Författare Ämne: Sakfel & lögner & hånskratt  (läst 1785 gånger)

Stockholm

• Gäst
Sakfel & lögner & hånskratt
« skrivet: 02 januari 2009, 11:05:17 AM »
- " Inte heller hörde socialtjänsten av sig under mellandagarna för ett nytt möte, som utlovats. Familjen fick fortsätta sin tillvaro i ovisshet.
Det visade sig dessutom att beslutet fattats på felaktiga grunder. Avtal om tillfällig vårdnad upprättades i mars, redan i juni godkändes Maria för fortsatt vårdnad. Av någon anledning missades detta av socialtjänstens två familjehemssekreterare.

Mängder av sakfel
Familjeutredningen, underlaget för pojkens flytt och som genomfördes i september, var därför inte nödvändig, och visade sig dessutom innehålla mängder av sakfel.

Den normala proceduren vid en familjeutredning är att den gås igenom och godkänns av de inblandade. Det skedde aldrig.

– Först den 23 januari 2008 fick jag läsa intervjun. Det var så mycket fel och en massa lögner. En av orsakerna till att jag inte skulle få ha pojken var att jag var för snäll!

Det är två i deras stab som gjort fel och de har inte bett om ursäkt. Den ene av dem hånskrattade till och med åt mig.

Maria läste i TTELA att socialnämnden i Vänersborg prickats.
– Den artikeln glömmer jag aldrig, då förstod jag min chans.
Uppbackad av Kvinnojouren tog hon därför kontakt med länsstyrelsen i februari. " -

http://ttela.se/start/trollhattan/1.136083