Javisst, det går att få reda på detta som du skriver . Jag kollade för egen del också och fann till min förskräckelse att några av Amåls tidigare verksamma inom socialtjänsten idag har flyttat till andra kommunner där de fortfarande kommer i kontakt med socialnämnd och socialtjänst sedan de genom underlåtenhet och grava tjänstefel skapat både död och skador.
Inte svårt att inse att hela systemet är vansinnigt fel. En jämförelse man kan göra är när någon inom ett företag saboterar företaget och då skadan skett förflyttas till ett dotterbolag och då får likande arbetsuppgifter !
Förutom att det drabbar oss skattebetalare så drabbar det barn och ungdomar, föräldrar som kanske får sätta livet på spel och nu åter igen på den nya orten... För mig är det fullkomligt obegripligt hur Länsstyrelser och Socialstyrelen kan totalt blunda för detta..
Jag läser här på en annan del utav forumet hur någon menar att JK eller JO har vissa lagliga skyldigheter att granska och kanske stänga av tjänstemän som kanske underlåtit åtgärder när larmklockorna ringt, men av någon outgrundlig anledning blundar dessa potentater för verkligheten som från myndighetens sida underlåtit att ta intryck av händelsen som i fallet Louise som nu tillåtas få en projektion över till äldrevården och alla fallen i Åmål då? !
För mig verkar det som att i den kultur som dessa tjänstemän rör sig inom finns ONDSKA inbyggt