Författare Ämne: Skriv under för denna mor!  (läst 19811 gånger)

mamma1

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 116
    • Visa profil
    • http://broderibruden.no-ip.com
Skriv under för denna mor!
« skrivet: 14 mars 2009, 07:24:55 AM »
Ni kan väl själva göra en sådant här upprop?

http://upprop.nu/4548

Hoppas hon blir medlem här! Jag har tipsat henne.
Sambo och vi har en liten son. Han familjehemsplacerades förra året. Efter en 6 månader lång kamp mot soc. avbröt Länsstyrelsen den sk. "frivilliga" placeringen!

Stockholm

• Gäst
Länsrätterna
« Svar #1 skrivet: 14 mars 2009, 13:35:26 PM »
Vilket år och vilket datum kommer länsrätter, och deras handläggare inkl. handledare och icke lagkunniga politiska nämndemän, inom olika rotlar, att inse att soc sekr styr sina ärenden och mål dels via rena lögner dels genom att undanhålla mycken väsentlig information, dels via sin titel  :?:

Tills dess kommer alla drabbade i Sverige, i olika mål, att betrakta länsrätter som ett stort skämt, inkapabla att bl a göra egna utredningar enligt FpL (förvaltningsprocesslagen).

mamma1

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 14 mars 2009, 13:58:39 PM »
Jag har blivit sjuk av socialens hantering av oss :(  Har posttraumatiskt stressyndrom, antagligen eftersom ingen diagnos är klarlagd, på gång.

Hur som helst, vår handläggare LJÖG om att vi misshandlat vår son :(  Eftersom han saknade märken av den våldsamhet som soc fick andra att tro på så blev det inget LVU :!:

Därför är vår son hemma, för att vi med LÄNSSTYRELSENS hjälp kunde avbryta den "frivilliga" placeringen :!:

Upprörande att ingen stoppar detta vansinne för gott :!:
Sambo och vi har en liten son. Han familjehemsplacerades förra året. Efter en 6 månader lång kamp mot soc. avbröt Länsstyrelsen den sk. "frivilliga" placeringen!

Stockholm

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 14 mars 2009, 14:44:18 PM »
Det finns förhoppningsvis en del vägar:

Att målen går till Tingsrätterna, det existerar en viss nyttig konkurrens mellan Länsrätter och Tingsrätter.

Eller, att mål ständigt går till Europadomstolen.

Att politiker på en central nivå uppmärksammar problemen med kommunernas socialtjänst, och kommunernas så kallade "självstyre".

Att utbildningen inom Socialhögskolorna granskas.

Att konkreta krav ställs på soc sekr dokumentation, med bevis och förhör.

Vidareutbildning av länsrätternas handläggare.

Om länsrätter handlägger mål på ett felaktigt sätt kan en anmälan göras till JK eller JO.

Att en legitimation införs för dessa soc sekr, som kan dras vid felaktig myndighetsutövning.

Att möjligheten till "frivillighet" och "samtycken" tas bort från lagstiftningen.
Bara till ett bra dagis lämnar vanliga normala vuxna föräldrar bort sina barn frivilligt, och till släktingar vid tillfälligt behov, men inte annars.

Att medborgare konsekvent undviker att kliva innanför soc. dörrar, och att även bojkotta kommunalvalen tills en märkbar förändring sker.

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #4 skrivet: 14 mars 2009, 20:45:38 PM »
Det bästa är att folk helt enkelt slutar anlita sociala för att lösa sina problem. Om vi börjar lära varandra metoder att lösa problem och konflikter, så är det mer värt.  Nästan alla som har varit med om stora problem har fått dem av sociala, inte av sig själva eller varandra. Se bara mamma1, eller hur det gick för mig. När sociala försökte göra LVU mot oss, så hade de först konstaterat i LVU ansökan till länsrätten att vi båda föreföll älska våra barn. I vårdnadsutredningen ansågs det att vi båda vara fullgoda föräldrar. Sedan gör de LVU efter att ha intrigerat fram en konflikt, så att de fick tillfälle att försöka stjäla vår yngste son.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

mamma1

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Tydligen var det rätt i detta fall
« Svar #5 skrivet: 17 mars 2009, 09:37:02 AM »
...eller så har hon gett upp:

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.3530054

Hon inser tydligen att omhändertagandet är rätt men att sonen borde placeras hos hennes släktingar istället. Hon ska tydligen ha BITIT sin son! Har även låtit farliga saker ligga framme...................................

Stockholm

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 17 mars 2009, 13:27:43 PM »
Att lämna bort sina barn till helt okända människor innebär alltid en risk.
Blodsband / släktingar är alltid säkrare.

Jag kommer aldrig att glömma det dagis som drog mitt barn fram och tillbaka i dagisets vagnrum för att barnet skulle somna på vilan, och barnet då skadade sina ben på framförvarande vagn och fick randiga blåmärken på underbenen.

När jag anmälde dagiset till kommundelen så kallades jag för en överbeskyddande "kycklingmamma".

Mikael

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 17 mars 2009, 18:27:20 PM »
Jag blir så förbannad över hur de behandlar folk och för hur de behandlat oss. Måste man attackera nazisterna innan det sker en förändring? Är nästan beredd att offra mig. Är ändå ensam efter att de berövat mig min familj så jag kunde lika gärna ta ett fängelsestraff. Då får jag åtminstone sällskap.

Stockholm

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 17 mars 2009, 18:47:28 PM »
Mikael

När barnskötaren på dagiset inte drog vagnen fram och tillbaka i vagnrummet så hade hon stängt in barnet i ett minimalt dockrum utan fönster. Allt för att själv kunna få gå och fika, med ett tyst barn som inte väckte de andra barnen under dagisvilan.

2 st kollegor runt denna barnskötare reagerade på olika sätt, den ena slutade på dagiset ett tag därefter, och den andra kallade tjänsemännen inom förvaltningen för "maffia".

"Maffian" föreslog när jag anmält händelsen att barnet skulle ha en dagmamma istället för ett dagis, vilket  jag självklart tackade nej till. Ännu mindre insyn hos en dagmamma.
Fick sedan vänta över 1 år på ett nytt dagis, då personalen spritt rykte om mig till andra dagis att jag var typ överbeskyddande.

Samma dagis är i blåsväder nu igen, fast nu i privat regi, så det tycks vila en mörk hand över det.

Mikael

• Gäst
« Svar #9 skrivet: 17 mars 2009, 22:30:53 PM »
Som de behandlar folk så kommer de till slut inte att våga röra sig ute utan livvakter för det sprider sig fort på Internet vad de pysslar med. De kommer garanterat att bli attackerade precis som polisen blir som man sett på TV. För människor tål inte hur mycket som helst. Det slår tillbaks på dem själva. Att de inte begriper det trots att de är socionomer och har läst psykologi. Ja, det får ju skylla sig själva. Nazisterna.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #10 skrivet: 18 mars 2009, 09:08:44 AM »
Citat från: "Mikael"
Som de behandlar folk så kommer de till slut inte att våga röra sig ute utan livvakter för det sprider sig fort på Internet vad de pysslar med. De kommer garanterat att bli attackerade precis som polisen blir som man sett på TV. För människor tål inte hur mycket som helst. Det slår tillbaks på dem själva. Att de inte begriper det trots att de är socionomer och har läst psykologi. Ja, det får ju skylla sig själva. Nazisterna.

Man har ju själv haft funderingar på att straffa nazisterna, och sitta och skratta i ett fängelse sedan. Men jag har ju allt kvar, de försökte förstöra allt för mig, men lyckades inte. Däremot kan jag knappast känna tacksamhet mot dem för att de misslyckades. Jag hoppas verkligen att det ska komma någon som inte har något att förlora, och straffar dem. Men inte jag, inte du heller; du är för skadlig..
Du har redan gjort mycket nytta med bloggande och effektiv opinionsbildning.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #11 skrivet: 18 mars 2009, 09:14:18 AM »
Om sociala försvinner, exempelvis genom att de åker tillbaka till den planet de kom ifrån; vilka ska de då ersättas med? Vilka kan då ta över uppdraget att begå brott mot familjer och barn? Vilka finns det som är bättre än dem ? Några förslag:

1) Nazisterna inriktade sig inte primärt på att döda barn, de riktade sig i första hand mot vuxna.

2) Hells Angels begår mord och utpressning,samt knarkhandel. Slavhandel med stulna barn har de dock aldrig sysslat med.

Detta är väl de två mest närstående grupper som skulle kunna kandidera till socialsekreterar uppdraget ( PS det krävs faktiskt ingen ubildning för att jobba på socialkontor) Jag tror att de är mer mänskliga om de inte utbildat sig och blivit bra på ondska mot barn.

Mikael

• Gäst
« Svar #12 skrivet: 18 mars 2009, 17:56:24 PM »
Trots att jag inte har läst psykologi så säger mig mitt förnuft instinktivt att det inte kan vara hälsosamt att beröva barn ifrån sina biologiska föräldrar hur som helst eller tvinga in dem på dagis för tidigt eftersom de då förlorar en viktig bit av sitt liv. Den nära kärleksfulla kontakten till föräldrarna som gör dem till trygga människor i senare ålder. Det märks ju tydligt hur våldet ökar i samhället när man fostrar barn kollektivt på dagis. De blir ytliga och känslokallare och driver sedan äldre vidare kollektivt i gäng i städer och ägnar sig åt kriminalitet och våld. Att de inte förstår det. Men jag har ju sett nu hur korkade de är. De tror på allt skit de fått inprogrammerat i sin utbildning av korkade djävulska politiker som vill att barnen ska in tidigt på dagis så båda föräldrarna kan jobba och försörja dem och övriga övre skiktet med fantasi löner och bonusar.

cicci

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 174
    • Visa profil
« Svar #13 skrivet: 21 mars 2009, 15:24:52 PM »
Skulle socialsekreterarna följa lagen skulle allt se helt annorlunda ut! Som det är nu bryter det mot samtliga lagar som de är satta till att följa och Länsrätten godkänner det, varje gång!
Enligt lagen ska alla frivilliga åtgärder ha visat sig inte fungerande innan de ens ska överväga Lvu. Hur många kan säga att soc verkligen försökt hitta vägar att hjälpa?????
Enligt lagen ska en utredning vara saklig och objektiv, inte full av lögner och subjektiva åsikter....
Listan kan göras hur lång som helst.
Eftersom domstolarna ser socionomer som "experter på barn" och ALDRIG ifrågasätter deras utredningar så råder total anarki. Som tjänstemän är de fria från allt ansvar och kan göra precis som de själva vill!
Jämför man så med kraven för LVM så blir det väldigt tydligt vilket maktmissbruk det rör sig om. För att tvångsomhänderta en vuxen missbrukare krävs klara bevis för att det är absolut nödvändigt för att den människan inte ska dö. Det ska vara läkarintyg och en klar redogörelse för HUR soc försökt hjälpa missbrukaren på frivillig väg för att Länsrätten ska döma till tvångsvård.
Jag kan inte förstå varför kraven avseende LVU ska vara lägre. Enligt rättsstatens principer ska man anses oskyldig tills man bevisats skyldig, när det gäller LVU gäller det motsatta. Föräldrarna anses skyldiga om de inte själva kan bevisa att de är oskyldiga - en mestadels omöjlig uppgift.

valens

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 249
    • Visa profil
    • http://visa.respeqt.nu
« Svar #14 skrivet: 21 mars 2009, 18:15:44 PM »
Citat från: "Jan-Olof Larsson"

(...)
Snarare kommer de att kräva att vi måste tacka för deras Förnedring och förnekelse
(...)

Märkligt att du inte har insett detta tidigare!
Betalar du inte skatt, min vän?