Författare Ämne: Varför skyddar sociala sig bakom varandra hela tiden?  (läst 1755 gånger)

Mats Lundberg

• Gäst
Varför skyddar sociala sig bakom varandra hela tiden?
« skrivet: 02 juli 2003, 22:19:24 PM »
Hejsan !
jag är en mamma och jag har 3 barn som sociala tog ifrån mig 2002 på grund av att en släkting till mig som bor 45 mil ifrån mig anmälde mig till sociala för att hon skulle få mina barn.
Den 1 augusti 2002 satte sociala LVU på mina barn utan att göra en utredning eller kolla med skolan dom lyssnade inte på mig utan lyssnade helt på min släkting .
Jag har talat om för sociala att min släkting misshandlar dom Psykiskt och fysiskt men det lyssnar dom inte på jag har fått brev utav min flicka som talar om hur hon har det ,men det lyssnar dom inte på.
Jag har varit till både kammarrätten och länsrätten men dom lyssnar inte på mig vad jag säger att min släkting gör med mina barn, utan sociala ljuger i rätterna och skriver i sina papper att jag har sagt saker som jag inte har sagt.
Jag begriper inte hur sociala får utsätta barn för misshandel ,vad ska man göra för att få någon rätsida på alla fel som sociala har gjort ,någon hjälp i rätterna får man då inte för dom bara håller sociala bakom ryggen.
Jag mår dårligt över att man är så makt lös man kan inte göra något ,bara stå och se på när barnen blir misshandlade ,måste det hända något hämskt innan dom förstår att jag mennar det jag säger .
Hur ska man göra för att få rätt?
En orolig mamma Anki

leif

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
Varför skyddar sociala sig bakom varandra hela tiden?
« Svar #1 skrivet: 03 juli 2003, 12:27:40 PM »
Går det att få rätt i ett maktspel där ena parten vill bestämma reglerna?

Jag tror man i stort sett är chanslös på en spelplan där motparten styr och ställer. Turligt nog så har internet kommit att bli ett slags verktyg för decentraliserad "makt" och utbyte av kunskaper.

Vad händer om myndigheters övergrepp dokumenteras i bild såväl ljud och sedan publiceras lätt tillgängligt via internet? Till slut blir det så mycket att myndigheterna måste ändra på sitt uppförande och börja vara lyhörda för folket. Dvs "sin arbetsgivare".

Jag tror därför att NKMR's forum har goda förutsättningar att kunna påverka i vår tillvaro till det bättre.

Inte vet jag om det är möjligt för din del, men vad med att bjuda in din motpart/socialtjänstemännen till en debatt här i forumet (å yrkets vägnar såväl privat)? Det borde ju ligga i allas intresse att förstå hur de arbetar. Samtidigt får de möjligheter att reda ut eventuella missförståelser.

Det är ungefär som att ha med sig någon när man går till viktigt samtal hos dem. Men till skillnad att i ett "virtuellt forum" som det här, är det inte på deras villkor och spelplan som mötet sker.

Förhoppningsvis skadar det inte att fråga.

Det här var säkert ingen direkt hjälp men kanske gav det några användbara idéer till lösning.

Sommarhälsningar, Leif