Författare Ämne: Dödskalleskolan  (läst 1541 gånger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Dödskalleskolan
« skrivet: 15 oktober 2009, 07:37:54 AM »
Grabben kallar sin skola för "Dödskalle skolan". Eftersom jag inte vill ha med skolan att göra, har jag överlåtit alla kontakter med skolan till min fd fru. Dvs trots att det är jag som håller i studierna,så blir det hon som ska sitta av mötena, trots att hon egentligen inte har någon koll på vad som görs. Orsaken till att hon går är för att förhindra anmälningar.

Senast det begav sig, i går, kom hon hem med ett "dokument". Skolan har förvana att förnedra föräldrarna genom att tvinga dem att skriva under på lite varje: Den här gången hade de tvingat henne att skriva under på att grabben ska ha mera kompisar !!

Sån't här är skolan bra på. Undervisning, däremot kan de däremot alls ingenting om. Efter att våra två barn har genomgått 9 årig skola vet vi inte allt vi tvingats skriva under på. Jag kommer däremot aldrig mer att skriva under på något, eftersom det handlar om ren förnedring och kränkning av fri och rättigheter. Lärarna skriver förstås inte under på att i fortsättningen följa skolstadgan och läroplanen: Då skrattar de bara och ber de oss att stoppa upp pappret i häcken !

Jag tänker inte ens skriva under på att jag är vare sig hederlig eller ohederlig.Jag anser att jag är en fri människa och har inte förverkat mina rättigheter och gjort mig skyldig att skriva under papper som någon annan har författat. Lärarna har den fulla friheten av sin rektor att hitta på vad helst de vill och sedan lägga fram detta inför föräldrarna för underskrift: vänner,bättre studier: allt har vi hört!

Det blir ju faktiskt omöjligt för mig att skriva under eftersom jag anväder dessa lärare som exempel på dåliga föredömen i min uppfostran av barnen. Så här gör socialt inkompetenta människor. Det liknar den stil som råder inom militära med syndabock-systemet:

-"Jag sade åt Johansson att åka med lastbilen till förläggningen. Johansson kommer tillbaka och säger att han har punktering på båda hjulen.Det var inte vad jag bad Johansson om, därför får Johansson två dagar i buren så lär Johansson sig att göra vad Johansson blir tillsagd".

Överhuvudtaget är skolan en generalrepitition av det militära. Så här lät det senast lärarinnan ringde till mig( Jag har undanbett mig telefonsamtal från henne, men hon ringde ändå)

-: " När vi var på väg till badet så avvek din son från gruppen. Jag var ansvarig för blå grupp och min kollega var ansvarig för röd grupp, när vi plötsligt upptäckte att din son hade avvikit. Han hade avvikit efter en konflikt med min kollega, och återfanns utanför kyrkan mittemot skolan"

Jag frågade läraren vad konflikten handlade om och hon svarde på samma militäriska vis "Jag vet inte". Jag frågade henne om hon frågat HONOM vad konflikten handlat om, och hon svarade att det hade hon ingen skyldighet att göra. Sedan läste hon reglementet och sade att förseelsen varit mycket "allvarlig", ett regelbrott. Jag funderade på om inte jag hade handlat på samma sätt med sådana lärare.
--
Avos \-- Bakåtsträvare
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna