Författare Ämne: Harmageddon  (läst 4653 gćnger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Harmageddon
« skrivet: 13 september 2009, 08:23:12 AM »
frÄn usenet:

kjell skrev:
>> Vi börjar alltmer se följderna av högeralliansens elitistiska politik
>> som enbart gynnar de med arbete och förmögenheter. Efterhand som utanförskapet ökar och med dessa sociala >>oroligheter ropar som vanligt moderaterna pÄ fler poliser, ni vet det dÀr med "lag och ordning"!

>> http://svt.se/2.22620/1.1687689/krismote_efter_brander_i_goteborg
>> http://svt.se/svttext/tv/pages/111.html

>> citat
>> BilbrÀnder och attentat pÄ flera hÄll

>>  Natten mot lördagen attackerades spĂ„r-
>>  vagnar med brĂ€nnbar vĂ€tska i Bergsjön
>> i Göteborg, i Gottsunda i Uppsala
>>  kastades sten mot polisen och i VĂ„rby
>>  gĂ„rd utanför Stockholm stacks sex
>>  bilar i brand.

>>  Även i SödertĂ€lje, KungĂ€lv och Falken-
>>  berg sattes bilar i brand. I de flesta
>>  fall misstĂ€nks ungdomar för dĂ„den.

>>  Uppsalapolisen har identifierat flera
>>  av dem som tros ligga bakom orolig-
>>  heterna. MĂ„nga av dem Ă€r grovt krimi-
>>  nellt belastade och ofta bottnar
>>  agerandet i utanförskap och ett hat
>>  mot det etablerade samhĂ€llet.
>> slut citat

>>Det gÄr att se det hela pÄ nÄgot annat vis ocksÄ. Vad Àr det etablerade samhÀllet för nÄgot? Tydligen allt fÀrre utav >>de som bor hÀr, kanske nÄgot att fundera pÄ. Medvetandegraden hos folket bara ökar, Àven om politiker försöker >>hindra det genom diverse hinder mot kommunikation av olika slag, med olika bortförklarningar till varför det skulle >>behövas, trots att det Àr systemet som havererat och behöver genomstÀdas. Hur det nu skall gÄ till med alla de sÄ >>kallade 'etablerade' som dÄ kanske mÄste börja se vÀrlden nÄgon annanstans ifrÄn Àn lyxhottellen dom vant sig vid >>att sitta och supa pÄ.

De viktigaste funktionerna i samhÀllet Àr de som förstörs först:
socialtjÀnsten, psykiatrin, politik, fack, polis och rÀttsvÀsende.
Fisken ruttnar frÄn huvudet och nedÄt.

Man kan inför detta vÀlja tvÄ vÀgar: ÄterstÀlla eller vÀlja bort.

Jag anser att man mÄste vÀlja bort socialtjÀnsten och psykiatrin. Polis
och rÀttsvÀxende kanske man mÄste ha, men i synnerhet rÀttsvÀsendet Àr
sÄ förstört och full med brottslighet att det Àr oanvÀndbart.

I Ryssland har man som i sverige juridisk immunitet för jurister. Detta
Àr en av förutsÀttningarna för att en maffia ska kunna byggas upp.
"Maffia" dvs organiserad brottslighet förutsÀtter ju att myndigheter,
dvs polis och rÀttsvÀsende samrbetar med den organiserade brottsligheten.

I ryssland Àr maffian inte lika kriminell som i sverige dÄ de mest
sysslar med avrÀttningar, knarkhandel och utpressning. Jag rÀknar
myndigheter och maffia som ett och samma, eftersom exempelvis Hells
Angels kallar sig för myndighet, eftersom de driver in skatter, och
myndigheterna Àgnar sig Ät organiserad brottlighet, som Hells Angels. I
Sverige Àgnar sig myndighetsbrottlingarna Ät slavhandel med stulna barn.

DÄ Àr juridisk immunitet nödvÀndig för att slÀppa in den organiserade
brottsligheten. Idag Àr rÀttsvÀsendet alla hederliga mÀnniskors vÀrsta
fiende; en hederlig mÀnniska har inget att vinna pÄ att gÄ till en
domstol. Myndigheterna har dÄ rÀddat det som de anser Àr nödvÀndigt att
rÀdda inom rÀttsvÀsendet: integriteten. DÀr sitter domare som samarbetar
med maffian och begÄr brott, fast med full integritet !!

Förhoppningsvis kommer Hells Angels att vÀxa till sig och börja pÄ
allvar kunna utöva en terrorbalans mot de andra myndigheterna. NÀr de
olika myndigheterna fÄr fullt upp att göra med varandra, har de inte tid
att terrorisera vanligt folk. Om sedan helles angels börjar beskatta
asocialas behandlingshem, fosterfamiljer och SS, sÄ kommer saken att gÄ
Ät rÀtt hÄll nÀr de fÄr lÀra sig att betala skatt och göra rÀtt för sig.
I annat fall kan de stÄ pÄ öronen ute i bottenviken.
-- Avos \-- BakÄtstrÀvare
Denna person har av myndigheterna berövats sina rÀttigheter, och skriver dÀrför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mÀnskliga rÀttigheterna och skyddar de som angriper rÀttigheterna

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
SV: Harmageddon
« Svar #1 skrivet: 14 september 2009, 11:54:52 AM »
Den bistra verkligheten Àr att vi alla fÄr betala priset för politikers och lagstiftares maktmissbruk ledande till dessa konvulsioner i samhÀllet. Att göra avkall pÄ moral Ä etik med en roffar-mentalitet dÀr makthavarna inom de politiska leden stÀller sig sjÀlva helt utanför samhÀllet visar vilken verklighetsuppfattning de har, profiterande pÄ de absolut svagaste som pensionÀrer Àr sjuka samt och utnyttjande av familjer genom omhÀndertagande -kidnappning av barn... Samtidigt som man skrÀmmer förÀldrar och lÀrare till att inte vÄga fostra barnen genom helt vidriga lagar. Det blir indirekt och direkt barnen som vÀxt -vÀxer upp i detta genom-ruttna samhÀlle som tvÀttas till att spionera pÄ förÀldrarna, detta har framförts som kritik inte enbart hÀr pÄ detta forum.

SamhÀllet som tvingar in familjerna och barnen i ett hörn,( eller tvingar dem att mÄla in sig i ett hörn), stÀlls kanske i samma situation ? MÄnga funderar liksom jag VILKEN extrem riktning som kan ta initiativet i en sÄdan situation som denna ?

* MÀnniskor fÄr lida och dö pÄ grund av myndighetsbrottlingarnas laglöshet.

* MÀnniskor fÄr lida och dö, nÀr ytterlighetsriktningar försöker genomföra ett vÀlförtjÀnt paradigmskifte.

* Myndighetsbrottslingar fĂ„r lida och dö om myndigheterna visar att de sjĂ€lva kan föra det krig mot myndighetsbrottsligheten som, genom att införa dödstraff för grov myndighetsbrottslighet, blir den sena Ă„terstĂ€llare som kan rĂ€ta upp situationen. Ett sent alternativ till ett blodigt  paradigmskifte.
« Senast ändrad: 14 september 2009, 12:18:23 PM av Avos »
Denna person har av myndigheterna berövats sina rÀttigheter, och skriver dÀrför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mÀnskliga rÀttigheterna och skyddar de som angriper rÀttigheterna

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #2 skrivet: 14 september 2009, 20:31:09 PM »
Det har varit aktuellt med att skapa stor - regioner genom sammanslagning av kommuner- lÀn-landskap. Norrlands politiker har i media haft önskemÄl om en egen Norrlands-Region, sÄ varför inte nÀr dessa vÄldsamheter finns i storstÀder i södra Sverige dra en ny grÀns söder om Dal-Àlven för att inte dessa otrevligheter skall sprida sig...

Vidare sĂ„ borde kommuner och lĂ€n som INTE har dessa upplopp med förstörelse-lusta behöva stĂ„ för kostnaderna genom skatt och höjda försĂ€krings-premier. Jag röstar för ett Norrlands-parti och en egen Norrlands-Region  dĂ€r vi sĂ€tter till beslutsfattare som förstĂ„r resultatet och konsekvenserna av sina handlingar och agerande, D.V.S ser orsak och verkan och som Ă€r mogna till Konsekvens-Analyser. Paradoxen Ă€r det förunderliga med att inte dessa ungdomar och barn sparkar mer Ă€n vad de gör....

Vad som Ă€r sĂ„ genomsyrande för detta med makteliten Ă€r att de fjĂ€rmar sig frĂ„n frĂ„n allmĂ€nheten , exempel : polisen Ă„ker i sina plĂ„tlĂ„dor eller gömmer sig pĂ„ polis-station och klĂ€r ut sig i maskerad-klĂ€der och ser ut som julgranar med sina emblem och gradbeteckningar istĂ€llet för att vistas bland mĂ€nniskor som det var förr dĂ„  kvarters poliser patrullerad lokalt..... Socialen stĂ€nger in sig bakom gallerförsedda fönster och dörrar och fattar oĂ„terkalleliga huvudlösa beslut över huvudet pĂ„ folk som genom deras handlingar kan liknas vid rena avrĂ€ttningar.

Sammaledes med politiker som pladdrar om utanförskap Ă„ dittan o dattan , men skriver vi till makthavarna och berĂ€ttar om hur genom-ruttet mĂ€nniskor blir behandlade sĂ„ finns inga svar bara tystnad och osynlig-görande... Jamenar vilken utveckling kan man förvĂ€nta sig i ett samhĂ€lle med dessa metoder dĂ€r makteliten osynliggör mĂ€nniskor och trampar och sparkar pĂ„ de som redan ligger ner krĂ€nker familjer och barn och ger dom sĂ€mre behandling Ă€n djur. Det har talats om nĂ€rdemokrati men detta har tydligen raderats pĂ„ den politiska agendan. Vad Ă€r nu politiken mot utanförskap, dĂ„ man istĂ€llet skapat utanförskapet speciellt cyniskt mot oss  förĂ€ldrar och barn som de genom lag gjort övergrepp pĂ„ ... ?     ;D

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=669&a=517261&ref=puff

J-O

Jag tror inte att en LuleĂ„ politiker Ă€r annorlunda mot en stockholmspolitiker. AvstĂ„nden till politiker överhuvutaget Ă€r sĂ„ stora de kan bli.Det finns liksom inte i mitt huvud att en politiker skulle vara företrĂ€dare för nĂ„gon annan Ă€n sig sjĂ€lv. Iaf erinrar jag mig inte nĂ„gon stund i mitt liv nĂ€r en politiker frĂ„gat mig vad jag tycker, pĂ„ ett SERIÖST sĂ€tt. Inte pĂ„ ett oseriöst sĂ€tt heller för den delen.

Nej, jag tror inte pĂ„ att det behövs en ny politik. Jag tror att religion och kulturella vĂ€rden bör restaureras, gamla strukturer behöver Ă„terstĂ€llas. Om jag tĂ€nker mig hur vĂ€rlden borde vara sĂ„ borde vĂ€rlden bestĂ„ av min familj, mina förĂ€ldrar min slĂ€kt, mina traditioner,  min bakgrund. Inget av detta kan politikerna ge mig, men kyrka och traditioner.

Vad Àr det för folk som slÄss pÄ gatorna idag ? Jag kan inte ens förestÀlla mig hur nÄgon kan slÄss pÄ gatorna som ett djur drivet av instinkter. För sÀkerligen Àr det sÄ att de saknar rationella motiv. De lever i en annan vÀrld. Jag kan inte förstÄ dem. Jag tror definitivt inte att det finns bra mÀnniskor ibland dem. DÀrför Àr jag inte villig att lyssna pÄ "tycka-synd-om-kören". Men jag kan heller inte precis tycka illa om dem heller, dÄ det de gör inte kan vara nÄgot de tjÀnar pÄ.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #3 skrivet: 15 september 2009, 12:31:58 PM »
Avos skrev..
Citera
Vad Àr det för folk som slÄss pÄ gatorna idag ? Jag kan inte ens förestÀlla mig hur nÄgon kan slÄss pÄ gatorna som ett djur drivet av instinkter. För sÀkerligen Àr det sÄ att de saknar rationella motiv. De lever i en annan vÀrld. Jag kan inte förstÄ dem. Jag tror definitivt inte att det finns bra mÀnniskor ibland dem. DÀrför Àr jag inte villig att lyssna pÄ "tycka-synd-om-kören". Men jag kan heller inte precis tycka illa om dem heller, dÄ det de gör inte kan vara nÄgot de tjÀnar pÄ.

Det hĂ€r Ă€r svaret kan kopplas till makteliten och den nuvarande stamhĂ€lls-ordningen 
(lÀs Oordningen). Detta dÄ makteliten sedan lÀnge bestÀmt sig för att kasta sten pÄ folket...

PĂ„ samma sĂ€tt finns objektiva reaktioner att det saknas rationella motiv i mĂ„nga  politiskt fattade beslut som ej Ă€r förankrat i ett folkstyre och fjĂ€rran demokratin. Detta eftersom inom detta politiska system fjĂ€rmar man sig frĂ„n verkligheten samtidigt anvĂ€nder systemet vĂ„ld
(staten har ju monopol pÄ vÄld och kidnappning av barn (JÀmför nuvarande vÄld pÄ gatorna)...)

Detta orsakar inga sympatier eller förtroende för nuvarande samhÀlle som skapat ett slags förtryck med metoder ocksÄ för att sko sig sjÀlva. Förtroendekapitalet Àr förbrukat genom störande av samhÀllsordningen, detta har skett genom att riva samhÀllets viktigaste funktioner sÄsom...
skola -vĂ„rd -omsorg . NedlĂ€ggning av sjukhus – vĂ„rdcentraler – indragning pĂ„ lĂ€rare - 
.indragning av ambulanser och rĂ€ddningsstationer (BrandkĂ„ren mm) NedlĂ€ggning av militĂ€ra garnisoner och polisstationer...

De politiska Systemen har per automatik rivet de viktigaste vitala funktionerna i samhĂ€llet som skulle vara för folkets överlevnad och skydd och ordning. Detta kan knappast nĂ„got av de nuvarande politiska systemen ha nĂ„got att vinna pĂ„... Dessa politiska system kan knappast överleva sĂ„som vi kĂ€nner till det, D.V.S ett representativt demokratiskt system som utgĂ„r frĂ„n begreppet ”folkstyre” DĂ€rför kan man knappast förvĂ€nta sig att nĂ„gon reformator kan förĂ€ndra ett sĂ„dant söndertrasat förruttnande korrumperat samhĂ€lle dĂ„ makteliten bara har kastat brandbomber och sten pĂ„ folket .

Jag börjar frÄn början: Vad Àr samhÀllet ?En rationell maskin som ska tjÀna vÄra behov ( ni tar er Ät pannan) .Men grundfilosofin som ska fÄ maskinen att gÄ runt Àr det kristna universiella mÀnniskovÀrdet. Att alla Àr lika inför varandra.Utan denna filosofi, symboliserad av bilder pÄ gudinnan Justitia i varenda domsal, kan inte ett samhÀlle fungera. Hög kan inte kommunicera med lÄg, relevant information kan inte transporteras runt. TÀnker pÄ en bild av de första diplomaterna som besökte ett afrikanskt kungadöme pÄ 1600-talet. De tvingades att lÀgga sig raklÄnga pÄ golvet inför kungen. De fick inte ens se honom i ögonen. Ett sÄdant samhÀlle kan ju inte vÀxa kvalitativt av lÀtt begripliga orsaker.

VI Àr pÄ vÀg tillbaka. Informationen Àr inte fri; informationen VILL vara fri ! Sanningen vill komma fram, men kan inte komma fram. DÄ fÄr den vÀl sprÀnga sig en ny flodfÄra om det Àr stock den vÀg den tidigare tagit sig fram.

Det som hindrar sanningen att komma fram Àr begrepp som generalklausuler. Sociala har visst 17 stycken, vilket Àr skrattretande, eftersom det rÀcker med en enda generalklausul för att döda demokratin och fri information. Skolan har generalklausuler.

TĂ€nkte uppehĂ„lla mig vid skolan. Yngsta sonen för en förtvivlad kamp som krĂ€ver mer och mer, nĂ€r han röjt undan ett hinder, bygger de upp ett dubbelt sĂ„ högt hinder. Under ett Ă„r har han varit utan lĂ€roböcker. Sedan ett och ett halvt Ă„r ger de lĂ€xor Ă„t alla andra, men inte Ă„t honom enligt veckobreven. LĂ€raren sĂ€ger att hon inte vill att han ska ligga tvĂ„ Ă„r före. Nu har hon flyttat honom tvĂ„ Ă„r tillbaka för att knĂ€cka hans studielust. Skolarbetet Ă€r ett straff, ett vĂ€ltrande av en sisyfos-sten.  Trakasserierna kommer alldrig att ta slut, och lĂ€raren har avsiktligt havererat samarbetet.

DÀrmed sÄ Àr hans framtid förstörd redan i 4:de klass, eftersom ett beslut att flytta honom tvÄ Är tillbaka i matte, utan att ens kontakta oss om saken, Àr ett sÄ stort beslut, att det inte kommer att gÄ att Àndra pÄ.
"DĂ„ kan man anmĂ€la" sĂ€ger nĂ„gon som inte vet. Det stĂ„r ju i skolstadgan att lĂ€raren Ă€r SKYLDIG att samarbeta med förĂ€ldrarna" Jo just precis. Men lĂ€ngst ned stĂ„r generalklausulen. DĂ€r stĂ„r att lĂ€raren lĂ€gger envĂ€ldigt upp undervisningen. Kriteriet pĂ„ att undervisningen Ă€r bra, Ă€r alltsĂ„ att lĂ€raren Ă€r nöjd med den. Överklaga det ,den som kan. Över alltihop vakar asociala som beordrat skolan att sĂ€nka sonens studier, eftersom det aldrig fĂ„r komma fram bevis för att hans och mitt umgĂ€nge Ă€r produktivt.

LÀraren har havererat samarbetet, sÄ att jag blivit tvungen att överlÀmna kvartsamtalen till mamman som inte alls gör nÄgot med hans skolgÄng.Det innebÀr att de kan sÀga att det Àr mamman som har hand om studierna. Dvs de kan konstruera ett bevis. SÄ hÀr ser det ut i vÄrt liv, i kontakten med myndigheterna vi aldrig har behövt.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #4 skrivet: 15 september 2009, 13:56:22 PM »
TÀnke mer pÄ detta med att vara lika inför varandra( och inför Gud). NÀr sonen har gjort extraarbeten sÄ skÀller lÀrarinnan ut honom, som nÀr han hade lÀst ut finlands nationalepos Kalevala, sade hon att hon inte hade tid att se pÄ hans referat. NÀr han skrivit referat pÄ grekiska sagor sade hon att det var onödigt, nÀr vi undersökte möjligheten att fÄ honom uppflyttad en klass ( för att slippa den vidriga lÀrarinnan), sÄ skÀllde hon ut honom sÄ att han började grÄta. Hon krÀvde att han slutade arbeta hemma hos mig i ett brev till mig. PÄ alla sÀtt försöker de osynliggöra mig, eftersom de har ett hemligt direktiv att göra sÄ.

TÀnk om jag skulle bÀra mig Ät sÄ hÀr ?

Att jag sade Ă„t grabben att skolarbetet var onödigt, att jag krĂ€vde att han skulle sluta jobba i skolan. Sannolikt skulle saken kunna hamna i domstol.  Men nĂ€r förĂ€ldrar vill hemundervisa sina barn sĂ„ stjĂ€l de barnen frĂ„n dem, fastĂ€n de bara anvĂ€nder sig av de rĂ€ttigheter som lagen ger dem.

LÀrarna och asociala beter sig alltsÄ som att detta var deras barn, och jag bara var delegerad barnpassare, knappt det. Jag har alltsÄ inget att göra med deras undervisning. Den lÀgger de upp sjÀlva, och det Àr klart att som de beteer sig, kan de knappast anse att jag eller nÄgon annan förÀlder bör ha rÀtt att hemundervisa.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #5 skrivet: 22 september 2009, 07:01:28 AM »
Nya försök att komma till rĂ€tta med kravaller och brĂ€nder i Göteborg, i texten kan man lĂ€sa att förĂ€ldrar skall ta sitt ansvar... Javisst lĂ„ter det bra, sĂ„ ta dĂ„ och Ă€ndra lagstiftningen sĂ„ att förĂ€ldrar vĂ„gar fostra sina barn sĂ„ de inte blir som Vildar. Dom flummiga  signaler lagstiftare har gett har mĂ„nga förĂ€ldrar och lĂ€rare  tolkat som att det Ă€r absolut förbjudet att ta i barnen eller att hĂ„lla dom inne för att undvika bus eller missbruk. Nu har det gĂ„tt för lĂ„ngt sĂ„ frĂ„gan Ă€r hur de skall fĂ„ stopp pĂ„ denna utveckling. Lagstiftarna har sitt ansvar i den hĂ€r utvecklingen men av rĂ€dsla och prestige vĂ„gar de inte backa... SĂ„ paradoxalt, nĂ€r skall Lagstiftaren skapa en lag att det Ă€r förbjudet för barn att mobba och misshandla sina förĂ€ldrar och lĂ€rare. Kan man sluta förvĂ„na sig i landet bortom allt förnuft !? Knappast !

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=518867

http://www.gt.se/nyheter/1.1714326/167-brander-pa-en-manad

Det Àr över 200 bilar som har förstörts, om myndigheterna börjar oroa sig för att deras makt hotas kan möjligen förÀndringar komma. Maktmedel mot barn ogillar de ÀndÄ sÄ lÀnge det ger förÀldrarna makt.Det brinner bilar i ett tyst land. Sjukdomen fortsÀtter att utvecklas. Gissar att Hells Angels försöker rekrytera bland dessa skikt av huliganer.