Författare Ämne: Svarta listan  (läst 3325 gånger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Svarta listan
« skrivet: 11 juli 2009, 15:32:44 PM »
Jag föreslår att det öppnas en särskild area för att lista personer inom socialtjänsten som gjort sig kända för att ha behandlat klienter illa, så att folk kan bli varnade för att ha kontakt med dem. Arean kunde ha regeln att varje tråd ska ha namnet av den socialförvaltning/stad man syftar på där dessa personer arbetar. Jag vet inte hur denna svarta lista ska konstrueras, antingen så att man bara listar namnen, eller så att man dels listar namnen, men lägger till en lång eller kort beskrivning av vad saken handlar om.Någon sorts beskrivning borde förstås vara att föredra, ifall den inte finns här sedan tidigare.

Socialförvaltningen Luleå:
SS  Jill Thomelius,Annette Tarden. Gruppledare ss Ewa Lakso, chef barn och familj Gerd Bergman,Anna Noren, familjerättens chef Berit Henriksson,  familjerättsekreterare Gerd Fureder.

Tingsrätten Luleå
Rådman Ulf G Andersson, Rådman Roland Hägglund

« Senast ändrad: 12 juli 2009, 12:03:11 PM av Avos »
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
SV: Svarta listan
« Svar #1 skrivet: 11 juli 2009, 17:15:31 PM »
Det kan ju vara lättare att fundera ut hur en sådan lista ska se ut om man bara helt enkelt börjar att göra den medan man funderar.. Men ska det var en data bas ? Jag tror att det enklaste vore att skriva listan i en area för svarta listan och att man sätter upp regler för hur den ska skrivas som exempelvs att trådnamnet ska vara stadens socialförvaltning och tingsrätten. Vidare länk som du gjorde, till texter om vad dessa personer har gjort ? Nu skriver vi ju egentligen lite rörigt i en enda tråd, men det får duga till att börja med.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #2 skrivet: 12 juli 2009, 12:31:49 PM »
Jag har gjort en area "Svarta listan"  och "Dokumentation" på mitt forum.

http://avos.egetforum.se/board/svarta-listan-f33.html

http://avos.egetforum.se/board/dokumentation-f34.html

Efterlyser tills vidare mer info om bankrättsföreningens mål.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #3 skrivet: 12 juli 2009, 18:34:30 PM »
Jag föreslår att denna sida enbart används för att skapa listan och inget annat . Jag kommer att ta bort detta inlägg i morgon för att inte störa syftet med listan

J-O

Nu är jag inte klar på vad du menar? "Denna sida"; menar du här på NKMR i denna area ? Jag kan ta bort areorna på mitt forum i annat fall. Vi talades ju vid i mail om detta, och jag vet inte om det är bra med flera kopior av listan, om det kommer mer info, så BÖR ju endast den som själv varit med om händelserna lägga in registreringar på listan, annars kan ju personen ifrågan inte uppdatera dem eftersom " fel" person då har skrivit inlägget, om du förstår vad jag menar ? Dvs listägaren bör nog inte kopiera info från en lista till en annan för att hålla flera listor med identisk info.
« Senast ändrad: 12 juli 2009, 18:37:06 PM av Avos »

undrande

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 15
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 14 juli 2009, 20:27:10 PM »
 Finns det nâgon lagkunnig som man kan râdfrâga sâ inte nâgon drabbas av myndigheterna ? Att enskilda myndighetspersoner sâras för ärekränkning och ansvarig utgivare fâr sota för det? Annars är det bra med en svarta lista och det borde pâ nâgon vänster komma ut. Tillomed ut till andra länder. Sâ det inte bara hamnar i en svart lâda. ;D

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #5 skrivet: 15 juli 2009, 19:11:50 PM »
Är det inte märkligt vilka paralleller man kan dra både historiskt och med SF-serier som går på TV. Under andra världskriget värvade Nazisterna föräldrars barn i en hjärntvätts-procedur genom att barnen av hotet identifierade sig med hotet för att i tron om att överleva förråda sina egna föräldrar och släktingar. Idag kan man t.ex. se  SF som serie V på TV som visar hur jorden blir invaderad av utomjordingar. Dom påstår sig komma i fredliga syften men som serien avslöjar så är det reptiler med människo-masker som förklädnad som använder människor som föda och har som uppgift att utplåna människorasen. Denna science fiction  serie V är intressant ur synvinkeln att några vuxna samt ungdomar och även barn identifierar sig med de utomjordiska  reptilerna för att förråda sina föräldrar och släktingar.. En liten motståndsrörelse med modiga männsikor bildades  för att försöka rädda mänskligheten från att bli eliminerad, visst blev det offer på båda sidor men logiken och moralen i denna SF var att  eftersom ingen skulle klara sig måste man försvara sin människoras...

J-O

Det är så. Antingen därför att de inte vet vilka de ska ta nästa gång...

Men även en del missanpassning kan vara en del av problematiken..

Sämre föredömen än de själva kan dock inte finnas.

Emil

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 11
    • Visa profil
    • http://sagorummet.egetforum.se
« Svar #6 skrivet: 17 juli 2009, 20:47:56 PM »
knäppa utomjordingar som dissikera
emil 12 år

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 176
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 17 juli 2009, 23:07:39 PM »
Som jag uppfattat är det flera här som anser ungefär följande...

1. De som egentligen är ansvariga på /för socialenheter där det sker upprepade märkliga misstag /övergrepp är socialchefer, socialnämnd (? alltså vissa politiker) och kanske också överprövande, dvs socialenheten på länsstyrelsen.

Vidare är åsikten att...
2. De ansvariga handläggarna, dvs de lägsta tjänstemännen är de som i första hand bör hängas ut, om man liksom vill hämnas på dem som man anser sig varit trakasserad /terroriserad av.

Undring A) Är det så ni ser på det?

Undring B) Vad anser ni är det huvudsakliga skälet till att man ska hänga ut lägre tjänstemän (som oftast endast är marionetter) ?

Undring C) Att ange en person som "skurk", som inte har delaktighet som är värd att presentera eller redogöra för i detalj... pekar inte det snarare ut skribenten som oseriös och osaklig?

Morgan

.
« Senast ändrad: 17 juli 2009, 23:20:51 PM av Morgan Ohlson »
.
Morgan Ohlson, terroriserats systematiskt i över 20 år.

__ Länkstation Fakta, vittnesmål:   http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=11929

.