Författare Ämne: Dominic Johansson omhändetogs pÃ¥ Gotland  (läst 74609 gånger)

pennan

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 9
    • Visa profil
SV: Dominic Johansson omhändetogs på Gotland
« Svar #90 skrivet: 24 december 2009, 03:54:37 AM »

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
« Svar #91 skrivet: 28 december 2009, 21:38:13 PM »
Jag gav alla ordentligt med tid, nu får det vara nog!
http://www.mepprograms.org/livet.html

Jag önskar er ett Bättre Nytt År 2010.

Jag ringde till Gotlands Tidningen (helagotland) den 23/12 och frågade om de hade skrivit något om Dominic sedan kammarrättens dom. En man på redaktionen svarade och tog mina uppgifter för att skicka den senaste artikeln till mig.

Därefter berättade jag om NKMR:s Julappell i NKMR önskar God Jul, 2009 och han blev mycket irriterad och sa att ni hade hindrat Dominic från alla kontakter med jämnåriga i ett helt års tid och att ni därigenom inte tog bra hand om er son. Jag medgav att jag inte hade en sådan uppfattning av ert fall och att jag inte har läst domarna. Han blev mycket aggressiv och sa att du hade själv sagt detta till honom i en intervju och att detta framkommer i förhöret med dig i domstolarna.

Han ville inte lyssna på mina synpunkter - jag är ju jurist och jag arbetar bl. a med LVU-mål, så jag vet hur barn och deras föräldrar misshandlas i myndigheternas kanslier. Han sa ett mycket bryskt hej då och la på luren.

Jag är därför mycket undrande varför den här mannen - jag uppfattade tyvärr inte hans namn - skulle vara så kategorisk. Jag hann inte fråga om proportionaliteten mellan socialens ageranden mot er son och hans påstående om att Domenic inte fick ha jämnåriga kamrater.

Mina frågor:
1 - Vet du/ni vem han kan vara?
2 - Är han gift/sambo med någon som har beslutat i ärendet?
3 - Kan du skicka en kopia av den senaste artikeln om ert fall som har publicerats i helagotland.se?

Tack på förhand

Ruby H-C

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
    • Visa profil
« Svar #92 skrivet: 30 april 2010, 08:47:42 AM »
Det har varit intressanta turer i Gotlandsfallet.
Se Gotlandsfallet: Sjuåringen hämtades med polispådrag från flygplanet

Ruby H-C

AS76

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 106
    • Visa profil
« Svar #93 skrivet: 30 april 2010, 14:28:25 PM »
Häftigt, Ruby porträtterades på WND i samband med ärendet nu, http://www.wnd.com/index.php?fa=PAGE.view&pageId=147501 . Jag har skrivit till WND om vissa nyheter men aldrig fått något svar, de verkar vara svåra att få tag på.

christer

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 32
    • Visa profil
« Svar #94 skrivet: 04 maj 2010, 00:09:52 AM »
Hej på Er allihopa!
Du är Dum i huvudet, nej det är du inte, det är på grund av hemskolning, nej det är det inte, Din fru är dum, nej fel igen, din familj ljuger, nej ännu bättre, alla vittnen ljuger, nej du får inte ha den advokaten, jo det får du, ehh!

Det är inte så lätt att veta vad som är vad i all sörja som satts ihop!

Jag är fortfarande förvånad över att människor kan göra såsom dom gjort emot oss. Många säger att så är det och visste du inte det? Nej, jag visste att det fanns fall hit och dit som fick öronen att vända sig bakåt, men att dom sen var sanna och att det är så väldigt vanligt visste jag inte. Jag visste inte heller att det var accepterat att göra så, på i stort sett alla nivåer!

Vi har inte firat någonting sedan den 25:e Juni -09, allt har stannat. Vi tänkte dock att vi kunde ju i alla fall fråga, Annie och jag skulle fira 10 års jubileum den 24:e april, och skulle träffa Domenic den 27:e, så vi frågade, - kan vi inte får träffa honom den 24:e, och gärna i hemmet? Till svar fick vi, - nej vi har tagit ett beslut yada yada yada! Jag skickade tillbaka ett mail och bad om ursäkt för att jag bad dom känna!

Samhället har kört av vägen och rakt ner i diket.
Vad skulle hända om 100 000 man sitter och kollar fortboll, och helt plötsligt börjar en del lira ett annat spel? Skulle det accepteras, tror inte det. Om vissa av fotbollsspelarna börjar tänja på grundregler o lagar o struntar i offside eller hörna t:ex, det skulle inte vara nåt vidare eller hur? Hur skulle det se ut om hockyspelaren lirar på en annan speltaktik än den som alla kommit överense om? Tennisspelare som slår boll med stekpannor istället för racket??? Regler finns till för att man skall följa dom, det gäller alla, då krockar man inte hit och dit. Därför är det t:ex väldigt bra att alla är överense i trafiken, och att alla verkligen följer alla regler där. främst samma regler!

Sveriges regler börjar med rättigheter, sen kommer det skydd för dessa rättigheter, sen kommer nåt som heter socialtjänst och tar bort allt, säger sig ha en annan lag och regellista, som slår högre än allt annat. Det står klart och tydligt att grundlagen står över all annan lag, punkt slut. Dom som har rätt att ändra på den är regeringen,.... eller socialtjänsten på Gotland, eller socialnämnden etc!

Just nu så sitter jag mäkta förvirrad över soppan som breder ut sig i samband med vårt fall, vårt barn och familj. Inte visste jag att det fanns statsanställda med rätt att döda i Sverige? Trodde bara att det var James Bond som hade den rätten. Hur jag än vänder och vrider på det så har Annie åkt akut 4ggr till lasarettet, och vem detta än gäller så behövs det visas upp någon form av motvikt för att godkänna denna behandling, och det vi har sett fram till i dag är karies på 2 tänder! Allt annat vi gjort ligger inom varje människas rätt!

Väldigt många undantag har gjorts i samband med omhändertagandet av vår Domenic. Jag kan lägga fram punkt för punkt för en Polis, ifrån vårt fall, fråga om det är lagligt att göra så, denne säger - Nej! Jag säger sen, ok, det här har hänt verligen och håller på, kan du hjälpa oss? - Nej! Ok, jag har bevis på allt det här jag säger, - Ring en advokat! Säg istället - Vill inte ta ansvar!

Jag vet inte vad folk har räknat med som tagit vår lilla son, att vi skulle ge oss?, ALDRIG!!! Det är det samma som att jag skulle tillåta ett långsamt mord av min hustru. diskriminering av hela min familj samt kidnappning av vår lilla Domenic!

Önskar alla en trevlig vecka!

Ã…terkommer!

" Injustice comes from ignorance and selfishness "

« Senast ändrad: 04 maj 2010, 00:43:30 AM av christer »

christer

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 32
    • Visa profil
« Svar #95 skrivet: 04 maj 2010, 19:02:14 PM »
Tips till Er som använder facebook: http://www.facebook.com/group.php?gid=346022854609&v=photos#!/group.php?gid=346022854609
En grupp för Domenic!

Önskar alla en trevlig afton!

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #96 skrivet: 04 maj 2010, 21:33:55 PM »
Sveriges regler börjar med rättigheter, sen kommer det skydd för dessa rättigheter, sen kommer nåt som heter socialtjänst och tar bort allt, säger sig ha en annan lag och regellista, som slår högre än allt annat. Det står klart och tydligt att grundlagen står över all annan lag, punkt slut. Dom som har rätt att ändra på den är regeringen,.... eller socialtjänsten på Gotland, eller socialnämnden etc!

Sverige har ingen grundlag, eftersom grundlagen saknar straffsatser och författningsdomstol. Det man kallar grundlag är egentligen inte en grundlag utan bara ett papper som inte är en lag.Det här är alltså inte att räkna som ett civilicerat land.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

TrollmorElisabet

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
« Svar #97 skrivet: 25 juni 2010, 02:36:03 AM »

Hejsan Christer & Annie!

Fick riktigt ont i magen när jag läste om er och er kamp, har själv varit varit utsatt för deras stjälp under två års tid efter en bråkig skilsmässa, dock har de inte tagit mina barn men är stor orsak till att jag sedan 1,5 år är sjukskriven för första gången i mitt liv för posttraumatiskt stressymtom.

Det enda positiva är att jag bestämt mig för att studera med målet JÖKEN och Förvaltningsrätt för att kunna hjälpa alla stackare som blivit misshandlade av olika förvaltningar, många får ju ingen rättshjälp pga den sk serviceskyldigheten som inte alls fungerar, vilket är ett brott i sig.

Är idag förhållandevis väl insatt i de regler och lagar som gäller, jag kan naturligtvis inte lova något men om ni hör av er till mig så kan jag titta på ert "fall" och försöka göra allt jag kan för att hjälpa er, har som outbildat ombud hjälpt en man att vinna över Försäkringskassan i Kammarrätten.

Mvh. Elisabet

TrollmorElisabet

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #98 skrivet: 25 juni 2010, 02:39:40 AM »

P.S.
Vet inte om ni sett den här länken innan så jag skickar med den: http://ga.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5846703
D.S.

TrollmorElisabet

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #99 skrivet: 25 juni 2010, 06:10:54 AM »

Nu har jag uppdaterat mig och läst allt jag hittat, underbart att läsa att Ruby Harrold-Claesson tar sig an fallet, jag önskar er verkligen lycka till!

Gotland är en väldigt speciell plats, alla sitter i knä på alla och om de inte är släkt med släkten så går de på samma fester, dvs. man håller varandra om ryggen, man räknas inte heller som gotlänning om man inte är infödd tre generationer tbx, vilket inte jag är, till skillnad från min fd man.

Dessutom gjorde jag misstaget, efter ett möte där jag blev väldigt illa bemött, att följa uppmaning "Säg vad du tycker om Socialtjänsten på Gotland"

Om det jag sagt tagits med har det varit felciterat, man har lyssnat på lögner utan att tänka en egen tanke och vid näst sista mötet som jag bandade, serverades jag lögn på lögn, men igår, den 24 juni hade jag, efter två års helvete ett möte på Soc.kontoret som kändes riktigt bra

Det jag idag vill ha och tänker kämpa för att fÃ¥, i första hand för mina barn men även för andras barn samt deras föräldrar är upprättelse som mamma, förhoppningsvis kan Erik Höglund  eller Kerstin Andre' hjälpa mig, annars Ã¥terstÃ¥r bara det tredje statsvapnet vilket jag upplyst dem om.

Exempel på avsaknad på deras kompetens, när jag krävde ut alla handlingar saknades underlag till förlängningen av utredningen, som enligt vad jag då läst mig till skulle fattas av nämnden, den 1:a skyllde på den 2:a som skyllde på den 3:dje som skyllde på den 1:a, efter många turer kom svar.

Det framgår av journalanteckningarna att något sådant beslut inte fattats, med andra ord, ingen hade fattat och ingen var ansvarig för beslutet !!!

Vad säger man ???

valens

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 249
    • Visa profil
    • http://visa.respeqt.nu
« Svar #100 skrivet: 25 juni 2010, 16:19:19 PM »
Ja, vad säger man?

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
    • Visa profil
« Svar #101 skrivet: 26 juni 2010, 01:02:43 AM »
Den 25 juni var ettårsdagen sedan Domenic Johansson tvångsomhändertogs på Gotland, och alla gör de som strutsen: de kör huvudet i sanden för att slippa se vad som har hänt och vad som händer.

Ge inte upp kampen om er son, Annie & Christer.

Ruby H-C

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #102 skrivet: 28 juni 2010, 22:52:02 PM »
Den 25 juni var ettårsdagen sedan Domenic Johansson tvångsomhändertogs på Gotland, och alla gör de som strutsen: de kör huvudet i sanden för att slippa se vad som har häat och vad som händer.

Ge inte upp kampen om er son, Annie & Christer.

Ruby H-C
Man förtvivlar ju själv.Hur ska man kunna vinna mot en sadan ondskefull fiende ?
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

TrollmorElisabet

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #103 skrivet: 28 juni 2010, 23:59:19 PM »

Så länge man inte ger upp har man inte förlorat och det bara måste gå att vinna, antar/hoppas att Europadomstolen ännu kvarstår.

Skriv ner alla fel/lögner som kan bevisas, ha ingen telefonkontakt utan bara via mail och banda alla möten.

Har ni varit i kontakt med enhetschefen för Region öst på Socialstyrelsen, Erik Höglund?

Vet inte men antar att det är han som ligger bakom att Socialnämnden på Gotland får rejäl bakläxa av Socialstyrelsen,
som menar att nämnden bryter mot lagen och brister rejält i framförallt utredningar som rör barn.

Remember... walls got doors !!!

(:

valens

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 249
    • Visa profil
    • http://visa.respeqt.nu
« Svar #104 skrivet: 30 juni 2010, 18:33:27 PM »
walls got doors uttrycket i detta sammanhang vänder tankarna till ytterligare ett tänkbart uttryck i detta sammanhang: .hur kan man vinna 100 tusen pÃ¥ tv4:s miljonlotteriet  ;)
Roligt, va?  :D