Författare Ämne: Skämt eller förakt ?  (läst 2230 gånger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Skämt eller förakt ?
« skrivet: 27 juni 2009, 14:34:46 PM »
Det går bara inte att sluta skratta åt det här.
http://www.youtube.com/watch?v=kXf3wx5nPXU&feature=related
Den som analyserar skämt är ingen humorist brukar man säga, men ibland kan det vara nödvändigt. Tänk om man gjorde en likadan blunder själv ? Iofs verkar allt ganska pubertalt, men ändå. Vad skrattar han åt ?

Han skrattar åt människors svagheter och absurditeter förstås,det är väl det humor handlar om ? Män som talar som kvinnor, och kvinnor som talar som män exempelvis. Eller skrattar han egentligen åt att han flugit för högt, och ser en del av sig själv därnere ? Eller tolkar han detta som ett nazistiskt standup-skämt ?

Jobbet tappade han iaf.

Nej allvarlig talat skulle jag aldrig kunna tänka mig att få skrattanfall åt sånt här. Iofs händer det ofta att jag kan få skrattanfall, då jag tänker på sådant jag varit med om i ryssland, men det här är ju lyteskomik. Det är ju egentligen antihumanistiskt. Tänker på en man häruppe som gick på danserna och var låghalt:de kallade honom Arselhöjaren. Kanske man förr i världen betraktade sig själv och andra som missfoster ?

Ändå tror jag att den här programledaren ingalunda är grov eller ocivilicerad. Snarare tvärt om. Men varför skrattar han då åt invalider ? Det här klippet har 4,6 miljoner visningar och 10000 rankningar.Många ser det alltså. Humorn ligger förstås i att se hur han skiter ned sig totalt som programledare i ett program vars syfte är att väcka förståelse och medkänsla för invalider..

Allt som är roligt är ju antingen perverst, olagligt eller omoraliskt.
I sin tur kommer han att drabbas av travestier på vad han gjorde mot invaliderna, då folk  för all framtid frågar honom om han är "den berömde programledaren för Bumerang" och gapskrattar åt honom...
Något skadestånd lär han inte få då..
--
Avos \-- Bakåtsträvare
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
SV: Skämt eller förakt ?
« Svar #1 skrivet: 27 juni 2009, 17:19:11 PM »
Ja du, det är inte utan att man drar på smilbandet men varför den reaktionen triggas till skratt är kanske svårt att 100% svara på men en trolig orsak är kanske att man förväntar sig inte ett sådant resultat när man skall intervjua. Förväntan var väl annars att de skulle få tillbaka sina någorlunda röstlägen och inte som nu med extrema röstlägen.

Jag noterade att programledaren redan innan mannen med den pipiga rösten höll tillbaka skrattet.Men saken är nu den att allt detta faktiskt är riggat ! http://en.wikipedia.org/wiki/In_De_Gloria
Jag blev mycket förvånad när jag fick veta det. Men det kan ju egentligen göra det samma eftersom syftet med detta är att uppmärksamma människor på sådant som KAN hända. Jag tycker att detta är intressant. Det skrämmer mig också och gör mig osäker: Programmets syfte verkar vara att väcka funderingar på om detta skulle kunna hända andra ? Lyteskomik smyger sig in i umgängeslivet, och döljs. Jag har träffat kvinnor med mansröster och män med kvinnoröster många gånger, men aldrig börjat fundera på detta, eller än värre skratta åt det. Men ett skratt smittar ju av sig, och någon börjar skratta, men får skrattet i halsen då det visat sig att det bara varit en nazist i sällskapet som skrattat åt andras olyckor.. Så kan det gå när inte haspen är på..
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
SV: Skämt eller förakt ?
« Svar #2 skrivet: 28 juni 2009, 19:51:58 PM »
SkadeGlädjen brukar det ordas om samt att ett gott skratt förlänger livet etc. Man skulle nästan tro att dessa människor som skapade LVU har någon form utav skadeglädje, detta eftersom det är ju enbart skador dom åstadkommer. Men sedan om de sitter å gapflabbar åt oss är väl tveksamt. Dessutom brukar man säga den som skrattar sist skrattar bäst eller ...
Dessutom finns ju alltid sjuk humor....

De gjorde faktiskt det när jag meddelande dem att jag lagt ned vårdnadsmålet i hovrätten, eftersom de ställt LVU och innan lovat att de inte skulle ställa LVU om jag lade ned målet. Jag gissade iofs vad de skulle göra, men orsaken att jag lade ned målet, var att jag ville lägga ned alla meningskiljaktligheter med min fd fru för att vi skulle kunna kämpa mot vår gemensamma fiende. Men Ewa Laakso gruppledare på barn och familj ringde upp och gapskrattade i telefonen när hon meddelade mig att de brutit sitt löfte. De tycker verkligen på allvar att det är roligt och inspirerande att begå brott mot barn och familjer.