Jag håller med om att många placeringar på familjehem är onödiga och förrödande för den biologiska familjen.Syftet verkar vara att soc.anställda ska ha något att göra och fylla sina tråkiga dagar med.Har man nu råkat i deras klor,är man ändå ganska tacksam om ens barn hamnar i ett hem som är bra,där man inte gör skillnad på egna barn och "tagna" och ger barnet kärlek, även om det inte kan mäta sig med "riktiga mamman".Det är inte familje-hemmets fel att soc inte har kunnat hjälpa en familj i rätt riktning.Det krävs enorma krafter och uthållighet från en förälder som redan hade det jobbigt från början,att sen bli fråntaget det käraste man har.DEt tråkiga är att familje-hemmet inte inser hur stort inflytande dom har på soc.Dom är mest nojiga för egen del,vilket i och för sig är förståligt.Soc jobbar för fullt för att familjerna inte ska kunna samarbeta,genom att bestämma besökstider ,hur och var och när,så att alla parter ska bli så osäkra på varandra och helst starta ett krig. Jag har gått igenom en hel del här i livet men jag har aldrig mött så mycket ondska och rent hat , som jag har gjort hos soc... MVH Lena