Författare Ämne: uppväxtplacering  (läst 4229 gånger)

barnen

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 22
    • Visa profil
uppväxtplacering
« skrivet: 23 januari 2009, 23:38:07 PM »
undrar lite va som gäller då

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: uppväxtplacering
« Svar #1 skrivet: 24 januari 2009, 15:16:39 PM »
Citat från: "barnen"
undrar lite va som gäller då

Det finns inget sådant.Men de försöker skapa ett sådant begrepp. Enligt "reglerna" ska all fosterhemsplacering gå ut på att barnet lämnas tillbaka efter "vården". I annat fall ska barnet adopteras, om de nu kan bevisa vad de påstår. Det är något fel när barn har varit fosterhemsplacerade i nästan ett decennium.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

barnen

• Newbie
  • *
    • Visa profil
uppväxtplacering
« Svar #2 skrivet: 24 januari 2009, 21:21:25 PM »
så vad ska jag göra då?dom säger ju så

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: uppväxtplacering
« Svar #3 skrivet: 25 januari 2009, 07:01:17 AM »
så vad ska jag göra då?dom säger ju så

Det är väl tydligen ingen som förbjuder dem att använda brottslig terminologi, men om du tittar på BBIC-blanketten så står det där att syftet med "behandlingen"/"vården" är att barnen ska återvända till sina föräldrar efteråt. Att hålla dem kvar i flera år, är kamoflerad adoption. De vill nämligen inte adoptera, för då får de inte längre fosterbarnersättningarna !

Därför måste man skjuta in sig på vad de GÖR, vad de syftar till att kräva mer TID till.. Där kommer de att kräva omvänd bevisbörda, att DU ska bevisa vad du ska använda din tid med barnen till. Sådan taktik ska man avvisa, och hänvisa till BBIC-dokumentets löfte att att "vården" syftar till att under en BEGRÄNSAD tid utöva "vården", sedan ska barnet återlämnas.

Tvinga fram en specifikation DE SKA FÖRKLARA: INTE DU !
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

barnen

• Newbie
  • *
    • Visa profil
tack
« Svar #4 skrivet: 25 januari 2009, 14:50:35 PM »
så va tycker du jag ska göra då?ja med detta med barnen..jag får ju trffa barnen 2g om året mina två töser

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: tack
« Svar #5 skrivet: 25 januari 2009, 15:14:13 PM »
så va tycker du jag ska göra då?ja med detta med barnen..jag får ju trffa barnen 2g om året mina två töser

De använder "barnens bästa" argumentet, vilket betyder att DU ska bevisa. De har hållit dina barn fånga nu i massor av år, utan att själva bevisa vad de egentligen gör med dem. Vad har de gjort med dem ? Vilket är skälet till att de hållits längre än vad de har rätt att hålla dem ? Vad är deras förklaring till att de så djupt skadat er familjerelation, så att de ställt dig så långt bort från barnen ? Tvinga dem att förklara var för de SKADAR ER! Om det är meningen att de ska återanpassas till att leva med dig, så kommer det att ta 300 år om du bara får träffa dem två gånger om året. Begär att de ska hålla sig till BBIC och kräv att dina barn ska återanpassas till att leva med dig och ingen annan. Om de menar att de kan bevisa att barnen har det bättre i fosterhem, så måste ju du kräva att man provar ha barnen hos dig, för att man ska kunna bevisa det ena eller det andra. De "bevisar" ju bara att barnen ska vara DÄR DE ÄR NU.

Det verkar vara lättare just nu än tidigare att kräva tillbaka barnen, här på forumet har vi sett flera ärenden bli lösta. Sociala står under press. Det är möjligt att de kan försöka hota dig med att ta av dig de två gånger om året du har rätt att träffa dem, men jag tror nog att det är bättre att du sätter allt på ett kort, för med de här spelreglerna kan de ju ändå bara vinna ! Kräv andra regler ! Umgänge några gånger i veckan behövs för att man ska kunna avgöra om barnen ska återanpassas. DE  ska förklara varför det inte ska vara så, om de motsätter sig detta. Ta isf deras svar med dig och gå till en advokat.

Sociala är skurkar. Man kan möjligen köpslå med dem. Jag vet ju inget om dig, men jag kan bara ge några exempel: Sociala är ute efter pengar, först och främst fosterbarnsersättningar. Men jag har sett att folk som  exempelvis har psykiska handikapp eller drogproblem, kan få hjälp i hemmet, om sociala inte tycker att deras barn har något värde för sociala. Det tjänar sociala på. De får psykologer, terapeuter,pedagoger, analytiker som kan springa där, och tjäna pengar på dem.Det får kosta samhället vad som helst. Det kan vara en utväg för vissa, dvs för de som verkligen har ett problem, men bara i det fall de inte är väldigt intresserade av att stjäla barnen, så söker de en annan lösning att tjäna pengar.

I ditt fall har de redan stulit barnen, så möjligheten att köpslå med dem kanske inte är så goda.

partybrud

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
    • http://www.domglomdabarnen.dinstudio.se
uppväxtplacering
« Svar #6 skrivet: 25 januari 2009, 16:30:40 PM »
Jodå avos det finns visst då som heter Uppväxtplacering vi har förklarat det på andra forum o du har en som hjälper dig

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
uppväxtplacering
« Svar #7 skrivet: 25 januari 2009, 17:30:21 PM »
Citat från: "partybrud"
Jodå avos det finns visst då som heter Uppväxtplacering vi har förklarat det på andra forum o du har en som hjälper dig

Ordet använder sociala:ja. Men ordet borde inte kunna finnas, om fosterhemsplacering går ut på att barnen ska lämnas igen. Man kan ju därför fråga sig hur det t o m kan finnas terminologier som beskriver åtgärder som ju rimligen borde vara förbjudna. Ska någon "uppväxtplaceras" så ska de ju adopteras, det förutsätts ju i definitionen: - men då tjänar de inga pengar, de får istället betala då !

partybrud

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
    • http://www.domglomdabarnen.dinstudio.se
uppväxtplacering
« Svar #8 skrivet: 25 januari 2009, 19:08:34 PM »
Uppväxtplacering är ju till barnet är 18år

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
uppväxtplacering
« Svar #9 skrivet: 26 januari 2009, 07:29:04 AM »
Citat från: "partybrud"
Uppväxtplacering är ju till barnet är 18år

Det beror på att de inte KAN behålla barnet längre eftersom andra regler gäller sedan barnet blivit äldre. Då krävs bevis för att barnet har använt  droger, eller är psykiskt sjukt. om de ska kunna fortsätta. Men sociala bryr ju sig inte om några regler i alla fall: de kan åberopa undantag precis hur somhelst. I det sammanhanget betraktar jag deras "terminologi". Advokaterna säger att om sociala verkligen vill ta ett barn, så tar de barnet, då hjälper ingenting.De trotsar ju t  o m EU-rätten och regeringsrätten.De är en säkerhetspolis

Tanten

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
uppväxtplacering
« Svar #10 skrivet: 29 januari 2009, 16:43:51 PM »
Lagen stipulerar "All vård skall syfta till återförening".
Det stipuleras även att "Vården skall vara så kort som möjligt".

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
uppväxtplacering
« Svar #11 skrivet: 29 januari 2009, 16:54:09 PM »
Citat från: "Tanten"
Lagen stipulerar "All vård skall syfta till återförening".
Det stipuleras även att "Vården skall vara så kort som möjligt".

Just det. Två motsatta färdriktningar. Ett land som inte är en rättstat.