Omröstning

Rättstryggheten i Sverige är....

Gott skydd för folket
0 (0%)
Omfattande, i princip total
0 (0%)
Mycket god
0 (0%)
Bra
0 (0%)
Tveksam
1 (20%)
Undermålig
0 (0%)
Ej existerande
2 (40%)
Elitens verktyg mot folket
2 (40%)

Antal personer som röstat: 3

Omröstningen har avslutats: 19 juli 2009, 00:29:13 AM

Författare Ämne: Bevisföring ex. polismordet i Nyköping 2007  (läst 2181 gånger)

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 176
    • Visa profil
Bevisföring ex. polismordet i Nyköping 2007
« skrivet: 30 december 2008, 23:29:13 PM »
.

Bevisföring

Hörde idag på SVT Rapport att polisen vill förenkla riskbedömningar. Man vill utöka möjligheten att söka i register (och även lagra?)

Men det som jag reagerade på var att Rapport i inslaget refererade det s.k "Polismordet i Nyköping" 2007 som exempel för detta. När man refererade fallet använde man åter igen uttrycket "psyksjuk man". Ärendet är fullt av märkliga händelser och "dom".

http://www.sr.se/sormland/nyheter/sokresult.asp?first=1&last=9&from_date=1990-01-01+00%3A00%3A00&to_date=2008-12-30+22%3A14%3A08&page=1&intUnitID=202&programID=202&nyheter=&Artikel=1931693&strSearch=polismord

Mannen som då var 55 år skulle tvångsomhändertas m.hj. av 8 beväpnade polismän, varav flera i full skyddsutrustning.

1) Mannen har dömts till livstids fängelse. Kan man då enligt Svensk lag kalla denne för psykjuk då det, i sin absoluta betydelse borde ha förhindrat fängelsedom?

2) 55-åringen kunde ju inte veta att polisen skulle "komma stormande"... hur kan man då definiera det som "mord"? (planlagd avrättning) Kommer detta i så fall att bli prejudicerande?
...vilket i så fall skulle innebär att t.ex en spark mot huvud bör definieras som mordförsök!?

3) Försvaret påpekade att tvångsomhändertagandet hade märkliga grunder och att 55-åringen av det skälet, liksom att han tidigare hävdat att han varit trakasserad och förföljd (liknande det som skett mot undertecknad, se länk nedan). Många påstår att det inte "finns" sådana förföljelser (group stalking) i Sverige, men jag vet!
3.1   I en civiliserad värld borde ju självklart en person som utpekas som "samhällsfarlig" först kontaktas för förhör eller psykisk utvärdering. Dvs att personen måste i demokratisk mening inbjudas till samarbete.
3.2  Om personen vägrar detta (3.1) och bevisligen är farlig, då kan tvångsomhändertagande bli aktuellt. Det vore en civiliserad gång.
3.3  Förefaller det rimligt att mannen INTE skulle ha känt sig hotad när han utan förklaringar, utan papper, utan någon form av rättstrygghet uppsöks av civilklädd polis (som skulle kunnat vara vilka nazist-svin som helst) och kräver att han ska följa med. Vem skulle INTE känt sig synnerligen hotad av det?
Detta tycks domstolen helt ha struntat i. Hur är det möjligt!?

4) Då Rapport tar upp dessa båda omständigheter, alltså dels att polisen vill kunna utreda mer och ha tillgång till databaser... och att man refererar till Nyköpingshändelserna sänder en fullständigt galen signal. Polisen vill alltså, i så fall implicit påstå att man skulle haft FLER ÄN 8 BEVÄPNADE POLISER för att tvångsomhänderta 1 icke ont anande man.

5) Jag har ägnat detta fallet en del tid. Inte jättemycket, men jag har följt, läst och sökt en del information kanske 100 timmar sedan 2007.
För mig har det här målet allt mer kommit att påminna om skotten i Ådalen. Varför?
Jo, därför att polisen allt mer rustar upp med VAPEN mot en enskild person (mot alla enskilda) som lever vanliga liv men INGEN LYFTER ETT ENDA FINGER FÖR ATT FÖRSÖKA SKAPA EN DEMOKRATISK RÄTTSSÄKER PROCESS!

Det är som att polisen vill ha rätt att på vilda-västern-manér bege sig ut på skarpa krigsövningar och skjuta folk. Rena rama "kalkon-skjutningar" mot enskilda som man INTE VILL ska ges någon hederligt, rättstryggt alternativ. Jag kan inte garantera att 55-åringen är frisk, men jag kan ta mig fan garantera, på de fakta som kommit ut om detta målet så är Sverige spritt prångande galet!

Och idag har roulett hjulet stannat på "Gustav Svensson"... ska vi ta hans barn, sätta honom på illegal psykiatrisk intensiv-vård eller ska vi skjuta honom direkt!?

6) Man kan verkligen fråga sig: Vilken sorts databasar skulle ge mer information om privatpersoner. Typ IB-affären? I Nyköpingsfallet har alltså psykiatriker från det ökända steriliserings-centret i Sisjön (Sundsvall) anlitats för psykiatriska utlåtanden mot 55-åringen. Men, på Landstinget i Sörmland hade man över huvud taget ALDRIG HÖRT TALAS OM att denne man skulle ha något psykiskt problem. Hur kan Svenska folket godta att man man säljer ut en enskild till "högstbjudande psykiatriker" på detta sättet?

Ena dagen kan man alltså vara på väg hem från att ha köpt några öl till sig och kompisarna inför midsommar och en stund senare, helt oplanerat sitta inlåst, anklagad och sedan dömd till ett straff som innebär att man kan komma att tillbringa resten av sitt liv bokstavligen alltså, bakom betongmurar? Döms man till livstids fängelse som vid 55 år är det troligen så att man avlider under straffet. Dvs att denna polisutryckning på sätt och vis ledde till en AVRÄTTNING. Skulle du INTE känt dig extremt hotad av att utsättas för något sådant?

Så kan det gå för en man som handlat några öl, som varit arg på poliser men i övrigt inte retat någon mer än uppenbarligen ett antal psykiatriker.

Jag kan inte se något annat skäl i bakgrunden för den här typen av "myndighetskriminalitet" än klassisk, men extermt dold och tabubelagd rashygien i samma gamla anda som 1900-talets tvångssteriliseringar. En sjuk sak med denna historien är att denne man, 55-åringen aldrig begått några brott utöver brott som på ett märkligt sätt tycks ha samband med myndigheter och "förföljelse" av ganska exakt det slag som jag redogjort för i mitt fall. Som en del vet är brottsprovokation, t.o.m av polis förbjudet i Sverige.

Du gamla du fria du fjällhöga nord....  :roll:

Morgan Ohlson

.
.
Morgan Ohlson, terroriserats systematiskt i över 20 år.

__ Länkstation Fakta, vittnesmål:   http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=11929

.

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Bevisföring ex. polismordet i Nyköping 2007
« Svar #1 skrivet: 31 december 2008, 09:29:16 AM »
Svårt för mig att bilda mig en uppfattning om detta, då jag inte läst ursprungslänkarna. Har du dem ?
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 176
    • Visa profil
Ursprungliga artiklar raderade !?
« Svar #2 skrivet: 31 december 2008, 13:28:16 PM »
.

Ursprungliga artiklar raderade !?

Jag hade flera länkar till de ursprungliga artiklarna. Bl.a fanns graverande misstag av media, där det nästan blev övertydligt att media deltog i "avrättningen". SR P4 angav bara någon timme efter händelserna att 55-åringen tvångsomhändertas pga ""paranoid personlighetsstörning".

När mer kritiska medier (för skenets skull?) frågade polisen samma dag efter papper... DÅ FANNS INGA PAPPER men polisen förklarade detta med att man, fritt citat: " - Inte ville förstöra helgen för någon stackars psykiatriker."    :!:

Sådana artiklar som blottade mediernas medlöperi med det smygfascistiska etablissemanget har så långt jag sett raderats från nätet. Här finns en något nyare artikel där det utsägs att 55-åringen fått hittepå-diagnosen "Kverulansparanoja".

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_937731.svd

Detta kan alltså ske i Svenska O-rättssystemet samtidigt som världens tyngsta forskare på området, mobbnings-psykologi forskaren och professorn Heinz Leymann med säkerhet hävdar att "Kverulensparanoja" är en feldiagnos där de som utstämplas med den i de allra flesta fall talar sanning om trakasserier och förföljelser och pga det ibland utvecklar post traumatisk stress.

-----
Prof. Heiz Leymann är starkt diplomatisk när han kallar kverullansparanoia för "Feldiagnosen". (se punkt 6).
http://www.leymann.se/svenska/32110s.html
-----

Detta sker alltså helt öppet i Sverige att psykiatriker, i sådana här "avrättningar" använder diagnoser som av andra, betydligt tyngre meriterade forskare anses som falsarium. Uttrycket "nazi-psykiatriker" får här sin naturliga förklaring.

På det alla senaste har jag inte gått igenom länkar från de större sökmotorerna. Var och kan själv söka och det finns massor av träffar, många tyvärr oseriösa och falska via t.ex Metacrawler, Sesam.se och liknande på orden polismord nyköping.

Ett av själen att jag själv berörts mycket starkt av detta, s.k. "polismordet i Nyköping" är att det finns ett flertal slående likheter med det som jag själv upplevt. Första gången, öga mot öga med några av anstiftarna fick en tydlig indikation om att det var de som arrangerat det hela.... då "svalde jag det", gick hem och begrundade vad sjutton de sagt, hur det kunde vara så och hur jag skulle hantera det. 55-åringen i Nyköping har berättat att det var exakt det som hände honom för 15 år sedan, men han valde att reagera med ilska när han förstod att det var arrangerat att han då hade förlorat kontakt med dåvarande flickvännen som en tid innan hade fött hans barn.... då han valde att dra kniv varefter en av personerna dog.  

Dvs att likheterna i komplicerade delar överensstämmer mellan hans ärende och mitt till över 90% medan somliga påstår att han ljuger... och jag utsatts för nästan identiskt det samma.  ...och jag vet att somliga utsätts för ren terror i Sverige. Jag känner mitt eget ärende och vet ytterligare cirka tiotalet liknande som ej förekommit i media.

Morgan Ohlson
.
.
Morgan Ohlson, terroriserats systematiskt i över 20 år.

__ Länkstation Fakta, vittnesmål:   http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=11929

.