Författare Ämne: Ett känsligt ämne  (läst 4013 gånger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Ett känsligt ämne
« skrivet: 03 december 2008, 14:03:41 PM »
Citera
Från:     Stockholm
Till:    Avos
Postat:    03 dec 2008 00:18
Rubrik:    ang. din undertext    Citera meddelande
Hej Avos!

Jag vill att du tar bort mitt nick/signatur + datumet i din undertext till dina inlägg.

Själva texten/citatet kan du behålla om du vill.

Hur ska du förklara det här ? Är det en känslig fråga de idiotier du skriver i dina inlägg ? Eller menar du tvärt om att jag får gärna föra ut saken, men inte tala om att det är du som skrivit det ? Jag kan inte förstå hur detta hänger  ihop i ditt splittrade tänkande.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Ett känsligt ämne
« Svar #1 skrivet: 03 december 2008, 14:06:10 PM »
NU förstår jag ! Du ville glädja oss med ett minnesvärt meddelande !
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Ett känsligt ämne
« Svar #2 skrivet: 03 december 2008, 15:29:46 PM »
Kom ihåg Stockholm, att ett skämt bör vara ruttet, perverst eller åtminstone oanständigt för att vara bra.

Stockholm

• Gäst
Ett känsligt ämne
« Svar #3 skrivet: 03 december 2008, 15:37:18 PM »
Jag delar gärna med mig av min "upphovsrätt" till olika fraser, men det du skriver får du stå för själv, med eget nick, utan min inblandning, tack.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Ett känsligt ämne
« Svar #4 skrivet: 03 december 2008, 20:59:22 PM »
Citat från: "Stockholm"
Jag delar gärna med mig av min "upphovsrätt" till olika fraser, men det du skriver får du stå för själv, med eget nick, utan min inblandning, tack.

Den här editeringen av citering av dig som inte får vara sarkastisk ironisk eller vad det må vara, visar att du är för auktoritär för att kunna acceptera flera spelregler. Att du inbillar dig att jag ska sätta min signatur under dina uttalanden, eller rent av publicera dem utan signatur i mina meddelanden ( så att de uppfattas som någon typ av påståenden jag särskilt beundrar), är auktoritärt tänkande intill gränsen av fånerier. Det är inte speciellt smart av dig att underskatta mig så.

Men det är klart. Tjata är ju inte nödvändigt, man kan väl hitta andra roliga saker du har kläckt ur dig. Inget problem att hitta sådant.  

Det mest komiska är din nyvaknade vurm för att allt ska vara med petimetermått rättvist, utan sarkasmer och ironier, eller skämt. I somras och i höstas så körde du på som en forum-Mussolini där alla medel var tillåtna, och min son blev bland annat ett av dina offer. Hur länge sedan var det du blev frälst då ? :-)

Stockholm

• Gäst
Ett känsligt ämne
« Svar #5 skrivet: 03 december 2008, 21:29:36 PM »
"Avos"

Nu får du ta och lägga av. Märker du inte själv att du funkar precis som de prestigefyllda "sickorna" när de känner sig underlägsna, och förlorar mark.

Citera istället mitt meddelande:

- " Du "Avos" skriver, och har skrivit, en hel del mysko inlägg.
Jag önskar helt enkelt inte bli sammankopplad med dig.
Jag värnar starkt om min personliga image. " -

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Ett känsligt ämne
« Svar #6 skrivet: 04 december 2008, 05:35:57 AM »

Nu får du ta och lägga av. Märker du inte själv att du funkar precis som de prestigefyllda "sickorna" när de känner sig underlägsna, och förlorar mark.

Det är fegt att döma andra efter sig själv.

Citera istället mitt meddelande:
- " Du "Avos" skriver, och har skrivit, en hel del mysko inlägg.
Jag önskar helt enkelt inte bli sammankopplad med dig.
Jag värnar starkt om min personliga image. " -

bondkomiker där.. :-)

Stockholm

• Gäst
Ifrågasättande
« Svar #7 skrivet: 04 december 2008, 19:08:33 PM »
Ett forum som bl a propagerar för moral och etik inom socialtjänsten, och med moderatorer under varje ämnesrubrik vilka ska ha en kontinuerlig uppsikt över inläggen, men som tydligen medvetet eller omedvetet förbiser detta och vissa registrerade skribenter, t ex "Nesse" och "Avos", att trakassera andra seriösa skribenter, ställer jag mig faktiskt frågande inför.

Att jag ändå fortsätter att skriva inlägg här i forumet är för alla andra läsares och skribenters skull.

Jag har omvärldsbevakat soc ända sedan Oskarshamnsfallet, och mera intensivt sedan våren 2006, nu på 2 olika webbsiter, varav den ena siten är mer aktiv.

Denna ena webbsiten innehåller ny info varje dag, och en liten del av detta upprepar jag i detta forum, men detta förfarande kommer att minska på grund av tidsbrist.

På mina webb-siter bannlyses alla läsare och skribenter med så kallade expansiva IP-nummer.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Ett känsligt ämne
« Svar #8 skrivet: 05 december 2008, 08:25:57 AM »
Men när talangerna ändå inte hjälper underlättar ju alltid lite förtal för att suga på tummen så känns det bättre ! :-)

Stockholm

• Gäst
Ett känsligt ämne
« Svar #9 skrivet: 05 december 2008, 09:27:34 AM »
Frågan är om det är värt besväret att svara på den typ av inlägg som du "Avos" producerar  :?:

Håll dig du till dina ämnen, om ditt tjafs om matteböcker med sonens skola, och att han kommer i slagsmål på skolgården.
Några andra problem tycks du inte ha för närvarande, och sådana ämnen hör inte till detta forum.

Figuren "Nesse" tycker att ämnen om soc i Gävle är trams, och uppmanar drabbade att inte överklaga (?), så ni två kan ju skapa ett eget forum, och trakka andra som är seriösa.

Risken är att läsare här drar alla skribenter i forumet över samma kam, och att man därmed blir idiotförklarad genom att skriva här.

Något som jag personligen gärna undviker.

De som är intresserad av att följa vad som händer inom ämnesområdet är välkomna till min webbsida, som dock inte är öppen för meningslösa diskussioner.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Ett känsligt ämne
« Svar #10 skrivet: 05 december 2008, 13:16:30 PM »
Frågan är om det är värt besväret att svara på den typ av inlägg som du "Avos" producerar  :?:

Håll dig du till dina ämnen, om ditt tjafs om matteböcker med sonens skola, och att han kommer i slagsmål på skolgården.
Några andra problem tycks du inte ha för närvarande, och sådana ämnen hör inte till detta forum.

Figuren "Nesse" tycker att ämnen om soc i Gävle är trams, och uppmanar drabbade att inte överklaga (?), så ni två kan ju skapa ett eget forum, och trakka andra som är seriösa.

Risken är att läsare här drar alla skribenter i forumet över samma kam, och att man därmed blir idiotförklarad genom att skriva här.

Något som jag personligen gärna undviker.

De som är intresserad av att följa vad som händer inom ämnesområdet är välkomna till min webbsida, som dock inte är öppen för meningslösa diskussioner.

Lyckades hitta din websida. Du verkar behöva en ansiktslyftning på den med tanke på att du talat om din image. Min image  har jag byggt upp med  devisen " dum, tjock, elak men omgift". En klart segrande strategi. Men då jag kikar på ditt forum så verkar det ju som att det bara är du syns där. Jag kan alltså erbjuda dig support som konsult i att bygga upp en ny image åt dig, samt designråd för ditt forum. Du har ju redan blivit idiotförklarad av bland annat mig förövrigt, så det är lugnt.

Stockholm

• Gäst
Ett känsligt ämne
« Svar #11 skrivet: 05 december 2008, 13:32:48 PM »
Har du IP-nummer 83.178.23.xx eller dynamiska 212.105.20-22.xx eller ett IANA-balk nummer  :?:   :lol:

Jag är informatör, researcher, och omvärldsbevakare, inom vissa ämnesområden, och bedriver inga diskussionsforum.

Sajt-modellen lämpar sig dock mycket väl som "en byrå med olika fack och lådor" för olika sorters information.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Ett känsligt ämne
« Svar #12 skrivet: 05 december 2008, 13:38:57 PM »
Har du IP-nummer 83.178.23.xx eller ett IANA-balk nummer  :?:   :lol:

Jag brukar smyga fram ur djungeln och besöker offentliga platser där jag intar ett glas mjölk, tillsammans med min hund Devil.

Citera
Jag är informatör, researcher, och omvärldsbevakare, inom vissa ämnesområden, och bedriver inga diskussionsforum.

Sajt-modellen lämpar sig dock mycket väl som "en byrå med olika fack och lådor" för olika sorters information.

Du är dessutom socialfall efter att ha pizzeriakonkursat en firma och lever hos din son vars lina du lånar.

Kanske du kan försöka travestera min slogan " Dum tjock, elak men omgift"?

Stockholm

• Gäst
Ett känsligt ämne
« Svar #13 skrivet: 05 december 2008, 13:45:16 PM »
"Avos" dina tankar är inte verklighetsförankrade.

Sjuk fantasi kallar jag det.

Att din f.d. ryska fru, som du berättat om tidigare i inlägg här i forumet, inte begär enskild ensam vårdnad om barnen, det förvånar mig faktiskt väldigt mycket.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Ett känsligt ämne
« Svar #14 skrivet: 05 december 2008, 18:36:28 PM »
"Avos" dina tankar är inte verklighetsförankrade.

Sjuk fantasi kallar jag det.

Att din f.d. ryska fru, som du berättat om tidigare i inlägg här i forumet, inte begär enskild ensam vårdnad om barnen, det förvånar mig faktiskt väldigt mycket.

Du kan fixa en image genom att underteckna inläggen med "satkärring" kanske ?