Författare Ämne: famijehemsbetalning i Malmö  (läst 3244 gånger)

partybrud

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
    • http://www.domglomdabarnen.dinstudio.se
famijehemsbetalning i Malmö
« skrivet: 12 maj 2009, 10:34:37 AM »
Fick info om det igår trodde jag läste fel

Finns inte så många som vill bli familjehem och därför kan man tyvärr inte sålla bort någon. Men jag kan inte gå in i diskussion om hur mycket de faktiskt gör, eftersom jag inte vet. Det jag vet är att våra familjehem i Malmö är duktigt bra betalda och att de ändå hela tiden klagar om att få mer. De flesta familjehem som har det som "yrke" brukar ha uppemot 3-4-5 barn placerade hos sig, samtidigt som de får 10-12 tkr per barn. Den ena av dem arbetar medan den andra stannar hemma med barnen. De har det bra ekonomiskt ställt, våra familjehem i Malmö. Men det kanske de ska, eftersom ingen annan verkar vilja ha uppdraget.

makovska

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 15
    • Visa profil
SV: famijehemsbetalning i Malmö
« Svar #1 skrivet: 12 maj 2009, 12:47:43 PM »
citat
'... eftersom ingen annan verkar vilja ha uppdraget.''

I de flesta fall omhändertaganden och bortplacering var helt onödiga och tom skadliga .
Alltså den biologiska familjen ska fortsätta uppdraget.

Lena

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 16 juli 2009, 18:30:11 PM »
Jag hÃ¥ller med om att mÃ¥nga placeringar pÃ¥ familjehem är onödiga och förrödande för den biologiska familjen.Syftet verkar vara att soc.anställda ska ha nÃ¥got att göra och fylla sina trÃ¥kiga dagar med.Har man nu rÃ¥kat i deras klor,är man ändÃ¥ ganska tacksam om ens barn hamnar i ett hem som är bra,där man inte gör skillnad pÃ¥ egna barn och "tagna" och ger barnet kärlek, även om det inte kan mäta sig med "riktiga mamman".Det är inte familje-hemmets fel att soc inte har kunnat hjälpa en familj i rätt riktning.Det krävs enorma krafter och uthÃ¥llighet frÃ¥n en förälder som redan hade det jobbigt frÃ¥n början,att sen bli frÃ¥ntaget det käraste man har.DEt trÃ¥kiga är att familje-hemmet inte inser hur stort inflytande dom har pÃ¥ soc.Dom är mest nojiga för egen del,vilket i och för sig är förstÃ¥ligt.Soc jobbar för fullt för att familjerna inte ska kunna samarbeta,genom att bestämma besökstider ,hur och var och när,sÃ¥ att alla parter ska bli sÃ¥ osäkra pÃ¥ varandra och helst starta ett krig. Jag har gÃ¥tt igenom en hel del här i livet men jag har aldrig mött sÃ¥ mycket ondska och rent hat , som jag har gjort hos soc...     MVH Lena
Lena

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #3 skrivet: 16 juli 2009, 20:44:33 PM »
Fick info om det igår trodde jag läste fel

Finns inte så många som vill bli familjehem och därför kan man tyvärr inte sålla bort någon. Men jag kan inte gå in i diskussion om hur mycket de faktiskt gör, eftersom jag inte vet. Det jag vet är att våra familjehem i Malmö är duktigt bra betalda och att de ändå hela tiden klagar om att få mer. De flesta familjehem som har det som "yrke" brukar ha uppemot 3-4-5 barn placerade hos sig, samtidigt som de får 10-12 tkr per barn. Den ena av dem arbetar medan den andra stannar hemma med barnen. De har det bra ekonomiskt ställt, våra familjehem i Malmö. Men det kanske de ska, eftersom ingen annan verkar vilja ha uppdraget.

Det där är socialas mörkläggning av verksamheten. Naturligtvis är det inte alls svårt att få tag i folk som tar emot 12000 kr i månaden för att hålla andras barn fånga. Tycker inte du att det verkar paradoxalt ? De har rätt att ha upp till 8 fosterbarn 12 000 kr styck, men ingen har lust ?

De har alltsÃ¥ problem med att fÃ¥ fosterföräldrar till de barn som BEHÖVER fosterhem, de störda, vÃ¥ldsamma tonÃ¥ringarna, de om stjäl, och förstör. De vill ingen ha. De vill ha normala, nystulna barn som är intelligenta, blonda blåögda och alldeles för smÃ¥ för att rymma eller förstÃ¥ vad som drabbat dem. De kan fosterföräldrarna hjärntvätta. Barnlösa vill ha nyfödda barn som är nystulna frÃ¥n sjukhuset, och som de naturligtvis inte tänker Ã¥terlämna. De vill dock inte adopetera dem för dÃ¥ försvinner fosterhemsersättningarna, de vill ju heller inte att arvsrätten för deras egna barn ska delas med nykomlingar !. Därför spottar de ut dem när de är klara, dÃ¥ har de förlorat sina biologiska föräldrar, men heller inte fÃ¥tt nya fosterföräldrar. De kunde lika gärna ge dem en pistolkula i ett kuvert när de är klara med dem.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna