Författare Ämne: Mardröm  (läst 1657 gånger)

orättvisa

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
Mardröm
« skrivet: 27 januari 2009, 03:59:17 AM »
Det är  himla kränkande så avskyvärt mitt hjärta går sönder av saknad .
Har 2 barn som blivit omhändertagna .
Jag kan förstå att soc var tvingade att ingripa på något sätt  enligt lagen men de brydde sig aldrig om och kontrollera sanningshalten i olika påståenden .
Om de bara hade gjort det !
Istället var det två utredare med intresset knyta ihop sin egen teori .
Länsrätten var hemsk, hade en oförberedd advokat och
jag orkade inte överklaga ,var så chokad.

Idag har jag fått ursäkter från soc som menar på att det tog tid för dom att se barnets mående o självdestruktivitet .
Får äntligen hem mitt andra barn (snart på heltid) .
Är så tacksam och överlycklig att ha mitt barn hos mig . Är äntligen en förälder igen hämtar i skolan , klass möten ,vardagskvällar o helg mys .
Men jag känner mig inte HEL …det saknas någon ur min ”flock”.
Jag vet inte vad jag vill med skrivandet men soc. ursäkter räcker inte som plåster på såren .

Jag har tjatat o tjatat om att vi måste ha hjälp .
Soc vet att barnet  hittade på grejer ,har fortsatt hos fosterfamiljen .
Soc säger : ”ta det lugnt vi kan det här …jobbar varje dag med destruktiva barn ”
Men vi får ingen hjälp med vår relation .

När barnet träffar mig blir det så mycket ångest och små ”förlåt mamma , vet inte vad som hände”
Jag tröstar o talar om att ”det gör inget ”

14 åring är inte dum i huvudet såg min chock och såg hur syskonet slets ur mina armar .
En 14 åring vet inte att man kan göra så konstiga saker när man mår riktigt dåligt.
Nu har soc kommit på att de ska ansöka om en neurologisk utredning på barnet men de gör inget för stärka vår relation .

Jag vill inte ha ett foto av mitt barn på hyllan och se en främling!

Michael

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 29
    • Visa profil
svar
« Svar #1 skrivet: 27 januari 2009, 16:17:39 PM »
Det är så fruktansvärt, vad som än ligger bakom.
Soc. kan tyvärr inget göra för att förbättra, de bara förvärrar allt.
Något så inkompetent och med en konstig social-politik bakom sig, (som måste va från före kriget) har jag kunnat konstatera för flera år sen.
De tror att de kan, och att de hjälper, men de bara stjälper.
Min son har de totalt förstört, med diverse placeringar, jag tror det blev 7-8 st. på 5 år.

Tanten

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
Mardröm
« Svar #2 skrivet: 29 januari 2009, 16:47:30 PM »
Om det föreligger npf så börjar nästa kamp, att få soc att inte idiotförklara barnet och att få dem att förstå vad de fina orden struktur och kontinuitet innebär.