Författare Ämne: Nyheter om sociaförvaltningen  (läst 4453 gånger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Nyheter om sociaförvaltningen
« skrivet: 20 april 2009, 19:57:25 PM »
Nu har jag fått igång mitt arkiv för nyheter om socialförvaltningen. Jag filtrerar samtliga nyheter från media genom ett filter som triggar på "socialkontor, socialförvaltning, LVU", dessa länkar listas sedan i denna area:

http://avos.egetforum.se/forum/viewforum.php?f=27
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Stockholm

• Gäst
« Svar #1 skrivet: 21 april 2009, 17:50:05 PM »
Finns redan aktuella pressklipp i min forumblogg (se profil).

Leker du copy-cat "Avos" :?:

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #2 skrivet: 22 april 2009, 07:00:38 AM »
Citat från: "Stockholm"
Finns redan aktuella pressklipp i min forumblogg (se profil).

Leker du copy-cat "Avos" :?:

Sade du att du var över 60 år ?
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Stockholm

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 22 april 2009, 10:12:11 AM »
Javisst, snart 62  :lol:

5 års erfarenhet av Press-Research  :idea:

Och nu startar val-arbetet inför 2010 :!:

Glad liten vår på dig "Avos"

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #4 skrivet: 23 april 2009, 07:31:46 AM »
Javisst, snart 62  :lol:

5 års erfarenhet av Press-Research  :idea:

Och nu startar val-arbetet inför 2010 :!:

Glad liten vår på dig "Avos"

Om det inte är så att du dröjer dig kvar i barndomen, så är du väl på väg att återvända till den.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
TIPS till alla !
« Svar #5 skrivet: 23 april 2009, 07:35:02 AM »
http://www.nyhetsportalen.se/?s=socialkontor+socialf%F6rvaltning+lvu

Spara den hör söksträngen jag har lagt in ! Det är den söksträng jag använder för att få fram  tidningsartiklarna. Men ni kan lika gärna läsa dem på nyhetsportalen.

Den söker på nyhetsportalen enligt sökbegreppen socialkontor, socialförvaltning och LVU.
 I stort sett vad ni som läser här behöver.

Stockholm

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 23 april 2009, 10:59:58 AM »
Är din logik på avvägar nu igen "Avos"  :?:

Vad har IT, press-klipp, och research med barndom att göra  :?:

Omg (=Oh my good), jag pluggade IT redan år 1970, på hålkortens tid, och när dataoperatörerna gick i vita rockar inne i maskinrummen.  :lol:

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #7 skrivet: 23 april 2009, 17:20:31 PM »
Är din logik på avvägar nu igen "Avos"  :?:

Vad har IT, press-klipp, och research med barndom att göra  :?:

Omg (=Oh my good), jag pluggade IT redan år 1970, på hålkortens tid, och när dataoperatörerna gick i vita rockar inne i maskinrummen.  :lol:

Tack ytterligare lite fler barnsligheter sagt om detta. Jag för min del lästa data redan på 1400 talet.

Stockholm

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 23 april 2009, 18:27:13 PM »
Första kursen inom Umeå universitet inom IT (då hette det ADB) gick av stapeln våren år 1970, med ditflugna lärare från Sthlm.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #9 skrivet: 23 april 2009, 21:26:12 PM »
Första kursen inom Umeå universitet inom IT (då hette det ADB) gick av stapeln våren år 1970, med ditflugna lärare från Sthlm.

Om du räknar upp alla kurser du inte kommer ihåg något av blir det säkert mycket. Har du tagit simborgarmärket exempelvis ? Guldfisken? Är du bra på att koka makaroner ? Skriv samman en detaljerad CV vettja !

Stockholm

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 23 april 2009, 22:11:11 PM »
Du roar mig högeligen  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :mrgreen: