Författare Ämne: Ett inlägg frÃ¥n ett annat forum (SocialEtik)  (läst 10360 gånger)

Stockholm

• Gäst
Ett inlägg från ett annat forum (SocialEtik)
« Svar #15 skrivet: 21 december 2008, 23:37:58 PM »
Allvarligt talat "Avos"

Alla dina påståenden överallt, och alla dina egna personliga tolkningar av mina inlägg, visar på att du måtte vara störd på något sätt, och då är det nog allra bäst att en utbildad psykolog för en dialog med dig.

GOD JUL  :!:

End of "discussion".

Nesse

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: 22 december 2008, 02:06:23 AM »
Citat från: "Stockholm"
Solskenshistorier :?:

Du "Avos" verkar stå på fel sida. Konstigt att sys.adm. eller moderator inte har bannlyst dig för länge sedan.
Du "Avos" och "Nesse" lyckas förstöra varje viktig tråd.
Du "Avos" förstör imagen för detta forum.

Jaja, är det inte Avos så är det Nesse och är det inte Nesse så är det
Jolo och är det inte Jolo så är det Rune eller Berit eller, eller ditten och datten. :roll:

>Kvinnan som skrev toppinlägget, i ett annat forum som är öppet för >ALLA, borde ha skrivit här istället.
>Du "Avos", som är så flitig på nätet, kan ju lägga in ett inlägg där och >hänvisa henne hit.

Om det var det som var poängen varför såg inte **du** till att hon
skrev här i stället?

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #17 skrivet: 22 december 2008, 13:57:31 PM »
Allvarligt talat "Avos"

Alla dina påståenden överallt, och alla dina egna personliga tolkningar av mina inlägg, visar på att du måtte vara störd på något sätt, och då är det nog allra bäst att en utbildad psykolog för en dialog med dig.

GOD JUL  :!:

End of "discussion".

Mer personangrepp och internet-psykologi. Det där är jag redan van vid sedan du kom hit och förstörde atmosfären i april.Det biter inte, det är värre när du ger dig på våra barn när du inte lyckas skada mig personligen.

Ett och samma upprepas hela tiden:

1) Du förklarar att du är en person stående över alla andra, och har kommit hit för att ta över, men först måste du trampa ned en del personer som står i din väg, förklarar du helt anspråkslöst. Som en brasklapp menar du sedan att du är mycket lämplig därför att du själv säger om dig själv att du är så bra och lämplig (med uttryckliga rekommendationer)

2) Du medger alltså att du ställer dig i antagonistisk motsägelse till andra forumdeltagare, och rimligen borde du då anses uppsåtligen överträda forumets regler om en god samtals ton. Därmed så faller ansvaret på DIG för den förstörda stämning som blir följden. Vi har rätt att uppträda som att vi har blivit kränkta, därför att vi HAR blivit kränkta ! Att du anser dig kränkt när du blir tillrättavisad, är bara en personlig brist hos dig.

3) Du får personlig kritik för ditt sätt: ditt barnsliga sätt att inte ta till dig regler, eller synpunkter på andras intressen och behov. När du stöter emot personlig kritik så slår du så hårt du kan med skrev-sparkar. Går inte det, så angriper du våra barn istället.

4) Sedan du på detta sätt visat din totala sociala inkompetens, så försöker du SKYDDA DIG SJÄLV genom att publicera ytterligare länkar för att kohandla med moderatorn som betalning om din ratio nytta/skada på detta forum.

Jag ska säga dig att du gör verkligen värre skada här än nytta. Förrådet av länkar är ÄNDLIGT: Stockholm! Snart finns inte ett enda fikonlöv kvar att dölja dig med !

Vad man bör tänka på när man besöker ett forum som detta ( Nu kommer jag att ta upp saker du omöjligt kan förstå, så du kan läsa förbi detta), är att på detta forum huserar folk med kunskaper som inte har sitt ursprung i abstrakt kunskap. Dvs Inget av det man kan lära sig här, kan man återfinna i läroplanen på ett universitet.

Ändå anser jag att man lär sig MER här än den ytliga kunskap man får på ett universitet. På ett universitet lär man sig MER; här lär man sig HUR DET EGENTLIGEN ÄR !

"Hur det egentligen är" har du och socialförvaltningen ingen lust att lära er; det jag jag blivit ganska klar på.

De fientliga socialförvaltnings-siterna socialetik/cognito/sociala nätet/consequentia accepterar bara skrivningar som inte framställer socialförvaltningen som moraliska förlorare. Endast skrivningar tillåts där saker löser sig till sist. Den som skriver något annat, kommer att plockas bort därifrån, de erfarenheterna har vi alla. Därför så handlar det om förfalskad verklighet sammantaget, då man inte bör släppa fram information filtrerad genom deras filter. Självfallet länkar de aldrig hit.

Jag har inget att invända mot dessa siter dÃ¥ jag inte har tänkt förändra hela världen, och inte tänker som en tonÃ¥ring.  Däremot sÃ¥ mÃ¥ste man som vuxen inse att deras värderingar gäller DÄR, och vÃ¥ra värderingar gäller HÄR. I annat fall behövs inte flera siter, dÃ¥ kunde det räcka med EN ENDA, vilket skulle vara outhärdligt !

Vad som gäller den särskilda typ av unik kunskap som drabbade människor av samhällets förtryck besitter; "hur det egentligen är", kännetecknas av att det är människor som är nedslagna i skorna mer eller mindre, och att de har en stor BREDD.

Dess antites är dÃ¥ naturligtvis en kategori människor som du, dvs en bokhÃ¥llartyp, som betonar sina fiktiva kvalifikationer och betonar sin  HÖJD, sin abstrakta kunskap.  Du har en personlighet av bokhÃ¥llartyp, men därför en smalspÃ¥rig icke-erfarenhetsbaserad instrumentiell läggning, där du själv i dina karaktärsbeskrivningar tar upp vilka YRKEN (!) du HAR inte HAFT( du är pensionär). DIN RÄTT att trampa in som polis, myndighetsperson etc. var som helst och ta över, och t o m oblygt öppet medge att detta är ditt syfte, medan du till tröst delar ut smÃ¥ kakor Ã¥t "barnen", i form av länkar och hurtfriska uppmaningar att vi ska vända oss till vÃ¥ra fiender myndighetsbrottslingarna för att fÃ¥ hjälp att lösa vÃ¥ra problem och fÃ¥ upprättelse. Du talar om din smalspÃ¥riga "know how", men vi besitter "know why" här.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Stockholm

• Gäst
« Svar #18 skrivet: 22 december 2008, 15:56:53 PM »
:lol:

Jag är inte pensionär jag är 61,5 år ung. Jag har arbetat länge och gjort karriär, och skaffade barn först vid 39/40 års ålder.

Du FÅR fortsätta skriva här "Avos", fler skribenter förändrar inte världen, men världen kanske öppnar sig mer, och blir inte så ensidig och inskränkt.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #19 skrivet: 22 december 2008, 16:09:30 PM »
:lol:

Jag är inte pensionär jag är 61,5 år ung. Jag har arbetat länge och gjort karriär, och skaffade barn först vid 39/40 års ålder.

Du FÅR fortsätta skriva här "Avos", fler skribenter förändrar inte världen, men världen kanske öppnar sig mer, och blir inte så ensidig och inskränkt.

Du är alltså som vanligt inte tillfrågad, men ditt eget deltagande är på agendan: det är nog flera här överens om. Jag tror din diplomatiska framtoning just i det här inlägget inte uttrycker din ärliga avsikt med ditt framtida skrivande. Det här har pågått mycket länge, och ett och samma problem upprepas hela tiden. Saken handlar alltså inte enbart om ett enstaka korspostande från socialetik, utan mer om att du försöker bygga om detta forum efter dina egna behov.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Stockholm

• Gäst
« Svar #20 skrivet: 22 december 2008, 16:43:36 PM »
Ärligt talat "Avos" låter ditt ovan inlägg från dig exakt som en beskrivning av dig själv. Du projicerar dig på mig. Psykologiskt intressant.

Våra grundvärderingar är avgrundsdjupa.
Jag är en emancipierad person, och du beställer kvinnor per postorder via internet, t ex.

Min agenda är att jag som arbetssökande singelförälder kränkts grovt av soc efter ett tillfälligt behov av ek bistånd, efter det att jag förbrukat mina 300 dagar från akademikernas a-kassa.
Handläggningen inom soc  av vissa "sickor" är exakt lika osannolikt förvrängd oavsett typ av ärenden. Deras Janus-ansikten dyker upp i alla sammanhang.

Jag kommer att torgföra detta, och annat, i ett högre perspektiv, så länge jag lever, under min fritid, och via alla möjliga informationskanaler.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #21 skrivet: 22 december 2008, 17:16:13 PM »
Ärligt talat "Avos" l
Våra grundvärderingar är avgrundsdjupa.
Jag är en emancipierad person, och du beställer kvinnor per postorder via internet, t ex.
.

Behöver du bli polisanmäld för förtal också ? Märk väl: du har gett dig på mina barn, och nu förtalar du min fru. Det är uppenbart att du inte klarar av det här. Än mer upprörande vore det om du skulle slippa ifrån detta utan påföljder. Eftersom du har fått två varningar, är det avstängning som isf förväntas. Du verkar tro att du vinner genom att ständigt gå längre och längre. När du har gått för långt faller du över kanten.

Sedan drar du ditt lidandes historia, kombinerat med att du visar total avsaknad för medkänsla med andra människor, som kan hanteras hur som helst, och bara är brickor i ditt maktspel. Jag känner ingen medkänsla med dig, för du syftar inte med sådan historier att ställa dig på samma plan som oss andra.

T om ditt lidandes historia används som en manipulation. Varför drar du den samtidigt som du insinuerar att min fru är "beställd" Jag behöver faktiskt inte betala nÃ¥gon för att fÃ¥ kontakt med folk frÃ¥n ryssland, dÃ¥ jag bara använt en lokal site eftersom jag kan sprÃ¥ket. Faktiskt den site där jag har mitt ryska emailkonto. SÃ¥dan smutskastning kanske du inte märker av alls att smutsen kommer pÃ¥ dig själv, istället för där den var ämnad ? Ökar dina pÃ¥stÃ¥enden om mina barn och min fru din sympati bland NKMRs läsare tror du ? Hur tror du att de tänker om dig just nu ?Detta liknar ren manipulation, dÃ¥ du tror att vi inte KAN genomskÃ¥da ditt tal om ditt lidande, samtidigt som du gÃ¥r än längre just vad gäller din OKÄNSLIGHET och cyniska planer.Precis som jag skrev i mitt förra inlägg var din diplomatiska inställning i det föregÃ¥ende inlägget spelad. Här gÃ¥r du redan ännu längre. Själv har du inget samvete eller skrupler, och du anser  att den som tar för sig ocksÃ¥ har rätt.To m i trÃ¥den "anmäld igen till sociala " visar du att makt aldrig kan vara fel, och startar förtal mot mig i trÃ¥den, dÃ¥ det oroade dig att medkänsla med min situation kan vara dÃ¥lig för dina planer.

Stockholm

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 22 december 2008, 17:39:57 PM »
Du är sjukpensionär "Avos", enligt din egen uppgift tidigare, och detta vid relativt unga år.

Är det detta nedan du drabbats av  :?:

- "  Vid paranoid schizofreni har den sjuke vanföreställningen att vara förföljd av nÃ¥gon eller nÃ¥got.
Utmärkande är också störningar i uppfattningen av verkligheten. Känsloliv, vilja och språkförmåga är däremot inte särskilt påverkade.
Insjuknandet sker oftast i vuxen ålder, efter eller runt 20 års ålder. " -

Jag har inte tid att svara på dina inlägg, så du får fortsätta dialogen med dig själv hädanefter. Och håll dig borta från de trådar jag skapar.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #23 skrivet: 22 december 2008, 17:48:54 PM »
Du är sjukpensionär "Avos", enligt din egen uppgift tidigare, och detta vid relativt unga år.

Är det detta nedan du drabbats av  :?:

- "  Vid paranoid schizofreni har den sjuke vanföreställningen att vara förföljd av nÃ¥gon eller nÃ¥got.
Utmärkande är också störningar i uppfattningen av verkligheten. Känsloliv, vilja och språkförmåga är däremot inte särskilt påverkade.
Insjuknandet sker oftast i vuxen ålder, efter eller runt 20 års ålder. " -

Jag har inte tid att svara på dina inlägg, så du får fortsätta dialogen med dig själv hädanefter. Och håll dig borta från de trådar jag skapar.

Politisk psykiatri via internet är ett tämligen uttråkande och debilt medel i konflikter. Den har sitt ursprung i sandlådan. Du har ju en poäng i att folk inte ens ids läsa sådant ut-tråkande svammel som politisk psykiatri.Kanske du hoppas att de då glömmer bort vad som skrivits här i tråden ? Du kan ju knappast ens drömma om att dina ord skulle stanna kvar i någons sinne mer än den tid det tar att flytta ögonen på bildskärmen. Ändå behöver du sådant. Nu har du avverkat hela din lista:

personangrepp och politisk psykiatri> angrepp pÃ¥ mina barn> angrepp pÃ¥ min fru> mera politisk psykiatri. Var det ALLT ?!

Dags att betala notan Stockholm !

Nesse

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #24 skrivet: 02 januari 2009, 00:22:49 AM »

App app app! Hallå där bästa 5 öres akademikern, du glömde mej!
Det ska stå:
Du och Nesse ska hålla dig borta från de trådar jag skapar. :lol:

Mvh
Nesse

Nesse

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #25 skrivet: 11 mars 2009, 14:10:04 PM »
Citat från: Stockholm
Jag orkar inte läsa långa inlägg öht, och särskilt inte dina "Avos".

Ingen orkar läsa DINA pragaraf babbel Lena /Stockholm/ Gunilla på socialen
i UPPLANDSVÄSBY!