Författare Ämne: Riv ned sociala och bygg aldrig mer upp det igen.  (läst 4531 gćnger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Riv ned sociala och bygg aldrig mer upp det igen.
« skrivet: 07 maj 2009, 22:22:26 PM »

[Försökte fÄ detta publicerat pÄ en annan site, men de tog inte in anonyma inlÀgg]

Socialförvaltningen Ă€r den sista resten av den ondskefulla sociala ingenjörskonstens misslyckanden.Tanken att familjen inte Ă€r perfekt, utan behöver stöd, verkar skenbart förnuftig. Men vi vet alla att nĂ€r vi slĂ€pper in utomstĂ„ende i form av  “privata rĂ„dgivare” innanför vĂ„r integritet, sĂ„ slutar det alltid med krĂ€nkningar och omyndigförklaring, nĂ€r “rĂ„dgivarna” ska utdela sina sofismer, och med allvarlig min förklara trivialiteter och hur man kokar makaroner.Denna person har av myndigheterna berövats sina rĂ€ttigheter, och skriver dĂ€rför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mĂ€nskliga rĂ€ttigheterna och skyddar de som angriper rĂ€ttigheterna

Socialförvaltningen Ă€r den sista resten av den ondskefulla sociala ingenjörskonstens misslyckanden.Tanken att familjen inte Ă€r perfekt, utan behöver stöd, verkar skenbart förnuftig. Men vi vet alla att nĂ€r vi slĂ€pper in utomstĂ„ende i form av  “privata rĂ„dgivare” innanför vĂ„r integritet, sĂ„ slutar det alltid med krĂ€nkningar och omyndigförklaring, nĂ€r “rĂ„dgivarna” ska utdela sina sofismer, med allvarlig min förklara trivialiteter och hur man kokar makaroner.

Jag skriver anonymt, jag har tidigare skrivt under mitt rÀtta namn, men detta ledde till pÄhopp frÄn sÄvÀl myndigheter som privatpersoner. Under anonymitet kan man bÀttre berÀtta vad man vill framföra i dess helhet, utan att ta hÀnsyn till integriteten, dÄ den redan Àr ombesörjd genom anonymiteten.

Det Ă€r trĂ„kigt att en del internetforum inte tar in inlĂ€gg frĂ„n anonyma inlĂ€ggsskrivare. Det verkar som att man menar att om man Ă€r hederlig har man inget att frukta. Men vi som har blivit utsatt för myndighetsbrottslighet har orsak att tĂ€nka oss för, dĂ„ exempelvis LĂ€nsrĂ€tten har hotat mig pĂ„ grund av vad jag berĂ€ttat pĂ„ internet om socialas och domstolarnas brott mot mig och mina barn. NĂ€r mina barn har legat pĂ„ myndigheternas tortyrbĂ€nk, sĂ„  Ă€r det ett tecken pĂ„ att det inte Ă€r de hederliga mĂ€nniskorna som Ă€r fria i dagens samhĂ€lle, utan att brottsliga myndighetspersoner inlett ett krig mot det sunda och fria livet hos medborgaren.

Jag kan aldrig mer uppsöka socialförvaltningen efter att de begick hundratals brott mot oss, och försökte stjÀla vÄr 9 Ärige son som ligger tvÄ Är före de andra i skolan. Jag provade dock nyligen ringa familjerÀtten anonymt för att tala med en person dÀr som jag uppfattat som tÀmligen sansad.

Saken var den att min yngre son vill skriva sig hos mig för att kunna gÄ skola hÀr. UmgÀnget kvarstÄr som oförÀndrat, bara skolgÄngen skulle flyttas. Vi har tidigare försökt ordna det hÀr, men mamman motsÀtter sig detta. Vidare motsÀtter hon sig att sonen fÄr Äka pÄ utlandsresor med mig.

Jag tror inte att den hĂ€r konflikten Ă€r nĂ„got speciellt mĂ€rkvĂ€rdig, den utgör nog ett vanligt inslag i frĂ„nskilda förĂ€ldrars konflikter. Är detta dĂ„ ett exempel pĂ„ en konflikt som utomstĂ„ende kan lösa, dĂ€rför att den till sitt innehĂ„ll verkar sĂ„ enkel och oskadlig för barnet ?

FrÄgestÀllningen Àr fel: VEM ska ha sista ordet i en vÄrdnadskonflikt ? Om Svaret Àr nÄgot annat Àn "vÄrdnadshavarna", sÄ blir resten helt fel.Man gör dÄ antagandet att vÄrdnadshavarna inte KAN ta beslut som handlar om barnets umgÀnge eller barnets bÀsta. Eftersom en sÄdan frÄgestÀllning Àr ledande, sÄ blir ju svaret att barnet mÄste omhÀndertas.

Alla mÀnniskor har problem. De löses eftersom, och problemens nÀrvaro Àr inte ett symptom pÄ vÄrdnadshavarens olÀmplighet, vilket Àr socialas utgÄngspunkt. "Ingen vÄrdnadshavare- inga problem".

SĂ„ hĂ€r Ă€r det nĂ€stan alltid nĂ€r förĂ€ldrarna Ă€r skilda. BoförĂ€ldern vill inte skiljas frĂ„n bidragen och makten, ÄVEN om alla förnuftsargument redan har framförts. Men det Ă€r heller inte alla problem som SKA lösas !

De flesta problemen försvinner av sig sjÀlv, och behöver inte lösas! DÀrför behövs ingen kompetens av mig och mamman för att detta problem ska kunna lösas. NÀr grabben som nu Àr 10 Är blir sÄ duktig pÄ att övertala mamman att han kommer att lyckas fÄ henne att acceptera ett eventuellt skolbyte, sÄ har problemet lösts. Eller sÄ har det inte lösts, vilket ju ocksÄ Àr ett svar kan man sÀga.

Jag ringde familjerÀtten anonymt och diskuterade detta med dem. Jag berÀttade för dem att sociala begÄtt flera hundra brott mot oss, och att det var otÀnkbart för oss att nÄgon gÄng mer i vÄra liv kontakta myndigheterna i frÄgor som dessa. Mitt Àrende dÄ jag ringde gÀllde den lagÀndring som skett pÄ detta omrÄde. Lagen medger nu barn rÀtt att vÀlja vem de ska ha som boförÀlder "om barnet anses moget att göra ett sÄdant val". Förut var skrivningen den att barnet fick vÀlja nÀr det fyllt 12 Är ovillkorligt.

Vi KAN aldrig mer gĂ„ till familjerĂ€tten, vi mĂ„ste lösa detta sjĂ€lva, pĂ„ ett sĂ€tt sĂ„ att barnet inte utsĂ€tts för  myndighetsbrottslighet. Jag har tĂ€nkt skriva honom hĂ€r, om jag vet att sonen garanterat VILL gĂ„ skola hĂ€r, nĂ€r han har bott hĂ€r en mĂ„nad kommer han att bli skriven mot mammans vilja. Detta berĂ€ttade jag för familjrĂ€tten dĂ„ jag ringde anonymt. PĂ„ familjerĂ€tten var man var tveksam till metoden, men vi kan ju inte VÄLJA metod ! VEM vet bĂ€ttre Ă€n oss ? Mamman VET, men hon vill inte.

Om jag gĂ„r upp pĂ„ familjerĂ€tten, sĂ„ kommer detta att leda till att de inför umgĂ€ngesbegrĂ€nsningar, och struntar i vad barnet sĂ€ger !Om jag frĂ„gar dem "Vem tror ni bĂ€st vet vad barnet vill?" sĂ„ fĂ„r de nog besvĂ€rligt att undgĂ„ att det Ă€r förĂ€ldrarna som vet barnets bĂ€sta. Man kan inte begĂ€ra "hjĂ€lp" frĂ„n utomstĂ„ende för att lösa hur enkla frĂ„gorsom helst. ÄR det sĂ„ att barnet vill gĂ„ skola hos mig, att det Ă€r jag ensammen som hĂ„ller i hans studier, behöver man ju inte har sĂ„ vĂ€ldigt mycket mer hjĂ€rna för att veta hur lagen om att barn sjĂ€lv ska vĂ€lja vilken boförĂ€lder de ska ha, bör dĂ„ anvĂ€ndas för att ordna den saken.

Men sĂ„ fungerar det inte eftersom det Ă€r FÖRÄLDRARNA som mĂ„ste lösa detta, inte utomstĂ„ende. i 95% av alla vĂ„rdnadskonflikter fĂ„r kvinnan enskild vĂ„rdnad I 70% fĂ„r hon bli boförĂ€lder. Eftersom den hĂ€r mamman redan har facit pĂ„ att de försöker intrigera bort mig, för att sedan nĂ€r hon fĂ„r enskild vĂ„rdnad stjĂ€la barnet frĂ„n henne, vet hon att varken jag eller hon kan gĂ„ till myndigheterna för att lösa vĂ„ra problem.

Sociala behövs inte. De har inget att lÀra ut, nÀr inte förÀldrarna fÄr lösa familjens problem sjÀlva kommer det att begÄs brott mot barn och familjer av utomstÄende som ges access in i familjen av myndigheterna.Det finns inte en förÀlder som Àr sÄ dÄlig som sociala. 70% av alla barn pÄ socialas HBT-hem faller in i kriminalitet, 50% av alla fosterbarn rymmer eller omplaceras iaf de som Àr sÄ pass stora att de KAN rymma.Om en vanlig förÀlder skulle ha dessa hemska resultat skulle de ta barnen frÄn förÀldern ! Om sociala inte fanns skulle barnen till missbrukarna och de psykiskt sjuka inte omhÀndertas. Men de barnen bryr ju sig sociala i alla fall inte om ! En stor del av sveriges kommuner gör inte ens utredningar pÄ sÄdana barn,eftersom fosterförÀldrarna inte vill ha harmynta och störda barn som brÀnner ned deras uthus !

Ett civilicerat samhÀlle bygger pÄ regeln "hellre ska en skyldig gÄ fri Àn en oskyldig dömas". DÀrför bör sociala lÀggas ned, dÄ dömandet avoskyldiga har blivit en kriminell industri.
« Senast ändrad: 07 maj 2009, 22:29:19 PM av Avos »
Denna person har av myndigheterna berövats sina rÀttigheter, och skriver dÀrför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mÀnskliga rÀttigheterna och skyddar de som angriper rÀttigheterna