Frfattare mne: Vad vill ni som skriver här med detta forum ?  (lst 14796 gnger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Vad vill ni som skriver här med detta forum ?
« skrivet: 01 februari 2009, 14:33:43 PM »
Detta forum har genomgått en stor förändring sedan ungefär april förra året. Forumet har blivit mer eller mindre "herrelöst." då tongivande personer upphört med sin närvaro. Jag tror att efter så lång frånvaro kan nuvarande ordning betraktas som permanent. En del sidoeffekter har uppstått: jag har börjat använda mitt internetarkiv mer som ett parallellt forum, trots att det inte är min avsikt att splittra de krafter som samlas här. Jan-Olov ägnar sig åt att dokumentera. Om Ruby, Jan-Olov och jag försvinner,(Stockholm räknar jag inte), så får jag intrycket att forumet förlorar "styrfart".Jag har ingen avsikt att försvinna härifrån, men jag funderar på vilka de sammanhållande krafterna är ? Vad söker folk som läser här ? En paradox idag är att det vanligen är tio gånger fler läsare än skrivare. Man kan se detta på det ovanligt stora antal registrerade användare, jämfört med antalet verkliga skrivare.Man kan därför klart säga att skrivare och läsare har helt olika mål. Vilka mål har skrivarna ? Vilka mål har läsarna ?

Jag tror att folk som vill bli matade av någon, och att någon som vill mata dem med något, är ett koncept som ändå ganska snart faller ihop, då den som blir matad, redan slutat bry sig om vad han blir matad med, och än mindre ser matandet som ett steg på vägen till att börja själv ta tag i frågorna. DIskussioner måste ju leda någonstans, det kan ju inte bara handla om "information"/länkar att läsa. Just diskussionerna har dött ut det sista året, och ersatts av "matandet". Om man verkligen tycker att allt vad man behöver är mer information, så uppfattar man ju världen som tämligen motsägelsefri. VÄRDERINGAR är vad jag söker. Jag uppskattar mycket hellre att någon kallar socialarbetare för Hitlerister, än förklarar hur man använder dessa Hitlerister för sina inbillade planer. Låt vara att detta exempel inte uttrycker speciellt subtila sätt att uttrycka sig, men det säger mer än att inte reflektera på sin omgivning och dess förändringar.

Jag förstår att de som redan sitter i råttfällan, inte har några val, utan är tvungen att göra upp strategier för hur man ska argumentera mot fienden. För mig som klarat mig genom detta, gäller det att hålla sig borta från dem, och att föra detta budskap vidare till andra: gå aldrig till sociala för att söka hjälp: då blir ni utsatta för brott !

Jag saknar den anda, solidaritet och respekt som fanns här tidigare, innan "matandet" blev etablerat, och diskussionerna kastades ut. Att detta forum kunde tjäna till rådgivning bland de som hade erfarenheter av kontakter med sociala, och ge råd hur man ska lösa problemen utan att bli utsatt för brott från myndigheterna.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

AS76

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 106
    • Visa profil
« Svar #1 skrivet: 01 februari 2009, 15:55:10 PM »
Jag tittar in för att hålla mig uppdaterad om hurdan socialtjänsten är i dag. Jag har gett upp hoppet om att få rättvisa i mitt ursprungliga ärende, myndigheterna vill inte erkänna att de gjorde något fel i att idiotförklara mig och försöka få in mig på vuxenhabiliteringen. Matandet kanske har en viss nytta ändå, fler blir ju informerade om hur det verkligen går till med socialtjänsten, de kan sedan informera andra. Själv är jag inte vidare diskussionssugen heller och har inte mycket att erbjuda när det gäller stöd, så det blir mest bara läsande för min del. Fast jag har ändå bidragit med något i att jag informerat internationellt om hurdan den svenska socialtjänsten är, försökt visa vad som verkligen döljer sig bakom den välpolerade fasaden.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #2 skrivet: 01 februari 2009, 16:19:23 PM »
Citat frn: "AS76"
Jag tittar in för att hålla mig uppdaterad om hurdan socialtjänsten är i dag. Jag har gett upp hoppet om att få rättvisa i mitt ursprungliga ärende, myndigheterna vill inte erkänna att de gjorde något fel i att idiotförklara mig och försöka få in mig på vuxenhabiliteringen. Matandet kanske har en viss nytta ändå, fler blir ju informerade om hur det verkligen går till med socialtjänsten, de kan sedan informera andra. Själv är jag inte vidare diskussionssugen heller och har inte mycket att erbjuda när det gäller stöd, så det blir mest bara läsande för min del. Fast jag har ändå bidragit med något i att jag informerat internationellt om hurdan den svenska socialtjänsten är, försökt visa vad som verkligen döljer sig bakom den välpolerade fasaden.

Det är nog så att de som är skrivare här har dragit sin historia, men det jag menar är poängen är inte att historian är fakta, utan att historian i sig inte är en del av den motkraft som håller sociala stången utan snarare DISKUSSIONERNA kring dessa historier och myndigheterna. För kallar man dessa historier för "fakta" har man faktiskt nedgradera dem, och enda skyldigheten till reaktion blir då "jasså". Att presentera fakta leder egentlingen inte till att världen förändras, fakta blir s a s inte en drivande förändrande kraft.

Vi behöver egentligen inte fakta för att  förändra världen, vi behöver fakta i grunden, men inte alla fakta, ungefär som ett bränsle för förändringarna. Vore intressant att veta vad det är för folk som huserar här. Nu menar jag inte skrivarna, för där syns det vilka som huserar här: de som kan uttrycka sig.  Jag misstänker att de tyste INTE är bara de som inte KAN uttrycka sig.

Diskussionerna är den brasa som håller liv i utvecklingen, snarare än fakta. Nödvändigtvis behöver inte problemen kuna lösas genom diskussionerna, men man håller iaf  en styrfart och en kurs.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 176
    • Visa profil
Sverige i propaganda och verklighet
« Svar #3 skrivet: 03 februari 2009, 14:04:31 PM »
.

Sverige i propaganda och verklighet

Efter att jag nu analyserat dels mitt eget ärende, men också satt det i samband med och jämfört med allt från "barn-stölder" till justitiemord så är jag shockad. Det mest schockerande är den helt otroliga kombinationen mellan övergrepp och den synnerligt avancerade mörkläggning som sker omkring det.... därav mitt uttryck om det Svenska "amatör-STASI".

Jag har blivit mobbad av ordföranden i Föreningen Mot Mobbning i Göteborg. Jag har skrivit nu ett par år om de övergrepp jag själv utsatts för, även här på NKMR där flera advokater är aktiva... men får jag någonstans juridisk hjälp... Icke!

En del av den Svenska propagandan är att man angriper länder som Ryssland, Kina och t.ex Indien för sina parias... och vad är då jag? Har jag det som hemlös, svartlistad och rättslös det bättre än indiska parias? Om man tar de 63.000 tvångssteriliseringar som skedde i Sverige och räknar om det för Kinesiska omständigheter... då blir siffran 7,6 MILJONER. Då kanske någon av er inser att ett av världens jävligaste länder faktiskt är Sverige! Propagandan, den kan de köra i r__en!

Kom ihåg att SAMTLIGA äldre riksdagspartier låg bakom besluten om steriliseringsprogrammen. Graden av fascism är hög såväl till höger som vänster och ingen av di gamle går fri från misstanke. KD och Mp har tillkommit senare.

Tvångssterilseringarna i Sverige skedde så nyligt (tidig del av 70-tal) att fortfarande några av de som då deltog både i beslut och genomförande fortfarande är yrkesaktiva. Tror ni, att de personer som gladeligen tog beslut om mass-tvångssterilseringar och som hade den nazi-darwinistiska ideologin är helt omvända idag? Tror ni att ingen av deras yngre adepter velat gå i deras fotspår idag?

Själv är jag fortfarande, som jag sa shockad över det jag sett och förstått. Så vad väntar jag mig av NKMR-forum? ...pja, antagligen mest skräckslagna Svenskar som allt mer rättar in sig i det fascistiska ledet...   tyvärr. Om någon orkar och törs göra något som går i vettig rikting så är det bra! De som törs agera bör själva försöka sålla fram vettiga alternativ som går att genomföra... och agera! Ta fram olika förslag och välj de som verkar mest förnuftiga och agera!   ...smygfascisternas taktik att underminera demokratiska aktiviteter är många, så det är ingen idé att vänta sig någon plötslig folkstorm för äkta demokrati. De som vågar kämpa får nog tyvärr inga hurrarop även om de förstås ändå är vår tids hjältar.

1. Det behövs någon sorts förteckning över vittnesmål mot Svenska myndigheter. Dessa bör ligga utanför själva debatten... De som vittnar ska förstås kunna besvara frågor, men löjliga påhopp eller dumma svar är inget trevligt när man för övrigt varit med om kanske sitt livs övergrepp...

2. Det behövs flera demokratigranskande grupper och föreningar i Sverige. Visst är det "farligt" men också nödvändigt.

3. Samverkan med andra grupper, forum och bloggare skulle kunna skärpa den demokratiska fronten. Ja, jag kallar det för front, för det som nu sker i Sverige är ett krig mellan fascister och demokrater...

Min egen aktivitet inför framtiden är oklar eftersom jag idag står närmare snödriva och ihjälfrysning än "köttgrytorna". Inom några dagar lägger jag ut inlägget och den avslutande delen "Är Sverige nazistiskt? - domen".

.

Morgan Ohlson: Laglydig, frisk, ej missbruk och 19 års utbildning.
# Berövad alla former av inkomster /bidrag sedan 2006-08
# Hemlös sedan 2008-07-01

Tidigare olagligt: # fråntagits 1 barn  # fråntagits 2 olika jobb  # 2 fall av anstiftad misshandel  # trolöshet av fackförening  # hindrats från arbete >10 år  # utsatts flera sekretessbrott  # kriminell utpressning av Arbetsförmedling   # terroriserats med pulsgenratorer ~1 år.  # Hotats anta falsk Asperger-diagnos  # Skriftligt förtalats av Karlstads kommun.  # Tot ca 300 lagbrott och  # över 2500 terrortillfällen.

.
.
Morgan Ohlson, terroriserats systematiskt i över 20 år.

__ Länkstation Fakta, vittnesmål:   http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=11929

.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #4 skrivet: 03 februari 2009, 16:36:25 PM »
Jag tror inte att någon samordning av olika organisationers "kamp" är genomförbar, av den enkla orsaken att de personer som bjuder motstånd är bara ett fåtal, motståndet räknas alltså inte i kollektiva organisationer utan i enskilda individer.  

Om du känner dig chockad  av att du upplever dig ensammen, då är du inte paranoid, för då känner du precis som jag och alla andra. Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en. Det som sker uppe i nomenklaturan nu liknar förberedelse till statskupp. Några organisationer har vi inte att luta oss mot, inte ens ett kollektiv.  Det är därför diskussioner är viktiga: att sprida insikten om vad som pågår, och det handlar inte bara om rabblandet av fakta. För när vi redan känner till fakta är det redan för sent.

Nesse

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 41
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 12 februari 2009, 05:17:48 AM »
Det är näst intill omöjligt att ge råd som funkar, hur ska man kunna göra det när det råder rättsröta!

Som jag ser det så finns det bara ett tillfälle då det skulle ha nån effekt
alls och det är när övergreppen är så pass grova och långt gångna att
gamle media tar upp det på eget bevåg! Det hjälper föga om den som
är utsatt ber dom publicera, för då har dom ju inte gjort ett skop själva
som en journalist sa till mig en gång!

Då kommer media drevet igång och då blir fascisterna lite obekväma,
fast dom vet ju att dom i 99% av fallen klarar sig ändå! :)

Om man går på Morgans linje så skulle man kunna sätta upp en slags
folkdomstol, medborgare domstol, som står utanför systemet men där
man insamlar underlag från människor som blivit kränkta och sen skapar
man en rättegång på nätet t.ex där man dömer utifrån de mänskliga rättigheterna  och Europa konventionen som Sverige har undertecknat
och försöker skapa så mycket medialt debackel som möjligt kring
dessa domar.

Naturligtvis så hänger man ut de som begått brotten namn adress passfoto etc(det är det som är iden så att säga). Håller man på
tillräckligt länge så blir det alltid några av dessa brottslingar som
försöker med motdrag (model stämning om förtal, ärekränkning
och sånt  skit som det redan finns prejudikat på och som dom inte
kommer att få bifall för) och då får man  det publicistiska underlaget
till att få gamel media intresserat och då lyfts brotten upp på ett
annat plan!

Att sitta och skriva var och en för sig själv på nätet i nån blog eller
forum ger inga resultat alls, den publicistiska kraften saknas helt enkelt.

Tänk efter en sekund, det krävdes mer än 500 JO anmälningar
inann JO ens orkade lyfta pennan och skriva nått om FK!

Jan-Olof Larson

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 38
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 12 februari 2009, 06:41:31 AM »
Utmärkt Nesse !

Utmärkt, instämmer fullständigt om detta du skriver här ovan. Samma tankar här och det är helt fel att vi skall låta oss manipuleras och splittras. Vad vi behöver som jag ordat om tidigare är precis en sida där vi inledningsvis kan namnge både kommuner och tjänstemän som gjort övergreppen med brott mot konventionerna...

För övrigt så stämmer Norge Sverige för brott mot mänskligheten genom FRA-lagen.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=882927

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #7 skrivet: 12 februari 2009, 12:57:12 PM »
Citat frn: "Nesse"
Det är näst intill omöjligt att ge råd som funkar, hur ska man kunna göra det när det råder rättsröta!

Som jag ser det så finns det bara ett tillfälle då det skulle ha nån effekt
alls och det är när övergreppen är så pass grova och långt gångna att
gamle media tar upp det på eget bevåg! Det hjälper föga om den som
är utsatt ber dom publicera, för då har dom ju inte gjort ett skop själva
som en journalist sa till mig en gång!

Idag ska man inte komma med nyheter. Tidningarna är inte till för nyheter som ni vet. Där får man veta var man hitter den billigaste internetuppkopplingen, bästa bantningstipsen, vem som just nu är rikast i sverige, matrecept, var den billigaste bensinen finns, och var de billigaste semesterresorna finns. Det blir bara elände av nyheter... Jag har faktiskt glömt bort dessa massmedier eftersom jag inte har tv eller radio : finns de kvar ?

Citera
Om man går på Morgans linje så skulle man kunna sätta upp en slags
folkdomstol, medborgare domstol, som står utanför systemet men där
man insamlar underlag från människor som blivit kränkta och sen skapar
man en rättegång på nätet t.ex där man dömer utifrån de mänskliga rättigheterna  och Europa konventionen som Sverige har undertecknat
och försöker skapa så mycket medialt debackel som möjligt kring
dessa domar.

Naturligtvis så hänger man ut de som begått brotten namn adress passfoto etc(det är det som är iden så att säga). Håller man på
tillräckligt länge så blir det alltid några av dessa brottslingar som
försöker med motdrag (model stämning om förtal, ärekränkning
och sånt  skit som det redan finns prejudikat på och som dom inte
kommer att få bifall för) och då får man  det publicistiska underlaget
till att få gamel media intresserat och då lyfts brotten upp på ett
annat plan!

Folkdomstolen / välfärdsrådet är en gammal tanke. "Låt oss komma tillsammans så kan vi tillsammans lösa våra problem.": En guiljotin är svår och dyr att bygga; Låt oss därför vänta på nästa tillfälle.

Uthängningar är bra.Jag har länge förordat dem. Men först måste dödstraff för myndighetsbrottslingar genomföras. Tills vidare bör man publicera namnen på dem. Jag började med detta, men genast så startade de ett LVU-försök mot grabben. Jag misstänker att det har ett samband, det låg samtidigt i tiden.

Jag har nu gjort så att arean på mitt forum  "myndighetsbrottslighet" har begränsad access, så att jag kan säga att den har samma status som privata meddelanden / email. Det finns ett annat krux där också: Eftersom jag bekämpar sociala, så måste jag luta mig mot mamman. När jag offentliggöra de brottsliga handlingar som sociala har begått mot oss, så offentliggör jag samtidigt hennes agerande då på den tid hon samarbetade med sociala mot mig. Det sätter mig i en svår situation, för jag hävdar att man inte ska sätta sitt ljus under skäppa !! Men jag tvingas till en kompromiss med delvis begränsad access till dokumentationen som jag ska fortsätta lägga ut.

Länsrätten har redan försökt döma mig  2006 för att jag anonymt har lagt ut min historia på NKMR. Det är inte klokt vilket land man lever i !! Men det är så här det ser ut.

Det är klart att jag vill att brottslingarna listas, men det är helt klart att det är problematiskt, då de kan slå mot oss som har barn. Dvs helst bör någon som inte har barn hålla i en sådan lista.

Citera
Att sitta och skriva var och en för sig själv på nätet i nån blog eller
forum ger inga resultat alls, den publicistiska kraften saknas helt enkelt.

Tänk efter en sekund, det krävdes mer än 500 JO anmälningar
innan JO ens orkade lyfta pennan och skriva nått om FK!

Det där med media är inte så viktigt. Meningen är att vi ska tippa vår information i den gemensamma mediagrytan, där våra individuella band med ärendet löses upp och informationen blir samhällelig egendom. Hur vi går tillväga är inte så viktigt: men ATT vi gör det är viktigare.

Man måste använda de forum som finns tillgängliga, där det är forum som arbetar för vår sak: att bekämpa vår gemensamma fiende !

Det är lite tråkigt att det inte går att få luft i seglen här på nkmr. Det verkar vara fel i bägge ändarna:

1)Forumet är till för att juridiskt kunniga personer ska kunna använda forumet som ett arkiv, för att studera LVU och dess praxis.

2) Forumet är till för att de som drabbats av LVU ska kunna ställa frågor och få nödvändig kunskap om hur de ska kunna  driva sina mål.

3) Forumet är till för att de som är juridiskt kunniga ska kunna vägleda de som behöver hjälp och information.

Slutsatser:

* De som är juridiskt kunniga närvarar här mycket sällan. Färre än fem personer skriver ca 1-2 inlägg i månaden ( Frågan är hur man ska räkna "juridiskt kunnig", men jag syftar inte till att vara speciellt exakt.

*  De som behöver hjälp har slutat komma hit eftersom det inte finns någon kvalificerad som svarar på frågor här.

* Arkivet blir därför på grund av detta bara historia, då mycket lite nytt tillkommer.

*  Forumet har vad jag sett besökts av jurister som är MEDLEMMAR i NKMR enbart av Ruby och Susanna Svensson ( tror  att hon bara gått några kurser). INGA andra jurister skriver här.

Det här blir ju nästan meningslöst....

Jan-Olof Larson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 13 februari 2009, 11:32:37 AM »
Något måste vi ändå göra !
Har man redan blivet utsatt och terroriserad av socialen och dess lakejer och har dom flåsande i nacken för att de vill omhänderta barnen så finns ju skadan redan då. En skada som kan mer än väl jämföras med skador / trauma från krig med brott mot mänskligheten.  För oss som redan har fått våra liv förstörda och inget har att förlora finns inget försvar till att dölja namnen på de tjänstemän och politiker som utfört brotten mot konventionerna och mänskligheten. För dom som är i riskzonen för ett omhändertagande av sina barn och det är bevisligen omotiverat för ett LVU mm så är det heller ingen nackdel att namnge tjänstemännen som är direkt kränkande.

Angående media och tidningar så ser man idag endast avlednings-manövrar från de verkliga nyheterna. Kvällsdrakarna har tagit formen av porrblaskor och kändis-nyheter och olika skrönor med desinformation... Berättar man för socialen att man tänker gå till media med sin story så HOTAR dom med att du kan skada barnen... Summan av detta kan bli att man visar en rädsla för dom med en ambivalens och då har dessa myndighetsbrottslingar  redan fått dig i ett järngrepp.

Det finns ingen ursäkt längre för att vi som är totalt drabbade av dessa hänsynslösa människofientliga myndighetsbrottslingar skall fortsätta förnedra oss själva genom att gå i dessa manipulatörers  ledband som kräver ” får jag be om största möjliga tystnad ”... Tvärtom om vi inte kan enas om en strategi och ett konsensus till ett agerande nu så finns det redan planer på att myndighetsbrottslingarna skall få skyddad identitet samt fatta sina beslut i slutna rum på okänd plats. D.V.S vi har då en makt utan identitet och ansikte och en makt utan ansvar för sina handlingar. Är ni beredda till detta ?  Jag är inte det !

Även om priset är högt för att namnge dessa samhällsfarliga myndighetsbrottslingar så kommer priset att bli Betydlig Ännu Mer Högre utan vårt agerande och det är bortom all tvivel att det också kommer att drabba era barn som uppnått vuxenålder genom era barnbarn i ett vansinnes kulturarv...

Man kan också konstatera att när ett samhällesystems lagar utnyttjas på ett sätt så att målet är viktigare än människornas säkerhet liv och hälsa så styrs det av omänskliga krafter med brott mot mänskligheten.

Frågan är hur vi gemensamt kan komma överens om metodiken hur och var vi kan agera ?
Jag har långsamt Internet och kan ej vara uppkopplad kontinuerligt .

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #9 skrivet: 13 februari 2009, 16:12:57 PM »
Citat frn: "Jan-Olof Larson"
För oss som redan har fått våra liv förstörda och inget har att förlora finns inget försvar till att dölja namnen på de tjänstemän och politiker som utfört brotten mot konventionerna och mänskligheten. För dom som är i riskzonen för ett omhändertagande av sina barn och det är bevisligen omotiverat för ett LVU mm så är det heller ingen nackdel att namnge tjänstemännen som är direkt kränkande.

Jag har inget problem med viljan, men det finns några problem jag måste ta hänsyn till:

Det viktigaste: Jag och barnen saknar juridiska rättigheter. Jag har inget verkligt umgängesavtal, eftersom myndigheterna har begått brott mot mig, så kan jag inte vända mig till dem om jag får problem. Jag kan alltså inte luta mig mot sociala. Det betyder att jag måste luta mig mot mamman.

Samtidigt så menar jag vad jag säger att man inte får sätta sitt ljus under skäppa. Trots att jag måste samarbeta med mamman ( som knappt samarbetar), så måste sanningen komma fram! Men jag kan inte bete mig som att jag inte har underåriga barn hemma, eller bete mig som att vi inte blivit utsatta för myndighetsbrott. Därtill har Länsrätten hotat mig redan för vad jag i anonymiserad form har skrivit på NKMR:s forum om hur mina barn blivit utsatta för myndighetsbrottslighet.

Jag har därför gjort så att jag publicerar icke anonymiserad dokumentation i en sluten area, (anonymiserad ändå, då namnen på familjemedlemmar är borttagna) och publicerar samma dokumentation anonymiserad offentligt.

Där finns ett annat problem. Jag har idag lagt ut en del dokumentation på flashbacks forum. Men jag har tagit bort namnen på socialsekreterarna, eftersom de kan radera mina inlägg om jag lägger ut namnen. Man har ju rätt att namnge myndighetspersoner, men modereringsglada moderatorer, som på flashback bryr sig inte om den rätten.

Problemen är att berätta om mamman. Jag kan ju inte berätta om myndighetsbrotten, och hur de använde mamman som sitt redskap, om jag inte nämner mamman. Hon var ju nyckelperson, då hon var boförälder för den yngsta sonen saken gällde.Detta måste gå att lösa utan att ta onödiga risker.

Det är klart att jag kan välja i att strunta i mammans reaktioner. Hon är en person med ca två bra dagar i månaden, resten bråkar hon med sin omgivning. Ganska snabbt skulle jag förlora den redan svaga kontrollen om jag kom på kant med henne. Sociala som vi ständigt har efter oss skulle få reda på att vi inte kan samarbeta längre. Men det är en avvägning jag gör: inte en kapitulation. Sanningen ska fram: man ska inte sätta sitt ljus under skäppa !

Jan-Olof Larson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: 13 februari 2009, 17:46:05 PM »
Tja Avos, jag förstår och känner igen din situation mycket väl men det är ju inte så särskilt bra att hamna som en åsna mellan två hötappar, alternativt som två hötappar framför en åsna.. Skadan sker ju men det kan vara individuellt vad man bedömer som minsta skada. Dock tror jag personligen att tiden som är en faktor i sådana svåra relationer inte garanterar att man tar sig helskinnad ur som varken barn eller förälder och då är det bättre att göra ett tydligt val innan skadorna blir värre.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #11 skrivet: 13 februari 2009, 23:48:27 PM »
Tja Avos, jag förstår och känner igen din situation mycket väl men det är ju inte så särskilt bra att hamna som en åsna mellan två hötappar, alternativt som två hötappar framför en åsna.. Skadan sker ju men det kan vara individuellt vad man bedömer som minsta skada. Dock tror jag personligen att tiden som är en faktor i sådana svåra relationer inte garanterar att man tar sig helskinnad ur som varken barn eller förälder och då är det bättre att göra ett tydligt val innan skadorna blir värre.

Menar du att ni ska offentlig-ge namnen på de som terroriserat er ?Jag vet inte nu , någon annan utväg än att jag är bunden att  samarbea md min fd fru, och fundera över vilka relevanta kompromissr jag kan göra.

Jan-Olof Larson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: 14 februari 2009, 14:58:42 PM »
M.O skrev ett par bra punkter som jag redovisar här:

1.Det behövs någon sorts förteckning över vittnesmål mot Svenska myndigheter. Dessa bör ligga utanför själva debatten... De som vittnar ska förstås kunna besvara frågor, men löjliga påhopp eller dumma svar är inget trevligt när man för övrigt varit med om kanske sitt livs övergrepp...

2. Det behövs flera demokratigranskande grupper och föreningar i Sverige. Visst är det "farligt" men också nödvändigt.

3. Samverkan med andra grupper, forum och bloggare skulle kunna skärpa den demokratiska fronten. Ja, jag kallar det för front, för det som nu sker i Sverige är ett krig mellan fascister och demokrater...

Jag anser att det är frågan om hur många människoliv vi är beredda att offra beroende på att målet som är och har varit uppsatt av dessa socialfascister har varit och är samhällsfarligt. Får man barn efter socialens behandling som är benägna att begå mord mot sina föräldrar och där socialen har medverkat till  att dödförklara levande barn och trotts alla larm som varit kring barn ändå är delaktig till att barn senare dör genom underlåtenhet då har man genom sin respektlöshet förverkat sin makt genom att målet var viktigare än Säkerheten, Livet och Hälsan.

Att under falskt flagg kalla det för hot och våld mot tjänsteman när man ringer 24-25 mil från  socialen och omtalar att socialchefen och behandlingschefen måste passa sig för att skada barnen på det vis dom gjorde genom sin underlåtenhet och då blir fäld för detta i en tingsrätt då förstår vilken dåre som helst att man vill avleda från sina brott som de har begått mot konventionerna. Jag tror knappast någon kan föreställa sig vilken chock och ytterligare trauma detta innebär när man dessutom får skriftligt meddelande från Länstyrelsens socialkonsulenter att varken barnkonvention eller Europakonvention gäller...

Jag träffade en kvinna som varit omhändertagen som barn och hon berättade för mig att hennes gamla biologiska far hade mött den tidigare ”medarbetaren i Barnavårdsnämnden” i samhället där de bodde. Hennes far hade gått fram till den gamle ”medarbetaren i Barnavårdsnämnden” och frågat varför han hade tilllåtet hans dotter slita sig fördärvad i fosterhemmet samt fått sova i ladugården och splittrat deras familj. Svaret blev : Jag har inte läst några papper jag har bara skrivet på !

Sverige som klappat sig på bröstet och utropat sig till ett föregångsland men med socialfascister inom socialen som är beredda att gå över lik för att nå sina mål har förlorat sina förebilder genom att dessa monster har fått härja fritt och nu drivet det till ett laglöst land med sina egna lagar bortom mänskliga rättigheter där alla familjer och barn är lovligt byte.
Propaganda apparaten fortsätter så länge vi tillåter domptörerna att  kräva ” får vi be om största möjliga tystand” och genom att vi alla blir gjorda till att inte vara något eller någon person och gömmer oss bakom ett alias. Då hjälper vi alla till med att låta myndighetsbrottslingarna också gömma sig bakom ett alias utan identitet och att slutligen som nu redan finns på förslag att besluten skall fattas i slutna rum på hemlig plats. Kan detta då vara ett föregångsland ?!

Avos rubrik här på denna tråd var frågan ” Vad vill ni som skriver här med detta forum ? ”

Det borde vara bortom all tvivel att alla vill ha ett slut på de grava kränkningar som skett och sker genom förnekandet av konventionerna, med de skador och lidande dom förorsakat under falskt flagg ” för barns bästa ” och med LVU-lagen som högsta mål är beredda att skada och gå över lik för att sedan gömma dom i garderoberna.
Det råder ett förhållande med omvänd bevisbörda och en rättsröta  genom vänskap och ekonomisk korruption i dessa sammanhang som berör omhändertagande av barn.
Tillsynsmyndigheterna har med falskt flagg meddelat att de har god tillsyn och mörkat skadorna mm.
Myndigheten tillåts utreda sig själv och befriar sig från ansvar men skall ändå ha fortsatt makt.
Anmälan till socialstyrelsen delegerar det tillbaka till Länstyrelsen som förnekar att  konventionerna gäller
Görs en Jo-anmälan så utreder socialen sig själv och Jo finner inget att anmärka på .
Det borde vara en självklarhet att när man har med människor och vård att göra så skall det inte tillåtas att utövarna skall döljas och i synnerhet inte när de begår så allvarliga brott som ändå bevisligen har framkommit i så många fall.

Så här kan vi alla fortsätta å försöka gömma oss själva i garderoberna som slutmål, men jag tror faktiskt att vi vanliga svenskar fått en så allvarligt störd socialisation och  internaliseringsprocess genom attityden  ” jag bryr mig inte för jag kan ändå inte gör något åt det ” vilket också uttrycker rädsla ! Faran med detta är att det leder till en självuppfyllande profetia i hela samhället ledande till analfabetisk foglighet och en förintelseprocess av all demokrati. Som avslutning på detta vill jag bara erinra om att mod kan endast den ha som övervinner sina rädslor.

Det är inte mer än rätt att vi skapar en lista på " tjänstemän och politiker " som deltagit i dessa grava brott mot konventionerna i sin förintelseprocess mot barn och föräldrar med ett krav på en oberoende utländsk utredning.

Jan-Olof Larsson

Terroriserad och förnekad mänskliga rättigheter av Länstyrelsen i Vänersborg och Åmåls Kommun med effekter som våldsam död och skador för livet

Som radiooperatör genom kommunikation av nödtrafik från Litauens parlament med president Landsbergis Deltaget i operation frigörande av de Baltiska Staterna under synnerligen svåra förhållande med sovjetisk ockupation samtidigt som mina barn utsätts för LVU-hot och förnedring.

http://www.h-net.org/reviews/showrev.php?id=5212

Fattigpensionär som en följd av den psykosociala trauma och chock som socialen medverkat till som inneburet omänskliga förhållanden och förnedring samt förlorade min musikaliska nedärvda förmåga genom chocken.

Mordhotad via telfon och E-post efter radiotrafik belysande socialens övergrepp i Åmål och Länstyrelsen I Vänersborg förnekande av konventionerna av de Mänskliga Rättigheterna , EuropaKonventionen.

Omgift med Gudrun sedan 20 år omhändertagen som barn och även mordhotad genom socialens pedagogik och åklagares underlåtenhet.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #13 skrivet: 15 februari 2009, 12:58:03 PM »

1.Det behövs någon sorts förteckning över vittnesmål mot Svenska myndigheter. Dessa bör ligga utanför själva debatten... De som vittnar ska förstås kunna besvara frågor, men löjliga påhopp eller dumma svar är inget trevligt när man för övrigt varit med om kanske sitt livs övergrepp...

Det är inte mer än rätt att vi skapar en lista på " tjänstemän och politiker " som deltagit i dessa grava brott mot konventionerna i sin förintelseprocess mot barn och föräldrar med ett krav på en oberoende utländsk utredning.

Ja det är klart jag instämmer. Men i utgångsläget kan det handla om ca 5-10 namn från dig och morgan vardera. Men det är inte mycket. Alltså måste man börja samla folk som kan ge namn. Jag kanske också kan lägga till ca 10 namn. frågan är hur man sköter bevisningen.  Problemet har jag nämnt, då jag har minderåriga barn ständigt utsatta för attacker från sociala.

Det är möjligt att jag skulle kunna sila snacket så att jag kan både rikta bevisning mot de skyldiga, samtidigt som jag lyckas hindra att detta sker genom att barnen och deras anhöriga exponeras för ny myndighetsbrottslighet.

Nesse

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 41
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: 16 februari 2009, 18:25:23 PM »
Jag blev en aningens lack på dig i ditt svar du gav efter min postning
Avos! Det är så att DU behöver inte vara med om du inte vill och då
skall du inte heller komma och sätta några krav på alla andra som vill
göra nått.

Du får gärna köra ditt rejs, tänker inte lägg mig i det men om man vill
komma nånstans så får man offra nått, värde grunden i detta offrande
får var och en ta ställning till och värdera men att bara sitta och ta
emot skit från staten är inte ett värdigt liv, rättslös eller inte.

Det blir lite parodiskt när du först åberopar återinförandet av dödsstraff
sen sen i nästa andetag säger att du är skrajj för att lämna ut namnen på
dina antagonister! hur kan du med den attityden tro att du ska få någon
annan att tala för din sak när du inte talar för någon annan?

Det jag talar om är en utomparlamentarisk domstol som dömer statens
tjänstemän, basen  för domen skall vara ställd utifrån de mänskliga
rättigheterna som Sverige har ratificerat, på så vis får dom det jävligt
svårt i sin motargumentation. Att konstant hålla sig till denna  linje
underminerar rättsystemet för om staten inte uppfyller mänskliga
rättigheter så har ju övriga lagar och regler föga kraft!

Om du har läst på så hade du vetat att inom juridiken råder hierkiska
nivåer mellan lagar mellan rättsinstanser råder nepotism osv.
Om du inte förstår på ****vilket sätt*** systemet är ruttet då
vet du inte vilket verktyg som skall användas.

Här har du en video intervju med Dennis Töllborg där han säger ett
och annat om staten(OBS jag delar definitivt inte hans syn på FRA och
kontroll samhället däremot hans syn på statens agerande).

http://www.youtube.com/watch?v=flGMDaR_yVQ

Åter till ämnet, iden är att man ska som jag har sagt tidigare ochså
inkludera alla andra rättsövergrepp INTE BARA LVU FALL utan
ALLA ANDRA där staten skiter i lagen.  Varje fall hjälper nämligen
det andra, kör du koncentrerat bara LVU fall blir du bara en i
mängden av klagande och då rinner allt ut i sanden.

Som du/ni säkert har märkt har jag inte yppat ett enda ord om mitt
debackel, orsaken är att det hjälper inte mig att älta och älta övergrepp
det är betydligt intressantare att finna en användbar och fungerande
strategi för att mota Olle på grund!

Ett problem som ni alla som har LVU strul är att ni fokuserar på dem
som orsakat er skadan. Socialen! Problemet ligger inte inom socialen
problemet ligger i RÄTTSSYSTEMET!

Om ett rättssystem inte fungerar så sprider sig den signalen runt om i
när liggande system delar (läs socialen, försäkringskassan, Poliserna
som kallade folk för APA jävlars etc etc) och delsystemen ser då att,
jamen visst jag kan skita i den och den lagen för rättsinstanserna
skiter ju i dem! Allt är faktiskt ganska enkelt det handlar om vanligt
mänskligt beteende.

Att sen systemet jobbar på som fan för att dölja sina brott är en
NATURLIG reaktion från en eller flera individer som har begått brottet.

Lag är bara en överenskommelse mellan individer, det är en politisk
lösning på konflikter mellan människor om du utgår i från det så ser
du snabbt att tex stockholms rättsbabbel är inget annat än verkningslöst
rättsbabbel! Vad ska du med en advokat och domare till om
rättsapparaten är defekt?

Du har ju själv märkt att du kan överklaga till förbannelse de hittar bara
på nya ursäkter, varför, för att dom vet att DU inte har någonstans att
klaga till. Om du ska vara med ock spela på statens premisser så ligger
du i underläge innan du ens börjat, är det rättvisa?

Tex ponera du lever av Soc bidrag, soc begår sen ett brott som gör dig
inkomstlös, du bestämmer dig för att stämma din kommun/staten, du
finner att det kostar 240kr att lämna in en stämningsansökan och du
har inga pengar.

I ett vingslag är du rättslös. (kom inte nu med en massa snack om
att du kan visst söka pengar, det är inte det det handlar om,
utan om hur SYSTEMET funkar eller inte funkar och på vilket sätt.

Fråga dig själv, är du först att bli kränkt? Är den kränkningen mer eller
mindre värd an någon annans kränkning?

Ta bara de tusentals steriliserade som endast fick efter mycket om och
men en liten liten ursäkt i ett väl dolt tillfälle av staten, några pengar
och upprättelse har då jag inte sett till att de fick, har du?