Författare Ämne: Ljudfiler till JO  (läst 3805 gånger)

Stockholm

• Gäst
Ljudfiler till JO
« skrivet: 18 februari 2009, 00:28:12 AM »
Den socialsekreterare inom Sthlm's kommun som frågat ut en mamma om politik istället för om hennes barn har blivit JO-anmäld.
Till JO-anmälan har bifogats en ljudfil.
En namnlista har även startats med en uppmaning om soc sekr avgång.

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: Ljudfiler till JO
« Svar #1 skrivet: 18 februari 2009, 08:00:55 AM »
Citat från: "Stockholm"
Den socialsekreterare inom Sthlm's kommun som frågat ut en mamma om politik istället för om hennes barn har blivit JO-anmäld.
Till JO-anmälan har bifogats en ljudfil.
En namnlista har även startats med en uppmaning om soc sekr avgång.

Det här tycker jag är ett mycket tveksamt fall. Läste detta på flashback. Det handlar om en vänsteraktivitisk mamma som anmält pappan för misshandel. Socialsekreteraren var manlig, Mamman startar en namninsamling mot pappan och socialsekreteraren bland sina vänstervänner. Mamman vill ha enskild vårdnad.Socialsekreteraren frågar ut mamman om namninsamlingen, mamman spelar in samtalet.

Jag kan inte säkert säga att mamman har rätt, jag kan inte säkert säga någonting. Men något bra exempel på att socialförvaltningen handlar fel, tycker inte jag att det är.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

susanna svensson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 280
    • Visa profil
Ljudfiler till JO
« Svar #2 skrivet: 18 februari 2009, 08:22:34 AM »
Ja innan jag skriver på det där uppropet vill jag nog höra pappans version också. Så att det inte är ytterligare ett fall där en kvinna liksom Mia i gömda överdriver en historia för att få vårdnaden om barnen.

Stockholm

• Gäst
Ljudfiler till JO
« Svar #3 skrivet: 18 februari 2009, 12:42:19 PM »
Susanna

Namninsamlingen handlar varken om mamman eller om pappan eller pm barnet, utan om att en soc sekr bör avgå p.g.a. grova fel i sin tjänsteutövning.

Gå till JO och lyssna på inspelningen.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Ljudfiler till JO
« Svar #4 skrivet: 18 februari 2009, 12:51:49 PM »
Susanna

Namninsamlingen handlar varken om mamman eller om pappan eller pm barnet, utan om att en soc sekr bör avgå p.g.a. grova fel i sin tjänsteutövning.

Gå till JO och lyssna på inspelningen.

Jag har fortfarande inte tagit ställning mot mamman, men det är en problematisk situation. Socialsekreteraren bör inte fråga om den politiska stödlistan mot pappan och honom ?Nej, om ingen smuts på händerna ska finnas. Men mamman fixade en politisk stödlista mot pappan och socialsekreteraren ? Om den ena gör rätt, så ger det ju att även den andra i viss mån gör rätt. Eller är det fel att starta en politisk stödlista ? Smutsar hon ned sina händer ? I viss mån, eftersom det handlar om hennes barn, en djupt personlig relation.Det personliga är INTE politiskt.

Jag har iaf inte lyssnat på ljudfilen, ogillar ärendets problemställning. Om något tillförde saken kanske man skulle fundera på detta.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Stockholm

• Gäst
Ljudfiler till JO
« Svar #5 skrivet: 18 februari 2009, 14:22:50 PM »
Vad en hel del soc. sekr. pysslar med i sina "utredningar" torde de flesta drabbade vara mycket väl insatta i.

Självklart ska var och en vara påläst innan man yttrar sig, eller innan man skriver på en namnlista.

En utredning om ett litet barns väl och ve ska definitivt inte innehålla en utredning om en medborgares politiska åsikter eller politiska tillhörighet.

Socialnämnder består av politiker, som inte röstar fram ett beslut utifrån vad de vet eller vad de själva tar reda på, utan utifrån den politiska riktlinjen inom partiet.

Vänsterblocket är sedan länge kända för att de tycker att staten är medborgarnas stormamma och storpappa.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Ljudfiler till JO
« Svar #6 skrivet: 19 februari 2009, 14:33:45 PM »
Vad en hel del soc. sekr. pysslar med i sina "utredningar" torde de flesta drabbade vara mycket väl insatta i.

Självklart ska var och en vara påläst innan man yttrar sig, eller innan man skriver på en namnlista.

En utredning om ett litet barns väl och ve ska definitivt inte innehålla en utredning om en medborgares politiska åsikter eller politiska tillhörighet.

Socialnämnder består av politiker, som inte röstar fram ett beslut utifrån vad de vet eller vad de själva tar reda på, utan utifrån den politiska riktlinjen inom partiet.

Vänsterblocket är sedan länge kända för att de tycker att staten är medborgarnas stormamma och storpappa.

Det stämmer. Barnuppfostringsförvaltningen är ett vänsterpåfund, som de borgerliga har med 100% stöd anslutit sig till  Jag räknar mig som kristet socialkonservativ, men KD tävlar med SD och VP om vem som är mest fientlig mot familje integriteten.

På flashback upptäckte jag ett annat samband vad gäller barnuppfostran: Man tycker antingen att barn uppfostras bäst med mera styk ELLER att barn ska ha kärlek men inga gränssättningar.

1) De som anser att barn behöver mer och mer stryk, kommer förr eller senare att hamna hos barnuppfostringsförvaltningens utredare.

2) De som anser att man inte ska sätta gränser för barn, anmäler personer som har  något problem hemma [insert almost anything], och som menar att man ska ge barn kärlek istället för gränser.

Dvs alla vägar leder till barnuppfostringsförvaltningen om inte föräldrarna bestämt sig för att sätta gränserna själva innan någon annan gör det.