Hej,
Jag har en fråga, har försökt googla men får inget svar på min fråga. Min son har LVU 2 och LVU 3, och jag undrar om vi får lov att resa inom EU?
Vi har inte haft det lätt, har haft socialen emot oss hela tiden, började med min depression jag hade, och han mådde inte bra heller av detta, som visade sig genom att han inte ville gå i skolan. iom detta kopplades soc in och allt blivit bara värre sedan dess. De håller mig och min son på avstånd, och det mår inte han bra av eller jag. De lyssnar inte på mig eller honom vad vi har att säga, som sagt jag känner min son och vet hur han fungerar.. Jag är så trött att behöva bråka med dom ständigt och social sekr. som vi har har han haft sedan 5 år nu, och hon ger inte up, hon håller oss splittrade.
Det har gått ett par år nu, och jag mår mycket bättre slutade med antidepressiva ungefär 2 år sedan, och idag fullt frisk med jobb. Både han och jag kämpar fast på varsit håll, och ända önskemål vi bägge har är att få bo tillsammans igen.. (han bor på HVB hem)
Vill bara veta om vi kan resa inom EU skulle vilja ta med honom på semester, som jag och han inte haft sedan han var liten. Vill ej fråga soc och förstora upp något som inte är påbörjat.
Ivana