Tack Avos, men jag tror inte att pappan är kapabel, han kan inte ta hand om barn inte ens koka makaroner och han hatar mamman, man kan inte be honom göra någonting snällt. :twisted: Han vill ha barnen själv iså fall. Inte att de åker tillbaka till mamma.
Nu fick vi veta att detta var en akut omhändertagande, alltså en tillfälligt LVU. om 3 veckor ska soc alltså göra utredning som ska till Länsrätten.
Kan man överklaga detta redan nu och göra klagomål till Länstryrelsen samt JO? Hon har fått en advokat som sagt att i 99 procent så blir det LVU. :twisted:
Jag vet att det jag påstått kan verka vansinnigt. Men jag sysslar nästan bara med att göra sådant som är omöjligt. Jag vet bara hur man seglar i motvind: hur man seglar i medvind vet jag inget om. Hade jag varit i ert ställe skulle jag tyckt att det skulle ha varit intressant att försöka lösa frågan. Dör man så dör man: - annar så dör man !
Jag vet inget om den aktuella situationen, och talar inte om den: Jag talar enbart utifrån det faktum att om barnet inte har två föräldrar som försvarar barnet när myndigheterna börjat begå brott mot barnet i länsrätten, så tar de barnet om bara den ENA föräldern felar !
Det vore alltså bra om de åtminstone utåt kunde inleda något som i rätten kunde se ut som en början på ett samarbete. Om det tvärt om blir så att sociala kan påvisa att han fortsätter att jaga henne även medans LVU pågår, så förstår ju alla vad som är viktigt för honom.
Mamman kan aldrig försvara barnen ensammen. De måste vara två. Hur mycket än mamman försöker motivera och förklara det rimliga i att hon ska vara ensam vårdnadshavare/ att pappan ska ha inskränkt umgänge, så är det sågningar av det träd som barnen sitter i. Det utnyttjar sociala.
Ta inte socialas roll på allvar: de är rena slavhandlare av stulna barn och inte utflippade eller okunniga socialarbetare. De förtjänar dödstraff för brott mot mänskligheten: jag tror inte att ni anser att pappan är i den klassen, möjligen i en förhoppningsvis tillfällig livskris. Allt som föräldrarna säger vänds emot dem, men det finns ändå inte en idiotförälder som kan göra värre saker med barnen än vad barnens bästa fascisterna kan göra !
Går det inte att bena uppdelar av detta ? Se detta som politik,snarare än en moralisk fråga. Skaffa allierade, ordna bevis, påvisa frammåtskridande. Låt sociala framförallt sköta bevisningen mot pappan: hjälp dem inte .
Det är ofta så att i en fastkörd konflikt kan pappans problem position framställas som omöjlig. Men själva konflikten ligger fastkörd på BÅDA sidor, inte bara på ena sidan. Om de bara når något framsteg där som kan visas upp i länsrätten så kan LVU:t skjutas framåt.
Exempelvis pappans umgänge med barnen: vad är bättre ? Att barnen åker på fosterhem eller drabbas av tillfälligt umgänge med en dålig far ?
Detta kan säkert uppfattas som ett försvar för en dålig far, men det är inte dit jag syftar. Jag har själv gått igen det här och klarat mig med ett nödrop. Min fd fru vägrade skriva under alla papper ända upp i länsrätten där hon skrev under i pausen, fast då bara på "varannan helg".Hon gav mig umgänge, men vägrade skriva på om rättigheter till umgänge.Det räckte. Det blev då LVU men villkorligt fram till kammarrätten där vi friades.
Som du ser så tänkte de alltså ta barnen från MIG för att min fd fru vägrade barnen normalt umgänge med mig.. Detta är bara en del av de hundratals brott och den ondska som vi utsattes för. Umgänge hade vi, men det handlade alltså om hennes vägran att skriva ned detta på papper. Av detta kan man lära att det är viktigt att visa något slags bevis på framsteg med sin motpart i länsrätten när myndigheterna lagt barnen på tortyrbänken och är klara att sätta igång...