Författare Ämne: JULAPPELL  (läst 4712 gćnger)

mamma1

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 116
    • Visa profil
    • http://broderibruden.no-ip.com
JULAPPELL
« skrivet: 26 december 2008, 19:20:46 PM »
VARFÖR AGERADE INGEN AV DE SOM FICK DEN?

DÅLIGT!

http://www.nkmr.org/slapp_lvu_barnen_loss_det_ar_jul_2008.htm

GE INTE UPP, VI VET VAD NI GÅR IGENOM!
Sambo och vi har en liten son. Han familjehemsplacerades förra Äret. Efter en 6 mÄnader lÄng kamp mot soc. avbröt LÀnsstyrelsen den sk. "frivilliga" placeringen!

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Varför ondskan inte vill lÄta barnen fira jul.
« Svar #1 skrivet: 27 december 2008, 11:14:20 AM »
Det Ă€r sedan lĂ€nge kĂ€nt att den ondskefulla fosterhemsindustrin inte tillĂ„ter barnen ens att fĂ„ komma hem till sina förĂ€ldrar pĂ„ julen.  Jag har försökt att övertyga min sons mamma att hĂ„lla honom utanför den hĂ€r typen av trakasserier, men det har uppenbarligen inte fungerat. Den hĂ€r julen fick han inte heller fira tillsammans med sin slĂ€kt, trots att hon gick med pĂ„ att hon skulle tillĂ„ta honom att fira halva julen hos oss, och halva julen hos mamman. Jag missunnar honom verkligen inte att fira jul med sin mamma, men det gĂ„r ju att göra pĂ„ ett civiliserat sĂ€tt.

Saken Àr den att mamman Àr frÄn ryssland dÀr man inte firar jul utan istÀllet nyÄr. Snarare handlar detta om att han INTE ska fÄ fira jul med oss, snarare Àn att hon behöver fÄ fira jul med honom. Hon har jobbat extra varje julhelg hon bott i sverige, jag har trots detta verkligen anstrÀngt mig att kolla upp om hon vill fira jul, och att hon ska göra det pÄ ett sÀtt sÄ att inte sonen fÄr lida av det. Hon har alltid tackat nej. För tvÄ Är sedan sÄ började hon ÀndÄ att bara ta honom utan att meddela oss nÄgot i förvÀg. Uppenbarligen för att trakassera eftersom hon lovar att han ska fÄ fira jul med oss, och sedan bara tar honom utan att meddela. Dvs hon slÄr in öppna dörrar.

Men egentligen sÄ kommer detta bara att leda till att sonen blir Àn mer besluten om var han vill bo. Det blir ett minne för livet helt enkelt att fÄ varje julafton förstörd pÄ detta sÀtt.

Det Àr verkligen sorgligt att samhÀllet Àr sÄ brottsligt att man inte kan ordna civiliserade umgÀngen via domstol för de förÀldrar som motsÀtter sig sÄdant. Var och en förstÄr vad som skulle hÀnda om man försökte lösa detta med myndigheterna inblandade.

Men barn kan leva utan julafton ocksÄ. Förra julen fick han julklapparna i mitten pÄ januari. En jul satt han i min fd frus fÀstmans villa, helt utan nÄgon jul alls. SÄ behandlas fÄngar.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rÀttigheter, och skriver dÀrför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mÀnskliga rÀttigheterna och skyddar de som angriper rÀttigheterna

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 176
    • Visa profil
Re: JULAPPELL
« Svar #2 skrivet: 27 december 2008, 16:46:41 PM »
Citat frćn: "mamma1"
VARFÖR AGERADE INGEN AV DE SOM FICK DEN?

DÅLIGT!

http://www.nkmr.org/slapp_lvu_barnen_loss_det_ar_jul_2008.htm

GE INTE UPP, VI VET VAD NI GÅR IGENOM!

Bra apell för livet och rÀttvisan!

Samtidigt Àr det tragiskt att sÄ fÄ Svenskar, Àven i detta forum förstÄr allvaret. SÄklart flertalet förstÄr att stulna barn gör ont, men det Àr ju Ànnu vÀrre Àn sÄ....

Om det vore sÄ att socialkontoren och Àven andra myndigheters (t.ex A-förmedling och F-kassa) misslyckades sÄ ofta genom otur, dÄ vore det inte sÄ farligt. Alla Àr felbara. Jag rÀkande sommaren 2004 ut att om Arbetsförmedlingen Svingeln i Göteborg skulle göra lika mÄnga felaktigheter i alla Àrenden som dÄ dÄ gjorde i mitt skulle de producera omkring 5000 (ja femtusen) tjÀnstefel per Är. Att pÄstÄ att sÄdant Àr slump eller misstag Àr omöjligt för normalbegÄvade.

BetĂ€nk följande: Övergreppen bland Svenska myndigheter, och socialkontorens olagliga ageranden Ă€r antagligen de som skadar mĂ€nniskor mest gnm stulna barn och myndighetens vĂ€grade bostadsgaranti, t.ex. Om det vore "misstag" sĂ„ skulle en apell till bl.a Kungen och Statsministern inte vara sĂ„ kĂ€nsligt.

Genom att allt fler begriper att en stor del av soc "elakheter" Àr del av organiserad terror, som en ny rashygien efter tvÄngssteriliseringarnas avveklande 1975.... dÀrav blir apeller till Statens ledare extremt kÀnsligt.

--------------------
# Till den finaste adeln ges förlÀningar, makt att driva in skatter och utrymme och land till sina fina adliga barn. Nu 2008 ges inte förlÀningar utan "fallskÀrmar" och pensioner i miljard-klassen, vÄr tid förlÀningar.

# De utpekat "sÀmsta" trycks ned för att lÄngsamt och osynligt avlas bort. LÄg lön, stulna barn, trakasserier och utanförskap ska kuva "de dÄliga" som en stegvis utslagning.

SÄ hÀr resonerar den smygfascistiska eliten (inte jag). Eller som BlÄ TÄget och Ebba Grön sjöng: Staten och kapitalet sitter i samma bÄt. Det Àr inte dom som ror...
---------------------

BetÀnk att en myndighet genomför vad som uppenbart, logiskt sett Àr organiserade övergrepp... medan Kungen och Statsministern ens vÀgrar svara. Detta ligger mycket nÀra "brott mot mÀnskligheten" eftersom de bevisligen informeras och att de lika bevisligen vÀgrar att svara och eller agera för att förhindra dagligt pÄgÄende övergrepp i landet.

Till mamma1 och er andra... Vad skulle Reinfeld eller Kungens svara? ...alltsÄ Àrligt, vad skulle de sÀga? NÄgot i stil med att:
Vi vet att en myndighet tar era barn, men det skiter vi i!?

Uppfatta nu inte det som att jag tar dem i förvar, jag försöker bara förstÄ spelreglerna i det tjyvaktiga elit-politiken (som sker /skett under sÄvÀl Borgerlig som tidigare Sosse-regering).

Mindre trÄkig jul Ät alla!

Morgan Ohlson

.
.
Morgan Ohlson, terroriserats systematiskt i över 20 Är.

__ LĂ€nkstation Fakta, vittnesmĂ„l:   http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=11929

.

Stockholm

• Gäst
JULAPPELL
« Svar #3 skrivet: 27 december 2008, 18:18:22 PM »
"Avos"

Du har ju berĂ€ttat att du har 2 st söner. Bor den ene Ă€ldre i fosterhem och den yngre hos dig  :?:

Tillhör din f.d. fru "fosterhemsindustrin"  :?:

mamma1

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 116
    • Visa profil
    • http://broderibruden.no-ip.com
Hej Morgan Ohlson
« Svar #4 skrivet: 27 december 2008, 19:19:54 PM »
Ja, nĂ„got mystiskt Ă€r det i vĂ„rt fall :!:  PĂ„ bvc fick vi alltid höra hur bra allting gick, Ă€ndĂ„ var det hon pĂ„ bvc som tyckte vi behövde hjĂ€lp av socialen :!:

Nu sĂ„ hĂ€r i efterhand vet vi att hon pĂ„ bvc var GOD VÄN med familjehemsmamman, att familjehemsmamman umgicks PRIVAT med vĂ„r handlĂ€ggare pĂ„ socialen, att hon som anmĂ€lde oss hade slĂ€kt inom pingstkyrkan, att familjehemmet var pingstvĂ€nner........................

Mellan alla dessa aktörer finns det alltsÄ KOPPLINGAR!

MĂ€rk vĂ€l att vĂ„r son var VÄLMÅENDE och VÄLUTVECKLAD, enligt ALLA dessa aktörer! ÄNDÅ skulle han prompt familjehemsplaceras utan att vĂ„r slĂ€kt tillfrĂ„gades :!:

LÀnsstyrelsen lÀt vÄr son komma hem, men de tycker inte att socialnÀmnden gjort nÄgra fel alls!
Sambo och vi har en liten son. Han familjehemsplacerades förra Äret. Efter en 6 mÄnader lÄng kamp mot soc. avbröt LÀnsstyrelsen den sk. "frivilliga" placeringen!

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 176
    • Visa profil
Apell, en trojansk hÀst
« Svar #5 skrivet: 27 december 2008, 20:56:18 PM »
.

Apell, en trojansk hÀst

Dels trodde jag mamma1 ville diskutera apellen och dels tyckte jag nog att det var en god idĂ©... men jag hade vĂ€l fel dĂ„.  
:P

Morgan Ohlson
.
Morgan Ohlson, terroriserats systematiskt i över 20 Är.

__ LĂ€nkstation Fakta, vittnesmĂ„l:   http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=11929

.

Stockholm

• Gäst
JULAPPELL
« Svar #6 skrivet: 27 december 2008, 21:07:24 PM »
"mamma1"

LÄter som om det liknar vÄrt fall, till vissa delar iaf.

Min nÀrmsta granne var god och bÀsta vÀn med en kvinna inom en stadsdelsförvaltning dÀr min bidragshandlÀggare jobbat före sitt dÄvarande jobb.

Mitt barns skolkamrats pappa jobbade i nÀrheten av min bidragshandlÀggare inom stadsdelen.

Vi hade en vÀldigt fin radhuslÀgenhet, som vi blev vrÀkningshotade ifrÄn dÀrför att bidragshandlÀggaren antingen betalade ut medlen för sent eller inte alls.

I samband med vrÀkningshotet sÄ skickar samma bidragshandlÀggare en anmÀlan till utredningsenheten om barnet, nÄgra dagar före en julafton.

Dock gick bidragshandlĂ€ggaren pĂ„ en riktig nit. DĂ€r fanns kloka handlĂ€ggare som skĂ€llde ut henne bĂ„de muntligt och skriftligt.  :lol:

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
JULAPPELL
« Svar #7 skrivet: 28 december 2008, 08:15:45 AM »
Citat frćn: "Stockholm"
"mamma1"

LÄter som om det liknar vÄrt fall, till vissa delar iaf.

Min nÀrmsta granne var god och bÀsta vÀn med en kvinna inom en stadsdelsförvaltning dÀr min bidragshandlÀggare jobbat före sitt dÄvarande jobb.

Mitt barns skolkamrats pappa jobbade i nÀrheten av min bidragshandlÀggare inom stadsdelen.

Vi hade en vÀldigt fin radhuslÀgenhet, som vi blev vrÀkningshotade ifrÄn dÀrför att bidragshandlÀggaren antingen betalade ut medlen för sent eller inte alls.

I samband med vrÀkningshotet sÄ skickar samma bidragshandlÀggare en anmÀlan till utredningsenheten om barnet, nÄgra dagar före en julafton.

Dock gick bidragshandlĂ€ggaren pĂ„ en riktig nit. DĂ€r fanns kloka handlĂ€ggare som skĂ€llde ut henne bĂ„de muntligt och skriftligt.  :lol:

Vill du att jag ska travestera din metod du anvÀnde för att förtala mig i föregÄende inlÀgg och frÄga "Var det inte sÄ att"+ diverse pÄhitt och förvrÀngningar. Nej, ingen fara. Ingen kommer att sjunka sÄ djupt som du.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rÀttigheter, och skriver dÀrför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mÀnskliga rÀttigheterna och skyddar de som angriper rÀttigheterna

Stockholm

• Gäst
JULAPPELL
« Svar #8 skrivet: 28 december 2008, 09:27:05 AM »
"Avos" ibland mÄste dina kryptiska inlÀgg analyseras för att bli förstÄeliga.

2 st barn? 2 st ryska fruar? Var kommer LVU med i bilden?
Vad har soc gjort dig? Varför skriver du hÀr?

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
JULAPPELL
« Svar #9 skrivet: 28 december 2008, 12:12:42 PM »
Citat frćn: "Stockholm"
"Avos" ibland mÄste dina kryptiska inlÀgg analyseras för att bli förstÄeliga.

2 st barn? 2 st ryska fruar? Var kommer LVU med i bilden?
Vad har soc gjort dig? Varför skriver du hÀr?

Vi fÄr se det som din jul-appel ( rubriken) frÄn dig till oss som drabbats av trakasserier.

Stockholm

• Gäst
JULAPPELL
« Svar #10 skrivet: 28 december 2008, 14:57:23 PM »
"mamma1"

Personals sekretessbrott ger upp till 1 Ärs fÀngelse.

Kolla preskriptionstiderna  :!: