BegÀr ALLTID utdrag frÄn journalanteckningar enligt PuL § 26 :!:
Jag brukar göra det regelbundet, men orkar inte alltid lÀsa utskrifterna direkt för att slippa illamÄende.
NÀr mitt Àrende nÄr TingsrÀtten via mitt juridiska ombud kan det bli ett typexempel pÄ soc osakliga, lögnaktiga, och ofullstÀndiga dokumentation, vilket strider mot bÄde Förvaltningslagen, SoL, och SOSFS (Socialstyrelsens föreskrifter), och bedrÀgeri enligt Brottsbalken.
Senast sĂ„ skriver de kommunala handlĂ€ggarna att jag FĂRSUMMAT hyresinbetalningar för juni 2008 -- januari 2009.
Avslag pÄ hyresbeloppen har erhÄllits frÄn kommundelen under den peioden.
DÀremot finns inga anteckningar om att jag den 10 februari höll ett "tal" för för ett 15-tal lokala fritidspolitiker pÄ ett möte om Àrendet runt KFM:s avhysningbrev, med mera. D.v.s. vÀsentlig information undanhÄlls konsekvent i dokumentationen av "sickorna" t ex till lÀnsrÀtten, JO, LÀnsstyrelsen, revisorer, etc., etc..
Eftersom de betalar ut medel (kommunala skattepengar) generellt sett till mÄlgrupper vilka staten (Af) har det ekonomiska och praktiska ansvaret för, sÄ gjorde jag tidigare en anmÀlan till stadens revisorer.
Revisorerna har sedan begÀrt in en sammanstÀllning av just mitt Àrende frÄn kommundelen UTAN att jag har fÄtt ta del av sammanstÀllningen, eller yttrat mig över den. Ett klart brott mot Förvaltningslagen.
SÄ gÄr det alltsÄ till inom olika Àrenden, nÀr vissa kommunala "sickor" helt styr sin omgivning via sin osakliga och lögnaktig dokumentation.