Författare Ämne: Skriv under för denna mor!  (läst 19803 gånger)

Mikael

• Gäst
Skriv under för denna mor!
« Svar #30 skrivet: 30 mars 2009, 09:54:35 AM »
Det kanske är dags att skaffa vapen så man åtminstone kan försvara sin familj mot övergrepp eftersom man inte får hjälp av staten som man egentligen har rätt till enligt mänskliga rättigheter och det tycks bara bli värre och värre. Det verkar som nazismen är på väg tillbaks och ingen vill väl vara försvarslös. Inte jag i alla fall.

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #31 skrivet: 30 mars 2009, 10:25:32 AM »
Citat från: "Stockholm"
Spelar ingen roll VEM du är. Har någon person av ekonomiska eller andra skäl klivit innanför soc dörrar, så blir du med automatik stigmatiserad.

Soc sekr anser att de är i "vårdbranschen", och detta är särskilt riskfyllt för vanliga arbetslösa, en målgrupp som gör att bidragshandläggare kan kliva upp ett par steg på karriärstegen, och slippa det rutinbetonade blankettgranskningsarbetet.

Om du har en högre eller en likvärdig utbildning blir du dessutom ett hot för dem.

Iofs har jag sett att de verkar slå mot allt och alla. HEP här på forumet är ganska välbeställd vad jag har förstått. Men ändå undrar jag varför intellektuella och srtidbara människor i SYNNERHET verkar drabbas. Eller kanske det bara ser ut så ? Vore intressant att se statitisk på vilka de tar barnen ifrån. Låt säga: jag tror INTE att det är utslagna ! Isf är det redan då märkligt !
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #32 skrivet: 30 mars 2009, 10:30:15 AM »
Citat från: "Mikael"
Det kanske är dags att skaffa vapen så man åtminstone kan försvara sin familj mot övergrepp eftersom man inte får hjälp av staten som man egentligen har rätt till enligt mänskliga rättigheter och det tycks bara bli värre och värre. Det verkar som nazismen är på väg tillbaks och ingen vill väl vara försvarslös. Inte jag i alla fall.

De har ett mycket effektivt terrormedel: när ens egna barn ligger på tortyrbänken, så ger även de mest stridbara efter. Men jag är övertygad om att de ansvariga bör inse att de borde betala priset för denna brottslighet. Först och främst genom att förhoppningsvis allt fler önskar dödstraffet för grov myndighetsbrottslighet tillbaka. Sedan att myndigheterna roll som opartisk skiljedomare, avslöjas som -  terroriserande ockupationsmakt
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Stockholm

• Gäst
« Svar #33 skrivet: 30 mars 2009, 11:19:36 AM »
Det finns egentligen enbart 2 st motmedel mot vissa "sickor" inom kommunerna, och det är:

- En eller flera kända och skickliga advokater (om du har pengar eller får rättshjälp).
- Ett svidande reportage i en riksomfattande tidning.

Själv har jag suttit "häktad" i hemmet i stort sett utan pengar under 20 månader, och med litet pengar under flera år, p.g.a falska och vilseledande uppgifter från "sickor" till Länsrätten, till Länsstyrelsen, till JO, etc., som naturligtvis går på det.

Mikael

• Gäst
« Svar #34 skrivet: 30 mars 2009, 12:39:57 PM »
"Sickot" här i Smedjebacken som hade vårat ärende var gammal och störd och gick strax efter i pension. Har en dotter som är ett nervvrak och som har suttit fängslad och isolerad för att ha attackerat socialsekreterare och också blivit dömd för narkotikabrott har jag fått veta. Hon sa till mig att det hette "kindergarten" på hennes tid när vi ifrågasatte att lämna vår son på dagis och att alla måste jobba. Jag är övertygad att hon är nazist och störd. Hur kan såna få jobba på soc?

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #35 skrivet: 30 mars 2009, 12:55:39 PM »
Det finns egentligen enbart 2 st motmedel mot vissa "sickor" inom kommunerna, och det är:

- En eller flera kända och skickliga advokater (om du har pengar eller får rättshjälp).
- Ett svidande reportage i en riksomfattande tidning.

Själv har jag suttit "häktad" i hemmet i stort sett utan pengar under 20 månader, och med litet pengar under flera år, p.g.a falska och vilseledande uppgifter från "sickor" till Länsrätten, till Länsstyrelsen, till JO, etc., som naturligtvis går på det.

Du tror inte på att en opinion eller folkets flertal skulle kunna ändra på någonting ?

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #36 skrivet: 30 mars 2009, 12:56:18 PM »
"Sickot" här i Smedjebacken som hade vårat ärende var gammal och störd och gick strax efter i pension. Har en dotter som är ett nervvrak och har suttit fängslad och isolerad för att ha attackerat socialsekreterare och också blivit dömd för narkotikabrott har jag fått veta. Hon sa till mig att det hette "kindergarten" på hennes tid när vi ifrågasatte att lämna vår son på dagis och att alla måste jobba. Jag är övertygad att hon är nazist och störd. Hur kan såna få jobba på soc?

Vilka får jobba på soc ?Det är frågan.

Mikael

• Gäst
« Svar #37 skrivet: 30 mars 2009, 13:03:13 PM »
Om det rådde undantagstillstånd och inga lagar och regler gällde så jag inte riskerade straff så skulle jag söka upp och avrätta dem.

Stockholm

• Gäst
« Svar #38 skrivet: 30 mars 2009, 13:44:36 PM »
OPINION skapas via media, via internet, via bojkott av komunalvalen, via domar i Tingsrätter och i Europadomstolen, mot tjänstemannaväldet inom kommunerna i Sverige.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #39 skrivet: 30 mars 2009, 14:01:17 PM »
Om det rådde undantagstillstånd och inga lagar och regler gällde så jag inte riskerade straff så skulle jag söka upp och avrätta dem.

De ska nog inte bjuda på detta. Men en öppen diskussion om ämnet är nog inte hälsosam. Annars så brukar man ju säga att farliga hunder inte skäller innan de går till angrepp.

Sociala sprider ganska många lögner om sin verksamhet:exempelvis att de är överbelastade. Snarare tvärt om: de måste ju tvinga folk numer att bli "klienter" där eftersom sociala numer är hatade överallt i samhället. Bara 17% av svenska folket har förtroende för sociala. Inte strömmar precis folk dit för att be dem om råd och hjälp..

Tillförordnade socialchefen i Luleå klagade ju över att folk inte vågar ta kontakt med dem, och att de därför har alltför få påbörjade ärenden. Den versionen tror jag mer på. När de kan sprida ut att de håller på att jobba ihjäl sig, tycker folk synd om dem, för att de har så mycket arbete med att begå brott, så att de nästan dör. Att ett och annat misstag då kan begås ses då som förklarligt.. I själva verket sitter de nog med tomma skrivbord, och väntar som marulkar på botten på att ett offer ska droppa in..

Socialsekreterare oroar sig också mycket på jobbet: "oroar sig för att de inte gör ett tillräckligt bra jobb" är den friserade versionen. Knappast sitter de och oroar sig över chefer och tillsynsenheter, JO etc. Sådant skrattar de åt. Jag tror att de oroar sig för att någon av deras gamla "klienter" ska dyka upp med en flaska bensin och en cigaretttändare.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #40 skrivet: 30 mars 2009, 16:43:47 PM »
Jag tror inte att det blir undantagstillstånd på grund av vad en enskild person gör. Vi är verkligen rättslösa, och jag säger rent ut att vi alla tjänar på att någon gick upp och gav dessa mördare vad de så länge och väl har förtjänat. Låt var att den hjälte som gör så ska straffas hårt, men det vet vi redan är deras svar mot alla hederliga människor.

Vi skulle tjäna på att detta skedde, då det skulle bli slut på att socialsekreterare skrattar och skryter för varandra i personalrummet om vilka brott de har begått mot familjer och barn. De  brott de begår ger dem inget annat än mera livslust och glädje.

När de ser att de själva utsätter sig för fara, och att en handling kan tjäna som föredöme och exempel, för än fler, som tryckts ned, så kommer många av dem att känna att de inte är säkra längre. Tyvärr har de i decennier kunnat känna det på det sättet.

Men jag tror att det idag är av större vikt att samla människor som vill ha en annan färdriktning än främst just enskilda bestraffningsaktioner. Aktioner som inte leder till något annat än ett stort straff är det tveksamt om de tjänar som ett varnande exempel för myndighetsbrottslingarna. Å andra sidan ju mer kommunikation, ju större risk för misslyckande..

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #41 skrivet: 30 mars 2009, 16:54:52 PM »
OPINION skapas via media, via internet, via bojkott av komunalvalen, via domar i Tingsrätter och i Europadomstolen, mot tjänstemannaväldet inom kommunerna i Sverige.

Problemet är att aktioner mot myndigheterna sällan lyckas om det krävs myndighetspersoner som leder aktionen mot myndigheterna. Dvs enligt myndigheternas myter kan enskilda medborgare påverka livet i samhället genom myndigheternas medier och tjänstemän, som tänks få samvetsbetänkligheter om de inte lyssnar.

Massmedia är i varje land i världen ett redskap för myndigheterna. Det är massmedia SJÄLVA som sprider ut myten om "den tredje statsmakten", men i varje land så värnar myndigheterna om att behålla kontrollen över massmedia. Massmedia KAN påverkas, de vill inte bli avslitna masken de tagit på sig som "oberoende". Men så länge det inte finns en motståndare till myndigheterna som inte är starkare,ska massmedia motarbeta var och en som är emot myndigheterna. Massmediafolk har förövrigt nyckelpositioner i myndigheternas psykologiska försvar, och de har täta band med underrättelsetjänsten. Knappast uppgifter myndigheterna överlåter åt "oberoende" personer.

Mikael

• Gäst
« Svar #42 skrivet: 30 mars 2009, 18:28:15 PM »
De förstår nog inte allvaret med att stjäla barn från familjer så som de gör. Innan de själva börjar mista sina egna liv. Jag personligen tycker det är det värsta brottet efter mord och det dröjer nog inte länge innan vi i Sverige också kommer att uppleva sprängningar och då blir det sannolikt först och främst mot socialkontor. De riskerar sina liv så som de behandlar folk. Jag hoppas fortfarande på att få hem min son så jag gör inget därför men någon kommer säkert snart att gå till motangrepp mot dem som inte har något att förlora. Det finns folk som tycker om att sitta i Svenska fängelser. Speciellt fattiga från öst. De tycker det är lyx.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #43 skrivet: 30 mars 2009, 20:31:46 PM »
Citat från: "Jan-Olof Larsson"
Det största hotet mot oss alla är att rädslan ökar på båda sidor om ”skottlinjen” Rädslan är kopplad till flykt eller strid som betyder agresivitet. Exempel på detta såg ni på länkarna jag infogade tidigare....

Andra exempel

# När rädslan blir så stor hos makteliten och hos dom som skall skydda makten så kan vem som helst bli misshandlad eller ihjälskjuten då nerverna sitter på utsidan t.ex. hos polisen

#När nu stora och olika  grupper människor inser och känner utav att de har blivet fråntagna allt och lurade har de inget att förlora så kan ingen säga vad det slutar med

Jag anser att många myndigheter arbetar med gränsöverskridande metoder som nu skapat  ett farligt kritiskt tillstånd och riskerar människors liv helt i onödan.
Många människor mår dåligt i vårt samhälle och DÅLIGT mår SOCIALEN tillsammans med ANDRA MYNDIGHETER
Med så många splittrade familjer där man omhändertaget barn och skadat deras sociala nätverk kan man tvivla på hur detta skall kunna bevara samhällsfreden.
Vad som är viktigt att komma ihåg är vilka myndigheter som skapade krisen som kanske  leder till det otänkbara ... Det ingen egentligen vill ha !

Jag tycker också man skall fråga sig hur många bonusar och fallskärmar finns det inom den sociala sektorn som omhändertar barn...

Men är det verkligen fred vi vill ha: fred till varje pris ? Jag säger det GÄRNA och HELT ÖPPET: Jag tjänar på en sammanstötning ! Hoppas det dör VÄLDIGT många på socialkontoren ! Då var det sagt.

För det är ju så att våldet är det SISTA medlet. Ingen har väl seriöst trott att våld ALDRIG NÅGONSIN ska vara ett medel ? Samhället använder våld som sista medel; våldet finns med överallt: men bland alla civilicerade människor är det det SISTA medlet.

Våra rättigheter har definierats så att vi kan klaga till länstyrelsens tillsynsenhet, vilken bara synar om pappren har vänts i rätt ordning, inte om det har begåtts brott mot barn eller familjer. Precis som att skriva till JO, fast sämre, då tillsynsenheten är jävig och består av socialas eget folk. Därmed så FINNS ingen sista utväg att slippa använda det sista medlet ! Låt därför det ske, som måste ske: och låt det hellre ske snarare än senare: vi tjänar ju på det !  Hoppas att det inte blir någon som jag känner som blir hjälte. Det är meningslöst att hoppas att den personen inte  blir gripen och får livet förstört. Men jag ska gärna skåla i champagne ändå ! För det blir slutet på mörkret, när väntan på våra rättigheter slutligen tagit en ände! När det inte längre ska vara ett skämt att ostraffat begå brott mot barn och familjer.

Våld är inte bra därför att det är det sista medlet. Men när inga medel gives, så är våldet jättebra! Då är jag ingalunda våldsideolog, utan råkar bara befinna mig där inga andra medel bjudes.Vad bjuder de ? Jag vill inte för mina barn lyckades de inte stjäla, och använda till affärer i fosterbarnsindustrin, men någon av oss drabbade kommer till slut att göra det, då inga andra medel bjudes.  Hämden blir hård:det såg man hur de gjorde mot honom som viftat med ett gevär på socialen i Gävle. 4 års fängelse och en halv miljon i skadestånd. Hade han fått mer om han verkligen skjutit någon ? Tror knappast det. Slutledning ?

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #44 skrivet: 30 mars 2009, 20:41:02 PM »
De förstår nog inte allvaret med att stjäla barn från familjer så som de gör. Innan de själva börjar mista sina egna liv. Jag personligen tycker det är det värsta brottet efter mord och det dröjer nog inte länge innan vi i Sverige också kommer att uppleva sprängningar och då blir det sannolikt först och främst mot socialkontor. De riskerar sina liv så som de behandlar folk. Jag hoppas fortfarande på att få hem min son så jag gör inget därför men någon kommer säkert snart att gå till motangrepp mot dem som inte har något att förlora. Det finns folk som tycker om att sitta i Svenska fängelser. Speciellt fattiga från öst. De tycker det är lyx.

Det finns många med starka familjeband: araber exempelvis. En vacker dag så har en SS på sociala begått ett brott för mycket, och får vad hon förtjänar. Vi kommer verkligen att tjäna på detta; kvinnor är lättskrämda för våld. De är rädda för att bli sönderbrända eller knivskurna i ansiktet. Ännu har ingen blivit utsatt för det, eftersom SS nästan bara angriper fredliga ansvarsfulla människor, och därtill håller deras barn som gisslan som skydd. Men när det brister så kan inte babblandet vara den sköld som skyddar dem. De har inget annat att skydda sig med annat än babbel.