Författare Ämne: monica antonsson  (läst 2943 gånger)

susanna svensson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 280
    • Visa profil
monica antonsson
« skrivet: 27 februari 2009, 19:04:10 PM »
Diskussionen har pågått länge på monica antonssons blogg om Liza Marklunds bok gömda. i kommentarerna har frågan om soc inblandning kommit upp. I dag har monica skrivit ett mycket gripande inlägg om en flickas upplevenser i ett familjehem. http://monicaantonsson.blogspot.com/

valens

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 249
    • Visa profil
    • http://visa.respeqt.nu
Re: monica antonsson
« Svar #1 skrivet: 28 februari 2009, 10:59:33 AM »
Citat från: "susanna svensson"
Diskussionen har pågått länge på monica antonssons blogg om Liza Marklunds bok gömda. i kommentarerna har frågan om soc inblandning kommit upp. I dag har monica skrivit ett mycket gripande inlägg om en flickas upplevenser i ett familjehem. http://monicaantonsson.blogspot.com/

Jag tror inte att namnet Monica Antonsson passar som rubrik under "Fosterhem och institutioner".

Så att jag hänvisar till tråden Böcker istället...

valens

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 249
    • Visa profil
    • http://visa.respeqt.nu
monica antonsson
« Svar #2 skrivet: 02 mars 2009, 19:35:15 PM »
På tal om Monica Antonsson ("Elin" tråden), socialförvaltningen och sanningen...

Låt oss läsa om Monicas slutsats:

Monica Antonsson sa...

Sara

Det finns bara en lösning på problemet. Det stavas: Insyn.

Socialtjänsten agerar i skydd av mörkret, den så kallade tystnadsplikten.

Det är farligt! Lika farligt som korrumperad media. Rent av ett hot mot vårt land.

Det socialtjänsten gör måste därför lyftas ut i ljuset och vara möjligt för opartisk media att granska. Då först kan det bli ordning på torpet.

Sanningen är inte farlig. Inte ens för socialtjänsten. Den vinner alltid och ska därför lyftas fram.

Jag har absolut noll tolerans vad gäller ursäkter som dåliga lagar och brist på personal när det gäller myndigheter som lägger sig i människors liv.

Ändra lagarna då! Engagera er politiskt och se till att ni får mer personal om det behövs. Det är bara ni med insyn som kan göra det. Att må dåligt av situationen och ändå stillatigande sitta och lyfta lön är inget annat än svek och dåligt civilkurage.

Jag har varit lokalredaktör i Täby och vet ungefär vad du menar. Jag har även intervjuat Filippa flera gånger. Det förändrar inte saken. Lyft bort kommunledningen om den är dålig. Det är det vi har vår demokrati till.

Förlåt om jag sårar dig, Sara. Det vill jag inte. Så tag det inte personligt. Jag håller med dig om att frågan måste lyftas till en högre nivå.

Gör det!

den 1 mars 2009 12:00

Lite längre upp i sama tråd kan man också läsa:

valens sa...

Förslag?

Hjälp socialen ta hur många barn som helst från barnets ursprungliga miljö, från egna familjen!

Är båda föräldrarna lämpliga vårdnadshavare?
Inga problem, socialen är mästare på att tillämpa det gamla romerska ordspråket ”Divide et impera” (”Söndra och härska”)

Finns det risk att socialens grova fel kan avslöjas?
Inga problem, det finns massvis med ekonomiska resurser som socialen disponerar (skattemedel, dvs föräldrarnas pengar!).
Det finns en hel armada av ”välvilliga” som för den minsta fördelen skulle sätta ditt Påven, vid behov!

Vad spelar det för roll om sakkunniga (fil dr, leg psykolog Lena Hellblom Sjögren) eller externa utredare (socionomerna Gösta Emtestam och Agnetha Svenson ) på tiotals sidor och inte minst domare, alla med stöd av massvis officiella dokument (läkarintyg, polis- och åklagardokument, audiovideo inspelningar och vittnesmål och inte minst en stor hög av socialens dokument) förklarar att pappan är lämplig vårdnadshavare och att mamman var ute och cyklade i åratal med ständiga lögner och falska anklagelser?
Ingen roll!
Har socialen bestämt sig att tillintetgöra relationen förälder – barn, då är det kört!
Då är det psykiskmisshandel och hjärntvätt mot barnen, utpressning mot alla som försöker säga emot är det som socialen använder vid behov!

Så att förslaget lyder:
Hjälp socialen ta så många barn som möjligt från barnets ursprungliga miljö, från egna familjen!

valens
En förälder som förgäves väntar på sin dotter varje helg…
Det är inte rätternas beslut som gäller utan det är socialens lögner och vilja som styr!

den 27 februari 2009 20:27