Författare Ämne: Anmäld igen till sociala  (läst 13358 gånger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Anmäld igen till sociala
« Svar #30 skrivet: 22 januari 2009, 12:48:15 PM »
Citat från: "Avos"
Nu har de lagt ned utredningen om yngre sonen, men de tog upp en utredning om den äldre sonen för att undgå stängning av utredningen. Den utredningen har de nu hållit öppen i 1½ månad utan att egentligen göra något annat än att försöka lura honom att gå på samtal, som de sedan kommer att konstruera en bevisning mot honom för att han "söker hjälp"

http://avos.egetforum.se/forum/viewtopic.php?p=717#717

Det här är ett mycket märkligt förfarande. Fortfarande efter snart två månader har ingen kallelse gått ut. Eftersom de hotar med att om han inte inställer sig till samtal, så ska de betarakta honom som skyldig, är det konstigt att just SOCIALA kringgår frågan. Istället för att skicka kallelse så försöker de ta kontakt med honom per mobiltelefon exempelvis, de skickar meddelande till skolan att han SJÄLV ska inställa sig för kurator och psykologsamtal etc.

De har ljugit att han ska komma upp på sociala för provtagning, men alla som vet lite mer, vet att endast sjukvårdspersonal har rätt att ta blodprov. Inga socialsekreterare har rätt att utföra sådana uppgifter. Allt är bluff !

Slutligen: Jag misstänker att de aldrig kommer att skicka en kallelse, de kommer istället att hålla hotet hängande över honom hela tiden och vänta på tillfället att skicka kallelsen.

Eftersom provtagning måste ske vanligen senast en vecka  efter misstänkt användande, så måste de isf räkna med att de har tillgång till information om NÄR de kan skicka en kallelse. Telefonavlyssning ? Jag anser att det är tänkbart i en stat som inte är en rättstat.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Stockholm

• Gäst
Flydde ut i skogen
« Svar #31 skrivet: 23 januari 2009, 16:38:33 PM »
- "Döm om min förvåning: Min sonhustru har hälsningar till mig från kvinnan i familjen som jag anmälde att hon inte är arg på mig för min anmälan.

Nu har familjen lämnat Sörmland och bor ute i skogen där ingen ser och hör dessa barn. " -

http://www.ekuriren.se/ekuriren/standard_artikel.php?id=792597

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: Flydde ut i skogen
« Svar #32 skrivet: 23 januari 2009, 20:25:04 PM »
Citat från: "Stockholm"
- "Döm om min förvåning: Min sonhustru har hälsningar till mig från kvinnan i familjen som jag anmälde att hon inte är arg på mig för min anmälan.

Nu har familjen lämnat Sörmland och bor ute i skogen där ingen ser och hör dessa barn. " -

http://www.ekuriren.se/ekuriren/standard_artikel.php?id=792597

Det ska nog bli en ände på solskenshistorierna om sociala. Någon gång har du publicerat dem alla här. Vad ska du göra sen ?
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna