.
Qvick, smygfascismen, rättsrötan och socialtjänsten
Vi tycks vara många som uppfattat det så att personer som sticker ut näsan väldigt ofta åker på den
kollektivistiska diktaturens "däng" t.o.m åratal efter. Men, observera då att andra personer med "stor käft" gör karriärer på många områden. Mest tänker man väl på media, men det är väl också för att de syns mycket.
Inte minst tänker jag då på den
nya trenden med blonda bimbosar som löper amok med olika stolle-utspel i debatten. BlondinBella och vissa andra vars största meriter antagligen är silikon. Min poäng, och det som jag tycker man bör fundera över är varför vissa belönas för dumma åsikter, medans andra i stället kan bestraffas massivt även för kloka åsikter. Är det bystmåttet, tandraden eller den gamla klyschan om "sängvägen" som är förklaringen?
En kanske lite mer seriös tanke: Dumma uttalnden hotar aldrig det tysta etablissemanget, men det gör ofta kloka åsikter. Plötsligt har de nya karriäristerna blivit komiker, sportkommentatorer och mode-flamsor (av båda könen).
För inte länge sedan satt en bisittare på Sveriges radio och sa att:
" - Jag tycker gott dom kan döma den där Titi Beltran till våldtäkt, han är ändå en sån som ska ha åsikter om allting så han mår nog bra av att buras in ett tag."
Strax efter, hördes också på radio en person som berättade att Beltran, när han skulle sjunga i Italien hade vägrat att betala beskyddarpengar till maffian... Då framställdes det plötsligen av den personen som att det bara var
"rättshaverister" som vägrar samarbeta och betala maffian pengar. Jammenar, såna uttalanden jämställer ju verkligen den Svenska tystnadskulturen med maffiaverksamhet! ...och sådant där kan en del häva ur sig i b.a radio, och inte skäms dom för det heller. Vad har de egentligen för TokFacsistiska åsikter? Det är väl inte konstigt om det sker totala lynchningar i Sverige när somliga öppet kan hylla sådan fullständigt stenåldersmässig övergrepps-mentalitet.
Tomas Qvick [TQ] är ett mycket tragiskt människoöde. Men, man får aldrig glömma att Qvick som civil person har rätt att få vara knepig. Jag tror inte det har varit bra för honom själv, men han har rätt att vara den som han "är". Men, när giriga jurister och psykiatriker sätter klorna i sådana personer, manipulerar dem och använder dem som en "karriärs-stege" att klättra på... då går skam på torra land! Det är uselt, verkligen girig, hänsynslöst. Dessutom gör de personerna inte karriär genom yrkeskompetens utan genom att jävlas både med offret (t.ex Qvick) och hela övriga samhället. Deras kompetens ligger mer inom sektorn psykopati än inom juridik /psykiatri. Qvick har väl antagligen i princip varit "sönder-drogad" genom psykiatrins försorg sedan 35 år, kanske mer.
Se dokumen innifrån om Tomas Qvick (Hannes Råstam, känd fr. bl.a fallet "Ulf")
http://www.svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/player.jsp?a=1344074&d=13395Bakom isbergens topp döljer sig massor av okända fall som också behandlas mycket illa, fast kanske inte riktigt lika illa. Qvick har nu en bra advokat (Tomas Olsson fr. Silbersky advokatfirma). Jag tror att fallet Qvick kommer att belysa hur vissa oseriösa "hantlangare" jagar i flock, enbart för den egna karriärens skull. Ska också bli roligt att höra om de får "stolligt stöd" någonstans ifrån?
Länken i f.g inlägg av Janne Josefsson: Det han säger där är bland de starkaste ord någon offentlig person (journalist /politiker/beslutsfattare) någonsin fällt om Svensk socialtjänst. Det citatet tas bort ur SR's öppna arkiv efter 30 dagar. Kanske skulle NKMR försöka få det programmet att publicera på hemsidan!?
.