Författare Ämne: JULAPPELL  (läst 4196 gånger)

mamma1

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 116
    • Visa profil
    • http://broderibruden.no-ip.com
JULAPPELL
« skrivet: 26 december 2008, 19:20:46 PM »
VARFÖR AGERADE INGEN AV DE SOM FICK DEN?

DÅLIGT!

http://www.nkmr.org/slapp_lvu_barnen_loss_det_ar_jul_2008.htm

GE INTE UPP, VI VET VAD NI GÅR IGENOM!
Sambo och vi har en liten son. Han familjehemsplacerades förra året. Efter en 6 månader lång kamp mot soc. avbröt Länsstyrelsen den sk. "frivilliga" placeringen!

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Varför ondskan inte vill låta barnen fira jul.
« Svar #1 skrivet: 27 december 2008, 11:14:20 AM »
Det är sedan länge känt att den ondskefulla fosterhemsindustrin inte tillåter barnen ens att få komma hem till sina föräldrar på julen.  Jag har försökt att övertyga min sons mamma att hålla honom utanför den här typen av trakasserier, men det har uppenbarligen inte fungerat. Den här julen fick han inte heller fira tillsammans med sin släkt, trots att hon gick med på att hon skulle tillåta honom att fira halva julen hos oss, och halva julen hos mamman. Jag missunnar honom verkligen inte att fira jul med sin mamma, men det går ju att göra på ett civiliserat sätt.

Saken är den att mamman är från ryssland där man inte firar jul utan istället nyår. Snarare handlar detta om att han INTE ska få fira jul med oss, snarare än att hon behöver få fira jul med honom. Hon har jobbat extra varje julhelg hon bott i sverige, jag har trots detta verkligen ansträngt mig att kolla upp om hon vill fira jul, och att hon ska göra det på ett sätt så att inte sonen får lida av det. Hon har alltid tackat nej. För två år sedan så började hon ändå att bara ta honom utan att meddela oss något i förväg. Uppenbarligen för att trakassera eftersom hon lovar att han ska få fira jul med oss, och sedan bara tar honom utan att meddela. Dvs hon slår in öppna dörrar.

Men egentligen så kommer detta bara att leda till att sonen blir än mer besluten om var han vill bo. Det blir ett minne för livet helt enkelt att få varje julafton förstörd på detta sätt.

Det är verkligen sorgligt att samhället är så brottsligt att man inte kan ordna civiliserade umgängen via domstol för de föräldrar som motsätter sig sådant. Var och en förstår vad som skulle hända om man försökte lösa detta med myndigheterna inblandade.

Men barn kan leva utan julafton också. Förra julen fick han julklapparna i mitten på januari. En jul satt han i min fd frus fästmans villa, helt utan någon jul alls. Så behandlas fångar.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 176
    • Visa profil
Re: JULAPPELL
« Svar #2 skrivet: 27 december 2008, 16:46:41 PM »
Citat från: "mamma1"
VARFÖR AGERADE INGEN AV DE SOM FICK DEN?

DÅLIGT!

http://www.nkmr.org/slapp_lvu_barnen_loss_det_ar_jul_2008.htm

GE INTE UPP, VI VET VAD NI GÅR IGENOM!

Bra apell för livet och rättvisan!

Samtidigt är det tragiskt att så få Svenskar, även i detta forum förstår allvaret. Såklart flertalet förstår att stulna barn gör ont, men det är ju ännu värre än så....

Om det vore så att socialkontoren och även andra myndigheters (t.ex A-förmedling och F-kassa) misslyckades så ofta genom otur, då vore det inte så farligt. Alla är felbara. Jag räkande sommaren 2004 ut att om Arbetsförmedlingen Svingeln i Göteborg skulle göra lika många felaktigheter i alla ärenden som då då gjorde i mitt skulle de producera omkring 5000 (ja femtusen) tjänstefel per år. Att påstå att sådant är slump eller misstag är omöjligt för normalbegåvade.

Betänk följande: Övergreppen bland Svenska myndigheter, och socialkontorens olagliga ageranden är antagligen de som skadar människor mest gnm stulna barn och myndighetens vägrade bostadsgaranti, t.ex. Om det vore "misstag" så skulle en apell till bl.a Kungen och Statsministern inte vara så känsligt.

Genom att allt fler begriper att en stor del av soc "elakheter" är del av organiserad terror, som en ny rashygien efter tvångssteriliseringarnas avveklande 1975.... därav blir apeller till Statens ledare extremt känsligt.

--------------------
# Till den finaste adeln ges förläningar, makt att driva in skatter och utrymme och land till sina fina adliga barn. Nu 2008 ges inte förläningar utan "fallskärmar" och pensioner i miljard-klassen, vår tid förläningar.

# De utpekat "sämsta" trycks ned för att långsamt och osynligt avlas bort. Låg lön, stulna barn, trakasserier och utanförskap ska kuva "de dåliga" som en stegvis utslagning.

Så här resonerar den smygfascistiska eliten (inte jag). Eller som Blå Tåget och Ebba Grön sjöng: Staten och kapitalet sitter i samma båt. Det är inte dom som ror...
---------------------

Betänk att en myndighet genomför vad som uppenbart, logiskt sett är organiserade övergrepp... medan Kungen och Statsministern ens vägrar svara. Detta ligger mycket nära "brott mot mänskligheten" eftersom de bevisligen informeras och att de lika bevisligen vägrar att svara och eller agera för att förhindra dagligt pågående övergrepp i landet.

Till mamma1 och er andra... Vad skulle Reinfeld eller Kungens svara? ...alltså ärligt, vad skulle de säga? Något i stil med att:
Vi vet att en myndighet tar era barn, men det skiter vi i!?

Uppfatta nu inte det som att jag tar dem i förvar, jag försöker bara förstå spelreglerna i det tjyvaktiga elit-politiken (som sker /skett under såväl Borgerlig som tidigare Sosse-regering).

Mindre tråkig jul åt alla!

Morgan Ohlson

.
.
Morgan Ohlson, terroriserats systematiskt i över 20 år.

__ Länkstation Fakta, vittnesmål:   http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=11929

.

Stockholm

• Gäst
JULAPPELL
« Svar #3 skrivet: 27 december 2008, 18:18:22 PM »
"Avos"

Du har ju berättat att du har 2 st söner. Bor den ene äldre i fosterhem och den yngre hos dig  :?:

Tillhör din f.d. fru "fosterhemsindustrin"  :?:

mamma1

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 116
    • Visa profil
    • http://broderibruden.no-ip.com
Hej Morgan Ohlson
« Svar #4 skrivet: 27 december 2008, 19:19:54 PM »
Ja, något mystiskt är det i vårt fall :!:  På bvc fick vi alltid höra hur bra allting gick, ändå var det hon på bvc som tyckte vi behövde hjälp av socialen :!:

Nu så här i efterhand vet vi att hon på bvc var GOD VÄN med familjehemsmamman, att familjehemsmamman umgicks PRIVAT med vår handläggare på socialen, att hon som anmälde oss hade släkt inom pingstkyrkan, att familjehemmet var pingstvänner........................

Mellan alla dessa aktörer finns det alltså KOPPLINGAR!

Märk väl att vår son var VÄLMÅENDE och VÄLUTVECKLAD, enligt ALLA dessa aktörer! ÄNDÅ skulle han prompt familjehemsplaceras utan att vår släkt tillfrågades :!:

Länsstyrelsen lät vår son komma hem, men de tycker inte att socialnämnden gjort några fel alls!
Sambo och vi har en liten son. Han familjehemsplacerades förra året. Efter en 6 månader lång kamp mot soc. avbröt Länsstyrelsen den sk. "frivilliga" placeringen!

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 176
    • Visa profil
Apell, en trojansk häst
« Svar #5 skrivet: 27 december 2008, 20:56:18 PM »
.

Apell, en trojansk häst

Dels trodde jag mamma1 ville diskutera apellen och dels tyckte jag nog att det var en god idé... men jag hade väl fel då.  
:P

Morgan Ohlson
.
Morgan Ohlson, terroriserats systematiskt i över 20 år.

__ Länkstation Fakta, vittnesmål:   http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=11929

.

Stockholm

• Gäst
JULAPPELL
« Svar #6 skrivet: 27 december 2008, 21:07:24 PM »
"mamma1"

Låter som om det liknar vårt fall, till vissa delar iaf.

Min närmsta granne var god och bästa vän med en kvinna inom en stadsdelsförvaltning där min bidragshandläggare jobbat före sitt dåvarande jobb.

Mitt barns skolkamrats pappa jobbade i närheten av min bidragshandläggare inom stadsdelen.

Vi hade en väldigt fin radhuslägenhet, som vi blev vräkningshotade ifrån därför att bidragshandläggaren antingen betalade ut medlen för sent eller inte alls.

I samband med vräkningshotet så skickar samma bidragshandläggare en anmälan till utredningsenheten om barnet, några dagar före en julafton.

Dock gick bidragshandläggaren på en riktig nit. Där fanns kloka handläggare som skällde ut henne både muntligt och skriftligt.  :lol:

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
JULAPPELL
« Svar #7 skrivet: 28 december 2008, 08:15:45 AM »
Citat från: "Stockholm"
"mamma1"

Låter som om det liknar vårt fall, till vissa delar iaf.

Min närmsta granne var god och bästa vän med en kvinna inom en stadsdelsförvaltning där min bidragshandläggare jobbat före sitt dåvarande jobb.

Mitt barns skolkamrats pappa jobbade i närheten av min bidragshandläggare inom stadsdelen.

Vi hade en väldigt fin radhuslägenhet, som vi blev vräkningshotade ifrån därför att bidragshandläggaren antingen betalade ut medlen för sent eller inte alls.

I samband med vräkningshotet så skickar samma bidragshandläggare en anmälan till utredningsenheten om barnet, några dagar före en julafton.

Dock gick bidragshandläggaren på en riktig nit. Där fanns kloka handläggare som skällde ut henne både muntligt och skriftligt.  :lol:

Vill du att jag ska travestera din metod du använde för att förtala mig i föregående inlägg och fråga "Var det inte så att"+ diverse påhitt och förvrängningar. Nej, ingen fara. Ingen kommer att sjunka så djupt som du.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Stockholm

• Gäst
JULAPPELL
« Svar #8 skrivet: 28 december 2008, 09:27:05 AM »
"Avos" ibland måste dina kryptiska inlägg analyseras för att bli förståeliga.

2 st barn? 2 st ryska fruar? Var kommer LVU med i bilden?
Vad har soc gjort dig? Varför skriver du här?

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
JULAPPELL
« Svar #9 skrivet: 28 december 2008, 12:12:42 PM »
Citat från: "Stockholm"
"Avos" ibland måste dina kryptiska inlägg analyseras för att bli förståeliga.

2 st barn? 2 st ryska fruar? Var kommer LVU med i bilden?
Vad har soc gjort dig? Varför skriver du här?

Vi får se det som din jul-appel ( rubriken) från dig till oss som drabbats av trakasserier.

Stockholm

• Gäst
JULAPPELL
« Svar #10 skrivet: 28 december 2008, 14:57:23 PM »
"mamma1"

Personals sekretessbrott ger upp till 1 års fängelse.

Kolla preskriptionstiderna  :!: