Omröstning

Varför kommer inte kritikerna överens om orsakerna bakom övergreppen?

Orsaker /bakgrunden är helt okända och därav oenighet
0 (0%)
kritikerna vimsar för mycket
1 (33.3%)
kunskapen om övergreppen framkallar ångest och koncentrationssvårigheter
0 (0%)
vissa debattörer sprider medvetet falsk information
1 (33.3%)
orsakerna är så varierande att man inte kan bli överens om en viss kategori
0 (0%)
kritikerna är visst överens om orsakerna
1 (33.3%)

Antal personer som röstat: 2

Omröstningen har avslutats: 13 januari 2010, 07:57:24 AM

Författare Ämne: Fakta om sanningarna - diskussion  (läst 7912 gånger)

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 176
    • Visa profil
Fakta om sanningarna - diskussion
« skrivet: 19 mars 2009, 07:57:24 AM »
.

# Vad anser du att du (vi /man) vet om övergrepp i Sverige?
# Vilka formuleringar kan man göra som är fakta och vad är s.a.s bara sannolikt?
# Vilka grupperingar /kategoriseringar av fall är vettig?

Mängden missuppfattningar är antagligen enorm, så det kan man kanske avstå från att diskutera det som är osant...

Runt omkring ärenden där det förekommer endera inkompetent handläggning eller uppsåtliga övergrepp blir man förstås arg. Man vill gärna både uttrycka egna känslor, men också hitta någon att skylla på. Men, när man sållar bort de där känslorna... vilka fakta kan man då peka på som orsaker, myndighetens metoder etc? Janne Josefsson har uttalat sig om rättsröta på socialkontoren... men varför? Har vi fakta om det?

Finns det några särskilda fall som illustrerar de fakta som du anser föreligger?

Morgan Ohlson

.
.
Morgan Ohlson, terroriserats systematiskt i över 20 år.

__ Länkstation Fakta, vittnesmål:   http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=11929

.

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #1 skrivet: 19 mars 2009, 10:15:13 AM »
Jag diskuerar just nu med en av NKMRs fiender på hennes blogg om ett ganska intressant tema som berör den här saken.Läs här:

https://www.blogger.com/comment.g?blogID=8108804657755805431&postID=774586910493408286&isPopup=true

Det handlade alltså om att jag anonymt diskuterat anonymiserad information på FB. Då passade en ganska insinuant person på att uttdela en väl genomtänkt skrevspark, förklädd till omtänksamhet om mina barn.

Problematiken är denna att det är svårt eller omöjligt att diskutera privata problem, ens när de tagit sig formen av BROTT utövade av en förälder eller en myndighet.  

1) först ber mötesdeltagarna att du ska lämna ut mer information så att de kan bilda sig en objektiv uppfattning

2) Sedan du gjort det anklagas du för att fläka ut ditt privatliv, och att ingen kan veta vilka bitar du plockat ur din story, och varför du valt just dessa bitar.

Det är alltså omöjligt att berätta om sånt här på internet. Eller så kan jag berätta min historia för dig, så berättar du din historia för mig. Men vi kan inte berätta VÅR historia för andra.
Men i korthet så ska saningen göra oss fria. Sanningen ska bryta sig väg rakt genom oss, eller över oss, och döda alla som står i dess väg. Vi väljer inte att gå en ökenvandring, vi går den tills vi stupar eller att sanningen hinner komma fram innan dess.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Re: Fakta om sanningarna - diskussion
« Svar #2 skrivet: 19 mars 2009, 11:25:04 AM »
.

Vänligen, håll er till ämnet

Citat från: "Morgan Ohlson"
.Mängden missuppfattningar är antagligen enorm, så det kan man kanske avstå från att diskutera det som är osant...

Emotser vidare inlägg som avser diskutera "Fakta om sanningarna". Så folket, skriv om vilka fakta /sanningar ni anser föreligger... eller låt denna tråd vara tom.   ...så får vi se vad det blir.    :wink:

Morgan
.
.

__ Länkstation Fakta, vittnesmål:   http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=11929

.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #3 skrivet: 19 mars 2009, 12:33:03 PM »
.

Vänligen, håll er till ämnet

.Mängden missuppfattningar är antagligen enorm, så det kan man kanske avstå från att diskutera det som är osant...

Emotser vidare inlägg som avser diskutera "Fakta om sanningarna". Så folket, skriv om vilka fakta /sanningar ni anser föreligger... eller låt denna tråd vara tom.   ...så får vi se vad det blir.    :wink:

Morgan
.

Jag anser att du har glömt ett alternativ: bevisproblemet som jag tar upp. Men du får göra hur du vill. Bevis problemet gör ju att socialsekreterarna eller allmänheten inte anser att de behöver bry sig om två motstående partsinlagor, utan kan hitta på en egen version som de tycker gäller lika bra.Barnens bästa du vet..Sedan vidareförädlas tanken till att bevis bara är onödiga och störande:deras egen "bedömning" viktig.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 19 mars 2009, 19:18:19 PM »
Bevis, fakta och brottstyper

J-O.L  *****Vilka formuleringar använde du som visar på fakta i ditt eget fall ?

MO:   mitt citat var:  ## Vilka formuleringar kan man göra som är fakta och vad är s.a.s bara sannolikt?

Med det så menar jag vad man kan uttala, eller hur man kan yttra sig om myndigheternas brott? Min erfarenhet är ju ganska otypiskt för nkmr, så jag kan känna igen vissa delar av inlägg på forumet, men sällan hela mönster då ärendena skiljer så mycket i grunden.
------------

J-O.L **** Har du själv bevis på att du mobbats och hur anser du när du har bevis på detta att myndigheten har lyssnat på dej för att hjälpa dig ? Hur har du blivet bemött?

MO: Mobbning av vuxna är inget brott i Sverige, så det är det meningslöst att bevisa det. Att de beter sig elakt är ju inget brott. I så fall antar jag att man måste bevisa tjänstefel och då ska elakheter var ordentligt grova antar jag.

__ Exempel:
Skriftligt förtal från Karlstads Kommun. Kommunen beskyller mig för brott /kriminalitet men har inte framfört några bevis. Dokument finns. Skriftligt, grovt förtal.
Tänkbar rubrik: Dokumentation som explicit (utskrivet i klartext) bevisar myndighetens (uppsåt) och brott.

Facket agerade aldrig på det och de vägrade också att besvara varför de inte gjorde det. Dvs att i det fallet borde väl facket ha bevis för att motivera sin passivitet.
Bevisbar (epost, brev och inspelade telefonsamtal) passivitet och vägran att förklara för klient.

Arbetsförmedlingen valde sedan att neka mig återinträde i aktiv handläggning. För detta ska det finnas skäl, men det gjorde det inte, dvs att AF antagligen har bevisbörda för det... men som sagt, några bevis lär de inte ha. Att jag sedan inte fått några pengar eller handläggning av AF trots begäran är väl inte så svårt att visa.

När det gäller familjerätter har jag flera bra mötesinspelningar. Där har jag bl.a en där familjerätten helt vägrar normalt umgänge med barnet och där familjerätten helt utan dokumentation /utredning endast medger mycket sporadiska kontakter med övervakning av barnpsykolog. Detta alltså i ett läge där jag enligt lag borde ha varit vårdnadshavare... men i stället alltså t.o.m vägrades normal umgängesplanering. mm. mm
Dokumenterade direkt lagstridiga bevisbara beslut.

Jag har även ett kvitto som bevisar att en tj.m på AF vägrade ge mig insyn i mitt eget ärende.

En annan kategori bevis som är delvis tydlig föreligger också i flera fall. Ett exempel på det är ju att jag varit på Soc men där vägrats handläggning och alltså därför idag är hemlös. Nu finns det andra bevis i det sammanhanget, men situationer där det blivit på ett sätt som ingen egentligen ska kunna hamna i utan världigt särskilda beslut /utredningar etc. av myndigheten. Det kan vara svårt att motbevisa polis som säger man kört för fort med bil... men om man saknar bil då blir det väldigt tydligt.
Handläggning med vägran eller bevisbar,eller uppenbart konstigt beslut av myndighet.

Detta är bara några exempel. Det finns ~3000 dokument i mitt ärende så att det finns nog några fler hårda bevis. Problemet är ju att jag t.o.m hindras få enskilt åtal vid tingsrätten.

__ Vanliga ärenden och bevisläge
Frågan är väl hur vanligt det är att folk har exempelvis skriftliga bevis eller har dokumenterat att utredningar etc saknas? Risken är ju att sådana plötsligt poppar fram (efterkonstruerade) om man går till tingsrätten...

Har någon av er funderat över vad som styrker att övergrepp har skett i fall som diskuterats på nkmr? Det är ju inte så många fall som har SVT UG i ryggen, som t.ex "Louise i Vetlanda".

Men detta är ju ändå bara "deckar-delen" av brotten. Sedan kommer ju den sidan av saken vilken sorts övergrepp som förekommer... och där antar jag att det jag råkat ut för är ganska otypiskt för nkmr där det oftare handlar om barns omhändertagande, fosterfamiljer o.dyl.

Morgan Ohlson

.
.

.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 20 mars 2009, 16:28:33 PM »
Citat från: "Jan-Olof Larsson"
Din rubrik Morgan !

Bevis, fakta och brottstyper
Men mot Hitler hjälpe väl inga bevis, fakta då brotten förklarades som lagliga

Menar du att någon har bestämt att Socialkontoren inte är skyldiga att följa Svensk lag?

Citera
JO: Socialen är en av den mest utstuderade mobbande institution jag har stött på och förutom detta så skadade man barnen i mitt fall vid upprepade tillfällen och det värsta förorsakade ett barns död genom att åklagare och socialchef mm inte kan vara något annat än störda med emotionella handikapp likt fallet Fritzl. Jag drar mig inte undan för att kalla dessa för samhällsfarliga psykopater

Om mängden samhällsfarliga psykopater är så hög på socialkontoren, vad kommer det sig då? Menar du att det är ett ovedersägligt fakta att socialkontoren letar fram och rekryterar psykopater?     :roll:  

Hur går då socialkontorens rekrytering till? Det låter som en minst sagt udda verksamhet.    :wink:

Citera
Jag har den den största respekt för vad du tidigare beskrivet och är av en klar uppfattning att du blivet utsatt för brott även om inte de svenska myndigheterna erkänner detta.

Tankegången var helt enkelt att sondera bland forumets läsare /debattörer huruvida någon anser sig kunna se någon viss typ av brott av myndigheter som mer vanlig. Samt att försöka föra resoenamg om det allmänna bevisläget. Naturligtvis är det ju så att brottstyper som har mer tydlliga bevis också är mer intressanta att hantera och eller följa upp.

Det syns emellertid mer än lovligt svårt att förhålla sig saklig om dessa ämnen tydligen. Flera debattörer förfaller ständigt, dvs så snart som det luktar seriös debatt då klappar de ihop direkt och börjar rabbla okvädningsord och aggressiva superlativer över myndigheterna och påfallande dravlig debatt. Men att seriöst hantera, sortera, analysera etc... det tycks nästan vara tabu här.

J-O: Berätta vad du vet , här kommer lite referenser om synen på vårt land
http://swedenamaoiststate.blogspot.com/2009/03/why-do-i-hate-sweden-so-much.html Jan-Olof[/quote]

Så häver den personen ur sig "maoistiskt system" bla bla... även om jag förstår kritiken, så tjänar man sannolikt NOLL på att ständigt svänga sig med hatiska påståenden. Om det är sant, då är det fördjävligt... men samtidigt så är det också illa att ge en så fattig, osaklig beskrivning som inte ger chans att förstå bevisläget. Brott kommer alltid att ske, men för att stävja det krävs också saklighet och bevis som gör att man kan väcka de sovande. Bevis och fakta blir med nödvändighet stegvis hot mot det smygfascistiska etablissemanget.

I mina skrivningar har jag förskt att gå så pass mycket längre i redogörelserna just för att det inte ska vara en lista av hat... utan såpass mycket fakta att folk kan få en känsla för att det faktiskt finns vederhäftiga bevis bakom. De verkliga bevisen är ju sedan otroligt "torra" och dessutom är web-domstol inte så smart eftersom man dessutom riskerar bli mejl och web-bombarderad av smygfascisternas barn som tidigt lockas delta i det nyadliga hackordningssytemet.

Sedan är det kanske också så att jag hör till dem som inte njuter av att vältra mig i problem. Huvudskälet till att jag bryr mig, det är att jag försöker lära mera, förstå, samla och förstå faktabakgrunder och göra något åt det. Men, att ständigt rabbla "skit om Sverige" det nyttar inte till någonting... i allafall ganska lite. Mängden övergrepp är för hög. Men hur fan kan då detta döljas från t.ex EU-domstolen år efter år? Hur? Vill man göra något måste man lära mer om FAKTA!

Jag tycker det är för många som pratar skit, och får få som försöker hantera fakta. Debatten tenderar ständigt att leda in en tävlan om vem som kan kräkas mest... och det är ju så dj__la meningslöst.   :?

.

# Vad anser du att du (vi /man) vet om övergrepp i Sverige?
# Vilka formuleringar kan man göra som är fakta och vad är s.a.s bara sannolikt?
# Vilka grupperingar /kategoriseringar av fall är vettig?

Mängden missuppfattningar är antagligen enorm, så det kan man kanske avstå från att diskutera det som är osant...

Runt omkring ärenden där det förekommer endera inkompetent handläggning eller uppsåtliga övergrepp blir man förstås arg. Man vill gärna både uttrycka egna känslor, men också hitta någon att skylla på. Men, när man sållar bort de där känslorna... vilka fakta kan man då peka på som orsaker, myndighetens metoder etc? Janne Josefsson har uttalat sig om rättsröta på socialkontoren... men varför? Har vi fakta om det?

Finns det några särskilda fall som illustrerar de fakta som du anser föreligger?

Morgan Ohlson

.
.

.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Aliasen som sabboterar alla sakliga diskussioner
« Svar #6 skrivet: 20 mars 2009, 19:15:39 PM »
.

Ja, Morgan om du tar en kik på dina egna inlägg så är det en hel del myndighets kräkande som framkommer även där...

Sorry, men ibland kan det kanske vara svårt att se sig själv

http://forum.nkmr.org/viewtopic.php?p=7946&sid=e2ce5864be4fe6e1e023f174fcbd5a94#7946 J-O :D

Jag vet att ett par av nkmr-forumets mesta debattörer är intelligenta personer. Jag har emellertid redan tidigare på annan plats råkat ut för trakasserier av alias X och även noterat vissa alias notoriska debatt-sabbotage. Man kan väl säga att detta var ett test som en sista chans för att se om någon av dessa personer (någon) vill acceptera seriösa, diskussioner omkring fakta och bevisläget avseende myndighetsövregrepp här på forum.nkmr.org. Så JOs pinsamma och medvetna misstolkningar var inte särskilt oväntat. Precis tvärt om faktiskt!

Jag kan med tydlighet konstatera att alla försök (flera tidigare trådar här) ständigt utfaller så att "vissa alias" ständigt, som en klocka infinner sig med allehanda dravel. De byter ämnen, börjar svamla om Hitler, psyksjuka socialsekreterare, andras dramatiska ärenden (som saknar fakta) huller om buller med ständigt samma utfall... Varje tråd som avser belysa sakfrågor och fakta som råd, stöd och kunskap för dem som vill förstå mera omkring detta... det ska till varje pris tystas och förhindras. Att de skulle lyckas så totalt med att hindra det av en olyckshändelse, det förefaller helt enkelt inte särskilt sannolikt.  :?

Naturligtvis kan kräkande över myndigheter vara på sin plats i avsedda trådar som t.ex avser enskilda hemska fall. Det är den skillnaden JO plötsligt saknar insikt att förstå. I denna tråden och i flera andra trådar finns seriösa försök till hanterande av fakta, bevis, juridiskt läge etc och med tydlig sådan intention. Ständigt alltså med samma utfall, samma på forumet spammande alias dyker ständigt in och provocerar för att terrorisera sönder försök till saklig debatt och de ger sig inte förrän de lyckats.

Synd, tyvärr, tråkigt!  ...men olyckligtvis inte helt oväntat.

Morgan Ohlson
.

.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: Aliasen som sabboterar alla sakliga diskussioner
« Svar #7 skrivet: 21 mars 2009, 14:38:26 PM »
.

Ja, Morgan om du tar en kik på dina egna inlägg så är det en hel del myndighets kräkande som framkommer även där...

Sorry, men ibland kan det kanske vara svårt att se sig själv

http://forum.nkmr.org/viewtopic.php?p=7946&sid=e2ce5864be4fe6e1e023f174fcbd5a94#7946 J-O :D

Jag vet att ett par av nkmr-forumets mesta debattörer är intelligenta personer. Jag har emellertid redan tidigare på annan plats råkat ut för trakasserier av alias X och även noterat vissa alias notoriska debatt-sabbotage. Man kan väl säga att detta var ett test som en sista chans för att se om någon av dessa personer (någon) vill acceptera seriösa, diskussioner omkring fakta och bevisläget avseende myndighetsövregrepp här på forum.nkmr.org. Så JOs pinsamma och medvetna misstolkningar var inte särskilt oväntat. Precis tvärt om faktiskt!

Jag kan med tydlighet konstatera att alla försök (flera tidigare trådar här) ständigt utfaller så att "vissa alias" ständigt, som en klocka infinner sig med allehanda dravel. De byter ämnen, börjar svamla om Hitler, psyksjuka socialsekreterare, andras dramatiska ärenden (som saknar fakta) huller om buller med ständigt samma utfall... Varje tråd som avser belysa sakfrågor och fakta som råd, stöd och kunskap för dem som vill förstå mera omkring detta... det ska till varje pris tystas och förhindras. Att de skulle lyckas så totalt med att hindra det av en olyckshändelse, det förefaller helt enkelt inte särskilt sannolikt.  :?

Naturligtvis kan kräkande över myndigheter vara på sin plats i avsedda trådar som t.ex avser enskilda hemska fall. Det är den skillnaden JO plötsligt saknar insikt att förstå. I denna tråden och i flera andra trådar finns seriösa försök till hanterande av fakta, bevis, juridiskt läge etc och med tydlig sådan intention. Ständigt alltså med samma utfall, samma på forumet spammande alias dyker ständigt in och provocerar för att terrorisera sönder försök till saklig debatt och de ger sig inte förrän de lyckats.

Synd, tyvärr, tråkigt!  ...men olyckligtvis inte helt oväntat.

Morgan Ohlson

Vad jag tycker klart framgår här är att du gör anspråk på särskild saklighet. ATT UTTRYCKA SIG SAKLIGT ÄR ENKELT!  Du verkar tycka att uttrycka sig med starkt ordval är enkelt. De som inte använder ett starkt, moraliskt fördömande ordlag är sakliga, och är värda att lyssna på. De är trovärdiga: Det är vad du vill säga, som jag har förstått saken.

Jan-Olov Din kroniskt sjuke son dog efter att sociala vårdat honom. Istället för att använda det ordval du har använt om denna behandling, där sonen återlämnades död, med den sakliga icke emotionellt överdrivna kommentaren "hemskt ledsen"; skulle inte du kunna ta intryck av dessa föredömen ? Naturligtvis hade de inte mördat sonen, hade de tänkt göra så, hade de SÄKERLIGEN inte uttryckt saken så.

De tog detta kallt. Det hade du också kunnat göra. Exempelvis hade du kunnat säga " Är min son död? Det var oväntat. Det har säkerligen skett helt oavsiktligt genom en olyckshändelse. Så tråkigt"
Där har du ett lämpligt ordval, som gör att du kan ha kategorier av människor du aldrig kunnat tänka dig att vara vänner med, som dina vänner. Idag har nog såväl du som jag begränsningar där, då slaskpatrasket inte släpps in i huset.
Vi kommer alltså fram till att om vi kallar de här mäniskorna för "jävla mördare", så har vi alltså avbrutit dialogen med dem, och kan heller alldrig få förståelse mer av dem, än mindre umgås med dem.

Slutligen vill jag avsluta denna predikan med att erinra om mina alkoholiserade grannar en gång när jag bodde inne i stan. Jag jobbade skift, och det var nästan omöjligt att få sova efersom de slogs var och varannan dag i lägenheten ovanför. Hela tiden gick skivspelaren med detta välkända sedeslärande budskap, framförda av människokännarna (urk) "Flamingokvintetten":

Man ska leva för varandra, och ta vara på den tid man har.
Man ska leva för varandra, för en gång, finns bara minnen kvar.
I livets skiften, och livets spel, kan de hårda orden, bli fler och fler
Men hårda ord gör problemen fler och fler.

Morgan:tack för dina sofismer! På ett annat forum så yttrade sig pöbeln så efter att de sett vad jag skrivit om satkärringförvaltningen(saklig beskrivning) så här " Ja, men vi kan ju inte veta vilka godbitar du plockat ur kakan: kan du scanna dina vårdnadsutredningar och lägga ut dem i forat, så vi får göra oss en heltäckande och saklig bild?"

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #8 skrivet: 21 mars 2009, 17:20:08 PM »
He he! Beklagar Avos, men att skrika ut här och på andra sidor
" Dödsstraff åt Myndighetsbrottslingarna" som du ju gjort ändrar tydligen inte regeln för terminologin..

Självklart tänker ingen stå med mössan i hand å buga när myndigheten  mördar barn eller döförklarar dom livs levande !

Bingo!
scanna dina Dokument -Bevis och lägga ut dem i forat, så vi får göra oss en heltäckande och saklig bild, eftersom det är bevis och saklighet som gäller.

# Saklighet står enbart myndigheter för

# Du och jag är bara skitstövlar som inte räknas  och tydligen ej heller till människosläkets art men väl något som katten släpat in

Så visst skall man leva för varandra, och inte mobba varandra

Att ge dem dödstraff är ju för att använda deras egen terminologi bara en liten detalj saken: De vill ju själva ha rättvisa ? Varför borde de missunnas en rättvis prövning av de fall där deras handläggning slutat med barns död och liadande? De behöver ju inte bli upprörda, utan kan ta detta med en ironisk glimt.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #9 skrivet: 21 mars 2009, 19:21:27 PM »
Avos skrev :

Citera
Att ge dem dödstraff är ju för att använda deras egen terminologi bara en liten detalj saken: #De vill ju själva ha rättvisa ? Varför borde de missunnas en rättvis prövning av de fall där deras handläggning slutat med barns död och liadande? De behöver ju inte bli upprörda, utan kan ta detta med en ironisk glimt.

#De vill ju själva ha rättvisa ?
Javisst... men hos dessa filibusters råder en omvänd logisk rättsuppfattning så det vi tycker är orättvist vänder dom till något rättvist.

Så kontentan av detta blir att när några verkligt blir sugna på och kidnappar dessa socialfascisters barn då anser dom att att rättvisan har segrat.

Som det kan bli med den rättvisa orättvisuppfattningen i dessa Demokraturer !

http://svtplay.se/v/1472479/varmlandsnytt/socialchef_gar_hem_med_full_lon

http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Socialchef-2214

http://www.feliciasliv.se/Om%20Halland%20Socialtj%E4nsten%20htm.htm

http://www.eniro.se/query?what=web&search_word=socialchefs%20l%F6n&stq=10

Så nu borde vi inse att det mest orättvisa är att MO får fortsätta på tråden han skapade utan att vi kladdar ner sidan bla.bla bla med rättvisa oväsentligheter om våra rättsuppfattningar. :lol:

Kladda ned var ordet. Tacka vet jag James Bond: han kunde simma genom ett oljebälte två kilometer och stiga upp på stranden med en oklanderligt ren smoking.Varför ska männniskor ha brister ? Vad ska de vara bra för ?

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
SV: Fakta om sanningarna - diskussion
« Svar #10 skrivet: 26 augusti 2009, 18:30:30 PM »
Avos skrev :

Citera
Att ge dem dödstraff är ju för att använda deras egen terminologi bara en liten detalj saken: #De vill ju själva ha rättvisa ? Varför borde de missunnas en rättvis prövning av de fall där deras handläggning slutat med barns död och liadande? De behöver ju inte bli upprörda, utan kan ta detta med en ironisk glimt.

#De vill ju själva ha rättvisa ?
Javisst... men hos dessa filibusters råder en omvänd logisk rättsuppfattning så det vi tycker är orättvist vänder dom till något rättvist.

Så kontentan av detta blir att när några verkligt blir sugna på och kidnappar dessa socialfascisters barn då anser dom att att rättvisan har segrat.

Som det kan bli med den rättvisa orättvisuppfattningen i dessa Demokraturer !

http://svtplay.se/v/1472479/varmlandsnytt/socialchef_gar_hem_med_full_lon

http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Socialchef-2214

http://www.feliciasliv.se/Om%20Halland%20Socialtj%E4nsten%20htm.htm

http://www.eniro.se/query?what=web&search_word=socialchefs%20l%F6n&stq=10

Så nu borde vi inse att det mest orättvisa är att MO får fortsätta på tråden han skapade utan att vi kladdar ner sidan bla.bla bla med rättvisa oväsentligheter om våra rättsuppfattningar. :lol:

Debattörer under falsk flagg

Ett antal signaturer... eller kanske särskilt 1 fortsätter sin kamp huvudsakligen genom att själv hävda att han blivit angripen av myndigheter samtidigt som han själv återkommande förföljer flera andra debattörer, t.o.m över på andra forum med påståenden att de ljuger mm. Notera även att just detta alias återkommande antyder att han /hon har nära kontakt med NKMR styrelse, och eller grundare. Den signatur som jag mest tänker på hävdar alltså att han själv utsatts för övergrepp... men som sedan attackerar alla andra som försöker lyfta fram fakta om VAD och VARFÖR övergreppen sker så frekvent i Sverige.

OBS! Denna person gör ofta långtgående påståenden, inte sällan halvgalna men så snart någon lyfter fram klara fakta eller goda förslag om utveckling av lagar eller tjänstemannaansvar, då agerar detta alias som en vilde i debatten för att snarast prata bort, skyla över och hindra konstruktiv debatt om sund samhällsutveckling. Det senaste är att signaturen nu t.o.m hyllar extrem-konservativ politik vilken är historiskt ökänd för att nedvärdera och begå övergrepp mot svaga och utsatta.

Själva poängen signaturen har är att hacka sönder debatten så att den endast kan förstås eller genomlysas av de allra mest rutinerade eller kallhamrade debattörererna (eftersom signaturen också döljer sig bakom en del seriös-liknande inlägg). Syftet är att flertalet "vanliga forumläsare" ska tappa bort sig och inte kunna skilja ut vem som är god och vem som är ond.

Observera att detta också ger en fascisnerande bild av det otroligt komplexa läget i Sverige där landet allt mer styrs och påverkas just genom dubbelspel, oheligt agerande och där vissa aktörer, fullt i stil med det gamla DDR, under falsk flagg går maktens ärenden och där lagar allt mer sätts ur spel, utom just de som tillåter övervakning och kontroll mot medborgarna.

Morgan Ohlson
.

.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #11 skrivet: 26 augusti 2009, 21:33:49 PM »
MO skrev i andra inlägg

https://forum.nkmr.org/index.php/topic,974.msg8643.html#new

SV: Den Svenska modellen
« Svara #50 skrivet: 15 Augusti 2009, 13:38:39 »

Citera
Tortyren i folkhemmet #1
Pulsgeneratorer: Smygfascisternas hemliga terrorvapen
Morgan Ohlson: Laglydig, frisk, ej missbruk och 19 års utbildning.
# Berövad alla former av inkomster /bidrag sedan 2006-08
# Hemlös sedan 2008-07-01 efter vägrad handläggning av soc. i Karlstad

Olagligt utsatts för: # fråntagits 1 barn  # fråntagits 2 olika jobb  # 2 fall av anstiftad misshandel  # trolöshet av fackförening  # hindrats från arbete >10 år  # utsatts flera grova sekretessbrott  # kriminell utpressning av Arbetsförmedling   # terroriserats med pulsgeneratorer >1,5 år.  # hotats anta falsk asperger-diagnos  # skriftligt förtalats av Karlstads kommun.   # tot ca 300 lagbrott och   # 2500+ terrortillfällen.

Jag tror säkert du ser sambandet om du nu inte dragit ner mössan eller kondomen över huvudet för att hackspetten skall komma.  Emellertid, Pulsgeneratorer är inget nytt vapen det har funnits rätt länge men varför skulle du vara så intressant av någon anledning. Dessutom På träskallar som oss här på forumet säger myndigheten finns inga sådana pulserande leksaker som skulle göra någon nytta då dom nu inriktar sig på livstids arkebusering istället då det blir billigare så.....

Förslag:

Trådens hufvudrubrik skulle passa bättre som "FAKTA OM MYNDIGHETERNAS LÖGNER"

"eller varför använder vissa personer elkablar?" Svar: de har pulsgeneratorer. Det här uppfattar Morgan som "Extreeema grovheter".Jag FÖRSÖKER inte svara på varför somliga drar in el i husvagnen.Det mest intressanta blir när jag får tillfälle att tala med Luleås a-lag.Vad kan de ha för nya avslöjanden om vad de talar om på offentliga platser ?

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: 26 augusti 2009, 21:45:27 PM »

Jag tror säkert du ser sambandet om du nu inte dragit ner mössan eller kondomen över huvudet för att hackspetten skall komma.  Emellertid, Pulsgeneratorer är inget nytt vapen det har funnits rätt länge men varför skulle du vara så intressant av någon anledning. Dessutom På träskallar som oss här på forumet säger myndigheten finns inga sådana pulserande leksaker som skulle göra någon nytta då dom nu inriktar sig på livstids arkebusering istället då det blir billigare så.....

Ett forum, trots allt

Jag samlade på cirka 30 minuter ihop ungefär 10 länkar till direkt lögnaktiva och attackerande inlägg av, på forum.nkmr förekommande "stalker-alias". Av de 10 länkarna hade endast 1 samband med min egen debatt! Min avsikt är emellertid inte att peka ut enstaka signaturer och inte heller störta ned i någon sorts pöbel-slagsmål som somliga uppenbarligen söker.

Nej, min avsikt är just att få fler att inse den dubbelhet som idag råder på alla (mig veteligen) öppna forum, föreningar etc. En av dessa dubbelheter handlar just om dessa signaturer som dels avser dominera debatten, men som ständigt också saboterar den så snart det skrivs något som verkligen belyser verklighetsförankrade, samhällskritiska fakta. De finns på nätet och IRL. D.v.s att de samtidigt som de påstår sig vilja "rättvisa" helt går storebrors ärenden i faktisk handling.

Som alla kan se framgår det med enkelhet, t.ex i denna tråden att någon diskussion om framsteg, åtgärder, samlade eller samlande aktiviteter, det går inte att få till stånd och de signaturer som ständigt attackerar personer och "förstör" debatten, de har absolut noll vilja att diskutera kritik eller hitta lösningar. Deras intresse är enbart att fortsätta dominera och hacka sönder alla fakta och seriösa initiativ. ...och då och då försöka rättfärdiga sina alias genom återkommande vidlyftiga påståenden om de övergrepp de själva har utsats för.

Jammenar, dessa signaturer som uppenbarligen ljuger eller manipulerar rätt ut i cirka 9 av 10 inlägg, varför skulle de vara seriösa i sitt 10'e inlägg?

Till dig, er som skriver och berättar om era ärenden vill jag verkligen påpeka att även försöka publicera era redogörelser i andra forum, på bloggar etc. Håller er sakliga och tro inte för ett ögonblick att forum.nkmr fyller någon "större" funktion jämfört med andra kanaler, forum etc. Era inlägg blir ned-spammade här precis som på andra forum och någon ytterligare seriositet, det syns bara hos vissa debattörer som håller sig med egen, något mer strikta ideal och lite mer traditionellt civilkurage.

Morgan
« Senast ändrad: 26 augusti 2009, 21:50:22 PM av Morgan Ohlson »
.

.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #13 skrivet: 27 augusti 2009, 14:32:48 PM »
Avos skrev :

Citera
"eller varför använder vissa personer elkablar?" Svar: de har pulsgeneratorer. Det här uppfattar Morgan som "Extreeema grovheter".Jag FÖRSÖKER inte svara på varför somliga drar in el i husvagnen.Det mest intressanta blir när jag får tillfälle att tala med Luleås a-lag.Vad kan de ha för nya avslöjanden om vad de talar om på offentliga platser ?

Det finns ju Elektriker som kanske kan svara på ett mer professionellt sätt än oss vanlig örebutter när det handlar om flera trådar. Jag har alltid haft en förmåga som tele-tekniker inom försvars-industrin att trassla in mig i flera trådar och särskilt otrevligt blev det med trådar som var invecklade i sprängämnen. Jag lyckades ändå överleva, men frågan är om man överlever när man trasslat in sig i socialens nätverk.

Så även i seriösa svåra  debatter kan det behövas att man lättar lite på spänningen så det inte rinner för mycket ampere-olja genom trådarna... Detta eftersom då brinner trådarna upp !

Nej,det är sant: man behöver ju inte ta allt gravallvarligt, och för den skulle inte häckla överallt. Skulle bara vilja få tag på de som stjäl udda strumpor ur torkrumlaren och samlar dem i flyghangarer. Möjligen kan det gå till så att CIA har handgrävt en tunnel mellan Calcutta och Västerrås, och smugglar in sina agenter mot mig den vägen.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: 08 september 2009, 11:17:35 AM »
.

Elitens djävulska plan

Den Svenska modellen är verkligen överdjävlig såtillvida att eliten, genom omfattande hot, mutor och övervakning (typ IB, men 30 år djävligare) tvingar folk, alltså även de som kämpar för en sak att "pissa i sitt eget forum". Dvs att modellen är så sjuk att den liksom tvingar folk att gnaga av sina egna armar för att, t.ex då inte asocieras som medlöpare till "farliga sanningssägare".

Modellen:  https://forum.nkmr.org/index.php/topic,974.msg8684.html#new

23 års terror:   https://forum.nkmr.org/index.php/topic,972.0.html

När man läser den debatt, som alltså omväxlande kretsar omkring ytterst allvarliga redogörelser omkring det system som tagit över rashygienisk terror efter tvångssteriliseringarna, ja då tvingas alltså annat folk att "två sina händer" och öppet genom det ena påståendet dummare än det andra att försöka smutskasta sanningen.

Modellen är galen, låt mig ta ett tänkt exempel: I USA har man lagliga dödsstraff och ingen behöver ljuga om det. Vi lotsas att smygfascistiska etablissemanget i Sverige skulle hota en person A med elektriska stolen. För att bevisa att man har en elektrisk stol så tvingar man in A med våld och sätter A i elstolen men slår endast på en låg ström som "lätt tortyr"... A går nu ut och berättar om att smygfascister har en elektrisk stol. (Detta är ett påhittat exempel som illustration).  A lägger ut text och vittnesmål i forum F. I forumet F finns personerna X och Y som kämpar mot den hemliga elektriska stolen-tortyren och liknande, bland annat "barns-stölder av myndigheter". Men, för att själva inte drabbas av terror tvingas nu X och Y att smutskasta A. Dvs att X och Y tvingas att "pissa i sitt eget forum" och ljuga mot A, trots att de egentligen stödjer A's kamp. För att själva klara sig undan terror måste de, X och Y alltså attackera och förtala A, men samtidigt tvingas de ljuga på ett sätt som går tvärs mot deras egen kamp mot terror och elektrisk stol. Systemet, alltså själva modellen kräver alltså, med hot om terror, tvång och våld att alla måste hemlighålla systemets "vapen" och att t.o.m de som kämpar mot det alltså också måste ljuga för kollektivets terror, trots att de personligen är starkt negativa till 90% av det.

Mycket förenklat kan man säga att eliten i dagens Sverige tvingar folk, t.o.m de som egentligen så att säga är "med i samma politiska lag" slåss mot varandra. Genom omfattande propaganda och hot lyckas man alltså t.o.m tvinga /leda personer som är mot systemet att attackera och förtala andra personer som också är mot systemet. Naturligtvis ser sådan debatt mycket förvirrad ut och även detta inlägget kommer (troligen) att attackeras med påståenden om att det är lögn... men detta ovanstående är förklaringen.

Morgan Ohlson

.
« Senast ändrad: 08 september 2009, 11:21:55 AM av Morgan Ohlson »
.

.