Jag skrev ett inlägg i Norrländska Socialdemokraten i en tråd som handlade om att Staffan Eriksson (m) i socialnämnden protesterade mot att två barn som skulle fosterhemsplaceras skulle åtskiljas. Barnen har varit mycket omskrivna, då pappan för en månad sedan sköt mamman, och numer sitter i fängelse. Staffan Eriksson som börjar sin personvalsrörelse med detta sockersöta tal vill bli ihågkommen.Jag protesterade mot detta, och NSD:s censor tog genast bort mitt inlägg: Med tanke på den ynkliga yttrandefrihet denna tidning erbjuder läsarna, med 500 teckens längd på inläggen, kan det nog vara bättre att skriva OM NSD än att försöka skriva i den tidningen.

Staffan Eriksson (m)
När myndighetsbrottslingarna SS Jill Thomelus och SS Anette Tarden skrivit utredningen som rekommenderade att min son Emil skulle sättas på fosterhem så innehöll utredningen redan då hundratals brott, lögner, förtal och felaktigheter.
Då skrev de att "visserligen så har Emil två föräldrar som älskar honom, men är okunniga i sitt föräldraskap". Inte någonstans skrev de vad de menade med detta. Istället fanns det massor av rent förtal,det stod att jag som är 54 år inte kunde laga mat åt mig själv, att jag var inte bara olämplig som förälder, utan överhuvudtaget aldrig borde få träffa honom mer därför att Emil hade lekt med sin äldre bror på gården utan min vetskap och fått en smäll på handen av en käpp, vilket dock inte gett någon skada.Att jag var svårt psykistik sjuk enligt SS enligt Jill Thomelius helt egen diagnos, och att beviset var att jag besökt en barnpsykolog 3 ggr när jag var 13 år,samt varit inlagd på öppenvård 1½ månad 1976 för "pre-psykos".
Anklagelserna mot mamman var att hon vägrade skriva under umgängesavtal, delvis därför att asociala hotade henne att om hon gjorde detta skulle det bli LVU, hon gjorde som de ville, och det blev naturligtvis LVU JUST därför. Mamman ger mig 50% umgänge idag, då när Emil var liten gav hon mig 70% umgänge, därför att hon arbetade skift, och inte kunde lämna honom ensammen.
När denna grovt brottsliga utredning var klar lämnades den över till socialnämndens verkställande utskott för beslut. Där vidtogs åtgärder för ett enhälligt beslut som vanligt. Bror Kajsajuntti adjungerad,(mp) förklarade snabbt att han var jävig, eftersom vi träffats några gånger under 70 talet på demonstrationer. Bror Kajsajuntti var alltså angelägen om att redan olagliga beslut ska kunna röstas igenom och bli legitimerade. Åsa Anjou(v) , en av Luleås rikaste personer, hänvisade till att hon var jävig, eftersom jag hade VARIT medlem i vänsterpartiet.
Bodil Wennerbrandt Sevastik (v) hävdade samma. Därmed hade de grundlagt att ett enhällligt brottsligt beslut skulle tagas.
Jag kontaktade överläkare Peter Skeppare på psykiatrin för att få ett intyg på att jag hade föräldraegenskaper.Han bad mig svara på några frågor, samtidigt som han antecknade på en papperslapp. Efter ca 10 frågor sade han: "jag tror att du har autism", han sade att han ville att jag skulle genomgå en undersökning på sunderby sjukhus. Jag erinrade honom om vilket mitt ärende var, och han sade då att jag måste besöka socialnämndens arbetsutskott tillsammans med en stödperson från landstinget, vilket han absolut krävde!!
Jag kontaktade Staffan Eriksson, som talade uppmuntrande, och sade att detta skulle bli en lätt match. När väl mötet hade börjat ställde han sig upp och höll ett tal mot mig. Jag kommer inte på någon annan orsak till att han låtsats vara på min sida, annat än att han ville chocka mig rejält.Staffan Eriksson sade på fullt allvar att de skulle ta vår son Emil och sätta honom på fosterhem bara två veckor, och förklarade att detta var alltså en struntsak. En vuxen kan inte på allvar mena att man sätter barn två veckor på fosterhem, därtill en person som suttit i socialnämnden i många år och säkerligen själv har fosterbarn.
Socialnämndens arbetsutskotts ordförande Leif Wikström avbröt mig hela tiden, och sade "det där har vi redan hört". När jag lämnade mötet skickade någon av deltagarna en självförstörande ikon till min mobiltelefon. Jag hade bara hunnit 20 meter från huset. Det var ett fult finger med texten "fuck you".
Dessa politiker är självfallet ansvariga för de brott som varje år begås mot barn och familjer i samband med LVU. Om man diskuterar vilka som är ansvariga för brotten så är det de:
SS Jill Thomelius, SS Annette Tardeen som fungerar som utredare,
deras chefer
gruppledaren SS Ewa Laakso
Gerd Bergman, Anna Noren
Domarna i Tingsrätt och länsrätt
De har alla granskat ett totalt brottsligt dokument, där hundratals brott har begåtts , med sina egna namn godkänt detta, och därmed står de ansvariga för dess innehåll. I detta inlägg nämner jag dessa myndighetsbrottslingar vid namn och även med bild enligt den prejudicerande dom I Börje Ramsbromålet, "3M" där man i högsta domstolen fastställde att offentliga personer inte åtnjuter sekretessskydd vad gäller deras roll i de uppdrag de har
http://www.bankrattsforeningen.org.se/skampol.html