Frfattare mne: Vad vill ni som skriver här med detta forum ?  (lst 14793 gnger)

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 176
    • Visa profil
I all hast...
« Svar #15 skrivet: 16 februari 2009, 19:47:23 PM »
Citat frn: "Jan-Olof Larson"
//...Det är inte mer än rätt att vi skapar en lista på " tjänstemän och politiker " som deltagit i dessa grava brott mot konventionerna i sin förintelseprocess mot barn och föräldrar med ett krav på en oberoende utländsk utredning....//

I all hast...

Om man kan upprätta en lista som är snygg, stringent och där varje fall redovisas med en sorts "minimikrav" på fakta och översiktlighet så får den tyngd. Listan skulle kunna innhehålla alla typer av ärenden där något lagbrott "sannolikt" har begåtts av myndighet eller en viss myndighet ... t.ex då myndighet inte gjort utredningar, undanhåller fakta, bevisligen ljuger om klienten etc. Listan ska vara en introduktion och snabböversikt...fördjupningar bör man länka till. Listan ska vara översiktlig och lättbegriplig för alla, det är viktigast.

Fallen skulle läggas in kronologiskt och möjligen grupperas i 2, 3, kanske 4 grupper efter "omfattning" eller typ. För många grupper blir virrigt. Varje mål kan för att vara lättläst ha fasta rubriker typ: Målets art, sammanhang som det skedde i, vilken myndighet som agerade och det viktigaste, vad var det myndigheten gjorde fel (lagbrott, brott mot konvension... tjänstefel eller bara "omoraliskt agerande" t.ex) Om den är snygg, saklig och utformad så att den både till innehåll och form är seriös då får den troligen en politisk tyngd som några här antagligen inte riktigt insett.

Om man på ett städat sätt kan upprätta en sådan lista innebär det att bevisen mot Svenska myndigheter får en sorts legitimitet TROTS att många Svenskar helt nekar till att övergrepp existerar. Om man ska starta den från nu, eller göra den retroaktivt bakåt är en fråga man får ta ställning till. Listan skulle ju dessutom uppdateras typ varje månad och på så sätt ständigt tilldra sig visst intresse. Det är en viktig poäng!

Att använda en sådan lista för uthängning av personer förfaller oseriöst eftersom det slår tillbaks mot listan så tillvida att beviskraven ökar dramatiskt. ... Dessutom riskerar en sådan lista med uthängningar (ni jurister får kommentera) möjligen också att bli en "olaglig databas" och får en prägel av hämd eller gnällista, och det vore inte bra.

UTHÄNGNINGAR: Om man vill utmana och t.ex medvetet vill provocera någon tjänsteman och t.ex medvetet tvinga denne att stämma för förtal, då ska man nog inte använda en lista för det eftersom man då använder andras ärenden som slagträ i ett helt annat mål, vilket blir en aning osmakligt och skulle antagligen  också göra att vissa personer inte alls skulle vilja ha sitt ärende där. Listan måste alltså vara saklig och hederlig. Uthängningar kan vara bra metod, t.ex om man gärna vill att tjänstemannan ska stämma för fötal... men som sagt då bör man särskilt planlägga formerna för det.

Jag minns inte om jag nämnt det ovanför... men har NKMR brukat ställa några frågor till partierna inför valen?

Morgan Ohlson
.
Morgan Ohlson, terroriserats systematiskt i över 20 år.

__ Länkstation Fakta, vittnesmål:   http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=11929

.

Jan-Olof Larson

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 38
    • Visa profil
Vad vill ni som skriver här med detta forum ?
« Svar #16 skrivet: 17 februari 2009, 06:14:06 AM »
Var menar du att listan skall publiceras ? För det är väl knappast någon mening att vi stoppar tillbaka den i garderoberna tillsammans med de andra liken ?

Då kan vi dra igång med att skapa listan om vi har en administratör som är pålitlig och hederlig och ingen infiltratör från socialen etc...

Sker inget av detta så ser jag detta som enbart skrönor och gnäll helt i onödan tagna från luften som inte leder någon vart.

Att få skriftligen bekräftat att Europakonvention och Barnkonvention inte gäller samt svårt skadade barn varav ett avled efter alla dokumenterad larm från grannar och oss själva kan inte vara annat än ett rent brott.

Målsättningen var ju med LVU i detta fall att de skulle omhändertagas för att de annars kunde skadas i framtiden.

Försök att ta hand om dina grannars barn någon vecka då de skall på semester, och när du sedan kommer tillbaka så har ett barn avlidet p.g.a underlåtenhet samt de andra barnen skadade genom undernäring mm.
Självklart ser du dig själv då som att du haft god tillsyn och hävdar att de mänskliga rättigheterna inte gäller i vårt land. Tycker du att detta låter friskt ? Jag tror inte det !

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 176
    • Visa profil
Vittnesmål är politisk dynamit
« Svar #17 skrivet: 28 februari 2009, 13:27:26 PM »

Vittnesmål är politisk dynamit

Citat frn: "Jan-Olof Larson"
Var menar du att listan skall publiceras ? För det är väl knappast någon mening att vi stoppar tillbaka den i garderoberna tillsammans med de andra liken ?

En sådan lista som upprätthålls av flera personer och som har en begriplig och seriös struktur skulle, t.o.m om den ligger mycket undanskymd sannolikt bli länkad till både nu och då.

Den skulle bli en sorts faktabas, ett bevis, vittnesmål, en dokumentation och ett "slagträ" om något som det tysta etablissemanget vägrar ens erkänna att det existerar. En sådan lista kan komma att få stor styrka... och många skulle också motarbeta den med "näbbar och klor".

En sådan lista skulle mad automatik vara "farlig"... t.o.m om den ligger i en garderob men regelbundet uppdateras, det kan ni räkna med!

Morgan Ohlson

.
.
Morgan Ohlson, terroriserats systematiskt i över 20 år.

__ Länkstation Fakta, vittnesmål:   http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=11929

.

Jan-Olof Larson

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 38
    • Visa profil
Vad vill ni som skriver här med detta forum ?
« Svar #18 skrivet: 28 februari 2009, 16:30:45 PM »
Eftersom några av oss är så gamla att vi inte längre kan krypa ner i sängen bakom ”mamma” och gömma oss så får vi nog visa att vi står för våra ord och handlingar...

Tvärtom tycks gälla för myndighetsbrottslingarna inom den sociala sektorn där snart krävs att de skall ha en makt utan identitet, ej stå för sina handlingar som är undertecknade och verifierade av dem själva... Således ett politiskt redskap med makt utan ansvar...

Med absolut största sannolikhet har myndigheter spanat in på NKMR eftersom ordförande för NKMR mailat till politiker. Konklusionen av detta blir att dom flesta  av oss som skrivet här på forumet inte kan vara anonyma. Trotts en  proxy-server så kan det iaf räcka med att man berättar fragmentartat om vad som hänt för att ledtrådar kommer fram vad du nämner om och i orätta händer och skada dig själv under sådana omständigheter att dom ”osynliga som vi nu känner till ” önskar mer blod på sina händer ...

Även om vi ser en fruktad ondska som tycks vara inbyggt i systemet, så kan man inte med hedern i behåll låta sig kuvas av den eftersom då deltar man själv i den.

Har man handlingar som visar på brott mot barn och familjer och rena förföljelser har skett med allvarliga skador och dödsfall som följd så gör man också de sanna riktiga välsinnade social-tjänstemänen en otjänst genom att dölja dom som begått brotten och generalisera över dom alla . Det finns dock några inom socialen som har visat på bra omdöme varav en av dom är medlem här på NKMR.

Namnlistor på myndighetsbrottslingar har var och en av dem t.e.x från ”Stulenbarndom”  fått ut genom sina handlingar-akter från de olika arkiven som finns på socialen i de olika kommunerna. Dessa har vidare sänts till EuropaDomstolen.

Således om dessa med sin makt utan ansvar skall få fortsätta i en never-ending story så kan nog fan många börja tänka sig att MC-gängen har en bättre människosyn än idioterna inom socialen  ...

Så käre vän, även om du så vandrar i döds-skuggans dal skall du inget frukta.....

Sjung, sjung mandom mod och morske män ! :D

undrande

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 15
    • Visa profil
Samla kunniga som kan sprida information internationellt.
« Svar #19 skrivet: 09 juli 2009, 03:05:00 AM »
 Det jag söker är en massa personer som kan sprida information över hela världen om hur sverige behandlar familjer. Man misshandlar familjerna sâ snyggt,det finns ingen insyn i misshandeln.

Väck opinjon i hela världen pâ nâgot sätt. Jag har skrivit i nät tidningen SOURZE men det är en nâl i en höstack. Har skrivit under namnet Lena Olsson.Vill ni veta lite om vad jag gâtt igenom kan ni läsa där.Har flytt med ett barn frân svenska fosterlandet.

Dokumentärfilmare och andra duktiga media personer borde göra en stor insatts. Hur hittar man dem?
samtalen som enskilda utsätts för hos socialtjänsten borde man spelas in hemligt och användas.

Det borde inte vara omöjligt att pâverka folk i tex USA. Dessa forum är bra för man ser att man inte är ensam. Men det krävs mer för att förändra sjuka system.

"Vatten finner alltid en väg".

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
SV: Vad vill ni som skriver här med detta forum ?
« Svar #20 skrivet: 09 juli 2009, 12:37:04 PM »
Konklusionen av detta blir att dom flesta  av oss som skrivet här på forumet inte kan vara anonyma. Trotts en  proxy-server så kan det iaf räcka med att man berättar fragmentartat om vad som hänt för att ledtrådar kommer fram vad du nämner om och i orätta händer och skada dig själv under sådana omständigheter att dom ”osynliga som vi nu känner till ” önskar mer blod på sina händer ...

Den här problematiken har vi luftat tidigare. Dvs den problematik du och jag ger tillkänna i våra signoffrader. Processen med myndigheternas förstörelse av min familj har i mitt fall inte fullbordats, som vad gäller Morgan och dig. Därför skriver jag anonymt. Att myndigheterna "känner till" är en sak, vad de kan starta LVU-utredningar om är en annan sak. Jag tror inte att de kan exempelvis genomföra LVU utredningar på underlag av anonyma telefonsamtal, där såväl den saken gäller som anmälaren är anonym exempelvis. Att myndigheterna kan gissa sig till vem som ringer  /skriver anonyma mail/ telefonsamtal är en sak, att användad detta till en utredning en annan sak. Om asociala LVUar barn från helt fel familj är iofs ett nytt steg i brottsligheten och terrorn

Vad gäller min situation så går den mot slutet av en fullbordan av total förstörelse, då det verkar som att mamman tänker slutgiltigt förstöra min kontakt med barnen. Jag har talat med sociala anonymt om detta, och de säger att om inte jag motsätter mig detta och startar dragkamp, så finns inget underlag för LVU den frågan. Dvs att mamman inte vill att barnen ska ha en far.För mig personligen vore det lättare om detta tar slut någon gång, eftersom jag lagt ned så mycket arbete på att min yngsta son ska ligga före de andra i skolan. Varannan månad bygga upp, och nästa månad så rivs allt ned igen. Grabben säger nu att han inte orkar längre, och säger själv att han hellre vill vara en dumskalle.Jag skilde ju mig för att slippa dö i hjärtinfarkt. Det enda jag kan göra är att ge upp kontakten med barnen, då jag inte kan vinna något där.Jag står ändå fast vid att sociala bör rivas ned och aldrig byggas upp mer, såväl som psykiatrin.

Om en eller båda föräldrarna till ett barn saknar så pass mycket kärlek och tanke på barnets framtid,att för att ge barnet något, så måste först rivas ned vad den andra byggt upp, så tror jag inte att det är bättre att barnet hamnar i främlingars händer, för det förutsätter en ultimat nedrivning av hemmiljö, vänner släkt, och ursprung.
« Senast ndrad: 09 juli 2009, 12:44:40 PM av Avos »
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #21 skrivet: 10 juli 2009, 08:31:30 AM »

Avos Skrev :
Citera
Den här problematiken har vi luftat tidigare. Dvs den problematik du och jag ger tillkänna i våra signoffrader. Processen med myndigheternas förstörelse av min familj har i mitt fall inte fullbordats, som vad gäller Morgan och dig. Därför skriver jag anonymt.

Förmodligen är det en  trauma för alla inblandade  att känna sig bevakad och förföljd av socialen  som du beskriver och om ni klarat er utan LVU så fortsätter  det i ditt eget fall ändå, beklagansvärt .

Tyvärr syns det som vårt land desinformerar med att påstå en reformering av LVU skulle vara lösningen på problemet. D.V.S. bygger man nya koncentrationsläger och kallar Hitlers lakejer för välgörenhets-soldater med märket "rör inte min kompis" på uniformerna och piskan i handen så är det lösningen.

Det går inte att reformera detta.Det är huvudproblemet.Sociala och psykiatrin måste läggas ned, eftersom de är orsaken och inte lösningen. De är uppbyggda för ett särskilt syfte, och de kan inte avskiljas från detta syfte.
Nu löste sig problemet med yngsta sonen igen.Av en tillfällighet upptäckte jag att han var hemma hos mamman som var på jobbet. Jag sade åt honom att det kanske var nödvändigt att vi bröt kontakten, då nuvarande relationer inte kan leda någonstans och bara leder till dragkamp och våldsamma personlighetssvängningar, utan något vettigt resultat. Då började han gråta, och ville komma med mig. Problemet är att det är lättare att "vinna" en seger, än att åstadkomma en förändring. Vad ska jag göra sen ?Jag vet inte vad jag ska göra sen. Mamman har ett problem: hon är alkoholist, om än i stort sett nykter alkoholist. Hon kan inte flytta ihop med sin alkoholiserade fästman, och skaffa sig ett liv likvärdigt mitt liv. Därför vill hon ha rättvisa: sonen får därför inte vara på stora helger som julafton etc hos mig, han kidnappades förra sommaren från maj till oktober så att vi inte hade något umgänge, vilket skolarbetet tog stor skada av.Mamman kommer från ryssland och där firar man inte julafton. Men dettta handlar ju om var han INTE ska vara på storhelger, jag bor en halvtimmas bilväg från mamman, så allt går att lösa på alla möjliga sätt, om hon och satkärringförvaltningen ville. I år upprepas alltihop igen, hon gjorde ett försök i maj, och gjorde andra försöket i slutet på juni. Alla slags goda upplevelser av samvaro måste berövas honom och mig, därför får han inte åka på utlandsresor tillsammans med mig exempelvis.Annars blir det inte rättvist mot mamman. Det här har sociala godkänt, men de frågade mamman intresserat om inte mamman kunde tänka sig istället att ta honom med på en utlandsresa så vore problemet löst.
I 7 år har detta fått pågå. Han har studerat ryska i tre år, men får inte åka dit där hans släkt bor. För då blir det inte rättvist mot mamman som inte kan åka dit eftersom hennes släkt inte vill bjuda in henne efter vad som varit.
Nu har jag iaf fått tillåtelse av mamman att beställa pass, sedan ändrade hon sig. Hon vill inte lämna ut passet. Sedan ändrade hon sig igen. Han ska få åka. Han ska inte få åka. Han ska få åka, Nej, han får inte åka. Han får åka. Nej, ja, Nej, ja.Han Vill inte åka, Han vill åka, Fråga honom. Nej. Han VILL inte åka. Det är farligt att åka, han kan bli mördad, han kan dö i en trafikolycka, han kan bli kidnappad av utpressare.Det finns kackelackor i ryssland och där är det fattigt. Han kan få åka sen. Han får inte åka, Han får åka.

Men sociala är ännu mer galna än mamman ! De var de som ställde till så att han inte kan åka!Mamman kanske ändrar sig om jag inte hinner dö i infarkt under tiden.

Än värre är det med skolan. I ett år har han suttit utan läromedel, som de tog av honom i höstas. Han har varit 100% hemundervisad sedan dess.De begår hellre brott än förlorar dragkampen om honom. Det är sociala som ligger bakom detta, då de försöker konstruera bevisning mot honom om att skolarbetet inte fungerar.Mamman är inte emot detta, då hon säger "vad spelar det för roll om han har en utbildning, han kan väl bli arbetslös som många andra, det är ju så många som är arbetslösa". Så säger honom om sin son som ligger två år före i skolan, som programmerar, talar ryska och spelar gitarr.

Men sociala är ÄNNU mer galna än mamman !! Redan på den tiden jag var bodde ihop med mamman så skötte jag alla kontakter med dagis och skola samt skolarbetet, sociala ville inte ens att jag skulle ha ett umgängesavtal trots att jag har gemensam vårdnad!! Sociala ville att mamman skulle sköta barnens skolarbete,trots att hon knappt kan skriva på svenska!

Att sociala och skolan ägnar sig åt att sabotera sonens skolarbete gör ju dem knappast lämpliga att lösa hans problem, då de själva har ställt till dem. Med förnyade ansträngningar ska vi försöka fortsätta att hålla hans situation funktionell, och nå målet att han som idag går i tredje klass ska ha nått upp till 6:ans matte till hösten.
VI försöker istället ÖKA försprånget, jag har tackat lärarna för att vi numer inte behöver dem alls, och jag tänker heller inte lämna in böcker till rättning eller lämna in hemuppgifter vi frillvilligt gjort. Han har bland annat skrivit en uppsats om finlands nationalepos Kalevala som vi i stället lade ut här på NKMRs forum i bok-arean. I våras försökte jag få honom skriven här hos mig. Enligt asocialas djupt föraktliga regler ska barnet vara skrivet hos den förälder som sköter barnets skolgång. Eftersom mamman vägrar gå med på att han lämnar skolan där de tagit av honom matteboken, och låter hon leka med modellera på lektionerna istället, så handlade det om att vi skulle gå förbi mamman. Hon lyssnar inte på varningar om att något kan hända snart, i annat fall skulle de inte ägna sig åt att konstruera bevisning mot honom.
 Så jag gjorde ett försök att låta sonen skriva sig här. Men mamman gav sonen några smaskiga hotelser om att hon skulle sätta honom på fosterhem om han försökte byta skola.Naturligtvis var det en bluff, men det fungerade; han gav upp ! Naturligvis är det så att mamman hur galen hon än är inte ska sätta sitt eget barn på fosterhem, men sociala försöker DEFINITIVT att göra det !!

Totalt inkompetenta och brottsliga människor som enbart kan ägna sig åt sin egen problematik med att tvätta varandras byk!

Sonen har kommit in i en kris, som dels har med hans utveckling att göra, men huvudsakligen är framprovocerad av hans miljö. I 9-10 års åldern börjar barn få en egen vilja, den utvecklingen störs mycket av sådana försök till dragkamp av satkärringförvaltningen/skola och mamman. Det innebär att när han är hos mig, så håller han med mig om allt möjligt, och säger att skolarbete är bra och meningsfullt, och när han är hos mamman gör han det motsatta. Dvs personlighets och intressesvängningar.

Det är väldigt viktigt vad det gäller intelligenta barn som ligger långt före de andra att de upplever sig som vinnare och inte förlorare! Sådana barn TYCKER ALLTID OM ATT GÅ I SKOLAN ! Det här barnet kan förstås bara vara ett undantag!! Eftersom han är mycket framgångsrik, men nekas framgångar av skola, asociala och mamman kan han säga sådana saker som "jag önskar att jag vore en dumskalle". Uppenbarligen är det så att han ser att hans förtjänster inte värderas högre. Att han ifrågasätter meningen att göra NÅGOT ALLS i skolan etc.

Men det är så här de ska ha det, vi kan inte vinna genom att få rätt av dem; vi kan bara vinna genom att bli starkare än dem. Förhoppningsvis ska en dag dödstraff för myndighetsbrottlingar införas.Jag noterar dessutom nu som förrut att psykiatrin och asociala helt saknar folk med god vandel. Nu som förrut kan vi se att här på NKMR och annorstädes inte huserar folk som jobbar på dessa platser och är kritiker. Därför bör asociala rivas ned och aldrig mer byggas upp. Vi får klara av våra familjeproblem själva.

Alla de försök jag gjort att kontakta familjerätten har resulterat i att de genast börjar att; INTE hjälpa familjen och barnet, utan att istället tvätta sina kollegors smutsiga byk! DE KAN INTE utreda vad som varit fel eller brottsligt i tidigare handläggning, de KAN INTE tänka sig att diskutera dokumentationen, ( där hundratals brott mot oss begås)
 De kan tänka sig att utreda allt det andra.

Vad är det ? Det är vad som ännu inte har varit, och vad som aldrig någonsin varit.
« Senast ndrad: 10 juli 2009, 08:43:47 AM av Avos »
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #22 skrivet: 11 juli 2009, 13:39:11 PM »

Vad som hindrar oss alla  att lägga ut namnen på brottslingar som liknande  dessa som jag skrivet om kommer jag aldrig att förstå att de skall gömmas, eller d.v.s dom är inte vad de utger sig för att vara eftersom de inte kan stå för sina handlingar och när det gäller så känsliga saker som att hantera människor under dessa förhållande så består brottet i sig självt i att dölja sig med en maktliknande metod utan ansikte 

Här nedan kunde annars en tänkt lista på dom varit utlagd på NKMR men jag anser att Ruby borde granska möjligheten av detta, då det gäller brott mot mänskligheten i ett större sammanhang

Det har väl länge varit klarlagt att vi kan lägga ut namnen på de ansvarige och att PUL tillåter att namn på offentliga personer publiceras. Jag har själv lagt ut namnen på de ansvariga för brotten mot mina barn och min familj, det är SS  Jill Thomelius,Annette Tarden. Gruppledare ss Ewa Lakso, chef barn och familj Gerd Bergman, familjerättens chef Berit Henriksson, familjerättsekreterare Gerd Fureder, Rådman Ulf G Andersson, etc.. Problemet är inte vad lagen säger, det är fastslaget på bankrättsföreningens hemsida där det prejudicerande PUL-målet finns beskrivet. Problemet är alltså inte detta, ifall det finns forum som raderar namn på de skyldiga.Därtill är publicistansvaret PERSONLIGT och inte något som åläggs ägaren av hemsidan.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #23 skrivet: 11 juli 2009, 14:52:43 PM »
Sociala är orsaken och inte lösningen.Socialförvaltningarna bör rivas ned och aldrig mer byggas upp. Systemet är uppbyggt på omvänd bevisbörda: alla som skiljer sig ska få sina grunder till lagligt umgänge med sina barn undersökta av personer med rätt att fatta godtyckliga beslut, bortom t o m sina egna regler. Lagen säger att skilda föräldrar "rekommenderas"att ha 50% umgänge vardera, om det inte finns skäl för att ändra detta. "Men lagen är ju bara en rekommendation", för i 90% av vårdnadstvisterna blir kvinnan boförälder, i 90% av utdömd enskild vårdnad blir hon ensammen vårdnadshavare, i 90% av LVUmålen i läns och kammarrätt döms barnen till fosterhemsplacering.

Detta leder sedan vidare till en extremt lönsam fosterbarns industri som bygger på slavhandel med stulna barn. I Norrbottenskuriren hade fosterbarns industrin i gårdagens nummer en artikel med propaganda för denna hantering, där man presenterade något man kallade "superföräldrar".Antagligen har man börjat oroa sig för nedskurna fosterhemsersättningar i de kommande dåliga tiderna.

http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=4985937

Folk som blivit bra på att förtala fosterbarnens rätta föräldrar, och bra på att göra hitta-på-diagnoser som gör att de kan få behålla dessa fosterbarn som ger dem mellan 18-30 000 kr i månaden per barn benämns "superföräldrar". Jag trodde ju att föräldraskapet kunde man sköta redan på 1300-talet, men nu vill slavhandlarna lära oss något "nytt". Därför blir det en brist på fosterföräldrar som vill ta emot de barn som verkligen behöver fostrerhemsplaceras, de störda och bråkiga barnen, som ställer till skador och problem, och fosterföräldrarna vill istället ha småbarn som inte kan rymma,stjäla, förstöra, hämnas eller slåss, där blir istället konkurrensen stor. Det politiska slagordet "Barnens/folkets och partiets bästa" spys ymnigt ut över den feodala slavhandeln för att skymma dess omfattning 23 miljarder varav 10,5 miljarder i fosterhemsersättningar per år. Verksamheten växer med ca 7-8% varje år.

Dvs man har gjort så att den stora delen av strömfåran går igenom "prövningen", dvs de som är oskyldiga får sina rättigheter prövade, istället för att lagen säger att man deafault har 50% vårdnad vardera, kallas de till utredning, vilket ger detta resultat:23 000 barn fosterhemsplaceras varje år.

Naturligtvis vill de som ägnar sig åt denna brottsliga prövning med omvänd bevisbörda, där man ska bevisa vad någon annan TÄNKTE när den andre begick en brottslig handling, annars blir anklagelsen underkänd, de vill förstås inte att detta system ska avskaffas, och att de återgår till sysslor som är mer lämpade för dem, som trappstädning, packa fiskbullar på en konservfabrik, eller bara helt enkelt skruva ihop lamparmaturer på någon av kriminalvårdstyrelsens inrättningar.De vill jobba kvar i denna organiserade kriminalitet !

Men de blir totalt onödiga om huvuddelen av strömfåran som har behov av lösning i vårdnadsfrågor får sina behov tillgodosedda genom lagen. Knappast är det de som skiljer sig som behöver få "varannan helg" eller andra exempel på avskaffat föräldraskap, via utredning av ss på satkärringförvaltningen. En rättstat ska vara uppbyggd så att endast de som gått över gränsen ska få sina rättigheter prövade, inte alla de andra !
« Senast ndrad: 11 juli 2009, 15:23:25 PM av Avos »

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #24 skrivet: 12 juli 2009, 11:53:28 AM »
Om PUL

http://www.bankrattsforeningen.org.se/

http://www.bankrattsforeningen.org.se/HDdomslut.html

http://www.bankrattsforeningen.org.se/konventionen.html#Artikel%2010

http://www.bankrattsforeningen.org.se/lagar2.html#nr15

http://www.bankrattsforeningen.org.se/ se avsnittet " vid skampålen", där namnges personer som sägs ha begått brott.

Jag hittar inte just nu artikeln om den friande prejudicerande domen i hovrätten. Kan någon annan fortsätta sökandet ? Iaf så blev bankrättsföreningen friad, då det visserligen är förbjudet att beskylla enskilda personer för brott offentligt, men inte OFFENTLIGA personer, eftersom detta tillhör den journalistiska friheten.

undrande

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #25 skrivet: 14 juli 2009, 21:53:24 PM »
Tiger man sâ samtycker man. Dessa konsentrasionsläger med isoleringseller kan obehindrat bara öka och sen finns det ingen som ser. Ingen som hör. Socialen kan fortsätta skaffa sej brödföda med stulna barn.

undrande

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #26 skrivet: 15 juli 2009, 19:58:01 PM »
 Jag tror att det gäller att fâ ut fakta lite över allt om myglet pâ socialkontoren,länsrätterna med fakta som visar svart pâ vitt vad det handlar om. Bevis pâ tex hur mycket pengar som komunerna fâr frân staten för varje drabbat LVU barn. Den informationen borde spridas lângt utanför sverige med. Kan man fâ del av dessa papper pâ nâgot sätt??? Det vore fina bevis. Det mâste bli ett slut pâ att köpa sitt bröd genom att offra andras barn till mammon. (en gammal penning gud)  Och gömma sej bakom frasen för barnens bästa. :o Det slog mej just nu att sen duger det när barnen är tillräkligt stora att offra dem för fosterlandet om det blir krig. Sjukt!

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #27 skrivet: 16 juli 2009, 10:12:53 AM »
Jag tror att det gäller att fâ ut fakta lite över allt om myglet pâ socialkontoren,länsrätterna med fakta som visar svart pâ vitt vad det handlar om. Bevis pâ tex hur mycket pengar som komunerna fâr frân staten för varje drabbat LVU barn. Den informationen borde spridas lângt utanför sverige med. Kan man fâ del av dessa papper pâ nâgot sätt??? Det vore fina bevis. Det mâste bli ett slut pâ att köpa sitt bröd genom att offra andras barn till mammon. (en gammal penning gud)  Och gömma sej bakom frasen för barnens bästa. :o Det slog mej just nu att sen duger det när barnen är tillräkligt stora att offra dem för fosterlandet om det blir krig. Sjukt!

för ca tio år sedan var det 23 miljarder som barn och familjesektionen fick på sociala och 10,5 miljarder av dem var fosterhemsersättningar.