Författare Ämne: Hemlösa & Hemlösa  (läst 5671 gånger)

Stockholm

• Gäst
Hemlösa & Hemlösa
« skrivet: 16 januari 2009, 15:27:21 PM »
Citerar:

-" Hemlöse X X arbetar med att försälja Situation Sthlm, de hemlösas tidning.
Enligt Länsrätten i Stockholm gör han på så sätt en aktiv insats som
dels förbättrar hans möjlighet att bli självförsörjande,
dels ger honom en meningsfull sysselsättning dagtid.
Ekonomiskt bistånd ska utformas så att det stärker en sökandes möjligheter att leva ett självständigt liv.
X X har därför rätt till försörjningsstöd i form av SL-kort " -

Samma bidragshandläggare (inkl länsrätt) avslår däremot SL-kort under hittills 22 månader under åren 2007-2009, så att bl a besök på AF omöjliggörs, samt avslår medel till hyra under 7 av 8 månader (juni 2008-januari 2009).

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: Hemlösa & Hemlösa
« Svar #1 skrivet: 17 januari 2009, 06:10:25 AM »
Citat från: "Stockholm"
Citerar:

-" Hemlöse X X arbetar med att försälja Situation Sthlm, de hemlösas tidning.
Enligt Länsrätten i Stockholm gör han på så sätt en aktiv insats som
dels förbättrar hans möjlighet att bli självförsörjande,
dels ger honom en meningsfull sysselsättning dagtid.
Ekonomiskt bistånd ska utformas så att det stärker en sökandes möjligheter att leva ett självständigt liv.
X X har därför rätt till försörjningsstöd i form av SL-kort " -

Samma bidragshandläggare (inkl länsrätt) avslår däremot SL-kort under hittills 22 månader under åren 2007-2009, så att bl a besök på AF omöjliggörs, samt avslår medel till hyra under 7 av 8 månader (juni 2008-januari 2009).

De medel till hyra du nämner här, syftar väl på medel för dig att betala hos din son , där du säger att du bor ? Har inte du rätt att kräva en lägenhet/rum av sociala om de inte vill betala för att du "hyr" hos din son ? De verkar inte tro på att dessa pengar är avsedda för att ersätta din son. Kan möjligen bero på att du inte redan från början visat upp ett hyreskontrakt, eller påvisat vilken del av hans bostad du hyr. I sådana situationer är det nästan omöjligt att kasta in jästen efter bullarna i ugnen.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Stockholm

• Gäst
Hemlösa & Hemlösa
« Svar #2 skrivet: 17 januari 2009, 11:02:31 AM »
"Avos" sluta svara på mina inlägg. Du mixar ihop olika personer efter dagshumör, och det blir så fel så man vill kräks.

Jag har ingen son
Jag bor i egen lägenhet, 13 min från centrala Sthlm.

Denna bidragshandläggare är en typ sjuk "sicka".
Hon går i kläder som ser ut att vara köpta på 50-talet hos Myrorna.
Hon har ett finskt namn, och har 2 barn med en arab.
Hon vet inte vad ordet inhibition betyder, utan måste då kontakta de centrala juristerna inom kommunen och fråga dem.
Hon är gruppchef för ett litet gäng blankettgranskare.

Häromdagen kom ett brev där det föreslogs att mina planer för 2009 förutsättningslöst skulle diskuteras.  :lol:

Stockholm

• Gäst
Hemlösa & Hemlösa
« Svar #3 skrivet: 17 januari 2009, 12:37:30 PM »
Tillägg Från en research på nätet . . .

Denna 49,5-åriga "sicka" inom soc. köpte en nybyggd friliggande villa i febr./mars 2008 för 4,1 miljoner, och har för 7 månader sedan köpt tomten/marken av byggföretaget NCC för 1 miljon kr.
Hennes man säljer hushållsmaskiner i egen butik (?).

För att dölja alla sina fel och försummelser i tjänsten är hon / denna "sicka" beredd att med alla möjliga (och omöjliga) medel sätta en arbetssökande drygt 61-årig akademiker på gatan, som inte ens tillhör den kommunala målgruppen arbetssökande.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Hemlösa & Hemlösa
« Svar #4 skrivet: 17 januari 2009, 14:25:16 PM »
"Avos" sluta svara på mina inlägg. Du mixar ihop olika personer efter dagshumör, och det blir så fel så man vill kräks.

Jag har ingen son
Jag bor i egen lägenhet, 13 min från centrala Sthlm.

Denna bidragshandläggare är en typ sjuk "sicka".
Hon går i kläder som ser ut att vara köpta på 50-talet hos Myrorna.
Hon har ett finskt namn, och har 2 barn med en arab.
Hon vet inte vad ordet inhibition betyder, utan måste då kontakta de centrala juristerna inom kommunen och fråga dem.
Hon är gruppchef för ett litet gäng blankettgranskare.

Häromdagen kom ett brev där det föreslogs att mina planer för 2009 förutsättningslöst skulle diskuteras.  :lol:

Det är ju tråkigt att din son inte finns längre. Vi har ju läst att du bodde hos honom och skrev på hans lina. Men nu finns han inte längre. Nu har du en lägenhet skriver du, fast ingen inkomst, Med tanka på att en lägenhet i centrala stan inte är värst billig att köpa, och att du säkert har haft bra inkomster under din aktiva tid, kan det vara svårt att få socialförvaltningen att lyssna.

Det är ju tråkigt att handläggaren dessutom har insjuknat.Finskt namn, bär secondhandkläder och har två barn med en arab.Men sedan din son försvunnit, kan det väl ändå vara en tröst att hon finns ?Ta med en papperspåse om du behöver kräkas.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Stockholm

• Gäst
Hemlösa & Hemlösa
« Svar #5 skrivet: 17 januari 2009, 14:41:18 PM »
Vad du skriver "Avos" är det få som läser, eller bryr sig om, eller som någon skrev till mig, han är "förvirrad".

Jag har ingen son, och jag bor i en hyresrätt.

Pengar är ett motiv för denna bidragshandläggare, inte ovanligt i ett generellt brotts-sammanhang.

Hon vet, att hon får inte bara sparken, utan kan dessutom hamna i fängelse, för att faktiskt ha försökt ta död på en äldre invånare med en svältmetod (inga medel alls fr.o.m. juni 2008 t.o.m. september 2008), förutom ett grovt förtal och kränkning, vilket har gjort att hon dels har klarat sig så här länge (sedan år 2003), och dels att hon inte kan backa nu när ärendet har gått alldeles för långt.

Tur att jag har en kapitalstark dotter nu  :!:

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Hemlösa & Hemlösa
« Svar #6 skrivet: 17 januari 2009, 17:40:30 PM »
Vad du skriver "Avos" är det få som läser, eller bryr sig om, eller som någon skrev till mig, han är "förvirrad".

Du har ju flera gånger skrivit att du ansett mitt inflytande alltför stort här, och ska beröva mig det  och ersätta mig med dig själv. Har du någon erfarenhet du kan ha nytta av isf  ?

Jag har ingen son, och jag bor i en hyresrätt..

Du har haft tur och hittat en hyresrätt i centrum. Beträffande din son, så har du förlorat en son, men vunnit en dotter . Dr Gemzell har ju tidigare hjälpt behövande i dessa situationer.

Pengar är ett motiv för denna bidragshandläggare, inte ovanligt i ett generellt brotts-sammanhang.

Om hon lider av den där sjukdomen du berättade om kanske du kan klara av henne. Du har ju säkert något bankkonto att ta till ifall det kniper.

Hon vet, att hon får inte bara sparken, utan kan dessutom hamna i fängelse, för att faktiskt ha försökt ta död på en äldre invånare med en svältmetod (inga medel alls fr.o.m. juni 2008 t.o.m. september 2008), förutom ett grovt förtal och kränkning, vilket har gjort att hon dels har klarat sig så här länge (sedan år 2003), och dels att hon inte kan backa nu när ärendet har gått alldeles för långt.

Du låter som Maria i "Jagad"..

Tur att jag har en kapitalstark dotter nu  :!:

Ja, det var ju tur att din son hade sina pengar kvar, innan han blev din dotter.

Stockholm

• Gäst
Hemlösa & Hemlösa
« Svar #7 skrivet: 17 januari 2009, 18:58:09 PM »
13 min med pendeltåg från Sthlm C.

Och du "Avos" bor enligt din egen uppgift i ett ruckel/en sommarstuga utanför Luleå i Notviken, med 1 av dina 2 barn (9 år) och en rysk sambo.

Din verksamhet i olika trådar gör att organisationen NKMR, och alla drabbade på olika sätt av soc., förlorar på att budskapet inte går ut, genom att en förstörd tråd förlorar i värde som sökbar på google.

Du får skriva hur mycket du vill i detta forum "Avos" bara du håller dig undan mina trådar med dina sjuka kommentarer.

Jag har tyvärr bara 1 barn som föddes samma år jag fyllde 40 år.

Den "sickan" jag talar om är sannolikt "klonad" med många andra "sickor" inom den kommunala verksamheten, vilket många just här i detta forum kan intyga.

valens

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 249
    • Visa profil
    • http://visa.respeqt.nu
Hemlösa & Hemlösa
« Svar #8 skrivet: 17 januari 2009, 19:57:29 PM »
Ursäkta uttrycket Stockholm, men jag förstår inte riktigt varför gnäller du hela tiden…

Enligt det vad du själv skriver här, bor du och är försörjd av din 21-22 åriga "kapitalstarka" dotter.
Du bör vara stolt över att du har lyckats med dotterns uppfostran som redan vid 20 år har blivit så "kapitalstark" att hon kan försörja sig själv samt sin ständigt gnällande mamma…

Stockholm

• Gäst
Hemlösa & Hemlösa
« Svar #9 skrivet: 17 januari 2009, 20:52:44 PM »
"Valens"

Min dotter är part i målen eftersom hon drabbats ekonomisk av ärendena fram till hon tog studenten.

Inget ont som inte har något gott med sig, förut var hon fattigast bland sina kompisar och nu är hon "rikast" (om vi då bortser från framtida arv).

Har man levt fattigt, så fortsätter man med det även när man får jobb och lön.

För övrigt så är enligt lagen barn inte skyldiga att försörja sina föräldrar.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Hemlösa & Hemlösa
« Svar #10 skrivet: 17 januari 2009, 20:52:59 PM »
13 min med pendeltåg från Sthlm C.
Den "sickan" jag talar om är sannolikt "klonad" med många andra "sickor" inom den kommunala verksamheten, vilket många just här i detta forum kan intyga.

Ja om hon nu är sjuk, så kan hon väl spy i samma påse ? Hon kanske lider av samma flygsjuka som du ?

Eftersom du klagade på att socialsekreteraren på ekonomisektionen gick i secondhandkläder, tycker jag att du ska visa dem lite stil och märkelskläder så att de får se ett föredöme.

Stockholm

• Gäst
Hemlösa & Hemlösa
« Svar #11 skrivet: 17 januari 2009, 20:59:30 PM »
"Köpta hos myrorna på 50-talet" . . .

Lustigt nog var det ett medföljande vittne till mig, vid ett möte den 13 januari år 2006, som påpekade detta om "sickans" kläder, jag tänkte nog mera på att "sickan" hade en urusel klädsmak.

Fick du vatten på kvarn nu när gnällspiken "Valens" rykte in  :lol:

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Hemlösa & Hemlösa
« Svar #12 skrivet: 17 januari 2009, 22:36:51 PM »
"Köpta hos myrorna på 50-talet" . . .

Lustigt nog var det ett medföljande vittne till mig, vid ett möte den 13 januari år 2006, som påpekade detta om "sickans" kläder, jag tänkte nog mera på att "sickan" hade en urusel klädsmak.

Fick du vatten på kvarn nu när gnällspiken "Valens" rykte in  :lol:

Det är ju visserligen Lördagkväll, men det du har nämnt ikväll gör dig till ett bra intervjuvobjekt i "Kurt Ohlsson show". Din son/dotter som transat här i flera olika versioner har du bott hos. Sedan ändrar du det till att du bott alldeles i närheten. Sedan tillägger du  att de 13 minuterna handlade om pendeltåg. Men du skriver ju att du bor i Uppland. Eftersom du bor i uppland undrar jag hur många kor ni har.

Stockholm

• Gäst
Hemlösa & Hemlösa
« Svar #13 skrivet: 17 januari 2009, 22:48:17 PM »
Precis som vissa sjuka "sickor" måste du "Avos" bevisa alla dina påståenden. Gärna med länkar till inlägg.

Skriver man 13 min. från centralen, så är det nog bara du "Avos" som inte fattar att det inte är gå-avstånd.

Norra delen av Stockholms län tillhör Uppland, medan södra delen tillhör Södermanland.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Hemlösa & Hemlösa
« Svar #14 skrivet: 17 januari 2009, 22:52:17 PM »
Precis som vissa sjuka "sickor" måste du "Avos" bevisa alla dina påståenden. Gärna med länkar till inlägg.

Skriver man 13 min. från centralen, så är det nog bara du "Avos" som inte fattar att det inte är gå-avstånd.

Norra delen av Stockholms län tillhör Uppland, medan södra delen tillhör Södermanland.

Har du ko-skräck då ?