrivet: 27 december 2009, 07:50:15 AM »
Patrik Nybergs artikel berättar om en kriminell släkt som skrämmer slag på socialtjänsten, medan den senare artikeln om samma fall - också publicerad i Nyhetsverket - berättar om en familj som misshandlas av socialen.

Medan vi i NKMR är fullt medvetna om att socialen inte vågar ingripa mot de kriminella - av ren självbevarelsedrift - vet vi att såväl socialtjänsten som åtskilliga fosterföräldrar utmålar fosterbarnens föräldrar som monster, och de hjärntvättar barnen för att senare åstadkomma ett fullständigt avståndstagande från de biologiska föräldrarna dvs PAS.

Inom NKMR vet vi också att romska familjer har under århundradets lopp varit förföljda och fått sina barn, barnbarn och barnbarnsbarn tvångsomhändertagna och placerade i fosterhem.

Båda artiklarna är publicerade i sektionen "Artiklar" på NKMR:s hemsida för våra läsares kännedom.

Jag ser fram emot att få klarhet i detta fall.

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #2 skrivet: 28 december 2009, 07:58:37 AM »
I kommentarsfälten till de här artiklarna pågår en intressant debatt. Ni som håller till här är kanske intresserade av att delta.

http://nyhetsverket.nu/readNews.html?id=3697

Jag har länge misstänkt att det är så här det ska gå till för att stoppa ett brottsligt  LVU. Kvinnor är rädda för våld och rädda för att få sitt ansikte förstört. Frågan är hur mycket ska man satsa för att förhindra brott mot sina barn ? . Jag anser att man kan satsa allt.Men nu närmast står utredningen om sociala på agendan. I Januari får vi veta hur fortsättningen på konfrontationen blir.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #3 skrivet: 28 december 2009, 16:10:48 PM »
Notera i texten om romerna:

http://nyhetsverket.nu/readNews.html?id=3730

"Mina fyra första barn hade tagits redan den 2 december 2005 av Vara kommun enligt LVU, därför att den svenske man jag då var gift med var missbrukare. Jag hade vid tillfället lämna honom och ordnat eget boende, men det som hände var att jag tillerkändes vårdnaden om dem, men att de ändå skulle omhändertas för samhällsvård, säger Pernilla."

Här visar asociala precis samma taktik som mot mig och andra.HON hade barn med en missbrukare, vilket leder till att de lurade henne att ta enskild vårdnad: sedan stjäl de barnen av HENNE! När hon sedan skaffar barn med en ickemissbrukare, stjäl de detta barn också , trots att ingen av dem är komprometterade!!

Samma taktik försökte de mot mig: min fd fru hade fått anmälningar på sig, hon vägrade därtill skriva under alla papper i samband med skilsmässan, delvis därför att asociala hotade henne, att de skulle ta barnen om hon skrev under. de erbjöd henne genast enskild vårdnad istället om hon samarbetade med dem mot mig. Men när de sade att de som ett litet försök skulle sätta grabben på fosterhem "bara två veckor" förstod hon att hon blivit lurad, och började samarbeta med mig i sista minuten. Hon skrev under nödvändiga papper, och asociala var förpassat tillbaka därifrån det kom.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna