Författare Ämne: Skriv under för denna mor!  (läst 19808 gånger)

Stockholm

• Gäst
Skriv under för denna mor!
« Svar #15 skrivet: 22 mars 2009, 14:55:12 PM »
"Cicci"

Att inte Länsrätterna skäms  :!:  
Har dessa ingen stolthet kvar  :?:

Drabbade medborgare har tappat respekten för Länsrätterna, dessa pappersdomstolar, och vissa soc-.sekr.-flickor = vissa "sickor" manipulerar och styr Länsrätterna helt via sina halvsanningar och lögner i dokumentationen.

Detta gäller även t ex ek. bistånds-ärenden.

Stockholm

• Gäst
« Svar #16 skrivet: 23 mars 2009, 16:07:24 PM »
Man slutar aldrig att förvåna sig . . . .

Först kränks man i en kommunal persondatabas.
Sedan kränks man i en statlig persondatabas.

Sedan får man kränkande domslut från länsrätten i de kommunala målen.
Och nu, en kränkande dom från en föredragande jurist i länsrätten som är politiskt aktiv med motsatta politiska åsikter enligt uppgifter på Facebook och nätet.
Detta senare mål rör min egen registrerade politiska åsikt i den statliga persondatabasen, d.v.s. högst förbjudet.

Brott mot minst 4 artiklar i EKMR + svensk grundlag.

Egentligen borde jag gå till Expressen direkt.
Ska sova på saken

valens

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 249
    • Visa profil
    • http://visa.respeqt.nu
« Svar #17 skrivet: 23 mars 2009, 18:02:37 PM »
Citat från: "Stockholm"
Man slutar aldrig att förvåna sig . . . .
(...)
Ska sova på saken

Sov gott!

Stockholm

• Gäst
« Svar #18 skrivet: 23 mars 2009, 18:33:36 PM »
Tack "Valens"

Politisk åsiktregistrering ger upp till 70.000 euro i skadestånd + skadestånd för annat, så jag sover gott, trots allt.

valens

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #19 skrivet: 23 mars 2009, 18:58:18 PM »
Efter kommande liknande svar  bör du kanske gå till Le Figaro direkt...
Sen ska du fortsätta sova på saken...

Vakna nu Annelie! ;)

Stockholm

• Gäst
« Svar #20 skrivet: 23 mars 2009, 19:11:43 PM »
Tack för tipset, men min skolfranska har bleknat bort  :lol:
Vem är Annelie  :?:

valens

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #21 skrivet: 23 mars 2009, 19:22:58 PM »
Tack för tipset, men min skolfranska har bleknat bort  :lol:
Vem är Annelie  :?:

Magnus Johanssons tjej...

Stockholm

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 23 mars 2009, 19:32:39 PM »
OCH  :?:

Vad har han och/eller hon med sakfrågan att göra :?:

Du talar i gåtor "Valens". Med vilket syfte  :?:

valens

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #23 skrivet: 23 mars 2009, 20:13:03 PM »
Här har du rätt, det finns alltid ett syfte i allt vad vi gör...

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #24 skrivet: 24 mars 2009, 06:35:16 AM »
Tack "Valens"

Politisk åsiktregistrering ger upp till 70.000 euro i skadestånd + skadestånd för annat, så jag sover gott, trots allt.

Du, det ger inte ens fri begravning.Jag har varit registrerad sedan 1974, sjukpensinerad av dessa orsaker sedan 1994.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Stockholm

• Gäst
« Svar #25 skrivet: 24 mars 2009, 15:51:21 PM »
Beror på i vilket sammanhang, och vilka advokater du anlitar.
Och vad åsiktsregistreringen har fått för konsekvenser.

T.o.m. jurister på förvaltningsdomstolarna är politiskt aktiva, och de lämnar t.o.m. spår av detta i domslut.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #26 skrivet: 24 mars 2009, 19:33:45 PM »
Beror på i vilket sammanhang, och vilka advokater du anlitar.
Och vad åsiktsregistreringen har fått för konsekvenser.

T.o.m. jurister på förvaltningsdomstolarna är politiskt aktiva, och de lämnar t.o.m. spår av detta i domslut.

Jag har vägrats fasta anställningar sedan 1975, sjukbidrag i perioder sedan 1982, sjukpension1994, 6 kg dokumentation, ärendet tagit upp i riksdagen AO 624, men avslogs av samtliga partier utom miljö och vänsterpartiet: handlade om inrättandet av en författningsdomstol där dessa ärenden kunde prövas. Det har valsat runt i pressen en del också.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Stockholm

• Gäst
« Svar #27 skrivet: 24 mars 2009, 22:29:02 PM »
Sådant handlar inte mina ärenden om.

De består av fel och försummelser, i en salig blandning, av politiska åsikter, prestige, illvilja, inkompetens, kränkningar, and you name it.
Med personuppgifter registrerade i "vanliga" myndighetsregister.

Som alla vet, så styr vissa, både statliga och kommunala, handläggare ärenden via sin dokumentation.
De målar upp en bild av en person som de ogillar, av samma och olika skäl, uppgifter som de också registrerar i personregister, vissa uppgifter i strid med bl a PuL, och som de sedan sprider runt till sin närmaste omgivning / andra myndigheter och förvaltningsdomstolar för att "få rätt".

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #28 skrivet: 25 mars 2009, 05:56:37 AM »
Sådant handlar inte mina ärenden om.

De består av fel och försummelser, i en salig blandning, av politiska åsikter, prestige, illvilja, inkompetens, kränkningar, and you name it.
Med personuppgifter registrerade i "vanliga" myndighetsregister.

Som alla vet, så styr vissa, både statliga och kommunala, handläggare ärenden via sin dokumentation.
De målar upp en bild av en person som de ogillar, av samma och olika skäl, uppgifter som de också registrerar i personregister, vissa uppgifter i strid med bl a PuL, och som de sedan sprider runt till sin närmaste omgivning / andra myndigheter och förvaltningsdomstolar för att "få rätt".

Mitt synsätt är pga av min bakgrund naturligtvis annorlunda:Exempelvis står det mig nära att fundera över varför det på NKMR finns så många intellektuella människor, som verkar bra att tala för sig. LVU kanman tänka sig riktas mot människor av låg sociala och intellektuell status, problematiker etc. Sådant folk finns inte här. Jag fundrera alltså på om sociala är regeringens terror-organ.

Stockholm

• Gäst
« Svar #29 skrivet: 25 mars 2009, 11:45:05 AM »
Spelar ingen roll VEM du är. Har någon person av ekonomiska eller andra skäl klivit innanför soc dörrar, så blir du med automatik stigmatiserad.

Soc sekr anser att de är i "vårdbranschen", och detta är särskilt riskfyllt för vanliga arbetslösa, en målgrupp som gör att bidragshandläggare kan kliva upp ett par steg på karriärstegen, och slippa det rutinbetonade blankettgranskningsarbetet.

Om du har en högre eller en likvärdig utbildning blir du dessutom ett hot för dem.