Författare Ämne: Ett inlägg frÃ¥n ett annat forum (SocialEtik)  (läst 10361 gånger)

Stockholm

• Gäst
Ett inlägg från ett annat forum (SocialEtik)
« skrivet: 19 december 2008, 23:57:55 PM »
Ett inlägg från en kvinna i ett annat forum:

- "I år fick socialtjänsten in en anmälan från förskolan om mig, man trodde inte att jag hade mått så bra. Dock vill jag säga att finns inget om att jag skulle missköta mitt barn eller något liknande.
Det hela började i en konflikt med barnomsorgen som jag stod helt ensam i, utan någon som helst stöd. Jag vill även påpeka att jag var orolig över mitt barns välmående på förskolan.
I alla fall så fick jag kontakt med två socialsekret. och de ansåg att jag inte mådde bra, så man kontaktade fadern till barnet. Fadern hade inte träffat mig på månader då han hämtat och lämnat barnet på förskolan och han kom överens med socialsekret. att jag inte mådde bra pga en släktings plötsliga insjukande i en sjukdom.
Man var på väg att skicka hem en läkare till mig men jag fick först tala med han i telefon och jag frågade han om han visste vad det handlade om och det gjorde han inte. Sedan fick jag tala med ene socialsekret. i telefon och då hör jag fadern, läkaren och den ene socialsekret. skratta i bakgrunden. Vad finner man det komiska i den här allavrliga situationen?
Man föreslog att barnet skulle hem till fadern och jag kunde inget annat än att säga ja eftersom jag ansåg att man hade redan tagit beslut om mitt mående utan min åsikt.
Den ene socialsekret. ville köra upp mig till psykatrin, vilket den gjorde. Jag var djupt chokad över händelsen och visste inte hur jag skulle hantera den.
Väl uppe på psykatrin sa socialsekret. till mig att han skulle prata först för att intyga de om mitt dåliga välmående. Jag gick med på det eftersom jag var fortfarande chokad av händelsen och ifrågasatte mig själv om det var något fel på mig!?
Läkarna på psykatrin kunde intyga att det inte var så.
Jag vill även påpeka att jag ALDRIG haft några psykiska problem.
Jag visste inte hur jag skulle hantera situationen så jag valde att ringa ploisen och där fick jag möjlighet att prata med en högre uppsatt polisman. Han gav mig fleras betryggande ord och föreslog att jag skulle kontakta Länsstyrelsen. Sedan tog han även namnet på socialsekret., han nämned även att han tyckte att deras agerande var fegt och klumpigt.
Jag försökte att nå socialsekret. följande vecka därpå men den fanns inte anträffbar i början av veckan trots att den hade lovat det.
Jag var i kontakt med Länsstyrelsen och blev uppringd därifrån några gånger.
Socialsekreteraren sa till mig i luren "att jag är värd som mycket mer värd än att var moder" .
Jag kände mig kränkt!
Jag berättade för socialsekret. att jag skulle hämta barnet på förskolan, då sa den "men då omhändertager vi barnet".
Jag blev mer än kränkt vid detta tillfället, JAG SOM ALDRIG HAFT PSYKISKA PROBLEM, HAR ETT ARBETE, DRICKER INTE ALKOHOL,ANVÄNDER INTE DROGER!
Ännu en gång tog jag kontakt med Länsstyrelsen och först nu reagerade de genom att ringa socialsekret. och varna den. Dessutom fick socialsekr. ringa fadern och tala om han skulle bli tilldelad vite om inte barnet kom hem till mig igen. Dan efter kom barnet hem till mig och han sa "mamma, jag trodde inte att du skulle komma tillbaka, jag trodde att du hade försvunnit" sedan sa barnet även "pappa har sagt att mamma får skylla sig själv".
Man har sagt efteråt att det har blivit missuppfattningar men varför har man inte lyssnat på mig?
Jag har tagit hand om mitt barn i storts sett på egen hand sedan barnet föddes, i snart fyra år.
Fadern har varit frånvarande i flera perioder av barnets liv, han äter antidepressiva tabletter och är sjukskriven. Man har aldrig gått in och titta på faderns välmående trots att han har ett mönster som visar på att han tar till flykt.

Jag är tacksam för att Länsstyrelsen gick in och sa att "nu får det var nog". Men känner mig fortfarande kränkt och det kommer alltid att ligga mig "hårt" om hjärtat men förstår att mitt barn har glömt det. " -

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: Ett inlägg från ett annat forum (SocialEtik)
« Svar #1 skrivet: 20 december 2008, 13:03:08 PM »
Citat från: "Stockholm"
- "I år fick socialtjänsten in en anmälan från förskolan om mig..

Har du betalt ? Korspostning från socialförvaltningens forum hit är ganska provokativt.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Stockholm

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 20 december 2008, 13:13:26 PM »
My Good, vad du snackar i nattmössan "Avos"  :!:

Ger du dig aldrig  :?:  Du skämmer ut dig stort i detta forum  :!:

Inlägget kom frÃ¥n ett forum som är öppet för ALLA  :!:

Ett symptomatiskt och beskrivande inlägg skulle jag vilja säga.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #3 skrivet: 20 december 2008, 13:36:23 PM »
My Good, vad du snackar i nattmössan "Avos"  :!:

Ger du dig aldrig  :?:  Du skämmer ut dig stort i detta forum  :!:

Inlägget kom frÃ¥n ett forum som är öppet för ALLA  :!:

Ett symptomatiskt och beskrivande inlägg skulle jag vilja säga.

Ruby har sagt till om detta tidigare. Du och dina vänner bland myndighetsbrottslingarna fÃ¥r hÃ¥lla till pÃ¥ deras forum. De omvända reglerna gäller hos dem. Ruby fick sina inlägg borttagna, och jag blev tillsagt att inte skriva kritiskt om socialförvaltningen pÃ¥ socialetik, eftersom "inläggen mÃ¥ste vara  sÃ¥ att deltagarna kan försvara sig mot anklagelserna".
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Stockholm

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 20 december 2008, 14:18:15 PM »
My good igen  :!:

Prova och läsa  :!:

Toppinlägget är från en invånare /medborgare som drabbats illa (som vanligt) av soc.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #5 skrivet: 20 december 2008, 14:44:54 PM »
My good igen  :!:

Prova och läsa  :!:

Toppinlägget är från en invånare /medborgare som drabbats illa (som vanligt) av soc.

Trots att du påstår dig vara över 60 gammal, så låter du som en obstinat tonåring, då du är oförmögen att förstå regler och foga dig i andras intressen och vilja. Jag kontaktar ruby om detta,då det redan tidigare fastslagits att NKMR :s site inte är ämnad för dessa ändamål.Dina solskenshistorier om socialförvaltningen är enbart stötande, i synnerhet när de är hämtade från det hållet.

Stockholm

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 20 december 2008, 15:46:49 PM »
Solskenshistorier :?:

Du "Avos" verkar stå på fel sida. Konstigt att sys.adm. eller moderator inte har bannlyst dig för länge sedan.

Du "Avos" förstör imagen för detta forum.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #7 skrivet: 20 december 2008, 19:27:28 PM »
Solskenshistorier :?:

Du "Avos" verkar stå på fel sida. Konstigt att sys.adm. eller moderator inte har bannlyst dig för länge sedan.

Du "Avos" förstör imagen för detta forum.

Varje gång du stöter på en regel, uppfattar du det som att man frågat dig om din åsikt.

Stockholm

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 20 december 2008, 20:36:32 PM »
:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Dina regler är  . . . .   :lol:

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #9 skrivet: 21 december 2008, 13:44:49 PM »
:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Dina regler är  . . . .   :lol:

Ok. Pinsamheter bekommer dig inte. Då ska jag ta det tal jag brukar dra för min tonårige son lite då och då.

"Det här är inte ditt hem, din lillebror har rätt att säga att det är hans hem, men du är 19 och lever inte här på dessa villkor.Det här är MITT hem. Kanske du inte gillar det, men det är ett faktum att det omöjligt kan vara så att någon annan sätter reglerna här. Hur skulle det annars vara ?Överallt finns det regler, det är sällan det är frågan om förnedringsregler, då någon opponerar sig mot regler. Reglerna hos mig är färre än tio stycken, så det kan varken vara dess antal, eller att de är speciellt svåra som ställer till problem.

Du kan inte vara fri, för jag är heller inte fri.Jag VILL inte vara fri, på det sätt du menar att man bör ha rätt att vara fri.Om du är arg: gå ut och gå, eller gå och lägg dig. Det finns inte plats för dig att ta ut svängarna här i vårt lilla hus.Man måste därför följa regler. Reglerna bygger nödvändigtvis inte på att allt ska vara rättvist, utan på att de som bor HÄR ska få sina rättigheter tillgodosedda så långt det går."

NU kan du förstås visa hur dålig du är på abstrakt tänkande genom att misslyckas att travestera denna text till de förhållanden som råder på DET HÄR forumet.Men saken är den att i alla grupper/miljöer så har man SKILDA intressen. Det hör till vuxenlivet att man inte ifrågasätter detta. Det som är mellan höger och vänster är inte en blandning av höger och vänster exempelvis. Sammanblandningar är synonymt med perversitet/konflikt.

Våra värsta fiender finns på socialetik. Påståendet kan lätt kontrolleras, då de anser att "alla" som huserar här är "förövare". Man åker ut ganska fort om man försöker be dem nyansera sig, be dem förklara om juristerna som leder NKMR kan räknas dit.

Jag tror inte att jag är ensamen att notera att du tänker som en tonåring, sveper omkring på ytan, och att du har ett ordval som en tonåring, kan lätt konstateras i dina repliker i denna tråd.

Utan att det ens går att se en skymt av rodnad hos dig, kan du exempelvis förklara att det nu är dags för omväxling där du ska ersätta mig och inventarierna här med din egen lilla person. Att du förklarar att du är "researcher" et al, över 60 gammal och lever på socialbidrag, utan att ens FÖRSTÅ att ditt påstående lockar fram ett gapskratt, när du inte kommer ihåg att lägga in "FD" framför researcher. Vanligen så undrar man ju vem människan är som döljer sig bakom yrkesrollen: i ditt fall går det inte att veta vad som har slukat vad i din personlighet.

Mitt lilla tal till min son( och dig) handlar om att se SKILLNADER och FÖRSTÅ OLIKHETER OCH INTRESSEN. Man ska inte fippla med sådant som tillhör andras liv, även om man tycker att man är en överlägset viktig person.

Socialetik är det motsatta lägret, och de bör inte blandas in här. Socialsekreterare är heller inte välkomna hit, även om det har förekommit i enstaka fall. Det handlar alltså om att SE och respektera SKILLNADER och INTRESSEN, allt är inte en glidande skala, allt kan inte blandas om man är tillräckligt skicklig, exempelvis entrecote och jordgubbsylt.

Stockholm

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 21 december 2008, 19:39:09 PM »
Tråd-stalker "Avos"

Du "Avos" och "Nesse" lyckas förstöra varje viktig tråd.

Att ingen annan reagerar här är samma fenomen som när någon blir nedslagen på gatan.
Folk går förbi för att inte själva drabbas av gärningsmannen.

Du "Avos" har inte ens fattat poängen.

Kvinnan som skrev toppinlägget, i ett annat forum som är öppet för ALLA, borde ha skrivit här istället.

Du "Avos", som är så flitig på nätet, kan ju lägga in ett inlägg där och hänvisa henne hit.

JAG meddelade Ruby när hennes inlägg en gång blev borttaget där.

Stockholm

• Gäst
« Svar #11 skrivet: 21 december 2008, 19:48:27 PM »
Jag orkar inte läsa långa inlägg öht, och särskilt inte dina "Avos".

Du kan ju stå för sylten här, så står jag för kaviaren.

Jag har resp. har haft 3 st olika yrken:
Statistiker, IT, samt informatör/marknadsförare /researcher, och jag tillhör inte den kommunala målgruppen arbetssökande.

Och beträffande din son "Avos" så mår han nog bra av naturen runt din sommarstuga utanför Luleå, men att bli mentalt smittad av någon som i sin miljö ser alla omkring sig som sin fiende kan knappast vara lämpligt för en 8-9-åring, särskilt inte om han går i en särskola.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #12 skrivet: 21 december 2008, 20:19:07 PM »
Jag orkar inte läsa långa inlägg öht, och särskilt inte dina "Avos".

Du kan ju stå för sylten här, så står jag för kaviaren.

Jag har resp. har haft 3 st olika yrken:
Statistiker, IT, samt informatör/marknadsförare /researcher, och jag tillhör inte den kommunala målgruppen arbetssökande.

Och beträffande din son "Avos" så mår han nog bra av naturen runt din sommarstuga utanför Luleå, men att bli mentalt smittad av någon som i sin miljö ser alla omkring sig som sin fiende kan knappast vara lämpligt för en 8-9-åring, särskilt inte om han går i en särskola.

Det vore mycket bra om den smitta du utövar på detta forum, med din fientliga inställning till de som redan drabbats av brott från socialtjänsten, och ditt legitimerande av deras fienders handlingar mot dem, kunde upphöra ganska snart. Du har redan trakasserat min yngre son här, så att han tvingades sluta skriva här. Det skulle inte förvåna mig om all den tid du lägger ned på att förstöra nkmrs forum socialombud etc där dessa gruppers rättigheter attackeras av dig, och intressena undergräves, utövas på betald arbetstid avlönad av våra fiender.

Till ditt försvar har sagts att du är bra på att leta fram värdelös information om hur ett icke fungerande rättsväsende ska hanteras, om det hade fungerat. Vid det här laget har du nog publicerat varenda länk som kan finnas om det ämnet. Återstår ditt avlägsnande, då du vid det här laget torde vara färdig med din mission och då din verksamhet strider mot våra intressen.

Stockholm

• Gäst
« Svar #13 skrivet: 21 december 2008, 20:44:12 PM »
"Avos" bor du pÃ¥ stäppen i Ukraina  :?:

Du verkar inte fatta svenska, så då är det ju omöjligt att föra en konstruktiv dialog med någon som tydligen befinner sig i ett annat land och med en helt annan verklighet.

De som läser mina inlägg är nog betydligt klokare än du, och ser sambanden mellan olika ärenden.

Mina inlägg har hjälpt en hel del, både skribenter och läsare här, och har sannolikt även utbildat läsande soc.-personal.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #14 skrivet: 21 december 2008, 21:15:33 PM »
"Avos" bor du pÃ¥ stäppen i Ukraina  :?:

Du verkar inte fatta svenska, så då är det ju omöjligt att föra en konstruktiv dialog med någon som tydligen befinner sig i ett annat land och med en helt annan verklighet.

De som läser mina inlägg är nog betydligt klokare än du, och ser sambanden mellan olika ärenden.

Mina inlägg har hjälpt en hel del, både skribenter och läsare här, och har sannolikt även utbildat läsande soc.-personal.

Det kan vem som helst utläsa ur dina inlägg att du skiter fulkomligt i de som läser dina texter, och du har redan förklarat vilka dina syften är, då du inte hymlat med att du tänkt trampa ned de som står i din väg här, och sedan bana väg för dig själv här. Allt har du flera gånger förklarat helt öppet. Skitsnacket om att du kommit hit för att hjälpa någon annan än dig själv kan alltså dementeras. Förövrigt har du ju ingen egen kunskap att meddela, då du själv inte drabbats av LVU.

Ca 70% eller mer av de svar du får handlar egentligen om den konflikt du orsakat, i det fall du överhuvudtaget FÅR svar på dina inlägg. För det mesta får du ju inga repliker. Varje dag så avverkar du några svar till de som vill se dig avhyst härifrån. De tillhör väl den där skaran av beundrare du talar om ?

Allt förtal, som du riktar mot de som stÃ¥r i din väg, mot deras familjer etc, handlar om att du inte vill inse att vÃ¥ra intressen strider mot DINA. Du saknar helt  respekt för människor, och du tycker att det är helt okey att slÃ¥ mot vÃ¥ra barn, om du inte vet nÃ¥got annat sätt att komma Ã¥t oss.