Författare Ämne: Harmageddon  (läst 3532 gånger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Harmageddon
« skrivet: 13 september 2009, 08:23:12 AM »
från usenet:

kjell skrev:
>> Vi börjar alltmer se följderna av högeralliansens elitistiska politik
>> som enbart gynnar de med arbete och förmögenheter. Efterhand som utanförskapet ökar och med dessa sociala >>oroligheter ropar som vanligt moderaterna på fler poliser, ni vet det där med "lag och ordning"!

>> http://svt.se/2.22620/1.1687689/krismote_efter_brander_i_goteborg
>> http://svt.se/svttext/tv/pages/111.html

>> citat
>> Bilbränder och attentat på flera håll

>>  Natten mot lördagen attackerades spår-
>>  vagnar med brännbar vätska i Bergsjön
>> i Göteborg, i Gottsunda i Uppsala
>>  kastades sten mot polisen och i Vårby
>>  gård utanför Stockholm stacks sex
>>  bilar i brand.

>>  Även i Södertälje, Kungälv och Falken-
>>  berg sattes bilar i brand. I de flesta
>>  fall misstänks ungdomar för dåden.

>>  Uppsalapolisen har identifierat flera
>>  av dem som tros ligga bakom orolig-
>>  heterna. Många av dem är grovt krimi-
>>  nellt belastade och ofta bottnar
>>  agerandet i utanförskap och ett hat
>>  mot det etablerade samhället.
>> slut citat

>>Det går att se det hela på något annat vis också. Vad är det etablerade samhället för något? Tydligen allt färre utav >>de som bor här, kanske något att fundera på. Medvetandegraden hos folket bara ökar, även om politiker försöker >>hindra det genom diverse hinder mot kommunikation av olika slag, med olika bortförklarningar till varför det skulle >>behövas, trots att det är systemet som havererat och behöver genomstädas. Hur det nu skall gå till med alla de så >>kallade 'etablerade' som då kanske måste börja se världen någon annanstans ifrån än lyxhottellen dom vant sig vid >>att sitta och supa på.

De viktigaste funktionerna i samhället är de som förstörs först:
socialtjänsten, psykiatrin, politik, fack, polis och rättsväsende.
Fisken ruttnar från huvudet och nedåt.

Man kan inför detta välja två vägar: återställa eller välja bort.

Jag anser att man måste välja bort socialtjänsten och psykiatrin. Polis
och rättsväxende kanske man måste ha, men i synnerhet rättsväsendet är
så förstört och full med brottslighet att det är oanvändbart.

I Ryssland har man som i sverige juridisk immunitet för jurister. Detta
är en av förutsättningarna för att en maffia ska kunna byggas upp.
"Maffia" dvs organiserad brottslighet förutsätter ju att myndigheter,
dvs polis och rättsväsende samrbetar med den organiserade brottsligheten.

I ryssland är maffian inte lika kriminell som i sverige då de mest
sysslar med avrättningar, knarkhandel och utpressning. Jag räknar
myndigheter och maffia som ett och samma, eftersom exempelvis Hells
Angels kallar sig för myndighet, eftersom de driver in skatter, och
myndigheterna ägnar sig åt organiserad brottlighet, som Hells Angels. I
Sverige ägnar sig myndighetsbrottlingarna åt slavhandel med stulna barn.

Då är juridisk immunitet nödvändig för att släppa in den organiserade
brottsligheten. Idag är rättsväsendet alla hederliga människors värsta
fiende; en hederlig människa har inget att vinna på att gå till en
domstol. Myndigheterna har då räddat det som de anser är nödvändigt att
rädda inom rättsväsendet: integriteten. Där sitter domare som samarbetar
med maffian och begår brott, fast med full integritet !!

Förhoppningsvis kommer Hells Angels att växa till sig och börja på
allvar kunna utöva en terrorbalans mot de andra myndigheterna. När de
olika myndigheterna får fullt upp att göra med varandra, har de inte tid
att terrorisera vanligt folk. Om sedan helles angels börjar beskatta
asocialas behandlingshem, fosterfamiljer och SS, så kommer saken att gå
åt rätt håll när de får lära sig att betala skatt och göra rätt för sig.
I annat fall kan de stå på öronen ute i bottenviken.
-- Avos \-- Bakåtsträvare
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
SV: Harmageddon
« Svar #1 skrivet: 14 september 2009, 11:54:52 AM »
Den bistra verkligheten är att vi alla får betala priset för politikers och lagstiftares maktmissbruk ledande till dessa konvulsioner i samhället. Att göra avkall på moral å etik med en roffar-mentalitet där makthavarna inom de politiska leden ställer sig själva helt utanför samhället visar vilken verklighetsuppfattning de har, profiterande på de absolut svagaste som pensionärer är sjuka samt och utnyttjande av familjer genom omhändertagande -kidnappning av barn... Samtidigt som man skrämmer föräldrar och lärare till att inte våga fostra barnen genom helt vidriga lagar. Det blir indirekt och direkt barnen som växt -växer upp i detta genom-ruttna samhälle som tvättas till att spionera på föräldrarna, detta har framförts som kritik inte enbart här på detta forum.

Samhället som tvingar in familjerna och barnen i ett hörn,( eller tvingar dem att måla in sig i ett hörn), ställs kanske i samma situation ? Många funderar liksom jag VILKEN extrem riktning som kan ta initiativet i en sådan situation som denna ?

* Människor får lida och dö på grund av myndighetsbrottlingarnas laglöshet.

* Människor får lida och dö, när ytterlighetsriktningar försöker genomföra ett välförtjänt paradigmskifte.

* Myndighetsbrottslingar får lida och dö om myndigheterna visar att de själva kan föra det krig mot myndighetsbrottsligheten som, genom att införa dödstraff för grov myndighetsbrottslighet, blir den sena återställare som kan räta upp situationen. Ett sent alternativ till ett blodigt  paradigmskifte.
« Senast ändrad: 14 september 2009, 12:18:23 PM av Avos »
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #2 skrivet: 14 september 2009, 20:31:09 PM »
Det har varit aktuellt med att skapa stor - regioner genom sammanslagning av kommuner- län-landskap. Norrlands politiker har i media haft önskemål om en egen Norrlands-Region, så varför inte när dessa våldsamheter finns i storstäder i södra Sverige dra en ny gräns söder om Dal-älven för att inte dessa otrevligheter skall sprida sig...

Vidare så borde kommuner och län som INTE har dessa upplopp med förstörelse-lusta behöva stå för kostnaderna genom skatt och höjda försäkrings-premier. Jag röstar för ett Norrlands-parti och en egen Norrlands-Region  där vi sätter till beslutsfattare som förstår resultatet och konsekvenserna av sina handlingar och agerande, D.V.S ser orsak och verkan och som är mogna till Konsekvens-Analyser. Paradoxen är det förunderliga med att inte dessa ungdomar och barn sparkar mer än vad de gör....

Vad som är så genomsyrande för detta med makteliten är att de fjärmar sig från från allmänheten , exempel : polisen åker i sina plåtlådor eller gömmer sig på polis-station och klär ut sig i maskerad-kläder och ser ut som julgranar med sina emblem och gradbeteckningar istället för att vistas bland människor som det var förr då  kvarters poliser patrullerad lokalt..... Socialen stänger in sig bakom gallerförsedda fönster och dörrar och fattar oåterkalleliga huvudlösa beslut över huvudet på folk som genom deras handlingar kan liknas vid rena avrättningar.

Sammaledes med politiker som pladdrar om utanförskap å dittan o dattan , men skriver vi till makthavarna och berättar om hur genom-ruttet människor blir behandlade så finns inga svar bara tystnad och osynlig-görande... Jamenar vilken utveckling kan man förvänta sig i ett samhälle med dessa metoder där makteliten osynliggör människor och trampar och sparkar på de som redan ligger ner kränker familjer och barn och ger dom sämre behandling än djur. Det har talats om närdemokrati men detta har tydligen raderats på den politiska agendan. Vad är nu politiken mot utanförskap, då man istället skapat utanförskapet speciellt cyniskt mot oss  föräldrar och barn som de genom lag gjort övergrepp på ... ?     ;D

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=669&a=517261&ref=puff

J-O

Jag tror inte att en Luleå politiker är annorlunda mot en stockholmspolitiker. Avstånden till politiker överhuvutaget är så stora de kan bli.Det finns liksom inte i mitt huvud att en politiker skulle vara företrädare för någon annan än sig själv. Iaf erinrar jag mig inte någon stund i mitt liv när en politiker frågat mig vad jag tycker, på ett SERIÖST sätt. Inte på ett oseriöst sätt heller för den delen.

Nej, jag tror inte på att det behövs en ny politik. Jag tror att religion och kulturella värden bör restaureras, gamla strukturer behöver återställas. Om jag tänker mig hur världen borde vara så borde världen bestå av min familj, mina föräldrar min släkt, mina traditioner,  min bakgrund. Inget av detta kan politikerna ge mig, men kyrka och traditioner.

Vad är det för folk som slåss på gatorna idag ? Jag kan inte ens föreställa mig hur någon kan slåss på gatorna som ett djur drivet av instinkter. För säkerligen är det så att de saknar rationella motiv. De lever i en annan värld. Jag kan inte förstå dem. Jag tror definitivt inte att det finns bra människor ibland dem. Därför är jag inte villig att lyssna på "tycka-synd-om-kören". Men jag kan heller inte precis tycka illa om dem heller, då det de gör inte kan vara något de tjänar på.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #3 skrivet: 15 september 2009, 12:31:58 PM »
Avos skrev..
Citera
Vad är det för folk som slåss på gatorna idag ? Jag kan inte ens föreställa mig hur någon kan slåss på gatorna som ett djur drivet av instinkter. För säkerligen är det så att de saknar rationella motiv. De lever i en annan värld. Jag kan inte förstå dem. Jag tror definitivt inte att det finns bra människor ibland dem. Därför är jag inte villig att lyssna på "tycka-synd-om-kören". Men jag kan heller inte precis tycka illa om dem heller, då det de gör inte kan vara något de tjänar på.

Det här är svaret kan kopplas till makteliten och den nuvarande stamhälls-ordningen 
(läs Oordningen). Detta då makteliten sedan länge bestämt sig för att kasta sten på folket...

På samma sätt finns objektiva reaktioner att det saknas rationella motiv i många  politiskt fattade beslut som ej är förankrat i ett folkstyre och fjärran demokratin. Detta eftersom inom detta politiska system fjärmar man sig från verkligheten samtidigt använder systemet våld
(staten har ju monopol på våld och kidnappning av barn (Jämför nuvarande våld på gatorna)...)

Detta orsakar inga sympatier eller förtroende för nuvarande samhälle som skapat ett slags förtryck med metoder också för att sko sig själva. Förtroendekapitalet är förbrukat genom störande av samhällsordningen, detta har skett genom att riva samhällets viktigaste funktioner såsom...
skola -vård -omsorg . Nedläggning av sjukhus – vårdcentraler – indragning på lärare - ….indragning av ambulanser och räddningsstationer (Brandkåren mm) Nedläggning av militära garnisoner och polisstationer...

De politiska Systemen har per automatik rivet de viktigaste vitala funktionerna i samhället som skulle vara för folkets överlevnad och skydd och ordning. Detta kan knappast något av de nuvarande politiska systemen ha något att vinna på... Dessa politiska system kan knappast överleva såsom vi känner till det, D.V.S ett representativt demokratiskt system som utgår från begreppet ”folkstyre” Därför kan man knappast förvänta sig att någon reformator kan förändra ett sådant söndertrasat förruttnande korrumperat samhälle då makteliten bara har kastat brandbomber och sten på folket .

Jag börjar från början: Vad är samhället ?En rationell maskin som ska tjäna våra behov ( ni tar er åt pannan) .Men grundfilosofin som ska få maskinen att gå runt är det kristna universiella människovärdet. Att alla är lika inför varandra.Utan denna filosofi, symboliserad av bilder på gudinnan Justitia i varenda domsal, kan inte ett samhälle fungera. Hög kan inte kommunicera med låg, relevant information kan inte transporteras runt. Tänker på en bild av de första diplomaterna som besökte ett afrikanskt kungadöme på 1600-talet. De tvingades att lägga sig raklånga på golvet inför kungen. De fick inte ens se honom i ögonen. Ett sådant samhälle kan ju inte växa kvalitativt av lätt begripliga orsaker.

VI är på väg tillbaka. Informationen är inte fri; informationen VILL vara fri ! Sanningen vill komma fram, men kan inte komma fram. Då får den väl spränga sig en ny flodfåra om det är stock den väg den tidigare tagit sig fram.

Det som hindrar sanningen att komma fram är begrepp som generalklausuler. Sociala har visst 17 stycken, vilket är skrattretande, eftersom det räcker med en enda generalklausul för att döda demokratin och fri information. Skolan har generalklausuler.

Tänkte uppehålla mig vid skolan. Yngsta sonen för en förtvivlad kamp som kräver mer och mer, när han röjt undan ett hinder, bygger de upp ett dubbelt så högt hinder. Under ett år har han varit utan läroböcker. Sedan ett och ett halvt år ger de läxor åt alla andra, men inte åt honom enligt veckobreven. Läraren säger att hon inte vill att han ska ligga två år före. Nu har hon flyttat honom två år tillbaka för att knäcka hans studielust. Skolarbetet är ett straff, ett vältrande av en sisyfos-sten.  Trakasserierna kommer alldrig att ta slut, och läraren har avsiktligt havererat samarbetet.

Därmed så är hans framtid förstörd redan i 4:de klass, eftersom ett beslut att flytta honom två år tillbaka i matte, utan att ens kontakta oss om saken, är ett så stort beslut, att det inte kommer att gå att ändra på.
"Då kan man anmäla" säger någon som inte vet. Det står ju i skolstadgan att läraren är SKYLDIG att samarbeta med föräldrarna" Jo just precis. Men längst ned står generalklausulen. Där står att läraren lägger enväldigt upp undervisningen. Kriteriet på att undervisningen är bra, är alltså att läraren är nöjd med den. Överklaga det ,den som kan. Över alltihop vakar asociala som beordrat skolan att sänka sonens studier, eftersom det aldrig får komma fram bevis för att hans och mitt umgänge är produktivt.

Läraren har havererat samarbetet, så att jag blivit tvungen att överlämna kvartsamtalen till mamman som inte alls gör något med hans skolgång.Det innebär att de kan säga att det är mamman som har hand om studierna. Dvs de kan konstruera ett bevis. Så här ser det ut i vårt liv, i kontakten med myndigheterna vi aldrig har behövt.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #4 skrivet: 15 september 2009, 13:56:22 PM »
Tänke mer på detta med att vara lika inför varandra( och inför Gud). När sonen har gjort extraarbeten så skäller lärarinnan ut honom, som när han hade läst ut finlands nationalepos Kalevala, sade hon att hon inte hade tid att se på hans referat. När han skrivit referat på grekiska sagor sade hon att det var onödigt, när vi undersökte möjligheten att få honom uppflyttad en klass ( för att slippa den vidriga lärarinnan), så skällde hon ut honom så att han började gråta. Hon krävde att han slutade arbeta hemma hos mig i ett brev till mig. På alla sätt försöker de osynliggöra mig, eftersom de har ett hemligt direktiv att göra så.

Tänk om jag skulle bära mig åt så här ?

Att jag sade åt grabben att skolarbetet var onödigt, att jag krävde att han skulle sluta jobba i skolan. Sannolikt skulle saken kunna hamna i domstol.  Men när föräldrar vill hemundervisa sina barn så stjäl de barnen från dem, fastän de bara använder sig av de rättigheter som lagen ger dem.

Lärarna och asociala beter sig alltså som att detta var deras barn, och jag bara var delegerad barnpassare, knappt det. Jag har alltså inget att göra med deras undervisning. Den lägger de upp själva, och det är klart att som de beteer sig, kan de knappast anse att jag eller någon annan förälder bör ha rätt att hemundervisa.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #5 skrivet: 22 september 2009, 07:01:28 AM »
Nya försök att komma till rätta med kravaller och bränder i Göteborg, i texten kan man läsa att föräldrar skall ta sitt ansvar... Javisst låter det bra, så ta då och ändra lagstiftningen så att föräldrar vågar fostra sina barn så de inte blir som Vildar. Dom flummiga  signaler lagstiftare har gett har många föräldrar och lärare  tolkat som att det är absolut förbjudet att ta i barnen eller att hålla dom inne för att undvika bus eller missbruk. Nu har det gått för långt så frågan är hur de skall få stopp på denna utveckling. Lagstiftarna har sitt ansvar i den här utvecklingen men av rädsla och prestige vågar de inte backa... Så paradoxalt, när skall Lagstiftaren skapa en lag att det är förbjudet för barn att mobba och misshandla sina föräldrar och lärare. Kan man sluta förvåna sig i landet bortom allt förnuft !? Knappast !

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=518867

http://www.gt.se/nyheter/1.1714326/167-brander-pa-en-manad

Det är över 200 bilar som har förstörts, om myndigheterna börjar oroa sig för att deras makt hotas kan möjligen förändringar komma. Maktmedel mot barn ogillar de ändå så länge det ger föräldrarna makt.Det brinner bilar i ett tyst land. Sjukdomen fortsätter att utvecklas. Gissar att Hells Angels försöker rekrytera bland dessa skikt av huliganer.