Författare Ämne: Socialens utredning är full av lögner!!!  (läst 2146 gånger)

Russin

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
Socialens utredning är full av lögner!!!
« skrivet: 22 december 2009, 14:14:31 PM »
Våra barn har blivit omhändertagna enl SOL. Vi har haft mkt problem vilket står i utredningen som politikerna ska läsa innan barnen familjehemsplaceras(de bor i jourhem nu)
Problemen som funnits räcker säkert för att de ska familjehemsplaceras, de får vi acceptera.

MEN då vi läst soc utredning blev vi alldeles förskräckta. De har nämligen lagt till saker, förvrängt vad vi sagt och utelämnat en del som skulle vara till vår fördel.
När jag ringde socsekreteraren säger hon att jag o min man kan göra tillägg till utredningen, tala om hur vi ser på saken.

Men ska vi acceptera att utredningen går iväg med en massa felaktigheter, vi vill att de ändrar innan den går ut till beslutsfattarna, tror inte de tittar så mkt på vårt tillägg.....

Vad ska vi göra?
Är rädd att denna förljugna utredning kommer att förstöra/försvåra chanserna att få tillbaka barnen när vi blir stabilare. Vi kan dessutom bevisa att vissa saker de skriver är helt uppåt väggarna.

Ska man kontakta advokat?

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
SV: Socialens utredning är full av lögner!!!
« Svar #1 skrivet: 22 december 2009, 14:57:28 PM »
Våra barn har blivit omhändertagna enl SOL. Vi har haft mkt problem vilket står i utredningen som politikerna ska läsa innan barnen familjehemsplaceras(de bor i jourhem nu)
Problemen som funnits räcker säkert för att de ska familjehemsplaceras, de får vi acceptera.

MEN då vi läst soc utredning blev vi alldeles förskräckta. De har nämligen lagt till saker, förvrängt vad vi sagt och utelämnat en del som skulle vara till vår fördel.
När jag ringde socsekreteraren säger hon att jag o min man kan göra tillägg till utredningen, tala om hur vi ser på saken.

Men ska vi acceptera att utredningen går iväg med en massa felaktigheter, vi vill att de ändrar innan den går ut till beslutsfattarna, tror inte de tittar så mkt på vårt tillägg.....

Vad ska vi göra?
Är rädd att denna förljugna utredning kommer att förstöra/försvåra chanserna att få tillbaka barnen när vi blir stabilare. Vi kan dessutom bevisa att vissa saker de skriver är helt uppåt väggarna.

Ska man kontakta advokat?

Jag tror inte att ni bör acceptera familjehemsplacering, eftersom den aldrig är avsedd som tillfällig.Hamnar barnen i fosterhem, kommer de att kämpa allt vad de kan för att barnet inte ska kunna återvända.Det är alldeles för stora pengar i fosterhemsersättningar med i detta, för att så ska ske. Kan inte barnen placeras hos en släkting istället ? Släktingar är lättare att komma överens med.

Asocialas utredningar är ALDRIG utredningar utan de är förtals skrifter. Där kan förekomma mer eller mindre lögner, men aldrig en saklig eller opartisk beskrivning av verkligheten. Det finns nog inte en förälder som kan uppträda så förskräckligt att utredningen sant beskriver förhållandena i hemmet.

Problemet är att ni och barnet blir rättslösa när barnet hamnat på fosterhem. Man kan alltså inte göra en strategi att släppa barnet och sedan försöka få barnet tillbaka.Det är ju bra att ni är så ärliga att ni medger att situationen just nu inte är hållbara i hemmet. Tyvärr borde ni inte ha gjort detta medgivande inför dessa brottslingar. Det man ofta uppfattar som det värsta kan i ett senare skede ofta visa sig vara det NÄST värsta.När barnen hamnat i asocialas klor kan dessa förhållanden bara visat sig vara helvetets förnamn.Sociala är en brottslig myndighet, som står för ca 80% av brotten mot barn och familjer. Jag misstänker att de har övertalat er om er skuld och era brister, och försökt inge er förtroende för att de innehar kompetens, hänsyn och erfarenhet. Men brottslingar kan aldrig vara kompetenta, och det är helt egalt vilken utbildning de påstår sig ha, då de inte behöver ha någon utbildning till det som de dagligen ägnar sig åt.
« Senast ändrad: 22 december 2009, 14:59:33 PM av Avos »
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
SV: Socialens utredning är full av lögner!!!
« Svar #2 skrivet: 15 april 2010, 10:02:43 AM »
Hej Russin,

Det har varit flera månader sedan du skrev ditt inlägg. Vad hände sedan?

Socialen är en för barn och deras familjer mycket farlig motpart/motståndare, som du ser av inläggen i detta diskussionsforum. Jag hoppas att det löste sig i ditt och dina barns fall.

Ruby H-C
Ordf